Fordson Major käynti ongelmia
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Fordson Major käynti ongelmia
Moro! Ongelma fordson majorissa.
Moottorin etupäästä alkoi vuotamaan öljyä, joten purkasin keulan ja otin öljykopan, rattaat pois paikoiltaan. Moottorin ja etukannakeen välistä vuosi uus tiiviste ja nippuun. Ei lähtenyt enään käyntiin. Vaihdoin polttoaine suodattimen ja säädin pumpun ennakon.
Veli poika piti puolipuristinta ylhäällä ja paino sitten alas kun pyöritin ja lähti (huonosti) käymään. Kaikki pakokaasut tuli ilman putsarista kone kävin isoilla kierroksilla kaasun käyttö ei vaikuttanut ollenkaan kierroksiin. sammutuksen jälkeen ku (helvetinmoinen) savu oli hälvennyt niin huomattiin , että oli heittäny ilmanputsarista öljyt pitkin tallia. Laitettiin uudestaan käymään, nakuttaa erittäin paljon ja koneesta puhti poissa.Pakokaasut tulee nyt kumminkin pakoputkesta.
Onko mahdollista että sylinterit on täyttynyt polttoöljystä kun on yritetty käyntiin eikä ole lähtenyt. Nyt kun sitten oli lämmin niin jakso sytyttää kaiken ja ne sit palo kaikki kerralla pois?
Miten saan tuon nyt toimimaan? Eli ei meinaa lähtee millään käyntiin ja sit ku lähtee niin nakuttaa eikä ole puhtia koneessa. Voiko niittä rattaista/hammaspyöriä laittaa "vääriin" asentoihin eli onko mahdollisesti jotkut ajoitukset väärässä? Vastauksia odotellessa! Kiitos!
Moottorin etupäästä alkoi vuotamaan öljyä, joten purkasin keulan ja otin öljykopan, rattaat pois paikoiltaan. Moottorin ja etukannakeen välistä vuosi uus tiiviste ja nippuun. Ei lähtenyt enään käyntiin. Vaihdoin polttoaine suodattimen ja säädin pumpun ennakon.
Veli poika piti puolipuristinta ylhäällä ja paino sitten alas kun pyöritin ja lähti (huonosti) käymään. Kaikki pakokaasut tuli ilman putsarista kone kävin isoilla kierroksilla kaasun käyttö ei vaikuttanut ollenkaan kierroksiin. sammutuksen jälkeen ku (helvetinmoinen) savu oli hälvennyt niin huomattiin , että oli heittäny ilmanputsarista öljyt pitkin tallia. Laitettiin uudestaan käymään, nakuttaa erittäin paljon ja koneesta puhti poissa.Pakokaasut tulee nyt kumminkin pakoputkesta.
Onko mahdollista että sylinterit on täyttynyt polttoöljystä kun on yritetty käyntiin eikä ole lähtenyt. Nyt kun sitten oli lämmin niin jakso sytyttää kaiken ja ne sit palo kaikki kerralla pois?
Miten saan tuon nyt toimimaan? Eli ei meinaa lähtee millään käyntiin ja sit ku lähtee niin nakuttaa eikä ole puhtia koneessa. Voiko niittä rattaista/hammaspyöriä laittaa "vääriin" asentoihin eli onko mahdollisesti jotkut ajoitukset väärässä? Vastauksia odotellessa! Kiitos!
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Fordson Major käynti ongelmia
Accis kirjoitti:Moro! Ongelma fordson majorissa.
Moottorin etupäästä alkoi vuotamaan öljyä, joten purkasin keulan ja otin öljykopan, rattaat pois paikoiltaan. Moottorin ja etukannakeen välistä vuosi uus tiiviste ja nippuun. Ei lähtenyt enään käyntiin. Vaihdoin polttoaine suodattimen ja säädin pumpun ennakon.
Veli poika piti puolipuristinta ylhäällä ja paino sitten alas kun pyöritin ja lähti (huonosti) käymään. Kaikki pakokaasut tuli ilman putsarista kone kävin isoilla kierroksilla kaasun käyttö ei vaikuttanut ollenkaan kierroksiin. sammutuksen jälkeen ku (helvetinmoinen) savu oli hälvennyt niin huomattiin , että oli heittäny ilmanputsarista öljyt pitkin tallia. Laitettiin uudestaan käymään, nakuttaa erittäin paljon ja koneesta puhti poissa.Pakokaasut tulee nyt kumminkin pakoputkesta.
Helpompi on kasata jakopää väärin kuin oikein.
Onko mahdollista että sylinterit on täyttynyt polttoöljystä kun on yritetty käyntiin eikä ole lähtenyt. Nyt kun sitten oli lämmin niin jakso sytyttää kaiken ja ne sit palo kaikki kerralla pois?
Miten saan tuon nyt toimimaan? Eli ei meinaa lähtee millään käyntiin ja sit ku lähtee niin nakuttaa eikä ole puhtia koneessa. Voiko niittä rattaista/hammaspyöriä laittaa "vääriin" asentoihin eli onko mahdollisesti jotkut ajoitukset väärässä? Vastauksia odotellessa! Kiitos!
