Puhallusvillaa lisäeristeeksi, hinta töineen?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Ih2504
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 8:30 pm
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Puhallusvillaa lisäeristeeksi, hinta töineen?

Viesti Kirjoittaja Ih2504 »

Oli käynyt puhallusvilla yrittäjä tekemässä kustannusarvion vanhempien talon yläpohjan lisäeristämisestä puhallusvillalla. Talo keskustassa etelä-savon kunnan alueella ja tarjouksen tehneellä yrittäjällä samassa kaupungissa toimipiste. Puhallus pinta-ala 95m2 ja lisäeristeen puhalluspaksuus 30cm, lisätöille ei tarvetta, iso käyntiluukku talon päädyssä jonka alle pääsee suoraan puhalluskalustolla joten ei pitkiä letkuvetoja. Arvio oli 2500€ euroa selluvillalla joka minusta aika suolaisen kuuloinen hinta :? . Miten on, onko tuo normaalin kuuloinen tarjous? Tuohon tarjoukseen nyt ei tartuta joka tapauksessa mutta lähinnä kiinnostaa että onko tuo mitenkään linjassa muiden saamiin tarjouksiin.

Toinen asia mikä mietityttää, on eristemateriaalien erot. Näkyy olevan muutamaa eri tyyppi kuten selluvilla, kivivilla ja lasivilla ja koska kyseessä 60luvulla tehty ja purulla eristetty talo niin onko eroa mitä sinne laittaa purun päälle. Netistä tullut asiaa tutkittua mutta mielipiteitä on paljon joten kysellään vielä täältäkin asiaa :) .

Vanhoja ketjuja jo lukaisinkin mutta hintatiedot toki muuttuvat ajan saatossa aina joten vastaukset olisi tervetulleita.
Zetor 5511
Leyland 384 kaivuri
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

heijo
Viestit: 2703
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heijo »

Meille puhallettiin lisäeristystä n.10 cm Ekovillaa 148 m2 alalle, hinta puhallettuna 840 €, joten melko kalliilta kuulostaa noin äkkiseltään tuo 2500 €. Esim Puukeskukselta saat puhaltimen jos ostat sieltä villat, ei se puhaltaminen mitään avaruustiedettä ole.
Minkä huollamme sen korjaamme.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Kotitalousvähennyskorotus hinnassa?
säästellen sippiin
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

http://www.starkki.fi/fi/Products/Tuotesivut/CN23/
Kone vaan vuokralle liikkeestä ja pohottelet ite, niin minäkin tein.
Paikalliselta rakennusalan firmalta sain puhalluskoneen veloituksetta kun ostin villat. Parivuotta sitten tuo ekovilla 12 € säkki.
Hengityssuojain ehdoton !
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Laita nyt ihmeessä tuon yrittäjän nimi esille, niin nauretaan yhdessä sille!

Alle tonnilla pitäisi avaimet käteen saada tuo 28,5 kuution yläpohjan lisäeristys.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
anttvirt
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2012 7:46 pm
Paikkakunta: Jokioinen
Viesti:

..

Viesti Kirjoittaja anttvirt »

Onhan tuo pikkasen kalliin tuntuista.. ~87€/m3

Yleensä kun olen ottanut yläpohjaan villaan niin hinta on siinä 20-24€/m3

Jos itte puhaltaa niin sitten on ollut tuon 24€/m3 eli täälläpäin on saanut puhallettuna halvemmalla kuin itse puhaltaen.
MORSKU
Viestit: 2109
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Täälläpäin selluvilla puhallettuna 18-25 eur kuutio riippuu määrästä eli mitä enemmän :arrow: halvemmalla :idea:

Viimeksi kun yhden hallin katolle puhalsivat niin ei maksanut tuota 2500 euroa lähellekkään eli on meinaavat yrittää "näpätä" vanhuksilta tilin... :?

Ikävä kyllä jotku yrittäjät käyttävät vanhuksia "hyväksi" ja rokottavat ihan poskettomia ylihintoja :(

Ei muutako muilta tarjouksia ja ei tuon kokoinen puhallus ole itsekkään mikään homma, muutenko että pölisee niin pirusti :x mutta hyviä on tämän päivän hengityssuojaimet ja edullisia :!:
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Mähis
Viestit: 551
Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 11:38 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mähis »

PK-seudulla 28-31 eur/m3 puhallettuna, matka yms. kuluineen
Puhllusmateriaalia saisi myös puhaltajalta 12-12,5 eur säkki, josta saa puolikuutiota valmista, samoin koneen saa lainaan samaan rahaan, jos haluaa itse puhaltaa.

