Diesel Transporter starttaa pitkään
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
- Viesti:
Diesel Transporter starttaa pitkään
Täälä tuntuu löytyvän tietoa tai hyviä ajatuksia, niin jaan pohdittavaksi yhden aiheen lisää.
T4 2.4 vapaasti hengittävä diesel antaa pyörittää 5-10 s pienellä pakkasella, että ennen kuin starttaa ja enemmän pakkasta tietää vaikeuksia. Vaihdoin kaikkiin sylintereihin uudet hehkut kahden pimenneen tilalle, mutta ei ollut mitään apua.
Onko pumppu menossa harvaksi tai jokin muu laskee ilmaa läpi?
Yksi epäilys oli tankin huohotusputken jäätyminen, mutta sekään ei tule kyseeseen.
Jotain tyyppivikaa kellään mielessä.
T4 2.4 vapaasti hengittävä diesel antaa pyörittää 5-10 s pienellä pakkasella, että ennen kuin starttaa ja enemmän pakkasta tietää vaikeuksia. Vaihdoin kaikkiin sylintereihin uudet hehkut kahden pimenneen tilalle, mutta ei ollut mitään apua.
Onko pumppu menossa harvaksi tai jokin muu laskee ilmaa läpi?
Yksi epäilys oli tankin huohotusputken jäätyminen, mutta sekään ei tule kyseeseen.
Jotain tyyppivikaa kellään mielessä.
-
- Viestit: 487
- Liittynyt: Su Elo 24, 2008 7:21 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 376
- Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 6:08 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Tuo on yksi...sitten toinen, kaveri starttaamaan ja itse katsomaan meneekö suodattimelta pumpulle letkussa ilmakuplia. Jos menee, tähän väliin tarvileliikkeestä takaiskuventtiili ensiavuksi, heti suotimen jälkeen.Express Van kirjoitti:Oletkos muistanut käyttää sitä kojelaudassa olevaa kylmäkäynnistys vipua?
Siinä on ollut vikoina mm. suodattimen päällä olevan paluuletkuhässäkän ilmavuoto, pumpun ilmavuoto, itsellä oli suuttimen ylivuotoletkun nipan ilmavuoto....
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Ilmavuoto joko suodatinpatruunassa, paluuletkussa moottorista tai liitoksissa. Noiden suuttimien ylivuotoletkujen kanssa syytä olla tarkkana. Jos naftaa pääsee valumaan vesiletkulle, niin hetkessä niin hapera että voi sormilla nyppiä paloja siitä. Eli se leikki ei jatku pitkään.
Ilmavuotona pidän. Silloin vaeltaa yleensä ilmakuplia läpinäkyvässä paluu tai jo tuloputkessa. Siirtopumppu alkaa temppuilemaan jos hammashihna kiristetty kuin bensakoneessa. Ensin tuhoaa pumpun laakerit ja sitten siirtopumpun. Niittaa roottorilevyt.
Ilmavuotona pidän. Silloin vaeltaa yleensä ilmakuplia läpinäkyvässä paluu tai jo tuloputkessa. Siirtopumppu alkaa temppuilemaan jos hammashihna kiristetty kuin bensakoneessa. Ensin tuhoaa pumpun laakerit ja sitten siirtopumpun. Niittaa roottorilevyt.
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
- Viesti:
Olen koittanut senkin kanssa, mutta mielestäni starttaa huonommin sen ns. ryypyn kanssa.Express Van kirjoitti:Oletkos muistanut käyttää sitä kojelaudassa olevaa kylmäkäynnistys vipua?
Tuo takaiskun laittaminen helpoimpana varmaan mielekkäin toimenpide, kun ei näy polttoainetta vuotavan mistään. Nafta ei haise nenään.
Polttoaineletkut mustia, niin ei näe kupliiko.
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Pe Tammi 01, 2010 12:06 pm
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Mulla oli mennyt hehkun etusulake, autto aika paljon kun sen uusi
Lähti kyllä käyntii mutta piti sahata aikalailla. olisko ollut 10 astetta pakkasta kun ei enää akku piisannut... hain ensin uuden polttoainesuodattimen mutta ei ollut apuja, huomas sitä asentaessa että perkule toi sulakeahan on poikki...
Lähti kyllä käyntii mutta piti sahata aikalailla. olisko ollut 10 astetta pakkasta kun ei enää akku piisannut... hain ensin uuden polttoainesuodattimen mutta ei ollut apuja, huomas sitä asentaessa että perkule toi sulakeahan on poikki...
Hazuu
______________________________________
2.8t Unkauf kumitelakaivuri
______________________________________
2.8t Unkauf kumitelakaivuri
-
- Viestit: 12931
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Yksi Diesel volkkareita töikseen korjaillut tuttuni sanoi olleen hyvin yleinen vika pumpun akselin hihnapyörän päädyn stefan kuluminen ja ilmavuoto siitä. Osa 5,-e luokkaa ja laskua asiakkaalle parin tunnin työstä. Itselläni LT-40 kuutoskone ja siinä startilla sahhuutusongelma kanssa. Aikomus korjata kevväämmällä, kun otan taas liikenteeseen ja laittaa takaiskuventtiili myös suodattimen ja pumpun välimaastoon.
