Viistonnisen vuosimalli?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viistonnisen vuosimalli?

Viesti Kirjoittaja henkka »

Ostin tänään vanhan viistonnisen,mutta vuosimalli on vähän epäselvä.Tulivatko ensimmäiset-64,koska laskuun on näin laitettu? Traktorissa ei ole ohj.tehostinta eikä jalkakaasua,pelleissä lukee vielä super major 5000.Rekisteriotetta ei vielä ole,en tiedä löytyykö koskaan!
HooPee
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 1:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HooPee »

http://www.konedata.net/Traktorit/ford2000_64.htm

Tuolta hiukan lisätietoa ja runkonumerosta sitten joku osaa kertoa loput :wink:
Valtra 900
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Konepellin alla akun kohdalla on tarra siitä näkee milloin on tehty päivä kuukausi vuosi .
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

Eipä ollu enää tarraa,onko niissä tarra aina ollu,kun ei ollu mitään jälkiä :?: Mulla oli aikasemmin nelitonninen,niin siinä se tarra kyllä oli.
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Joo aina samassa paikassa tarra.
tridapp
Viestit: 252
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:06 pm
Paikkakunta: keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tridapp »

Vähän asian vierestä, mutta. Törmäsin minäkin joskus tuollaiseen, jossa luki vielä Major 5000. Huomiota kiinnitti, että siinä oli jakajapumppu. Kaikissa Majoreissa ja viistonnisissa, joihin olen törmännyt on ollut rivipumppu. Minusta tuo peli näytti aivan alkuperäiseltä. Onko noita ollut tosiaan jakajapumpulla?
Ihmettelee sp
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Joo oudolta tuntuu. Mutta varmarilla oli joku varaosakirja josta se noita suuttimia kerran kattoi oli niitäkin kolme eri varaosanummeroa riippuen pumpun tyypistä. Se vois vahvistaa siittä lukemalla.

Uudemmissa Force 5000:ssa on ollut sekä jakaja- että rivipumppua.

Sitten se runkonumero (Bxxxxxx) , mallinumero ja Unit koodi ne löytyvät siitä oikealta puolelta kun katsoo tankin alla etupuolella olevaa ylempää kahdella kierrereiällä varustettua kiinnitystasoa kytkinkopan valussa, niin siellä pitäs olla kolme numeroa, sarjanumero, unit koodi ja mallinummero.
Ne nummerot katsoo niinkö ylöspäin, eli ne on siinä päällä, pitää laittaa silmä siihen akun telineen kääntöakselin kohdalle ja kattoa alaspäin.

Ne numerot saa esille hienolla hiomapaperilla ja sitten vaikka kalkilla pyyhkimällä jos konetta on useamman kertaa maalattu, voi ne urat olla täynnä maalia. Eli vaan hioo varovasti ja maalijauho jää niihin nummeroihin. Paperilla ja lyijykynällä siihen päälle hinkkaamalla saa kanssa aika hyvin irti sitä numeroa.

Unit koodissa on mm. valmistusvuosi ja kuukasi, mut numerointi ei lähtisi noiden tiettyjen lähteiden mukaan kuin -65:sta ????

Tässä Foortien numerokoodeista linkkiä:
http://www.springfieldbiz.com/oaktree/r ... erial.html

-SS-
varmari
Viestit: 754
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:30 pm
Paikkakunta: sastamalan KIIKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja varmari »

mjoooo.........tosiaan vuosimalleihin 65-68 ja jakajapumpulliset 72-75 myydään samoja kärkiä mutta vain 72-75 kohdalla maininta "jakajapumppu"
kaikenkaikkiaan "viistonniseen" on tarjolla ainakin 3 erinumeroista kärkee.......olisikohan laukulan foorti kirjassa tietoa paremmin tai tarkemmin??????
Ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä..........
kalvaana
Viestit: 7344
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

5000 Foordi tuli Suomessa kauppaan vasta vuonna 65. Ensimmäisinä vuosina siinä toisaan luki Super Major 5000. Keulan posket oli vuoteen 67 saakka semmoset, että se reikäpelti käänty sivuille.
Joku noista vuosimaalleista sinulla sitten on.

Rekisteriotteesta ei kannata olla huolissaan, koneen kun saa rekisteriin muutenkin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

Käynpä tossa illan mittaan ottamassa numerot paperille.Kiitokset tähän saakka tulleista vihjeistä!
suopma-1
Viestit: 235
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 10:28 pm
Paikkakunta: e-p
Viesti:

Viesti Kirjoittaja suopma-1 »

70-luvulla tuli jakajapumpullisia koneita,ittelläkin ollut 5000 jossa oli jakajapuppu.En tunne asiaa miksi yleensä tiedostoissa ilmoitetaan että ns fordin tonnisarjaolisi tullut 1965 kyllä sitä tuotiin jo 1964 syksyllä mikäli kone on säilynyt originaalina täytyisi ns ajovalot olla maskin ulkopuolella vrt esim major tai dexta. Laki ajovaloista muuttui suomessa 1965 alusta jonka jälkeen määrätyt säädökset täyttämällä sai ajovalot olla kapeammalla.
ok-6
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

Kyllä se varmaan -65 on.Päättelin noista numeroista,että olis tehty 20.4.65.Mites kun nois konedatan kuvis oli takapyörät kuudella pultilla,oisko sitte -64 ollu näin?,mulla on jokatapauksessa 8:lla pultilla
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Siin kuvas on 4000 kato sin ryhmäkuvas on 5000:s 8 pulttia.

-SS-
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

No niinpäs olikin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], havi, Semrush [Bot] ja 58 vierailijaa