MF 165 vaihdelaatikko
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
MF 165 vaihdelaatikko
Pitäisi irroittaa vaihdelaatikko, mitä toimenpiteitä pitää tehdä ennenkuin irroittaa ruuvit siitä vaihdekeppien takaa?
Ilmeisesti kuvassa näkyvä hydrauliputki pitää katkaista?
(Kuva on Shyden sivuilta linkitetty)
Ilmeisesti kuvassa näkyvä hydrauliputki pitää katkaista?
(Kuva on Shyden sivuilta linkitetty)
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
Otan tämän laatikon ja mp-pumpun ja laitan toiseen traktoriin,jossa mp ei toimi. Liekkö mp-pakan levyjen vaihto hankala operaatio? Kannattaako pumppuun laittaa korjaussarja varmuuden vuoksi? Tässä traktorissa oli ihan toimiva mp n. 20 vuotta sitten, kun se tietyistä syistä jäi parkkiin pressun alle.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
Minkä kuntoinen se pressun alla ollut Mf oli? Saiko sen käymään lyhyeksikin aikaa?
Eli voiko sen vaihteiston ja nostolaitteen toimimisen koittaa?
Onko tuo avattu vaihteisto seisoneesta traktorista? Eli onko Mf purku on jo alussa?
Toimivan moottorin ja ehjien renkaiden vaihtaminen seisoneeseen koneeseen olis helpoin homma,
jos takapää on käyttökelpoinen.
Eli voiko sen vaihteiston ja nostolaitteen toimimisen koittaa?
Onko tuo avattu vaihteisto seisoneesta traktorista? Eli onko Mf purku on jo alussa?
Toimivan moottorin ja ehjien renkaiden vaihtaminen seisoneeseen koneeseen olis helpoin homma,
jos takapää on käyttökelpoinen.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Mp pumppuun ei kylläkään ole minkäälaisia korjaus-sarjoja ,, ja seuraavaksi on vain hyvä tietää että pika vaihteissa on kitkalevyt aina loppuun ajetut jopa niin loppuun että pitää se päätykiekkokin vaihtaa ja se maksaa hieman enempi kuin MP-pakan kitka levyt koska niitä ei saakaan mistä vaan.
Kirstun vaihto on nopein korjaus,,
Vihjeenä : Käy toki mittaamassa paineet molemmista MP pumpuista hyd.liikkeissä on liittimet sekä mittarit ja se käyttää nopeesti, niin että ett suotta töitä tee niinkuin monta kertaa tulee tehtyä.
Kirstun vaihto on nopein korjaus,,
Vihjeenä : Käy toki mittaamassa paineet molemmista MP pumpuista hyd.liikkeissä on liittimet sekä mittarit ja se käyttää nopeesti, niin että ett suotta töitä tee niinkuin monta kertaa tulee tehtyä.
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Jos laatikon ottaa kokonaan irti, niin ei multipower-pakan levyjen uusiminen hirmuisen iso homma ole. Levyjä saa kohtuuhintaan ainakin LH-osalta. Pumppuun sai korjaussarjoja noin 4 v sitten, mutta tuskin enää. Tiivistesarjoja kyllä saa. Pumppukaan ei ole kauhean kallis jos traktori tulee hyötykäyttöön, harrastetraktoriin melko kallis.
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Heinä 15, 2012 10:48 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7528
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28135
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Yksi tuttu oli hankkinut 165 fergun joka katkennut suunilleen samalla lailla, ja oli kuulemma jollain isolla levyllä puskiessä antanut periksi.
Ainakin vauhtia pitää olla kun omilla ferguilla olen katkonut vetovarret, ja on pompanneet etupyörät yli metrin korkeuteen, mutta ei noin huonosti sentään ole käynnyt.....onneksi.
Ainakin vauhtia pitää olla kun omilla ferguilla olen katkonut vetovarret, ja on pompanneet etupyörät yli metrin korkeuteen, mutta ei noin huonosti sentään ole käynnyt.....onneksi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3886
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:36 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 1:39 pm
- Viesti:
Minulla on uudemman mallinen (tämän viestiketjun kuvassa vanhan mallinen?) Multi-Power-pumppu ylimääräisenä. Kunnosta ei tiedä, käsin pyörittäessä vaikuttaa tiiviiltä. Oli kiinni purkaamolta hankkimassani välityspyörästössä, jota tarvitsin kun asensin vakiovaihteiseen 165S Massikkaan suurtehopumpun.tapsa kirjoitti:Itse tein 175:een multipower rempan. Luisti matalilla kierroksilla. Se oli vanhempaa mallia ja pumppu olisi maksanut puolitoistatuhatta, joten vaihdoin vain tiivisteet.( Siihen pumppuun sai vielä muutama vuosi sitten korjaussatsin, mutta ei enää. Se oli kyllä luettelossa edelleen). Kitkalevyissä oli kaikissa pintaa jäljellä vaikka oli luistanut jo muutamana kesänä. Vaihdoin kaikki tiivisteet ja kitkalevyt. Hyvin ottaa. Pienilläkin kierroksillä nykäisee vaihtaessa. ja taas selvitään muutama vuosi
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Kertokaapas mikä tuo asteikko tuossa öljyn mittatikun reiassa on kiinni?
Kun en ole tuollasen nähny ku ohjekirjassa.
Kun en ole tuollasen nähny ku ohjekirjassa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 4:19 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Rh- ja 54 vierailijaa