Tein tänään verstaalla...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
kinsse
Viestit: 1010
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 10:30 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Uudelle alasimelle tuli katsottua paras paikka.

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a7b0dcc859

Hyvin helähtää ja rautakin taipui sarvella. Sitten vain katselua ja ylpistelyä.
***MAJOR DIESEL 1955 x2***
***Triumph Rocket 3***
***MZ TS 250/1 1975***
***VOLVO BM 500T 1974***
***MAN 17.223***
***Kobelco sr35sk -99***
***Erkkola 1979***
***Scania TGB30 1976***
***Ford F600 1955***
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Huomasin että täytyy ostaa majoriin uuret renkkaat ku näkyy kankaat läpi meinaan pinta kerrosta voi repiä käsin pois. Ei varmaan kestä kun lähtee tien päälle jossain vaihees klapei viemään.
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Pellettisiilolle jalat.

http://kuvablogi.com/nayta/2931644/
12441
Viestit: 459
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 12441 »

Sain kärryvärkkiin kipit toimimaan ja suoritin muutamia koenostoja. Valitettavasti kuvia ei oo, pitäis ryhdistäytyä sillä saralla
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

12441 kirjoitti:Sain kärryvärkkiin kipit toimimaan ja suoritin muutamia koenostoja. Valitettavasti kuvia ei oo, pitäis ryhdistäytyä sillä saralla
Kattelin kärryaihiota silloon ku poikkesin, meleko jytäkän näkööset oli :) :)
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Näpräilin Valmettiin valoja palaneiden polttimoiden ja rikkoutuneiden valasimien tilalle. Muutama ledipolttimokin tuli tinailtua mm. rekisterikilven valoille ja vilkkumajakan laitoin toimimaan. Mittariston kanssa meni eniten aikaa ährätessä.

Semmosia ärsyttäviä pikkujuttuja jotka muistaa vasta ajoon lähdettyä ja kun olis aikaa korjata ei niitä muista/jaksa alkaa korjaamaan.

Kaikkea uuttakin tuli vastaan, pitäis mm. etulokarien runko irrottaa ja vahvistella hitsillä ja hiekkapuhalluttaa ja maalata. Näky olevan repeämä jo hyvällä alulla.
keppa-nalle
Viestit: 367
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 10:33 am
Paikkakunta: Savitaipale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keppa-nalle »

Ensin vahinkoa jonka sit itse pääsee korjaamaan. :lol: http://kuvablogi.com/nayta/2934356/ tuo kuvasarjan ensimmäinen, muutama kuva nyt ja lisää tulee kun homma etenee..
Ford 5610 -88



"Semper avarus eget."
jylhä
Viestit: 2902
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä »

keppa-nalle kirjoitti:Ensin vahinkoa jonka sit itse pääsee korjaamaan. :lol: http://kuvablogi.com/nayta/2934356/ tuo kuvasarjan ensimmäinen, muutama kuva nyt ja lisää tulee kun homma etenee..
Mitä ihmettä tapahtu??
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
rattorimies
Viestit: 777
Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rattorimies »

Pahajuttu :shock:
Fiatagri 80-90
MB W204
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Tänään verstaalla.... en tehnyt mitään, vaan menin päiväunille. :lol:
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
kinsse
Viestit: 1010
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 10:30 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinsse »

[quote="keppa-nalle"]Ensin vahinkoa jonka sit itse pääsee korjaamaan. :lol: http://kuvablogi.com/nayta/2934356/ tuo kuvasarjan ensimmäinen, muutama kuva nyt ja lisää tulee kun homma etenee..[/quote

Ketjuko vei lokkarin? Pitääkin kahtoa oman asemointi, oikea vähän tainnut saada happea ja myötää nojatessa.


Tallissa pesin lattialta enimmät rasvat veks, moottorisahan teroitus ja putsaus. Äimistelyä klapien teon päälle.
***MAJOR DIESEL 1955 x2***
***Triumph Rocket 3***
***MZ TS 250/1 1975***
***VOLVO BM 500T 1974***
***MAN 17.223***
***Kobelco sr35sk -99***
***Erkkola 1979***
***Scania TGB30 1976***
***Ford F600 1955***
keppa-nalle
Viestit: 367
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 10:33 am
Paikkakunta: Savitaipale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keppa-nalle »

jylhä kirjoitti:
keppa-nalle kirjoitti:Ensin vahinkoa jonka sit itse pääsee korjaamaan. :lol: http://kuvablogi.com/nayta/2934356/ tuo kuvasarjan ensimmäinen, muutama kuva nyt ja lisää tulee kun homma etenee..
Mitä ihmettä tapahtu??
Joku jo arvas.Linkohommissa ketju otti kiinni lokasuojaan. Pikkusen oli ahdasta kaasujalalla. Onneks kytkinjalka toimi.
Ford 5610 -88



