Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B
Eli päräytetään tännekin puolelle nyt topikki pystyyn tuosta omasta harrastekamppeesta Eli kun piti ostaa vanha maatilan kantapaikka niin paikalliset vanhat herrat virnuili että vielä sieltä puuttuu traktori josta se idea sitten lähti Hetken aikaa etsiskelinkin vanhaa traktoria ja jonkun verran kerkesin käydä näitä katsomassakin kunnes sitten eräänä aamuna huomasin myynti-ilmoituksen tuosta Fordista No kuvissa oli ihan kohtuu siistin näköinen kampe niin ei siinä muu auttanut kuin soittaa myyjälle ja udella vähän tarkemmin vielä ja niin sitä vielä puhelimessa sovittiin että käyn koneen kokeilemassa ja tarkistamassa samana päivänä illasta No paikanpäälle kun menin niin koeajolla huomasin että muuten on toimiva vekotin mutta kytkin ei pelitä niinkuin pitäisi Koeajon jälkeen sanoinkin myyjälle asiasta ja eikä siinä sitten ollut muuta vaihtoehtoa kuin kertoa suoraan että en voi sellaista rahamäärää sijoittaa nyt koneeseen joka tarvitsee katkaisuhoidon heti Myyjä puoli kuitenkin sanoi että tee tarjous niin hän miettii sitten kaikessa rauhassa sitä tarjousta No kuten arvata saattaa niin tarjous meni läpi,tosin vaati se reilun parin viikon sulatteluajan ennenkuin puhelin soi ja sieltä kuului että Ford on nyt sinun ja milloinka tulet paperit tekemään ja koneen hakemaan Sanoin myyjä puolelle että tunnin päästä olen valmis tulemaan ja se kävi myöskin myyjälle No tunnin päästä sitä sitten oltiin eka oma traktori ostettu ja ajamalla sen toin vielä silloisen asuinpaikkani pihaan,matkaa ei ollut kuin 10kilsaa mutta voi sitä ihanuutta ja riemuutta kun isolla puolella ei jaksannut ford kulkea muutakuin tasamaalla jota ei tuolle matkalla montaa kilometriä kertynnyt Tulipahan senkin tutun tien ympärykset syynättyä sitten tarkasti kun vei tuo 10km matka puoli tuntia aikaa Mutta kotia päästyäni tutkin traktoria hieman tarkemmin läpi ja murehdin että mitenkähän mahtaa tuon vehkeen katkaisu tapahtua pihamaalla kun ei sitä tuollein voi lähteä ajamaan lopulliseen kotipaikkaansa 45km päähän Aloitusviestin loppuun voidaankin laittaa kuva siitä kun Ford on tuotu kotiin
Jatketaan tarinaa sitten tuonnempana eteenpäin kun joulukinkun paisto on nyt kesken
Jatketaan tarinaa sitten tuonnempana eteenpäin kun joulukinkun paisto on nyt kesken
Viimeksi muokannut häkkyrä, Ti Huhti 07, 2020 6:20 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
No onnea vaan ja tervetuloa masinistien maailmaan. Tuosta se opiskelu laitteen sielunelämään lähtee käyntiin, ja täältä kyllä saa päteviä neuvoja ja ohjeita tarpeen mukaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Kiitoksia vaan Onhan näiden isompien laitteiden kanssa tullut touhuttua töiden puolesta niin ei tuo kovinkaan kauheita opiskeluja tarvinnut että tuon käytön sisäisti Mutta jonkin verran on tullut jo traktoria "paranneltua" että sopii omiin harrastehommiin vähän paremmin mutta laitetaan niistä sitten paremmalla ajalla enemmän tarinaa esille
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 253
- Liittynyt: Ti Syys 17, 2013 10:08 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 5:03 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 1:11 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Kiinnostaisi itsekin tietää tuosta hytistä enemmän. Itselläni on vuoden 1971 ford 5000 ja näyttää ihan samanlaiselta. Ainut ehkä ikkuna on apukuskin ovessa ja ehkä niitä lasejakin pitäisi kysellä jostain..
Ei oo enää traktoria ku ex vaimo sen vei.
..kaikki työkoneeni ja muut ovat yhtä vanhoja tai vanhempia kuin minä itse...
..kaikki työkoneeni ja muut ovat yhtä vanhoja tai vanhempia kuin minä itse...
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
noita valmistajia ku on ollu monia.. palmu, junkkari yms.. joku köysi vai mitä siin nimes nyt oli teki hyttejä myös.. tuo fordeis yleinen 69-71 vm.. ovien laseissa eroja eri vuosimalleis.. ahdashan tuo on mut pärjää kyllä.. piirtää pahvista muotit ja lasiliikkeeseen ne.. reilu 100e neliö + leikkaus päälle oli viimeks.. pari vuotta sitten.. harahytin lasi asennettuna kehykseen 113e.. tuosta ku saa sivulaseja lukuun ottamatta kehykset ja ovet mukaan lasiliikkeeseen niin pystyvät asentamaankin paikoilleen niin tulee ainakin sopivat.. velipojan 4000 myös tuo hytti.. hekppo kunnostella ku saa pultit irrottamal osiks ja käsin nosteltua osat pois.. tuol esim kuvia ku koppiakin puretaan ja maalataan..
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat/ford4000 ... %20016.JPG
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat/ford4000 ... %20016.JPG
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 9:03 pm
- Paikkakunta: Kajaanin kupeessa...
- Viesti:
Tai sitten hankkii Hara-hytin jonka hitsailee ja kunnostelee, onhan se tilavampi, mukavampi ja lämpimäksikin saa aika paljon helpommin.2xford4000 kirjoitti:hekppo kunnostella ku saa pultit irrottamal osiks ja käsin nosteltua osat pois..
Välillä näkyy olevan nettikoneessa kaupan, eikä maksaa enää montaa satasta.
Mutta hieno aihiohan tämä on noinkin, laitahan kuvia puskulevyasennuksesta tännekkin
Ford County 754 1971
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
Ford 3000 1973
Fordson Power Major 1959
Fordson F 1927
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 1:11 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
Volvoissa vissiin hara hytteniä ja Countyjen valkoiset hytit muista en ainakaan tiedä. DBssä uudemmat Sekura samaa hyttiä myös IHssa ja JDssä.
-71 tuli valkokattoista tanskan hyttiä foorteissa sen jälkeen haraa. Salo ohjaamoa myös tullut 1000 sarjassa eri malliversioita aikaa myöten. Kattokuormaaja hytitkin paljolti Metsä-Salo ohjaamoja.
-71 tuli valkokattoista tanskan hyttiä foorteissa sen jälkeen haraa. Salo ohjaamoa myös tullut 1000 sarjassa eri malliversioita aikaa myöten. Kattokuormaaja hytitkin paljolti Metsä-Salo ohjaamoja.
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Nonniin nyt voikin sitten välipäivien aikana taas päivittää että miten elo uuden laitteen kanssa jatkui Eli sitten seuraavaksi aloin tuota kytkintä ihmettelemään että mikä sitä vaivasi Vähän aikaa ihmettelyä ja hoksasin että mitäs pirua,eihän tässä ole kytkinpolkimessa ollenkaan sitä vapaaliikettä mikä siinä pitää olla No ajattelin että eihän tuo enää mitään haittaakaan voi aiheuttaa eli säädin kytkinpolkimeen sen vapaaliikkeen mitä käyttöohjekirjassakin luki eli 38mm verran No sen jälkeen olikin aika testata että oliko tuosta apua Pikku jännitys päällä könysin koppiin ja traktori käyntiin ja kas kummaa,nythän meillä onkin toimiva kone Eli ainakin nyt toistaiseksi säästyin katkaisulta kun kytkin alkoi toimimaan täysin pelkällä säädöllä No sittenpä se pitikin alkaa metsästämään työkoneita tämän perään Ekana tuli ostettua maakauha taakse kun sattui saamaan Kelffriltä tuliterän kauhan hyvinkin edullisesti kun siinä oli olevinaan pikkuinen valmistusvirhe
Tuollainen siinä perässä sitten nykyään roikkuu No nyt kun kone on saatettu siihen kuntoon että sillä voi lähteä ajamaan sinne 45km päähän niin ei muutakuin täsmäämään sopivaa ajankohtaa tuollaiseen pikku siirtymään
Siinä sitä ollaan tienpäällä menossa kohti uutta kotia,matkaa ei ole jäljellä enää kuin reilu 5kilsaa ennenkuin ollaan perillä
Siinäpä sitä ollaan sitten uudessa kodissa ja takana näkyy vielä että taloremppakin on kesken
Tuon reissun jälkeen Ford pääsikin oikein konehallin suojiin ettei tarvitse enää ulkona seisoa Ja kuten arvata saattaa että ei tätä laitetta tänne koristeeksi suinkaan ostettu joten ei muutakuin etsimään lisää työromppeita
Tuli sitten tuollaiset välineet haettu kun hinta ja kunto täsmäsi Täytyy nuokin ensi talven aikana vielä siistiä ja aura purkaa osiin ja korjailla se siihen kuntoon että kaikki säädöt toimisi siinä ennen ensi kesää Jatketaan tarinaa taas lisää paremmalla ajalla,seuraavalla kerralla voisinkin kertoa että mitä kaikkea tällä koneella on tullut jo sitten tehtyä
Tuollainen siinä perässä sitten nykyään roikkuu No nyt kun kone on saatettu siihen kuntoon että sillä voi lähteä ajamaan sinne 45km päähän niin ei muutakuin täsmäämään sopivaa ajankohtaa tuollaiseen pikku siirtymään
Siinä sitä ollaan tienpäällä menossa kohti uutta kotia,matkaa ei ole jäljellä enää kuin reilu 5kilsaa ennenkuin ollaan perillä
Siinäpä sitä ollaan sitten uudessa kodissa ja takana näkyy vielä että taloremppakin on kesken