-
- Viestit: 1733
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 6:04 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
On luultavampaa,että menee jakopäänrattaat väärin,jos ei niitä yhtään kato tai merkkaa...Ne pitää kyllä olla just oikeella hampaalla,tai ei pelaa.On saattanu vääntyä venttiilit,työntötangot,katketa nokka-akseli,murtua keinuvipuja ym. Laita nyt ensin se jako kohilleen ja kurkkaa vaikka venttiilikopan alle,mitä on rikki,vai onko mitään...
-
- Viestit: 357
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Väärinpäin
Niin miten panit käyntiin, ettei vaan lähtenyt käymään väärinpäin kun pukkasi ilmanputsarin öljyt ulos. Ja teki sen verran tuhoa ettei nyt käy oikein ( vaikka eihän sen pitäs konetta rikkoa)
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
Pumpun/kampiakselin rattaissa on kiilat. Kahdessa muussa on tappi mikä laitetaan raattaissa olevien reikien läpi. En tiä miten oon sit onnistunu laittaan ne väärin. Akseleita en kuitenkaan tiätääkseni pyöritelly.
Mitenkä laitetaan ne rattaa oikeeseen asentoon?
Venttiilikoppaa käytin irti, en havainnut siellä mitään erikoista.
Käyntiin laitoin startilla pyörittäen.
Mitenkä laitetaan ne rattaa oikeeseen asentoon?
Venttiilikoppaa käytin irti, en havainnut siellä mitään erikoista.
Käyntiin laitoin startilla pyörittäen.
-
- Viestit: 3443
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
-
- Viestit: 766
- Liittynyt: Su Syys 20, 2009 9:32 pm
- Viesti:
kyllä kaikissa rattaissa on viivat hampaiden kohdalla ja kaikki viivat oltava kohdakkain. Vauhtipyörän merkki kohilleen ja sitten jakopään merkit, pumpunajotukselle tais olla eri merkki. Mulla on kuva superin jakopäästä, otettu tosin kännykällä mutta kai siitä selvän saa. Laita yv:nä email osotteesi niin voin illalla laittaa kuvan.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
-
- Viestit: 766
- Liittynyt: Su Syys 20, 2009 9:32 pm
- Viesti:
En tiedä mitä nuo ensimmäisen kuvan reiät on, on sen verran aikaa kun mulla oli superin kone auki.
Laitat vauhtipyörältä ajotusmerkin kohilleen (varmistat että ykkös pytyssä mäntä ylhäällä koska ajotus voi olla myös kierroksen pielessä)
Jokaisessa rattaassa pitäisi olla tuommoset viivat niin kun tuossa toisessa kuvassa myös kampiakselilla olevassa rattaassa
4 ratasta ja jokaisesta viivat vastakkain, vauhtipyörän merkki kohilleen ja kasaan. Tämän jälkeen katsot pumpun ajoutuksen 23 alipainesäätöisessä ja 21 mekaanisessa pumpussa
Laitat vauhtipyörältä ajotusmerkin kohilleen (varmistat että ykkös pytyssä mäntä ylhäällä koska ajotus voi olla myös kierroksen pielessä)
Jokaisessa rattaassa pitäisi olla tuommoset viivat niin kun tuossa toisessa kuvassa myös kampiakselilla olevassa rattaassa
4 ratasta ja jokaisesta viivat vastakkain, vauhtipyörän merkki kohilleen ja kasaan. Tämän jälkeen katsot pumpun ajoutuksen 23 alipainesäätöisessä ja 21 mekaanisessa pumpussa
-
- Viestit: 766
- Liittynyt: Su Syys 20, 2009 9:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Ne sokeet reijät taita olla kilven ohjauspinnoja. Päälikopan ohjuripinna näkyy tiivisteessä alavasemmalla.Accis kirjoitti:Nyt on auki. Rattaissa on merkit. Onko vasta kohdan merkit missä? Pääty levyssä on 2 (sokeaa) reikää, voisiko ne olla vasta merkit? Kampiakselille en löytänyt selkeetä paikkaa mistään. Toivottavasti olisi jollain kuva tai tieto mihkä asentoon pitää laittaa!
Yleensä kampiakselin hammaspyörän kiila osoittaa ylös, se on siis karkea arvio. Ota venttiilikoppa pois, pyöritä konetta (jos pyörii herkästi) Katso neloseen venttiilien vaihto. Katso vauhtipyörän merkki yläkuolokohtaan. Koneen pyörimis-suunnassa tulee ensin asteikko ja viimeksi yläkuolokohta. Kasaa jakopää merkkeihin
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2011 12:31 am
- Paikkakunta: Siuntio
- Viesti:
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Uusi masinisti AET löysi netistä majorin englanninkielisen korjaamo käsikirjan.
Jospa pyydän häntä linkittämään sen tänne. Taisi olla hänellä jo koneella.
Mutta saa sen tehdä kuka ensin ehtii ja osaa.
Jospa pyydän häntä linkittämään sen tänne. Taisi olla hänellä jo koneella.
Mutta saa sen tehdä kuka ensin ehtii ja osaa.
Viimeksi muokannut MOP, Ke Tammi 12, 2011 9:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3443
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:25 am
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:25 am
- Viesti:
Linkki tuli väärin.
http://www.fordson.se/phpBB2/viewtopic. ... d=10e70294
http://www.fordson.se/phpBB2/viewtopic. ... d=10e70294
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari, Rustaaja, Taapero ja 64 vierailijaa