Eli kunnon "Mai frend, spesial prais foor juu"- tarjous :D
Valmet 602T
Case 580F
Hyster H60F
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Tuommoonen nätti haalarpuku, hengityssuojain ja lauantaipäivä että on sitten se sauna kanssa varmasti lämmin illemmalla !
Uimarin lasit kanssa :lol: , minulla ainakin kutisi silimiä niin maan perusteellisesti ilman että ???
http://www.kivenalla.fi/index.php?act=t ... ategory=59
jopetin
Viestit: 6463
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopetin »

Suolaa suolaa pahasti suolaa jos homma sisälsi vaan 30m3 sellua suoraan vanhan päälle. Jos tarjous sisälsi jotakin vanhan purun imuroimista tms. niin eri juttu...
Tuo remppa kiertokaupustelu on lähtökohdiltaan jos ei suoraan kusetusta niin aina kalliimpaa normaali tilaustyö. Syynä myynti yms organisaation myyntikulut, pakettihinnottelu, rakennusmääräykset jne....
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Vähintä mitä voit tehdä tässä tapauksessa, niin soita sinne eristevalmistajan pääkallopaikalle. Yritä saada iso pomo puhelimeen. Kerro vähän faktoja, että minkälainen yrittäjä kiertää maakuntaa ja markkinoi heidän tuotemerkkiään.

Vaivannäöstäsi voit saada:
a) hyvän tarjouksen
b) pelastettua jonkun vanhuksen kusetukselta


Jos kohde sijaitsee esim. Juvan alapuolella kartalla, niin voin suositella erästä yrittäjää. Ei välttämättä ole halvin tarjous, mutta pitää sanansa ja on taatusti rehellinen kaikkia osapuolia kohtaan. On eristevalmistajan luottomies.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
juhope
Viestit: 451
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 1:10 am
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhope »

Mä puhalsin ekovillan tuossa syksyllä itse. 50 kuutioo eli 100m2 kämpän päälle puoli metriä villaa maksoi 1200e paikallisessa rautakaupassa. Koneen sai lainaan ja aikaa kului yksi päivä kahdestaan.
juhope
Viestit: 451
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 1:10 am
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhope »

Mä puhalsin ekovillan tuossa syksyllä itse. 50 kuutioo eli 100m2 kämpän päälle puoli metriä villaa maksoi 1200e paikallisessa rautakaupassa. Koneen sai lainaan ja aikaa kului yksi päivä kahdestaan.
Ih2504
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 8:30 pm
Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ih2504 »

Eli aika reilusti on ilmaa tuossa 2500€ tarjouksessa. Nimiä en ala tässä mainitsemaan mutta viestin laitan kyllä eteenpäin tuon yrityksen pääpaikalle tuosta firmasta ja hintapolitiikasta. Isäukko on onneksi sen verran tarkka näissä asioissa että alkoi hälykello soimaan kun tuon tarjouksen oli saanut.

Asiaa tuossa tuumattiin ja tehdään itse tuo puhallustyö lainavehkeillä, yksinkertaista hommaa ilmeisesti ja ajallisesti kun ei haittaa vaikka viikonloppu siinä menisikin niin eiköhän se siitä lähde suttautumaan.

Kiitoksia vastauksista kaikille :)
Zetor 5511
Leyland 384 kaivuri
karvamooses
Viestit: 576
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
Paikkakunta: tervajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvamooses »

Kyllä pitäisi joskus kokeilla että mikä siinä villanpuhalluksessa on se "juttu" mikä ajaa porukan itse puhaltamaan villansa. Kyllä täälläpäin on ainakin niin että sen villan saa puhallettuna edullisemmin, vaikka ei laskisi mitään kotitalousvähennyksiä tai tuntipalkkaa itselleen. Ei pidä automaattisesti ajatella että pakkohan sen on halvemmaksi tulla kun sen itse tekee. Eri asia tietenkin jos puhallettava määrä on muutamia kuutioita. Yleensä noissa lisäeristys hommissa se aikataulukaan ei ole niin päivän päälle, helposti pystyy sopimaan että käyvät puhaltamassa ohi ajaessaan tai kun päivä on muuten jäämässä vajaaksi. Kehottaisin kyllä aiheen aloittajaa istahtamaan vielä hetkeksi puhelimen ääreen, pienellä soittokierroksella sopiva tekijä kyllä löytyy ja hinta on kohdallaan.
Avatar
ks1030
Viestit: 1726
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 5:06 pm
Paikkakunta: VAASA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ks1030 »

