Vallu 605 sähkövika?
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
- Viesti:
Vallu 605 sähkövika?
Tervehdys kaikille
Laite siis Valmet 605 -86
Osaako kukaan neuova mistä on kysymys kun vaihdelaatikon öljynpainevalo ja yleisvaroitusvalo molemmat vilkkuvat kerran joka kertaa kun nostaa kytkintä. Olen aika vakuuttunut että vaihdelaatikon voitelussa ei ole puutetta ja ohjauksessa ei ole ollut mitään häriöitä jotka viittaisi huonoon ölynkiertoon. Kysymys on luultavasti sähköongelmasta, ts kyseiset varoitusvalot saavat hetkellisesti maata muuta kautta. En ole vielä avannut mitään paikkoja. Pääsen vasta ensi viikonloppuna katsomaan asiaa uudelleen. Jos jollain on ajatuksia tai kokemuksia tästä ilmiöstä olisin kiitollinen.
Laite siis Valmet 605 -86
Osaako kukaan neuova mistä on kysymys kun vaihdelaatikon öljynpainevalo ja yleisvaroitusvalo molemmat vilkkuvat kerran joka kertaa kun nostaa kytkintä. Olen aika vakuuttunut että vaihdelaatikon voitelussa ei ole puutetta ja ohjauksessa ei ole ollut mitään häriöitä jotka viittaisi huonoon ölynkiertoon. Kysymys on luultavasti sähköongelmasta, ts kyseiset varoitusvalot saavat hetkellisesti maata muuta kautta. En ole vielä avannut mitään paikkoja. Pääsen vasta ensi viikonloppuna katsomaan asiaa uudelleen. Jos jollain on ajatuksia tai kokemuksia tästä ilmiöstä olisin kiitollinen.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Saat varmaankin saman ilmiön aikaan pikavaihdetta napsauttelemalla tyhjäkäynnillä. Noissahan on sellainen sähkökytkentä, että pikavaihde menee nopealle tai hitaalle kytkin pohjassa (en muista kummalle) ja tuo varoitusvalon välähdys johtuu hetkellisestä öljynpaineen laskusta. On mielestäni yleinen ominaisuus 05-sarjassa, eikä haitallinen.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
- Viesti:
Kiitos tuo kuulosti järkevältä, täytyy kokeilla kun pääsee taas viikonlopun viettoon.Velu kirjoitti:Saat varmaankin saman ilmiön aikaan pikavaihdetta napsauttelemalla tyhjäkäynnillä. Noissahan on sellainen sähkökytkentä, että pikavaihde menee nopealle tai hitaalle kytkin pohjassa (en muista kummalle) ja tuo varoitusvalon välähdys johtuu hetkellisestä öljynpaineen laskusta. On mielestäni yleinen ominaisuus 05-sarjassa, eikä haitallinen.
T:
nyhoyn
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:10 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
No sieltähän sitä tietoa jo tulikin.Eli pikavaihteellisessa mallissa kytkinpoljinta painettaessa (pohjaan asti) pikavaihde käväisee hitaalla puolella helpottaen kuulemma vaihteensiirtoa,ja koska moinen toimenpide aiheuttaa magneettiventtiilin avautumisen kautta öljynpaineen hetkellisen laskun, merkkivalo vilahtaa.
Mutta jos valo vilahtaa kylmillä öljyillä on syytä muistella edellisen öljynvaihdon ajankohtaa.
Mutta jos valo vilahtaa kylmillä öljyillä on syytä muistella edellisen öljynvaihdon ajankohtaa.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2006 8:39 pm
- Viesti:
Joo, en ole huomannut tätä ilmiötä kylmällä koneella, tämä taisi olla eka kerta kun olen tehnyt tuolla vähän raskaampaa yhtäjaksoista nosto ja "puskutyötä". Ilmiö lienee siis ominaisuus. Vaikka tuo Vallu on 20v se edustaa silti hyppäystä "hitech" kauteen verrattuna Volvo BM 400:seen.Hanski kirjoitti:No sieltähän sitä tietoa jo tulikin.Eli pikavaihteellisessa mallissa kytkinpoljinta painettaessa (pohjaan asti) pikavaihde käväisee hitaalla puolella helpottaen kuulemma vaihteensiirtoa,ja koska moinen toimenpide aiheuttaa magneettiventtiilin avautumisen kautta öljynpaineen hetkellisen laskun, merkkivalo vilahtaa.
Mutta jos valo vilahtaa kylmillä öljyillä on syytä muistella edellisen öljynvaihdon ajankohtaa.
Kiitos vastauksesta.
Nyhoyn
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jumalvilho ja 23 vierailijaa