Imusarjahehku

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Imusarjahehku

Viesti Kirjoittaja Petri »

Onko siitä mitään tietoa että missä asenossa imusarjahehkutulppa kuuluu olla pystyssä tai vaakaasennossa vai onko mitään väliä toiminnan kannalta vaikuttaako mitenkään
raato
Viestit: 287
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 2:05 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raato »

En oo nähny kuin vaakasuoraan asennettuja. Mahtaakohan tulla polttoaineen virtaus ongelmia, jos muussa asennossa?
DslCat
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:53 am
Paikkakunta: N:järvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DslCat »

raato kirjoitti:En oo nähny kuin vaakasuoraan asennettuja. Mahtaakohan tulla polttoaineen virtaus ongelmia, jos muussa asennossa?
Ainaski valkovenakossa (T425) imusrj.hehku on pystyasennossa Igorin jäljiltä. Pelastuksessa on pieni ryyppymuki n. 2 dl , josta "kyytipoika" valuu alaspäin imun auttamana tuon hehkun läpi.. täyttöä varten oma hana suodattimen kannessa.
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Ajattelin tuota asiaa kun customin moottori on ollut kuorma-autossa kallellaan niin silloin hehkutulpat on olleet vaaka asennossa ja kun moottori on traktorissa pystyssä niin hehkutulpat sojottaa nyt ylä viistoon ja kun yleensä muita laitteita katsoo niin tulpat on aina vaaka asennossa
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Ei niille muuta ole kuin polttoaineen on tultava vähintään 10cm korkeammalla olevasta säiliöstä. Se on ihan kirjallinen CAV:n tulpan asennusohje. Testasin tuota ja paikkansa pitää. Jos tulppa ei saa riittävällä paineella polttoainetta jää liekki niin pieneksi ettei kone tahdo jaksaa käynnistyä pakkasella vaan vain lupailee.
mallasviski
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 17, 2006 7:18 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mallasviski »

Mitenkä kotioloissa saattaisi testata tuon hehkulaitteen toiminnan? Omassa SISUssa myöskin se on, en vaan oo ikuna käyttäny. Arvelin olevan parempi pälyillä sen toimintaa vielä kun ei pakkasia ole. (ja paskat, kylmässähän ne kaikki korjataan tehokkaammin!! :idea: )
-Avaa vaan, ei se siitä hajoo-
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Varmin tapa tietysti on testata ottamalla moottorin ilman ottoletku irti. Hehkutettaessa sieltä pitäisi tulla melko reilut lieskat, ihan kuin kosaani töhöstä. Näkeepä ainakin, että toimii kunnolla.
Dual Power
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 9:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dual Power »

mallasviski kirjoitti:Mitenkä kotioloissa saattaisi testata tuon hehkulaitteen toiminnan?
Imusarjahehkun toiminnan huomaa ihan imusarjan lämpenemisestä siitä tulpan kohdalta. Eli hehkuttelee vaikka vähän normalia akuemmin, niin pitäs tuntua lämpöseltä, kun heti menee kokeilemaan. Ite oon ainaki korjaillu niitä tuon perusteella.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EHV, hamsteri, Juice, m_kane, SPS1975 ja 75 vierailijaa