mulla on yläpohja talossa ja tallissa ekovillaa ja tallin seinät myös. kun tein laskelmia niin nuuka säästää jonkun m3/m2 jos laskee pois runkovärkit ja ikkunat.
piirustuksista oli aika helppo laskea. seinä "tavarahan" on sitä pihkasidottua että jässähtää ja hinnottelu on neliöinä. normaalisti laskutus on karkeesti vain seinien pinta-alat oli sitten ikkunoita tai ei. kun laskuttivat niin korjasin laskun mitat todellisiin niin oli monta neliöö vähemmän. runkopaaluistakin tuli yllättävän paljon neliöitä kun iso rakennus... ikkunoista ja ovista puhumattakaan.
seinät puhalsivat 3miehen voimin n. 5 tunnissa ja siivosivat paikat. sitten vaihtui porukka (sama firma kuitenkin) ja puhalsivat yläpohjat. tallin yläpohjan kanssa meni reilu puolituntia. talossa kauemmin kun on niin monihyvänen rakenne.

hinta olisi ollut kalliimpi jos olisi itse puhaltanut+ tietenkin aikaa olis menny pirusti.
ekovilla oli yritys joka puhalti. siis tehtaan kalusto ei jälläri
Vompatti
Viestit: 1066
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2012 5:43 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vompatti »

Mulla on tällänen vehje: http://www.ikh.fi/XW004_PURUIMURI_1500W_WOODTEC

Ja 15 metriä letkua myös. Tällä puhaltelin villaa sisälle. Kaveri oli syöttämässä ja minä letkunpäässä ohjaamassa puhallusta. Ihan kätevästi kävi homma. Tuskin siinä mitään säästi, mutta kun tuollaiselle koneelle on muutakin käyttöä, niin tulipa puhallettua. Ensi kesänä olisi tarkoitus puhaltaa muutamalle vintille ekovillaa. Kaupasta vaan säkki tavaraa ja puhaltamaan. Ja saa tällä puruakin puhallettua, jos sellaista sattuu jostain vielä saamaan. Ihan kätevä kampe.
Kärsi harkiten.
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

ihmehitsari kirjoitti:Kotitalousvähennyskorotus hinnassa?
Edellisen lisäksi vaimon maketissa tapaama porukka tuli kotiin tekemään katto urakkaa toinen "lahja " olisi ollut kylpylä viikon loppu.Nämä ennekuin katon hintaa edes laskettiin. Annoin poikien laskea ja soitella heidän johtajalle eri vaihtoehtojen hintoja.
Villaa vintillä tällä hetkellä 30 cm ja tuskin joku 20 cm menisi hukkaan. Olen mittaillut IR mittarilla lämpötiloja ei puolilta 30 asteen pakkaskaudella niin eroja löytyy.
hoss
Viestit: 500
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:17 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoss »

Vompatti kirjoitti:Mulla on tällänen vehje: http://www.ikh.fi/XW004_PURUIMURI_1500W_WOODTEC

Ja 15 metriä letkua myös. Tällä puhaltelin villaa sisälle. Kaveri oli syöttämässä ja minä letkunpäässä ohjaamassa puhallusta. Ihan kätevästi kävi homma. Tuskin siinä mitään säästi, mutta kun tuollaiselle koneelle on muutakin käyttöä, niin tulipa puhallettua. Ensi kesänä olisi tarkoitus puhaltaa muutamalle vintille ekovillaa. Kaupasta vaan säkki tavaraa ja puhaltamaan. Ja saa tällä puruakin puhallettua, jos sellaista sattuu jostain vielä saamaan. Ihan kätevä kampe.
Ei taida tossa vehkeessä olla mitään repijää, eli tuliko klönttejä letkusta.

Vintille kun puhaltaa niin tehokas otsalamppu auttaa pölyn seassa. Ja letkun päähän kun teippaa parin metrin kepin, niin pääsee nurkkiin kurottamaan paremmin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Kardaani, Semrush [Bot], Valte33 ja 42 vierailijaa