Belarus(Harkov) T-150k

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

t-150k
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Belarus(Harkov) T-150k

Viesti Kirjoittaja t-150k »

Oisko kellään myynnissä kyseistä traktoria? Kokemuksia? :wink:
Ei tulta ilman savua
12145
Viestit: 91
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 12145 »

Nurmijärvellä olis yks myynnissä. hintaa olis 3500€ Ajokuntonen, etulasit rikki, ja käytönjälkiä.
Pellervo
Viestit: 749
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pellervo »

Baltiasta kuulemieni kokemusten mukaan ei tätä pitäisi viedä pellolle lainkaan, parempi pysyä tieajossa koska
- suuret pintapaineet
- suuri rullausvastus
- suuri polttoaineenkulutus (rullausvastus + vaihteiston häviöt)
Näitä korvattiin 140-150 hv Valtroilla ja kulutus putosi puoleen ha kohden kynnössä.
MFV8
Viestit: 938
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MFV8 »

Tuurin huutokauppakentällä oli ainakin vielä syksyllä yks tuollainen, hytitön (laikka-avo :mrgreen:), hinta jotain 2000€ kieppeillä. Otin siitä kuviakin jos kiinnostaa.
Kuva
t-150k
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-150k »

Kyllähän siinä hytti sais olla. On vähän turhan raitis ilman hyttiä... :?
Ei tulta ilman savua
ford7810
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 10:37 am
Paikkakunta: kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ford7810 »

eipä 150 maksakkaa ku 10osa valtran hinnasta erotuksel saa paljo
polttoainet ja halpoja paripyöriä saa ukrainasta(ja multa)ja tehohäviöö
ei kyl paljo oo on myös 4 portainen powersift on myös tehty raudasta
eikä pellistä niiku valtrat esim. mun 8550.mikä on tarkoitettu pyörittää
/jotain halhosirkkeliä.kirovets k701 vast painaa ja se on pellon surma
ps.(ei muute mahtanu valmetit /muut vuonna 2003 mitää pullingissa
harkoville tuli sm alle 8000kg eikä ollu kuin turbo vaihdettu
ja vähä ruuvattu pumppuu,ois ollu viel varaa)hytti on kyl karu eikä
kovin viihtysä mut tolla hintaerotuksel voi käyä 10 vuonna 1kk
talves thaimaas ja siel on paljo hauskenpaa ku valmetin ratis
retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

näin valmetti miehenä kysyisin että mitä noi kharkovin voimanotot kestää? hakkurin edessä 250hv??

missä hinnoissa nuo uudella kopilla olevat muutamanvuoden vahat pyörii?
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Se on vissiin se T-150 harkovin perä tarkotettu semmoselle kevyelle pyöritykselle, lähinnä lannanlevitskärrylle ja sen semmoselle. En usko että kestää sellaisenaan jyrsimen käyttöä, ehkä siihen voi yrittää tehdä vahvistuksia.
Metsäkoneeksikaan ei oikein sovellu, on liian vähän maavaraa, muuten ois tietysti kätevä, kuormaaja siihen taka-akselin päälle...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
12145
Viestit: 91
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 12145 »

T-150 on tehty vetämään ei hakkurin pyörityksee. Tosin ei oo tullu kokeiltu vaikka kestäiski. ulosoton kartaani on vähä ohuen näkonen, mut jos se pyörii kovaa ni kyl se voi kestää sen mitä nivelakseliki 1000rpm kestää. ei vaa oo tullu koskaa kokeiltuu koko ulosottoa.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Se heikko kohta ei kuulemma ole siellä loppuosassa, vaan jossain siellä etupäässä mistä se kardaani tulee. Tarkempaa tietoa mulla ei siitä ole.
Miten lie asia?
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
t-150k
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-150k »

Kone siis käynnistetään apumoottorilla? :shock:
Ei tulta ilman savua
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Kyllä:

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Torsti, Ti Syys 04, 2007 9:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

no hö! ensin joku kehuu kestäväksi ja sitten se ei sitä olekkaan. pitäishän tommosen köntin hakkuria kestää kun puolet kevyempi valmettikin kestää +200hv tehoilla piiiiiiitkään.. mikä lie sitten hajoaa...
powertorque
Viestit: 195
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:48 pm
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja powertorque »

Meillä on ollut T-150K nyt muutaman vuoden, ja ei sen laatu ja kestävyys varmaankaan ole nykyisten länsikoneiden tasoa.

Tästä koneesta on rikkoutunut napavälitys etuakselista ja turbon laakerit, piti
hankkia varaosakone, että pysyy liikenteessä.

Mutta voimaa ja vetokykyä siinä kyllä on.

Voimanotosta valmistaja lupaa ottaa hitaammalla 540 nopeudella 60% moottorin tehosta (165 hv) ja 1000 kierroksen nopeudella koko tehon.

Tehojahan näissä on reilusti tehtaan ilmoittamaa enemmän ja ruuvia kääntämällä saa mielin määrin lisää 8)
12145
Viestit: 91
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 12145 »

Missä alle 4000kg painavassa vallussa on yli 200hv
t-150k
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
Paikkakunta: Nurmes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t-150k »

Mikäs toi sähköstartti sitten on? käynnistetäänkö sillä apumoottori? Voiko koneeseen vaihtaa normali startin?
Ei tulta ilman savua
12145
Viestit: 91
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 12145 »

Joo tolla pikku tartilla käynnistetään toi 2-t pensa kone ja sillä sitte pääkone. Kyllä siihen on suoraa sähkö tarttiaki kuulemma saatavana. mutta se vaatii isot akut eikä toi apumoottori käynnistys mikää ihme temppu oo. jos se on kunnossa.
powertorque
Viestit: 195
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:48 pm
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja powertorque »

Bensastartissa on hyviä puolia mm. se lämmittää pääkoneen yhteisillä jäähdytys nesteillä ja nostaa öljynpaineet dieselkoneelle valmiiksi ennen sen käynnistystä (pyörittää erillistä öljypumppua) ja jaksaa pyörittää niin kauan kuin bensaa piisaa.
retku
Viestit: 1653
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

ja kun pilkun nussimiseksi meni niin selvennetään.

valmet 8400 painaa alle 5000kg ja tehoa semmosista otetaan helposti se yli 200. kharkoveille ilmoitellaan painoja 9500kg asti. pointi on kuitenkin se että ihmettelen miksei tuommonen malmikasa muka kestä?
Hasse
Viestit: 135
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 7:38 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Mulla on t-150,90-luvulla virosta uitettu.
Ajelin sillä kesän ja syksyn silloin kun ostin sen,joten pientä kokemusta löytyy.Seisoo nyttemin verstaassani muutostyön alasena,vaihdoin hytin lokomon tiehöylästä,siirsin kuskin paikan keskelle, vaihdekepin oikealle,pikavaihde ratin viereen.Polkimet riippumalliseksi ja hydrauliikan sähkökäyttöseksi.Myös ohjaus muutettu orbitrooli käyttöseksi(kaikki ryssänosat paitti sylkyt veks).Projekti polkennut viis vuotta paikallaan,yritys viennyt ajan.Olen kuitenkin hankkinut osia ,löytyy esm,uus vaihdelaatikko,turbo,vesipumput,öljypumppu.tiivisteitä,24v startti(ilmeisesti sama kun kamaz kuormurissa)

Käyttökokemuksia;
Voimaa niin että 3-m lautasäes likkui tiepuolen kolmosella,mullat lensi kurvissa arviolta 100m(näytös paikaliselle viljeliöille)
Ketterämpi kun mun silloinen 905 vallu käytännössä.
Yllätävän pieni kulutus
Hyvät jarrut (4-pyörä)
Ei jättänyt peltoon syvempää jälkeä kun vallukaan(yllätävää)
Pehmeässä paikassa kun painaa kaasua nokka nousee ja paino siirtyy taka-akselille.
Alkuperäinen hytti varsinainen"peltiheikki".
Ei rikkoitumisia ,kaikki pelas ok.
Vaikeuksia sovittaa länsikaluja perään,(vetokoukku liian paksu,nostovarsien geometria)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], MasaP ja 59 vierailijaa