Letkulämmitin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

revonkolo

Letkulämmitin

Viesti Kirjoittaja revonkolo »

Harraste traktorina minulla on MF-35 4 pyttyinen diisseli. Tarkoitus olisi asentaa moottorinlämmitin siihen, letkulämmitin lienee paras??
Kysynkin mihin se asennetaan ylä vai alaletkuun ja tarviiko asentaa jotain sovite letkua vai käykö asennus letkun katkaisulla ja lämmitin väliin. Näitä varmaan on myytävänä tarvikeliikkeissä ,mikä lienee hyvä jos niissä valinnanvaraa onkaan. :roll:
forssu
Viestit: 2019
Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu »

mä laitoin majuriin sen ensimmäisen lämppärin viime syksynä. se on 750W defa ja se tulee siihen alavesiletkuun. letku oli aika suuri sen lämmittimen päälle mut kiristää eka niin hyvin kun saa ja sit vedet sisään ja lämmitin päälle. kokoajan kuitenkin seuraten et vesi pysyy sisällä. sit kun se on lämminnyt jotain puoli tuntii niin kiristää sen paremmin.

tosin sain laittaa siihen uuden lämmittimen noin viikon kuluttua kun se kusi vedet siitä vastuksen ja sen holkin liitoksesta. Ja kaiken lisäksi olin just kirkolla kun se alko kuseksiin, mut pääsin kotiin kun lisäsin nestettä yhel pysäkil. siinä sai kyl konehallin myyjä kuunnella korvat punasena kun annoin vähä palautetta et kuinka siin olis voinu käydä jos en olisi huomannu että se vuotaa nesteet pihalle.

MUTTA
olen kyllä tyytyväinen hankintaan sillä nyt on majuri ollu aina tunnin lämmitykses ennen kuin on laitettu käyntiin pakkasilla. ja olihan sen vanhuksen aika saada se eka lämmitinki jossain vaiheessa, kun se on tähän asti potkittu suoraan kylmästä käyntiin
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
verku
Viestit: 530
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verku »

Eikös syylarin letkujen kytkettäessä lämmitys ole vähän heikkoa. Vesi ei kierrä kunnolla. Varsinkin jos on termostatti paikallaan. Eikös letkuri pitäisi kytkeä pelkästään login letkuihin?
ripe
Viestit: 1255
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 4:21 pm
Paikkakunta: Joensuu, Sotkamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripe »

Jaa-a. Meillä on tuossa F3000:ssa letkulämppäri siinä "alaletkussa", joka ainaki tonnisarjan foorteissa useimmissa menee siitä syöttöpumpun etupuolelta sylintereille, vesitilaan. Laitat roikan päähän, kihinä alkaa heti ja riippuen lämpötilasta ½-1½h päästä käyt kahtoo niin lohkojen kylessä ollut kuura/jää valuu vetenä pitkin koneen kylkiä. ;) Ja samalla kun laitetaan roikan päähän, niin tarkastetaan öljyt, että onko kovinkin jankit liemet koneessa. Jos näyttää jäykiltä, laitetaan öljypohjan alle vanha yksi levyinen keittotaso hetkeksi öyryämään. 15min päästä öljyt on niin verskit, että raskii foortinkin jyräyttää tulille pakkasesta huolimatta. Ja lähtee muuten "kuin palmun alta" !
Tosin näidenkään toimenpiteiden avulla ei foortia laiteta yli 20asteen pakkasista käymään, koska harrastehommissa ei ole mitään niin pakollista työtä etteikö sitä päivällä parilla pysty lykkäämään.

ripe
jagr
Viestit: 1396
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jagr »

Oletko kysellyt ihan lohkoon tulevaa lämppäriä? Ainakin Dextan 3 pyttyiseen Perkinssiin ja Ford 4600:een olen löytänyt sopivan. Ainakin minusta tehokkain ja huolettomin kun ei tarvitse pelätä letkuvuotoja.
--JaGr
Ford 4610
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: DexMasZet, seppo1 ja 36 vierailijaa