Sähköropleema
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:07 pm
- Viesti:
Sähköropleema
Solifer TS 50 vm.74
Kesällä vaihdettu kaikki sytytysosat (konkka,kärjet,puola)
toimi pari päivää, alkoi pätkimään aivan kuin kierrosrajoitin päällä, nyt saattaa joskus lyödä huonon kipinän, joskus ei ollenkaan. Katkojan kärkiväli 0,5mm. Kai teillä nyt joskus mopo on ollut. Jos joku viitsisi valottaa vähän mikä on pielessä? Luulisi nyt uusien osien edes hetken toimivan!
Kesällä vaihdettu kaikki sytytysosat (konkka,kärjet,puola)
toimi pari päivää, alkoi pätkimään aivan kuin kierrosrajoitin päällä, nyt saattaa joskus lyödä huonon kipinän, joskus ei ollenkaan. Katkojan kärkiväli 0,5mm. Kai teillä nyt joskus mopo on ollut. Jos joku viitsisi valottaa vähän mikä on pielessä? Luulisi nyt uusien osien edes hetken toimivan!
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:07 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:07 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:07 pm
- Viesti:
Ei Soliferin moottorissa Tomos 4V ole mitään pyöriviä imuventtiili levyjä.
Ja tämä vika on kyllä ihan sähköpuolella. Woodsmanin konkka juttua vois olla mahdollinen vika. Konkka on tätä kämästä mallia, johon tinataan johdot kiinni, joten olisko mahdollista että tinatessa olis saanu liikaa lämpöä ja ottanu siitä itteensä. En ole näiden sähköjuttujen asjantuntija, joten pystyisköhän ton konkan kunnon tarkistaan jotenkin? Onko konkkaa myytävänä montaa sorttia. Eli miten tiedän minkä ostan?
Ja tämä vika on kyllä ihan sähköpuolella. Woodsmanin konkka juttua vois olla mahdollinen vika. Konkka on tätä kämästä mallia, johon tinataan johdot kiinni, joten olisko mahdollista että tinatessa olis saanu liikaa lämpöä ja ottanu siitä itteensä. En ole näiden sähköjuttujen asjantuntija, joten pystyisköhän ton konkan kunnon tarkistaan jotenkin? Onko konkkaa myytävänä montaa sorttia. Eli miten tiedän minkä ostan?
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:50 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Aikoinaan tuli paljonkin ropattua Tunturia, Soliferia ja Sachia. Yksinkertaisa vehkeitä, ku ei o paljoo liikkuvia osia ja moottorin virtaukset hoituu ihan männän ja sylinterin aukkojen ohjaamina.
Kyllö se konkka saattaa ottaa nokkiinsa, jos hirmu isolla kolvilla tunaat ja jos kauan siinä ähräät. Yleensä juottaminen käy puhtailla osilla kyllä niin äkkiä, että mitään ei kerkiä tapahtumaan konkalle. En usko, että uutena ostettu konkka on menny.
Tutki vielä se tulpan hattu, enneku alat ottamaan vauhtipyörää irti.
Jos se konkka on menny kuitenkin, ni sen näkkee moottorin käydessä siitä, että kärkien välissä käy hirmunen kipinöinti. Sähköinen testaaminenkin onnistuu, mutta en tiiä, riittääkö siihen yleimittari.
Ja oliko se tulppa uusi? Kakstahtimoottori kun on ankara tulpalle varsinkin, jos seos on pikkasen laihalla.
Kyllö se konkka saattaa ottaa nokkiinsa, jos hirmu isolla kolvilla tunaat ja jos kauan siinä ähräät. Yleensä juottaminen käy puhtailla osilla kyllä niin äkkiä, että mitään ei kerkiä tapahtumaan konkalle. En usko, että uutena ostettu konkka on menny.
Tutki vielä se tulpan hattu, enneku alat ottamaan vauhtipyörää irti.