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Jos siellä konehuoneessa ei diesel haise, on joku paluupuolen ilmavuoto todennäköisin. Mutta hakeminen on vaikeeta jos mistään ei tuu ainetta pihalle. Takaisku on se helpoin/halvin kokeiltava, tosin se hehkun etusulakekin kantsii tarkistaa....
Kun pumpulla on polttoainetta ja hehkut pelaa niin aika hyvin se käyntiin lähtee, itsellä oli -93 mallinen 2.4 litrainen vapari....ei se pakkasta pelännyt mutta ilmalle pumpussa on tosi ronkeli. Kovemmmalla pakkasella kolme hehkutusta ja kone ronksottamaan....kunnossa ollessa se "kylmäkäynnistysvipu" aikaistaa pumpun ajoitusta.
Kun pumpulla on polttoainetta ja hehkut pelaa niin aika hyvin se käyntiin lähtee, itsellä oli -93 mallinen 2.4 litrainen vapari....ei se pakkasta pelännyt mutta ilmalle pumpussa on tosi ronkeli. Kovemmmalla pakkasella kolme hehkutusta ja kone ronksottamaan....kunnossa ollessa se "kylmäkäynnistysvipu" aikaistaa pumpun ajoitusta.
-
- Viestit: 503
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2011 7:01 am
- Viesti:
Auto pelasi kohtullisesti aina näihin päiviin. Talven ongelmat helpotti hieman suodattimen vaihdolla LT2:n mallii ja paluulinjan ohitukseen suotimessa.
Pari päivää sitten antoi sahata akun tyhjäksi ja apuvirrastakaan ei ollut hyötyä. Yön yli latasin akkua ja lähtikin heti käyntiin???
Käynistyi sen päivän ajan hyvin lämpöisenä, mutta sen jälestä ei ole taas käyntiin lähtenyt. Elikkäs nyt ilmeisemmin vaihdettava kaikki polttoaineletkut ja siitä lähdetään liikkeelle.
Kummastelen vain miksi se kerran lähtikin todella hyvin käyntiin? Oli aurinko porottanut konepeltiin, että saattoi muutaman asteen olla lämpöisempi konehuone. Vai polttoainepumpussa rattaat jää välilä niin, että ei ilmaa pääse läpi putkiin auton seisoessa?
Pari päivää sitten antoi sahata akun tyhjäksi ja apuvirrastakaan ei ollut hyötyä. Yön yli latasin akkua ja lähtikin heti käyntiin???
Käynistyi sen päivän ajan hyvin lämpöisenä, mutta sen jälestä ei ole taas käyntiin lähtenyt. Elikkäs nyt ilmeisemmin vaihdettava kaikki polttoaineletkut ja siitä lähdetään liikkeelle.
Kummastelen vain miksi se kerran lähtikin todella hyvin käyntiin? Oli aurinko porottanut konepeltiin, että saattoi muutaman asteen olla lämpöisempi konehuone. Vai polttoainepumpussa rattaat jää välilä niin, että ei ilmaa pääse läpi putkiin auton seisoessa?
Ilmavuodolta vaikuttaa. Jos imupuolella, ei takaiskuventtiilistä ole mitään hyötyä.
Näkyykö ilmakuplia paluuputkessa? Painetta tankkiin, niin jostakin pitäisi alkaa vuotamaan. Jos pumpun stefa vuotaa, hihna ollut liian kireällä, niin ei heti huomaa vuotoa eikä hammashihna pidä naftasta.
Jos ei ole läpinäkyvä letku, se vaihdetta ensimmäiseksi.
Näkyykö ilmakuplia paluuputkessa? Painetta tankkiin, niin jostakin pitäisi alkaa vuotamaan. Jos pumpun stefa vuotaa, hihna ollut liian kireällä, niin ei heti huomaa vuotoa eikä hammashihna pidä naftasta.
Jos ei ole läpinäkyvä letku, se vaihdetta ensimmäiseksi.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: Ke Joulu 20, 2006 5:02 pm
- Viesti:
Hehkun toiminan näkee lataus tai öljynpainemerkkivalosta. Valo himmenee hieman hehkua käytettäessä. Kokeile vaikka painamalla hehkua päälle pois, niin huomaa valon vilkkumisena. Varma konstiHazuu kirjoitti:Mulla oli mennyt hehkun etusulake, autto aika paljon kun sen uusi
Lähti kyllä käyntii mutta piti sahata aikalailla. olisko ollut 10 astetta pakkasta kun ei enää akku piisannut... hain ensin uuden polttoainesuodattimen mutta ei ollut apuja, huomas sitä asentaessa että perkule toi sulakeahan on poikki...
-
- Viestit: 1206
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 644
- Liittynyt: To Heinä 23, 2009 9:21 am
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Marras 09, 2011 3:28 pm
- Viesti:
Tuos jo joku ehrottikin, mutta syöttöpumpun ajoitusta asianmukaisilla laitteilla suosittelisin minäkin aivan ensitöiksi, hammashihnat vaihtaa kuka vain, mutta ajoituksen tarkistus jää yleensä tekemättä, tuo boschin VE- pumppu kun kuluessaan menee muutenkin myöhäselle päin, eli ei auta vaikka pumpunpyörällä olis merkki kohrallaan
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Lurkus, tono ja 46 vierailijaa