Tuon reissun jälkeen Ford pääsikin oikein konehallin suojiin ettei tarvitse enää ulkona seisoa Ja kuten arvata saattaa että ei tätä laitetta tänne koristeeksi suinkaan ostettu joten ei muutakuin etsimään lisää työromppeita
Tuli sitten tuollaiset välineet haettu kun hinta ja kunto täsmäsi Täytyy nuokin ensi talven aikana vielä siistiä ja aura purkaa osiin ja korjailla se siihen kuntoon että kaikki säädöt toimisi siinä ennen ensi kesää Jatketaan tarinaa taas lisää paremmalla ajalla,seuraavalla kerralla voisinkin kertoa että mitä kaikkea tällä koneella on tullut jo sitten tehtyä
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
-
- Viestit: 8629
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 10:25 am
- Viesti:
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 10:42 pm
- Viesti:
Fiecohan se tuokin hytti on, vanhempaa mallia vain. Itse asensin kesällä omaan kolmitonniseen -70 nelitonnisen lokasuojat ja Fieco-hytin.bbf kirjoitti:Onkos tuo hytti kenenkä valmistama?Naapurin -71 nelitonnis oli sama hytti, mutta sitten on niitä tanskalaisia Fiecoja uudemmissa vuosimalleissa kunnes tuli Hara-hytten.
Taaveteissa oli ennen kotimaista Taavi-hyttiä kolmenlaista Klippania, viimeisin niistä jo suhteellisen tilavakin. Omassa Fordissa oli muutaman vuoden ahtaimman mallinen Taavetin Klippani, tuo Fieco on hieman leveämmän ja pidemmän mallinen hytti.Onkohan noita Hara hyttejä ollut muissa vehkeissä kuinka, vähänmatkan päässä olisi samaa ikäluokkaa oleva david brown. Saisi kuulemma hakea pois ihan ilmatteeks.
Ford 3000 -66
David Brown 996 -78
David Brown 990 -66 X2
+ kasa erinäisiä auton ja kelkan raatoja...
David Brown 996 -78
David Brown 990 -66 X2
+ kasa erinäisiä auton ja kelkan raatoja...
-
- Viestit: 6519
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 773
- Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: saarijärvi
- Viesti:
Eipä tässä mitään isoja länttejä ole maata,vajaa hehtaari ainoastaan mutta se riittääkin mun harrastetouhuihin Varsinkin kun ens kesänä jatkuu hommat pihojen parissa ja kaippa tuolle läntille jonkin näköisen pottupellonkin voisi tekaista Ja tottakai fordissa päävirtakatkaisija on Ei sitä muuten uskaltaisi edes hallissa pitää jollei sitä olisi Mutta jatketaanpa nyt taas vähän juttua eteenpäin kun tänne taas tulinOsmo_ kirjoitti:Ihan vaan kuriositeettinä kyselen, että minkä verran sitä pinta-alaa oikeen on? Mutta erittäin nätti Foordi
Tuollainen maakasa oli jäänyt tontille kun tien tein aiemmin keväällä kaivinkoneella niin pitihän se kokeilla että pystyykö fordilla ja maakauhalla tuohon
Ja pystyihän sillä vaikka se vähän aikaa veikin Kasan sisältä löytyi vielä pieni maamunakin ja silloin kun sen kauhaan sain niin epäilin hetken aikaa kuinkahan tässä tulee käymään
Tuonne sen murikan onnistuin hautaamaan ja vähän kokeeksi tasoittelinkin tuota tulevaa varten Ja kun sitten tuli kokeiltua että homma luonnistuu tälläkin koneella niin aloin tekemään talon ympärystäyttöjäkin vielä
Keväällä kaivoin talon ympäriltä ylimääräiset maat pois ja tein salaojat kuntoon mutta silloin ei kaivinkoneella kerennyt alkaa enää täyttöjä tekemään niin piti sitten ottaa ford siihen hommaan
No sitten kun olin saanut täytöt valmiiksi niin pitihän sitä alkaa vielä tietä vähän oikaisemaan ja konehallin kylmälle puolelle levittää 0-16murske
No sittenpä se alkoikin tehdä mieli varustaa traktoria itselle enemmän hyödylliseksi ja mielessä alkoi pyörimään että jos siihen tekisi vielä eteen puskulevyn Hetken aikaa tuumailin ja mietiskelin mutta sittenpä sattui tulemaan vastaan kyseisellä foorumilla kuin tilauksesta myyntiin 3000 fordissa ollut puskulevy paketti niin eihän siinä muu enää auttanut kuin alkaa kauppaa siitä hieromaan ja tulihan se sitten myöskin haettua
Jatketaan taas toisten ettei tule kerrasta liikaa luettavaa
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Mb ML280CDI -07
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa