Eberi
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Eberi
Näistä polttoaineellalämmittävistähän nyt on ollu juttua vähän väliä mutta kysäsenpä kuitenkin.
Näillä keleillä eberi kyllä käynnistyy ja syttyy mutta n. min pöhötettyään sammuu. No veivaat sitten koneen väkisin käyntiin ja sammuttaa muutaman min päästä. laitan eberin uudestaan päälle , no nyt se sitten jää päälle. Näin se on toiminu tällä viikolla joka päivä . Jos se toimis vaan auton käydessä niin se lienis veden kierrossa oleva ongelma mutta kun hiukan lämmenneenä toimii moottori sammutettuna?
Auto on vm -89 ja jotenki vaikuttas että toi lämmitin olis jo tehtaalla laitettu?
Eli tämähän on sellainen malli jossa suurin osa ohjaus elektroniikasta sijaitsee repsikan jalkatilan edessä kojelaudan alla (MB 817)
Löpö linjat on tietty aika pientä pilliä mutta voiko mukä polttoaine olla muuttunu muka sellaseks ettei mene talvilaatu -18 asteessa läpi?
kyseinen eberin malli on kuulemma kaikkein luotettavin eberin tekeleistä kautta aikain. Tiiä sitten..........
Näillä keleillä eberi kyllä käynnistyy ja syttyy mutta n. min pöhötettyään sammuu. No veivaat sitten koneen väkisin käyntiin ja sammuttaa muutaman min päästä. laitan eberin uudestaan päälle , no nyt se sitten jää päälle. Näin se on toiminu tällä viikolla joka päivä . Jos se toimis vaan auton käydessä niin se lienis veden kierrossa oleva ongelma mutta kun hiukan lämmenneenä toimii moottori sammutettuna?
Auto on vm -89 ja jotenki vaikuttas että toi lämmitin olis jo tehtaalla laitettu?
Eli tämähän on sellainen malli jossa suurin osa ohjaus elektroniikasta sijaitsee repsikan jalkatilan edessä kojelaudan alla (MB 817)
Löpö linjat on tietty aika pientä pilliä mutta voiko mukä polttoaine olla muuttunu muka sellaseks ettei mene talvilaatu -18 asteessa läpi?
kyseinen eberin malli on kuulemma kaikkein luotettavin eberin tekeleistä kautta aikain. Tiiä sitten..........
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Voi siellä silti vespumppa jumitella, hiukan lämmettyään toimii.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
osien saaminen saattaa olla haastavaa mutta onkon kukaan korvannu tollasen pumppua erillisellä pumpulla?
tähän on palopuhallin ja vesipumppu vaihdettu ja muutenkin huollettu/tarkastettu 4-5 vuotta sitten. Sillon jo oli osat työläitä hankkia. No pitkä aikahan sekin on ....
tähän on palopuhallin ja vesipumppu vaihdettu ja muutenkin huollettu/tarkastettu 4-5 vuotta sitten. Sillon jo oli osat työläitä hankkia. No pitkä aikahan sekin on ....
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
vepan pumppujen tilalle olen laittanu mallia "motonet" bimmerin yms kiertopumpun, hinta noin satkun, kun vepan oma pumppu~250eskoo.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Seuraako se jollain tsydeemillä pumpun virran kulutusta vai sammuttaako se vaan lämpösuojan perusteella jos vesi ei kierrä?
Nii sitte vielä kun auto 24 v mut ainakin hehkutulppa on 12 v.
Muistaakseni pumpussa kyllä luki 24 v eli voi olla vaikee löytää halpis pumppua tolla jännitteellä.
Tarvinnee tutkia netistä mitä löytyy.
Nii sitte vielä kun auto 24 v mut ainakin hehkutulppa on 12 v.
Muistaakseni pumpussa kyllä luki 24 v eli voi olla vaikee löytää halpis pumppua tolla jännitteellä.
Tarvinnee tutkia netistä mitä löytyy.
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Kyllä se ihan lämmön mukaan lyö pelin seis, samoille johdoille (alkuperäisiin) voi kytkeä ulkopuolisen, erillisen pumpan
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 1205
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 4036
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
- Paikkakunta: Wetenpää
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
tuo kiertopumppu piti jo uutena samanlaista meteliä/ulinaa kylmänä kuin lämppärin puhallin autossa joskus.
Siitä valitin huoltoliikkeelle silloin mutta eivät uskoneet uuden pumpun sellasta tekevän...Seurataan sanoivat ja kun kevät teki tuloaan niin ei sitä enää tarvittu. Näin kauan se kuitenkin kesti mutta arvatkaapa olenko kyseisen liikkeen palveluja käyttäny enään.............
Siitä valitin huoltoliikkeelle silloin mutta eivät uskoneet uuden pumpun sellasta tekevän...Seurataan sanoivat ja kun kevät teki tuloaan niin ei sitä enää tarvittu. Näin kauan se kuitenkin kesti mutta arvatkaapa olenko kyseisen liikkeen palveluja käyttäny enään.............
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 1205
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Niin lähinnä aattelin kun auto on 24 V ja jos toi lämmitin tosiaan on 12V
niin herää kysymys onko jännite otettu oikea-oppisesti alentajan kautta 24->12 vaiko ihan vaan toiselta akulta suoraan?
Aiheuttaa meinaan ihan varmasti ongelmia jos on otettu suoraan toiselta akulta. Ja pilaa ennen pitkää myös uudet hyvät akut.
