vito hyytyi polttoainepulan takia
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
vito hyytyi polttoainepulan takia
isäukon vito hyytyi,arvelin että suodattimessa vettä ja vaihoin sen,mutta ei lähe käyntiin vaikka kuinka sahaa,ilmojen pitäs lähtee starttaamalla tai ainakin joskus olin sen ohjekirjasta lukevinaan.käytin myös suutinputkea auki eikä sieltäkään tullu ainetta,voiko siellä nyt olla löpöputki jäässä tankin ja konehuoneen väliltä...suodatin siinä on sellasen pienen kahvikupin kokonen ilman vesitulppaa että on tainnu espanjalainen insinööri arvella sen olevan keräämättä vettä siellä etelässä. auto on vm-99 ja ilman cdi:Tä
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Saakos siitä puhallettua suodattimen letkusta tankkiin päin, jos sinne menee ilma, on ainakin linja auki sinne asti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
tuota vois kyllä koittaa jos sais putken jostain liitoksesta auki ,taidan jättää maanantaille jos kelit vähän lämpeis,voi olla melko haurasta se muoviputki -30 asteen pakkasessa...siirto pumppu tuossa ymmärtääkseni on korkeapainepumpun kyljessä joten pitäis siinä suora putki tankkiin olla,vai olisiko siinä takaiskua,kait sitä jollain vois imeäkin
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Todennäköisesti polttoaineputkissa kovettuneet o-renkaat. Noihin ja varsinkin noihin cdi moottoreihin kun vaihtaa polttoaine suodattimen niin kannattaa laittaa suodatin täyteen polttoainetta. Lähtee suodattimen vaihdon jälkeen käyntiin normaalisti. Olen joskus startannut tyhjällä suodattimella kaksi akkua tyhjäksi ohjeista huolimatta ja ei lähtenyt käyntiin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 2902
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
- Paikkakunta: sadonmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
Se mikä tässä on erikoisinta niin tässä ei ole ollenkaan ilmaus ruuveja vaikka perinteinen diesel onkin ilman commonraileja,oikea insinöörien taidonnäyte koko vito...jylhä kirjoitti:Vastaavasti voi pistää kompurasta hiukan painetta tankkiin samalla kun on suodattimen ilmaruuvi auki. Säästää akkua ja starttia.
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Taitaa jo useammasta kiisselistä nuo ilmausruuvit puuttua, silloin vielä (kauan sitten) wolkkareiden kanssa tuli tapeltua, ennen kuin oppi niiden tavoille.kimble kirjoitti:Se mikä tässä on erikoisinta niin tässä ei ole ollenkaan ilmaus ruuveja vaikka perinteinen diesel onkin ilman commonraileja,oikea insinöörien taidonnäyte koko vito...jylhä kirjoitti:Vastaavasti voi pistää kompurasta hiukan painetta tankkiin samalla kun on suodattimen ilmaruuvi auki. Säästää akkua ja starttia.
Sitten vielä nämä uudemmat missä niitä nippoja on, pitää muistaa laittaa virrat päälle ilmatessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
- Viesti:
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Hyvin on peli kunnossa jos seisokin jälkeen on valmis palvelukseen. Oma rotisko ilmoitti virran puutteesta , vaikka seisoi vain 6 vrk. No parituntia virtaa akkuun niin kyllä se sitten oli halukas yhteistyöhön.
Piti kuitenkin äkillesemmän lähtötarpeen vuoksi hakea sellainen booster laturin. Saapi sitten noita rattoreitakin latailtua äkkisemmin tarvittaessa.
Piti kuitenkin äkillesemmän lähtötarpeen vuoksi hakea sellainen booster laturin. Saapi sitten noita rattoreitakin latailtua äkkisemmin tarvittaessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
- Viesti:
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 6:32 am
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Ompa ihme vito kun ei oo cdi:tä mutta korkeapainepumppu löytyy?kimble kirjoitti:tuota vois kyllä koittaa jos sais putken jostain liitoksesta auki ,taidan jättää maanantaille jos kelit vähän lämpeis,voi olla melko haurasta se muoviputki -30 asteen pakkasessa...siirto pumppu tuossa ymmärtääkseni on korkeapainepumpun kyljessä joten pitäis siinä suora putki tankkiin olla,vai olisiko siinä takaiskua,kait sitä jollain vois imeäkin
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Cummins tässä syksyllä polttoaineen loputtua aiheutti pään vaivaa. 60l ainetta tankkiin ja sahaten akut miltei sipiks. Lopulta vanha sisukuski neuvo et suodatin vaan täyteen ja tarttaa nii lähtee ja pysyy käynnissä. Toimihan se . Suodattimen irrottaminen vaan oli muuton haasteellisempi tehtävä kun hyttiä ei saanu kaadettua.......
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Rivipumpullisessa vitossa on myös karkeasuodatin siinä hienosuodattimen vieressä, ja se pitää myös vaihtaa... ja se kumitiiviste myös. (esisuodattimen tiiviste)
Ainakin tuossa 110D:ssa on ihan oikeen kokoinen suodatin, eikä mitään kahvikuppeja...
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 27808/1409
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/768#
Ainakin tuossa 110D:ssa on ihan oikeen kokoinen suodatin, eikä mitään kahvikuppeja...
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 27808/1409
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /index/768#
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 4:55 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jiitek, korsteeni, scat ja 46 vierailijaa