"Semper avarus eget."
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

sillon kerran ko oli 5610 foorttis 4 jäs pyöräs ketjut,niin mettässä talvella ko ylämäkeen kiipesin ,niin mk2 hytist läksoikea takalokasuojake ketjuil mukaan ...aika haitarikx män...oikoilin sitte ite ajankanssa noin suurinpiirteen..hassua ko maali ei pysy........ :roll:
4000-69
Viestit: 406
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
Paikkakunta: Dagsmark
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000-69 »

4000:n hankkimaani ohjaustehostinta hahmottelin paikalleen.. kun
rungon 3/4 pultinreikiin on jo koppi perskules kiinnitetty, otin hitsin ja värkkirautaa esiin. Täytyy modata paketissa tullut kiinnitysrautaan lisuketta että saa siihen myös kopinkannakkeen.
Öljysäiliön sain letkuineen paikalleen.
Ford 4000 ja 5000....
4000-69
Viestit: 406
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
Paikkakunta: Dagsmark
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000-69 »

eilen sain asennettua 22 ast pakkasessa ohjaustehostin sarjan 4000:n.
Ferro hytin kannakkeen modifointi teetti puuhaa, kun ohjauksen hyd tangon kiinnikesarja tuli samoihin pultinreikiin, kemppi auttoi siihenkin muunnokseen.
Maalataan hitsijäljet siniseksi kesämmällä. Ohjaus toimii muuten tosi hienosti!
Ford 4000 ja 5000....
Juontokouramies
Viestit: 958
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juontokouramies »

Tuossa syksyllä tuli väsättyä vetolaite traktorin kolmipistenostolaitteisiin kärryjen vetoa varten.

http://aijaa.com/v.php?i=008607539221.jpg

Pohjolantallin tuotantoa :wink:
kinsse
Viestit: 1010
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 10:30 am
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinsse »

Kartaani kirjoitti:Tuossa syksyllä tuli väsättyä vetolaite traktorin kolmipistenostolaitteisiin kärryjen vetoa varten.

http://aijaa.com/v.php?i=008607539221.jpg

Pohjolantallin tuotantoa :wink:
No toihan on jees, vaihdettavalla päällä.

Etkös Jylyhä tehnä samalaista, kun näytit hakiessain tekemääsi haarukkaa forssassa? Mulla kun ei majorissa ole etukuormainta, niin on nuppi edessä ja kiva työnnellä kärryjä/trailereita kurkkimatta.
***MAJOR DIESEL 1955 x2***
***Triumph Rocket 3***
***MZ TS 250/1 1975***
***VOLVO BM 500T 1974***
***MAN 17.223***
***Kobelco sr35sk -99***
***Erkkola 1979***
***Scania TGB30 1976***
***Ford F600 1955***
4000-69
Viestit: 406
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
Paikkakunta: Dagsmark
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 4000-69 »

nupilla traktorilla siirreltäessä kannattaa olla tarkkana ettei mene kärryn vetopää pilalle, nimittäin laskin tuommosella veneen vesille jyrkässä rannassa, ilmeiseti kulmat meni yli...tai ei sitä silmällä nähnyt mutta pikitiellä seuraavalla reisulla traileri veneineen pyrki vetoauton rinnalle. Täysin tuurilla selvittiin ehjänä vain apupyörästä meni rengas, kannattaa laittaa varmistusvaijeri paikalleen..
Ford 4000 ja 5000....
Super Dexta 63
Viestit: 1181
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 4:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Super Dexta 63 »

tänään sain tehtyä jontikan etulokasuojat valmiiksi. ostin vain lokakaaret ja maalit kuluja tuli 197e
alkuperäiset tehdas tekoiset olis maksanu 1200e ja näistä tuli käytännössä täysin samanlaiset :D joku vetää välistä, ja paljon :evil:

nyt illalla aloitin tekemään hydrauliprässiä. osat sain suunnilleen hitsausta vaille valmiiksi kun sitten kaveri ilmestyi häiriköimään ja meni jutusteluksi viimeiset pari tuntia :wink:
Ei tunnu tässä konkurssissa.
TunturiPappa
Viestit: 5767
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Niinä päivinä kun ei ole jaksanut, tai ehtinyt verstaalle, on tehty töitä konttoorin puolella...

http://kuvablogi.com/nayta/2946829/

Portaat tulevat kuiluun, eli kolmelle syrjälle tulee seinä. Kuilun koko on yllättäen hyvin rajoittava tekijä. :D

Portaita tulee kahdet, toiset hieman suuremmalla nousulla...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], ihmehitsari, sköne ja 48 vierailijaa