Jos se konkka on menny kuitenkin, ni sen näkkee moottorin käydessä siitä, että kärkien välissä käy hirmunen kipinöinti. Sähköinen testaaminenkin onnistuu, mutta en tiiä, riittääkö siihen yleimittari.
Ja oliko se tulppa uusi? Kakstahtimoottori kun on ankara tulpalle varsinkin, jos seos on pikkasen laihalla.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
Kalvaana ehti väliin. Katso tosin, josko kärjet kipinöi. Vauhtipyörän olet saanut irti, ei tarvitse pelätä toista irrottamista. Se on voinut "syödä" kiilan pas..ksi, ja ennakko on muuttunut, ja samalla magneettien jättämä antaa huonomman kipinän.
Eikös Boschin vehkeissä ollut katkojan kärkiväli pienempi, 0,3 tai 0,4? Nyt ei ole tilaisuutta tarkistaa. Tulpalla 0,5 kuitenkin.
Eikös Boschin vehkeissä ollut katkojan kärkiväli pienempi, 0,3 tai 0,4? Nyt ei ole tilaisuutta tarkistaa. Tulpalla 0,5 kuitenkin.
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:07 pm
- Viesti:
Lauantaina polkasin konetta ihan vaan muuten vaan ja lähti käyntiin!
Sammui tosin hetken kuluttua eikä suostunut enää starttaamaan eikä lyömään kipinää. Sillä aikaa kun se kävi, näin että, konkan pään, johon johdot on tinattu ja vauhtipyörän välissä kävi kova kipinöinti.
Otin pyörän irti ja viilasin tinaknölliä hieman matalemmaksi. Ei auta.
Mitäs tämä nyt oikein meinaa?
Sammui tosin hetken kuluttua eikä suostunut enää starttaamaan eikä lyömään kipinää. Sillä aikaa kun se kävi, näin että, konkan pään, johon johdot on tinattu ja vauhtipyörän välissä kävi kova kipinöinti.
Otin pyörän irti ja viilasin tinaknölliä hieman matalemmaksi. Ei auta.
Mitäs tämä nyt oikein meinaa?
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
Tyypillinen kondensaattori koostuu kahdesta elektrodista, joista kumpikin varastoi samansuuruisen mutta erimerkkisen sähkövarauksen.
Nämä elektrodit on eristetty toisistaan, elektrodien välille muodostuu sähkökenttä joka johdetaan katkojan kautta tulpalle männän yläkuolokohdassa jotta ilman ja bensiinin seos syttyisi.
Jos jännite ylittää eristeen kestokyvyn tapahtuu läpilyönti ( tuhoten kondensaattorin jos kondensaattorin sisäinen eriste pettää ) nyt kuitenkin kyseessä ymmärtääkseni kondensaattorin ulkopuolinen läpilyönti ennen tulpanjohtoa
Eli kysymys kuuluu että onkohan siinä alunalkaen ollut jonkinlainen eriste tai suojus joka estää kipunan karkaamisen ennen aikojaan väärään paikkaan, tulpallehan sen pitäisi mennä jotta mopo kävisi
Nämä elektrodit on eristetty toisistaan, elektrodien välille muodostuu sähkökenttä joka johdetaan katkojan kautta tulpalle männän yläkuolokohdassa jotta ilman ja bensiinin seos syttyisi.
Jos jännite ylittää eristeen kestokyvyn tapahtuu läpilyönti ( tuhoten kondensaattorin jos kondensaattorin sisäinen eriste pettää ) nyt kuitenkin kyseessä ymmärtääkseni kondensaattorin ulkopuolinen läpilyönti ennen tulpanjohtoa
Eli kysymys kuuluu että onkohan siinä alunalkaen ollut jonkinlainen eriste tai suojus joka estää kipunan karkaamisen ennen aikojaan väärään paikkaan, tulpallehan sen pitäisi mennä jotta mopo kävisi
Viimeksi muokannut JP, Ma Syys 11, 2006 5:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: getty, Google [Bot], mtalo, Saapiska, Semrush [Bot], Tessu85 ja 73 vierailijaa