Mutta jos tuo on tuossa vehkeessä jo reilun parikymmentä vuotta pelannu niin eiköhän se ole kuitenkin oikein asennettu.
Ihmetyttää miksi siihen on asennettu 12V värkki kun 24V:siakin olis olemassa!?
niin herää kysymys onko jännite otettu oikea-oppisesti alentajan kautta 24->12 vaiko ihan vaan toiselta akulta suoraan?
Aiheuttaa meinaan ihan varmasti ongelmia jos on otettu suoraan toiselta akulta. Ja pilaa ennen pitkää myös uudet hyvät akut.
Mutta jos tuo on tuossa vehkeessä jo reilun parikymmentä vuotta pelannu niin eiköhän se ole kuitenkin oikein asennettu.
Ihmetyttää miksi siihen on asennettu 12V värkki kun 24V:siakin olis olemassa!?
-
- Viestit: 2871
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Missäs se sanottiin että lämmitin on 12v. Oli kyllä mainita että hehku on 12v ja niinhän sen kuuluu ollakkin tuossa mallissa. Joissain lämmittimissä se on esim. 7v vaikka lämmittimen käyttöjännite on mitä tahansa. Hehkua ohjaa ohjainlaite joka antaa oikean jännitteen.samiko kirjoitti:Niin lähinnä aattelin kun auto on 24 V ja jos toi lämmitin tosiaan on 12V
niin herää kysymys onko jännite otettu oikea-oppisesti alentajan kautta 24->12 vaiko ihan vaan toiselta akulta suoraan?
Aiheuttaa meinaan ihan varmasti ongelmia jos on otettu suoraan toiselta akulta. Ja pilaa ennen pitkää myös uudet hyvät akut.
Mutta jos tuo on tuossa vehkeessä jo reilun parikymmentä vuotta pelannu niin eiköhän se ole kuitenkin oikein asennettu.
Ihmetyttää miksi siihen on asennettu 12V värkki kun 24V:siakin olis olemassa!?
Tuohon ketjun aloittajan kysymykseen munkin mielipide kallistuu veden kierron ongelmaan. Jotkut autot (esim. etuvetotransit) ovat tarkkoja siitä että jäähdytysnestettä on riittävästi.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1205
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Jaahas tänään oppi taas jotakin .... Kuten arvata saattaa tänä aamuna oli taas keskivertoo vaikeempi lähtö . Mersun sai käymään vasta liki puolta päivää.
Nyt oli akkuja lataillessa aikaa katella lämmitintäkin hytti pystyssä. hyvin käynnistyy , lopettaa ilmeisesti hehkutuksen ,yhä vaan pyörii.. sitten hetken päästä sammuu äkillisesti . Vaan siltähän jää se tuuletus puhallus tekemättä mikä tarkottaa liekki vahdin menoa tai ainakin nokeentumista. Se kun on muovi runkonen. Vähän se on kärsiny mutta toimii vielä
Yhtään ei letkut lämmenny vaikka laite ite kyllä kuumeni joten huomen aamuna noudan erillisen kiertovesipumpun.
On tästä kikkailusta jotain hyötyäkin, alkaa hiljaksiin ton lämmittimen sielun elämä valkeneen.
Nyt oli akkuja lataillessa aikaa katella lämmitintäkin hytti pystyssä. hyvin käynnistyy , lopettaa ilmeisesti hehkutuksen ,yhä vaan pyörii.. sitten hetken päästä sammuu äkillisesti . Vaan siltähän jää se tuuletus puhallus tekemättä mikä tarkottaa liekki vahdin menoa tai ainakin nokeentumista. Se kun on muovi runkonen. Vähän se on kärsiny mutta toimii vielä
Yhtään ei letkut lämmenny vaikka laite ite kyllä kuumeni joten huomen aamuna noudan erillisen kiertovesipumpun.
On tästä kikkailusta jotain hyötyäkin, alkaa hiljaksiin ton lämmittimen sielun elämä valkeneen.
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Missäs se sanottiin että lämmitin on 12v. Oli kyllä mainita että hehku on 12v ja niinhän sen kuuluu ollakkin tuossa mallissa. Joissain lämmittimissä se on esim. 7v vaikka lämmittimen käyttöjännite on mitä tahansa. Hehkua ohjaa ohjainlaite joka antaa oikean jännitteen.jip59 kirjoitti:samiko kirjoitti:Niin lähinnä aattelin kun auto on 24 V ja jos toi lämmitin tosiaan on 12V
niin herää kysymys onko jännite otettu oikea-oppisesti alentajan kautta 24->12 vaiko ihan vaan toiselta akulta suoraan?
Aiheuttaa meinaan ihan varmasti ongelmia jos on otettu suoraan toiselta akulta. Ja pilaa ennen pitkää myös uudet hyvät akut.
Mutta jos tuo on tuossa vehkeessä jo reilun parikymmentä vuotta pelannu niin eiköhän se ole kuitenkin oikein asennettu.
Ihmetyttää miksi siihen on asennettu 12V värkki kun 24V:siakin olis olemassa!?
quote]
Esim -90 luvun lopun- 2000 alkupuolen eeperit (12v) hehku on 8v tulppa.....Ainakin, sen tiedän kokemuksesta
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 1205
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 304
- Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 10:49 pm
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Mulla on nuo alkuperäset kirjat olemassa.ys3s95bn kirjoitti:http://www.eberspacher.com/downloads/te ... manual.pdf
mahtuhan se eilenki..........
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe ja 44 vierailijaa