Paras moposi 4 ever. -.-

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Mikä on paras mopo näistä ?

Äänestys päättyi Ti Tammi 24, 2006 6:58 pm

Suzuki pv 50
6
22%
Helkama raizu
4
15%
Vanha kunnon pappis ?
17
63%
 
Ääniä yhteensä: 27

Petz
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 6:53 pm
Paikkakunta: -Suomessa. -.-
Viesti:

Paras moposi 4 ever. -.-

Viesti Kirjoittaja Petz » To Tammi 19, 2006 6:58 pm

8) Siis paras moposi ikinä. Minun on tietenkin paras nopein , ja hurjin . Mopedi koko maailmassa eli . Suzuki pv 50 Siinä on kaikki tarvittava :wink: ps. Ei aina kannata valita sitä Halvinta Mopoa .

Kuukuna

Kuukuna

Viesti Kirjoittaja Kuukuna » To Tammi 19, 2006 7:24 pm

Ajelin teinipoikana isipapan vanhal alkuperäiskuntosel Simpsonil. Vakina kulki 60 ihan laillisesti, kon se oli sen verta vanha, et laki ei siihen puuttunu. Sen kans pysys taajamas pal paremmi muun liikenteen vauhris mukan, ko nykysen 45 kmh laki. Siin on kans vallesmannit lakia säätäessäs ajatellu enempi jalal ko pääl.

Nykysinhä mopol saa mennä 2 pääl, eiks EU tirektiivi määränny muuttamaa suamalaisen säädöksen semmoseks? Vaikuttiks se nopeuksiin mitenkään?

HRD
Viestit: 605
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HRD » To Tammi 19, 2006 8:13 pm

No ilman muuta raisu! Sellanen tuolla puun alla vieläkin jököttää aina valmiina rientoihin. Ja se on oikeen "katu taistelia" tyylinen. Spottimaski ja kaikkee. Tietysti mattamusta ja bad attitude tarroilla varustettu. :wink:
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut

Hanski
Viestit: 327
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanski » To Tammi 19, 2006 8:16 pm

Kuusneljämallin Crescent on oma suosikki,maalit hieman rapisseet muuten pelikunnossa.Pojalla PV ei huono sekään.

Customi
Viestit: 2625
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Customi » To Tammi 19, 2006 9:54 pm

Punavalkoinen 60- luvun alun PUCH se erillisillä parkkivaloilla oleva malli. Sakotkin tuli jo vakiovälityksilläkin ylinopeudesta, kun velipoika veteli sillä poliisien siviiliauton ohi.

Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti » To Tammi 19, 2006 10:10 pm

Eka "mopo" oli ex-ruotsin armeijan JAWA 250cc, yks varoitus.
toinen mopo Suzuki PV monta kertaa karkuun.
Helkama Ax, tehonpuutteessa kiinnijäänti.....
ja siitä kärsitään vieläkin.... kilvet pois ja 11 kuukautta ajokieltoa..... :mrgreen:
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!

Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti » To Tammi 19, 2006 10:12 pm

Jaavallakin jäin kiinni vain sen takia ko joku mulkero otti ja käräytti, ei ne kiinni saanut mutta Scheisselakit tiesi tulla kotiovelta kyselemmään... :evil:
pako oli nimittäin hyvin onnistunut muuten.... :mrgreen:
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!

Petz
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 6:53 pm
Paikkakunta: -Suomessa. -.-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petz » To Tammi 19, 2006 10:37 pm

Onpa ollu kökköö sakkii. :? Ens kerralla parempi tuuri :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: heh

Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti » Pe Tammi 20, 2006 8:18 am

Jep...
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!

p.h
Viestit: 416
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p.h » Pe Tammi 20, 2006 9:27 am

mä sain 13v ukin lähes uuden pappatunturin sillä tuli ajeltua
pitkään vakiona, nykyään siinä on 70cc pytty 18mm dellorto kaasari ja
gianellin tehari hyvin vetää

sit muut
suzuki pv 83cc malossin pytty 24mm dellorto ja gianellin putki
jupiter entisöity viimekeväänä entiseen loistoonsa
solifer export
vanha topperin runko jossa sachs:ssin moottori
solifer tomos automaatti rakennettu kustom mallinen laite

Eepee
Viestit: 5101
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eepee » Pe Tammi 20, 2006 10:45 am

Paras ja eka: Zündapp vm -66. Ihan vakiona jo 2,3 heposta. Mäkimaastossa sai muita mukamas hurrrjia tuntsia ja solkkuja kattella peilistä...Jaa nii, jos sellainen ois ollu! Ihan pienenä jäi mieleen aika kova tavarateline ja isän huutelut "jalat leviälleen"...Pelkäs, että nöösipojan koivet menee pinnojen väliin. Zündappi oli perheen ainoa moottoriajoneuvo. Omaan hallintaan Saksan hirmu siirtyi, kun isä sai hankittua Datsun 1200 Finnin...Oi meidän elintasomme nousua!

Niin kova oli Zündapin status, että muistan totelleeni "Zynyn" nimeä alkupään teinivuosina.

