Harraste traktorina minulla on MF-35 4 pyttyinen diisseli. Tarkoitus olisi asentaa moottorinlämmitin siihen, letkulämmitin lienee paras??
Kysynkin mihin se asennetaan ylä vai alaletkuun ja tarviiko asentaa jotain sovite letkua vai käykö asennus letkun katkaisulla ja lämmitin väliin. Näitä varmaan on myytävänä tarvikeliikkeissä ,mikä lienee hyvä jos niissä valinnanvaraa onkaan.
Letkulämmitin
-
- Viestit: 2019
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
mä laitoin majuriin sen ensimmäisen lämppärin viime syksynä. se on 750W defa ja se tulee siihen alavesiletkuun. letku oli aika suuri sen lämmittimen päälle mut kiristää eka niin hyvin kun saa ja sit vedet sisään ja lämmitin päälle. kokoajan kuitenkin seuraten et vesi pysyy sisällä. sit kun se on lämminnyt jotain puoli tuntii niin kiristää sen paremmin.
tosin sain laittaa siihen uuden lämmittimen noin viikon kuluttua kun se kusi vedet siitä vastuksen ja sen holkin liitoksesta. Ja kaiken lisäksi olin just kirkolla kun se alko kuseksiin, mut pääsin kotiin kun lisäsin nestettä yhel pysäkil. siinä sai kyl konehallin myyjä kuunnella korvat punasena kun annoin vähä palautetta et kuinka siin olis voinu käydä jos en olisi huomannu että se vuotaa nesteet pihalle.
MUTTA
olen kyllä tyytyväinen hankintaan sillä nyt on majuri ollu aina tunnin lämmitykses ennen kuin on laitettu käyntiin pakkasilla. ja olihan sen vanhuksen aika saada se eka lämmitinki jossain vaiheessa, kun se on tähän asti potkittu suoraan kylmästä käyntiin
tosin sain laittaa siihen uuden lämmittimen noin viikon kuluttua kun se kusi vedet siitä vastuksen ja sen holkin liitoksesta. Ja kaiken lisäksi olin just kirkolla kun se alko kuseksiin, mut pääsin kotiin kun lisäsin nestettä yhel pysäkil. siinä sai kyl konehallin myyjä kuunnella korvat punasena kun annoin vähä palautetta et kuinka siin olis voinu käydä jos en olisi huomannu että se vuotaa nesteet pihalle.
MUTTA
olen kyllä tyytyväinen hankintaan sillä nyt on majuri ollu aina tunnin lämmitykses ennen kuin on laitettu käyntiin pakkasilla. ja olihan sen vanhuksen aika saada se eka lämmitinki jossain vaiheessa, kun se on tähän asti potkittu suoraan kylmästä käyntiin
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1255
- Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 4:21 pm
- Paikkakunta: Joensuu, Sotkamo
- Viesti:
Jaa-a. Meillä on tuossa F3000:ssa letkulämppäri siinä "alaletkussa", joka ainaki tonnisarjan foorteissa useimmissa menee siitä syöttöpumpun etupuolelta sylintereille, vesitilaan. Laitat roikan päähän, kihinä alkaa heti ja riippuen lämpötilasta ½-1½h päästä käyt kahtoo niin lohkojen kylessä ollut kuura/jää valuu vetenä pitkin koneen kylkiä. Ja samalla kun laitetaan roikan päähän, niin tarkastetaan öljyt, että onko kovinkin jankit liemet koneessa. Jos näyttää jäykiltä, laitetaan öljypohjan alle vanha yksi levyinen keittotaso hetkeksi öyryämään. 15min päästä öljyt on niin verskit, että raskii foortinkin jyräyttää tulille pakkasesta huolimatta. Ja lähtee muuten "kuin palmun alta" !
Tosin näidenkään toimenpiteiden avulla ei foortia laiteta yli 20asteen pakkasista käymään, koska harrastehommissa ei ole mitään niin pakollista työtä etteikö sitä päivällä parilla pysty lykkäämään.
ripe
Tosin näidenkään toimenpiteiden avulla ei foortia laiteta yli 20asteen pakkasista käymään, koska harrastehommissa ei ole mitään niin pakollista työtä etteikö sitä päivällä parilla pysty lykkäämään.
ripe
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: DexMasZet, seppo1 ja 36 vierailijaa