Ruuvihalkaisijan mallia
-
- Viestit: 1110
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
- Viesti:
Ruuvihalkaisijan mallia
En tiedä onko täällä ollut juttua, mutta sen verran huvitti että piti oikein linkki laittaa. Huom! Vaatii takavedon. http://www.thestickler.com/stickler.cfm
-
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Marras 23, 2006 5:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: La Tammi 21, 2006 8:44 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Fergu, miten lukko auttaisi? Jos lukko olisi päällä, täytyisi olla toinenkin vetävä pyörä olla ilmassa. Ilman lukkoa ei tarvitse nostaa kuin halkaiseva pyörä. Tuntuisi olevan jopa parempi etuvetoisessa, niissä on yleensä käsijarru takapyöriin, poikkeuksena kuitenkin Saab, jossa se on etupyörissä. Miten lie nykysaapikkaissa?
-
- Viestit: 530
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 11:41 am
- Viesti:
Lukko päällä ja molemmat pyörät ilmassa. Jos on vain toinen pyörä ilmassa, niin entäs sitten kun vastusta pyörään joka on ilmassa? Ryhtyy vetämään se maassa oleva pyörä? Joskin eihän tuossa halkaisulaitteessa ole vastinetta. Vähänkin tiukempi pölli karkaisi käsistä ja pyörisi hullun lailla. Pelkkä pellelaite.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vähän samalla konstilla saa traktorin kulkemaan 60 kymppiä (mikäli normi nopeus 30 km/h) arvatkaas millälailla?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 3150
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:51 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Vanhalla palstalla joku kerto laittaneensa kuuppakihvelin toisen takapyöränveikri-3 kirjoitti:Ei muuta konstia,kuin ulosotonkautta työntävä peräkäry!
alle ja sen puolen jarrun lukkoon. Meni lumisella tiellä lujaa.
Mutta mitäs olis keskitasauspyörästöllinen neliveto ja kolme kihveliä?
Ainakin välitysten puolesta sillä pääsis lujaa.... johonkin.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
SIlleen saa kun ottaa toisen pyörän poies ja lukitsee sen akselin. Etuakselin keinu kiinteäksi. Kyl mennään ja lujaa!
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Työkaverin kertomaa:
Traktori liikkuu liukkaalla tiellä lujaa, kun takavatoiseen laittaa ketjut vain toiseen pyörään ja painaa toisen jarrulla lukkoon. Sopivalla kelillä myös ilman ketjuja pääsee ainakin alamäessä kuutakymppiä.
En suosittele, kokeiluunkin tarvittaneen ainakin pari oikosulkua aivoissa.
Ruuvihalkaisijasta:
Tuli mieleen 70-luvulta, kun pari kaverusta teki itse halkaisijan. Heillä ei ollut mitään tietoa sopivasta kierteen noususta, ruuvin kartiokulmasta tai kierrosluvusta. Ensimmäisellä vehkeellä tuli kuulemma kaksi pinoa molemmin puolin vehjettä jonkun metrin etäisyydelle. Kaikkia oli "hieman" liikaa, ja klapin puolikkaat lensivat komeasti molemin puolin.
Traktori liikkuu liukkaalla tiellä lujaa, kun takavatoiseen laittaa ketjut vain toiseen pyörään ja painaa toisen jarrulla lukkoon. Sopivalla kelillä myös ilman ketjuja pääsee ainakin alamäessä kuutakymppiä.
En suosittele, kokeiluunkin tarvittaneen ainakin pari oikosulkua aivoissa.
Ruuvihalkaisijasta:
Tuli mieleen 70-luvulta, kun pari kaverusta teki itse halkaisijan. Heillä ei ollut mitään tietoa sopivasta kierteen noususta, ruuvin kartiokulmasta tai kierrosluvusta. Ensimmäisellä vehkeellä tuli kuulemma kaksi pinoa molemmin puolin vehjettä jonkun metrin etäisyydelle. Kaikkia oli "hieman" liikaa, ja klapin puolikkaat lensivat komeasti molemin puolin.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: La Tammi 21, 2006 8:44 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Täällä Pohjois-Karjalassa kun noita mäkiä, pitää joskus talvella metsässä kuorman kanssa alamäessä pitää tasauspyörästön lukko päällä, ettei tule tuo vauhtiefekti esille. Mikäli toisella pyörällä on oleelliseti heikompi pito, saattaa se alkaa pyöriä väärinpäin ja sitten vauhtia riittää! Nimimerkki "Kokemusta on!"
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jagr, Juhnu ja 46 vierailijaa