Fiat 580DT nelikko-1980
-
- Viestit: 2786
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Fiat 580DT nelikko-1980
Terve
Näkeekö em traktorista jostakin onko sähkölaitteet 12v vaiko 24v?
Tietääkö kukaan löytyykö manuaalia netistä em malliin yhtä helposti (ilmaiseksi) kuin esim majoriin?
Näkeekö em traktorista jostakin onko sähkölaitteet 12v vaiko 24v?
Tietääkö kukaan löytyykö manuaalia netistä em malliin yhtä helposti (ilmaiseksi) kuin esim majoriin?
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
580dt
80 sarjalaisten sähköt on 12volttisia,näin myös 580 DTssä.jos epäilet niin maski pois ja katsot akun,,tai ruuvaat jonkun polttimon pois ja katsot siitä tai laturin tai startin tyyppikilvestä.Mutta uutena ne oli 12volttisia,kuka niitä muuttamaan olisi mennytMikä vielä askarruttaa. Kun sitä manuaalia kaipaat.
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
580
Mulla on kyllä korjaamokäsikirja,hankittu aikoinaan työni puolesta,mikä nyt murheena oikein on?
-
- Viestit: 2786
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
lisäksi
olisi hyvä kurkkia jostakin mikä tarkoitus on istuimen kummalakin puolella olevilla käsijarruvivuilla joista vasemman käden versio on punainen
mistä neliveto kytketään päälle ja pois ja mikä lie lattialla istuimen alapuolella musta kiertokangen muotoinen vipu tekee
missä lie käsikaasu
mistä ulos otti lähtee päälle ja tarviiko kytkin painaa pohjaan ensin
tälläisiä aloittelijan tyhmiä kysymyksiä vaan
mistä neliveto kytketään päälle ja pois ja mikä lie lattialla istuimen alapuolella musta kiertokangen muotoinen vipu tekee
missä lie käsikaasu
mistä ulos otti lähtee päälle ja tarviiko kytkin painaa pohjaan ensin
tälläisiä aloittelijan tyhmiä kysymyksiä vaan
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: lisäksi
Käsijarru on istuimen vasemmalla puolella, voimanoton kytkentä oikealla. Ulosoton ja nelivedon kytkennät istuimen vasemmalla puolella (T:n muotoiset vivut), nelivedon alempi ja ulosoton ylempi. Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv.) Neliveto on päällä kun sen vipu alhaalla. Ulosottoa ja nelivetoa suositeltava käyttää voimanoton kytkimen kanssa mutta raksahtaa päälle ilmankin. Käsikaasu ratin alla vasemmalla puolella siinä rungossa kiinni. Näin ainakin omassa ex 580 DT -81.hamsteri kirjoitti:olisi hyvä kurkkia jostakin mikä tarkoitus on istuimen kummalakin puolella olevilla käsijarruvivuilla joista vasemman käden versio on punainen
mistä neliveto kytketään päälle ja pois ja mikä lie lattialla istuimen alapuolella musta kiertokangen muotoinen vipu tekee
missä lie käsikaasu
mistä ulos otti lähtee päälle ja tarviiko kytkin painaa pohjaan ensin
tälläisiä aloittelijan tyhmiä kysymyksiä vaan
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
-
- Viestit: 2786
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
tere
se oikean käden eli voiman oton vipu on hepreaa mihin sitä tarvii?
käytetäänkö ulosottia siten että vedetään se oikean käden "käsijarru" päälle ja sitten vasta nykäistään ulosotti aksila pyörimään? jääkö se oik puolen vipu ylös vai lasketaanko se sitten alas? ja jos niin miksi?
käsikaasun hahmotin tai sen jämän mikä ratin ympärillä oli eli pyöreä muovi levy jossa kohta josta joku on ratkennut irkipois.
käytetäänkö ulosottia siten että vedetään se oikean käden "käsijarru" päälle ja sitten vasta nykäistään ulosotti aksila pyörimään? jääkö se oik puolen vipu ylös vai lasketaanko se sitten alas? ja jos niin miksi?
käsikaasun hahmotin tai sen jämän mikä ratin ympärillä oli eli pyöreä muovi levy jossa kohta josta joku on ratkennut irkipois.
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: jaa a
Ei ole sama asia kun ajo kytkin, se on pelkästään voimanoton kytkin ja eivät ole mitenkään yhteyksissä ja 90srj. fiius ei nelikon päälle ja pois laittamisee tarvi käyttää voimanoton kytkintä...hamsteri kirjoitti:eli se kahva on ihan sama jos painaisi kytkimen pohjaan jalalla ja vetää ulosoton päälle?
kahva on siis varalla tms ja se neliveto siis samalla lailla päälle ja pois?
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 2786
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
siis
Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv
tarkoititko että vipu ylhäällä on ajov. eli silloin booriakseli pyörii esim lingotessa keskellä vapaa ja alhaalle työnnettynä moottoriv.
tekee mitä?
en osaa arvata mitään
tarkoititko että vipu ylhäällä on ajov. eli silloin booriakseli pyörii esim lingotessa keskellä vapaa ja alhaalle työnnettynä moottoriv.
tekee mitä?
en osaa arvata mitään
- DeeTee
- Viestit: 1195
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 3:02 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: siis
Moottorivoimanottoahan käytetään esim. klapisirkkelin pyörityksessä. Voa pyörii oli traktori paikallaan tai ei.hamsteri kirjoitti:Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv
tarkoititko että vipu ylhäällä on ajov. eli silloin booriakseli pyörii esim lingotessa keskellä vapaa ja alhaalle työnnettynä moottoriv.
tekee mitä?
en osaa arvata mitään
Ford traktoreita 1000- 100- 10- sarjaa.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 989
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Anteeksi tuli hieman paska kirjotus asu. Kyllä ymmärrän siis ajovoimanoton ajatuksen ja vetävät perävaunut tiän mutta tarkotin etten ymmärrä sitä ko jotku sanoo linkoavasa ajovoimanotolla!kaivaja kirjoitti:Olekko koskaan kuullut jonkun käyttävän vetävää perävaunuaFiat640 kirjoitti:Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...
-
- Viestit: 989
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Ahaa...Minä kans joskus kokeilin kesantojen niittoa ajovoimanotolla....no niittokonehan ei sitä kestänyt.Olis ollut vain niin mukava ajella nopeasti ja pienillä moottorinkierroksilla...Fiat640 kirjoitti:Anteeksi tuli hieman huono kirjotus asu. Kyllä ymmärrän siis ajovoimanoton ajatuksen ja vetävät perävaunut tiän mutta tarkotin etten ymmärrä sitä ko jotku sanoo linkoavasa ajovoimanotolla!kaivaja kirjoitti:Olekko koskaan kuullut jonkun käyttävän vetävää perävaunuaFiat640 kirjoitti:Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...
-
- Viestit: 2786
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
mitas
oliko oikein kuvaa kellään missä on laatikon täyttö sekä tyhjennytroppu että mistä tietää onko siellä jölyä tarpeeksi
samat kyssärit perän kanssa foortissahan on tikku perälle mutta tuossa ei täinnut näkyä
samat kyssärit perän kanssa foortissahan on tikku perälle mutta tuossa ei täinnut näkyä