Pöllöin vika Zündappiin tuli yhdellä kalareissulla. Käynnistyspolkimet hirttivät joteskin kiinni ja pyörivät villisti viuhtoen moottorin mukana. Oli aikas hurja kotomatka, koivet koholla ja polkimet vemputtivat...Serkku teki "korjauksen", rapisteli turhat osat pois, Zündappista tuli TT-tyyliin käynnistettävä.

Olihan sitten Tunturi ja reippaasti liikkunut Yamaha-koneinen solikka, mutta Zündapp -there´s no one like you...

JR
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:44 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Kesämopo

Viesti Kirjoittaja JR » Pe Tammi 20, 2006 12:24 pm

On noita mopoja ollut aika monta. Ylivoimaisesti paras on toi uusin, vaikka muutaman vuoden vanha onkin. Ostin kakaroille suzuki ts enduromopon käytettynä ja kyllä täytyy sanoa, että menee mäet hyvin ylös. Tosin rapsin siitä kuristukset pois ja laitoin vetovälitykset, etteivät kakarat tapa itteensä. Uusiin enduromopoihin verrattuna suzuki on hiukan pienikokoisempi ja se painaa 80 kg, kun nuo uudet yli 100kg, mikä on mopolle ihan liikaa. Itselleni suzuki on hiukan liian pieni, satula on liian pehmeä ja jousitus löysä, mutta minä ajankin tunturilla ja jos oikein haluan leuhkia niin dextalla.
JR

Matsikka
Viestit: 11600
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka » Pe Tammi 20, 2006 3:42 pm

Tunturi -61 oli eka. Meni mukavasti.

Sitten Tunturi Start -75 jolla ajelin autokorttiin asti, välillä IH 475:kin päästellen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti » Pe Tammi 20, 2006 3:55 pm

ne on nuo nykyendurot kuristamattomana kovia kiihtymään ja kulkemaan, aika paljon kerenny ajamaan noilla uudemmillakin..... vaikka itse en sellaista omistakkaan....
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!

NoCanDo
Viestit: 121
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:06 pm
Paikkakunta: Itä-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NoCanDo » Pe Tammi 20, 2006 4:14 pm

HONDA MONKEY on unohtunu listasta!

Kyllä monkey on ollu paras mopo. Aina lähteny ekalla polkasulla käyntiin pakkasellakin. Parasta siinä on kun se on hiljanen eikä vaatteet haise 2-tahti bensalle. On muuten vieläpä pirun vääntävä kone jää Pv toiseksi.

Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 » Pe Tammi 20, 2006 5:45 pm

Äänet myös Hondalle.

Mobylette, Husqvarna, Tunturi Super Sport, Raisu, Honda Monkey.

Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti » Pe Tammi 20, 2006 5:50 pm

no mutta 2.tahti käryhän haisee hyvälle... :mrgreen:
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!

HRD
Viestit: 605
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HRD » Pe Tammi 20, 2006 6:06 pm

Varsinkin kun kaatoi Raisun tankkiin sopivasti nitrometanolia. Siinä samassa on myös risiiniöljy. Olihan kivat hajut ja kyllä kiersi niin maan keleesti :lol:
No on kakstahti paremman hajuinen kun rikkaalla käyvä nelari... :wink:
Juho Haapakorpi
Fordson Club Finland ry
Ferguson TEA-120
Opel Kapitän -62 3.0 aut

Matsikka
Viestit: 11600
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka » Pe Tammi 20, 2006 7:47 pm

Nuhvelentti kirjoitti:no mutta 2.tahti käryhän haisee hyvälle... :mrgreen:
Sehän kuuluu asiaan.

Yks jeppe ajeli Wanhalla Sassilla polttoöljyllä. Savu oli kaamea eikä nopeuskaan paljo päätä huimannu. säästipä kumminki pensakuluus, pensahan oli arvotavaraa jo silloon, maksoo kokonaasen markan litralta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

JH78
Viestit: 383
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
Paikkakunta: Lohja, Nummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JH78 » Pe Tammi 20, 2006 8:20 pm

Se ainoa mopo on ollu Honda monkey.

Yli 25 tkm. tuli ajettua ja kesät talvet käytyä koulussa. Ja muuta ei tehty kun normaalit huollot. Ketjuja ja rattaita, renkaita yms. meni monet. Yli 20 pakkasesta kyllä lähti helpommin työntämällä käyntiin.

Se on kyllä ollut paras kone tähän mennessä verrattuna autoihin ja traktoriin.

Kaverin kanssa mentiin kouluun aina samaa matkaa, ensin fillarilla sitten mopoilla. Ja kesät talvet 4-5 km. Taidettiin olla sen verran karaistuneita ettei moneen vuoteen oltu yhtään päivää poissa, ainakaan sairauden takia. Sen jälkeenkin kävin vielä parisen vuotta kun sain autokortin. Kaveri kun jatkoi koulua eri paikkakunnalla.
Se oli hyvä kun sai itse mennä ja tulla miten haluaa eikä olla riippuvainen mistään kuljetuksista.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa