Belarus(Harkov) T-150k
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
- Paikkakunta: Nurmes
- Viesti:
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 749
- Liittynyt: La Joulu 31, 2005 6:20 pm
- Viesti:
Baltiasta kuulemieni kokemusten mukaan ei tätä pitäisi viedä pellolle lainkaan, parempi pysyä tieajossa koska
- suuret pintapaineet
- suuri rullausvastus
- suuri polttoaineenkulutus (rullausvastus + vaihteiston häviöt)
Näitä korvattiin 140-150 hv Valtroilla ja kulutus putosi puoleen ha kohden kynnössä.
- suuret pintapaineet
- suuri rullausvastus
- suuri polttoaineenkulutus (rullausvastus + vaihteiston häviöt)
Näitä korvattiin 140-150 hv Valtroilla ja kulutus putosi puoleen ha kohden kynnössä.
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
- Paikkakunta: Nurmes
- Viesti:
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 10:37 am
- Paikkakunta: kärkölä
- Viesti:
eipä 150 maksakkaa ku 10osa valtran hinnasta erotuksel saa paljo
polttoainet ja halpoja paripyöriä saa ukrainasta(ja multa)ja tehohäviöö
ei kyl paljo oo on myös 4 portainen powersift on myös tehty raudasta
eikä pellistä niiku valtrat esim. mun 8550.mikä on tarkoitettu pyörittää
/jotain halhosirkkeliä.kirovets k701 vast painaa ja se on pellon surma
ps.(ei muute mahtanu valmetit /muut vuonna 2003 mitää pullingissa
harkoville tuli sm alle 8000kg eikä ollu kuin turbo vaihdettu
ja vähä ruuvattu pumppuu,ois ollu viel varaa)hytti on kyl karu eikä
kovin viihtysä mut tolla hintaerotuksel voi käyä 10 vuonna 1kk
talves thaimaas ja siel on paljo hauskenpaa ku valmetin ratis
polttoainet ja halpoja paripyöriä saa ukrainasta(ja multa)ja tehohäviöö
ei kyl paljo oo on myös 4 portainen powersift on myös tehty raudasta
eikä pellistä niiku valtrat esim. mun 8550.mikä on tarkoitettu pyörittää
/jotain halhosirkkeliä.kirovets k701 vast painaa ja se on pellon surma
ps.(ei muute mahtanu valmetit /muut vuonna 2003 mitää pullingissa
harkoville tuli sm alle 8000kg eikä ollu kuin turbo vaihdettu
ja vähä ruuvattu pumppuu,ois ollu viel varaa)hytti on kyl karu eikä
kovin viihtysä mut tolla hintaerotuksel voi käyä 10 vuonna 1kk
talves thaimaas ja siel on paljo hauskenpaa ku valmetin ratis
-
- Viestit: 1653
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Se on vissiin se T-150 harkovin perä tarkotettu semmoselle kevyelle pyöritykselle, lähinnä lannanlevitskärrylle ja sen semmoselle. En usko että kestää sellaisenaan jyrsimen käyttöä, ehkä siihen voi yrittää tehdä vahvistuksia.
Metsäkoneeksikaan ei oikein sovellu, on liian vähän maavaraa, muuten ois tietysti kätevä, kuormaaja siihen taka-akselin päälle...
Metsäkoneeksikaan ei oikein sovellu, on liian vähän maavaraa, muuten ois tietysti kätevä, kuormaaja siihen taka-akselin päälle...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Se heikko kohta ei kuulemma ole siellä loppuosassa, vaan jossain siellä etupäässä mistä se kardaani tulee. Tarkempaa tietoa mulla ei siitä ole.
Miten lie asia?
Miten lie asia?
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
- Paikkakunta: Nurmes
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Kyllä:
Viimeksi muokannut Torsti, Ti Syys 04, 2007 9:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 1653
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:48 pm
- Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
- Viesti:
Meillä on ollut T-150K nyt muutaman vuoden, ja ei sen laatu ja kestävyys varmaankaan ole nykyisten länsikoneiden tasoa.
Tästä koneesta on rikkoutunut napavälitys etuakselista ja turbon laakerit, piti
hankkia varaosakone, että pysyy liikenteessä.
Mutta voimaa ja vetokykyä siinä kyllä on.
Voimanotosta valmistaja lupaa ottaa hitaammalla 540 nopeudella 60% moottorin tehosta (165 hv) ja 1000 kierroksen nopeudella koko tehon.
Tehojahan näissä on reilusti tehtaan ilmoittamaa enemmän ja ruuvia kääntämällä saa mielin määrin lisää
Tästä koneesta on rikkoutunut napavälitys etuakselista ja turbon laakerit, piti
hankkia varaosakone, että pysyy liikenteessä.
Mutta voimaa ja vetokykyä siinä kyllä on.
Voimanotosta valmistaja lupaa ottaa hitaammalla 540 nopeudella 60% moottorin tehosta (165 hv) ja 1000 kierroksen nopeudella koko tehon.
Tehojahan näissä on reilusti tehtaan ilmoittamaa enemmän ja ruuvia kääntämällä saa mielin määrin lisää
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 2:31 pm
- Paikkakunta: Nurmes
- Viesti:
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: To Joulu 29, 2005 5:23 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:48 pm
- Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1653
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 135
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 7:38 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Mulla on t-150,90-luvulla virosta uitettu.
Ajelin sillä kesän ja syksyn silloin kun ostin sen,joten pientä kokemusta löytyy.Seisoo nyttemin verstaassani muutostyön alasena,vaihdoin hytin lokomon tiehöylästä,siirsin kuskin paikan keskelle, vaihdekepin oikealle,pikavaihde ratin viereen.Polkimet riippumalliseksi ja hydrauliikan sähkökäyttöseksi.Myös ohjaus muutettu orbitrooli käyttöseksi(kaikki ryssänosat paitti sylkyt veks).Projekti polkennut viis vuotta paikallaan,yritys viennyt ajan.Olen kuitenkin hankkinut osia ,löytyy esm,uus vaihdelaatikko,turbo,vesipumput,öljypumppu.tiivisteitä,24v startti(ilmeisesti sama kun kamaz kuormurissa)
Käyttökokemuksia;
Voimaa niin että 3-m lautasäes likkui tiepuolen kolmosella,mullat lensi kurvissa arviolta 100m(näytös paikaliselle viljeliöille)
Ketterämpi kun mun silloinen 905 vallu käytännössä.
Yllätävän pieni kulutus
Hyvät jarrut (4-pyörä)
Ei jättänyt peltoon syvempää jälkeä kun vallukaan(yllätävää)
Pehmeässä paikassa kun painaa kaasua nokka nousee ja paino siirtyy taka-akselille.
Alkuperäinen hytti varsinainen"peltiheikki".
Ei rikkoitumisia ,kaikki pelas ok.
Vaikeuksia sovittaa länsikaluja perään,(vetokoukku liian paksu,nostovarsien geometria)
Ajelin sillä kesän ja syksyn silloin kun ostin sen,joten pientä kokemusta löytyy.Seisoo nyttemin verstaassani muutostyön alasena,vaihdoin hytin lokomon tiehöylästä,siirsin kuskin paikan keskelle, vaihdekepin oikealle,pikavaihde ratin viereen.Polkimet riippumalliseksi ja hydrauliikan sähkökäyttöseksi.Myös ohjaus muutettu orbitrooli käyttöseksi(kaikki ryssänosat paitti sylkyt veks).Projekti polkennut viis vuotta paikallaan,yritys viennyt ajan.Olen kuitenkin hankkinut osia ,löytyy esm,uus vaihdelaatikko,turbo,vesipumput,öljypumppu.tiivisteitä,24v startti(ilmeisesti sama kun kamaz kuormurissa)
Käyttökokemuksia;
Voimaa niin että 3-m lautasäes likkui tiepuolen kolmosella,mullat lensi kurvissa arviolta 100m(näytös paikaliselle viljeliöille)
Ketterämpi kun mun silloinen 905 vallu käytännössä.
Yllätävän pieni kulutus
Hyvät jarrut (4-pyörä)
Ei jättänyt peltoon syvempää jälkeä kun vallukaan(yllätävää)
Pehmeässä paikassa kun painaa kaasua nokka nousee ja paino siirtyy taka-akselille.
Alkuperäinen hytti varsinainen"peltiheikki".
Ei rikkoitumisia ,kaikki pelas ok.
Vaikeuksia sovittaa länsikaluja perään,(vetokoukku liian paksu,nostovarsien geometria)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], MasaP ja 59 vierailijaa