Eiköhän tuo asiakas tiiä mitä sillä tekee...Matsikka kirjoitti:Mitä meinaat nostella?TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
OKTunturiPappa kirjoitti:Eiköhän tuo asiakas tiiä mitä sillä tekee...Matsikka kirjoitti:Mitä meinaat nostella?TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Tämä on vähän alle kuution "yleiskauha", eli ei sovi mihinkään hommaan...Matsikka kirjoitti:Mitä meinaat nostella?TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Vähän kiinnittyi huomio noihin vahvikekolmioihin kauhan keskellä. Tekee kivan vaikutuksen varmaan moneen hommaan....mutta kait se sitten kestää.TunturiPappa kirjoitti:Tämä on vähän alle kuution "yleiskauha", eli ei sovi mihinkään hommaan...Matsikka kirjoitti:Mitä meinaat nostella?TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Tuntuu tämä kauhan malli olevan enemmän mielipide, kuin käytännön kysymys...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
TunturiPappa kirjoitti:Tuntuu tämä kauhan malli olevan enemmän mielipide, kuin käytännön kysymys...
Ahaaa....tämäkö oli SE kauha....
Eipä mittään...varmaan hyvä moneen paikkaan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Nostellaan nyt tämä aihe ylös.
Ei mennyt kaikki niinkuin elokuvissa tänään.
Työkohteena oli tuo Nokka Vänkäri ja sen hydrauliikka.
Kesällä ostin siihen uuden pienemmän kouran ja nyt talven tullen alkoi sen hydrauliikka takkuilla. Kesällä jo tiesin että ongelmia tulee. Letkujen liitosnipat on jotain harakiri tavaraa ja öljykanava niissä mitättömän pieni.
Otin nipat irti ja porasin reiät suuremmiksi, sillä seinämä vahvuutta oli tarpeeksi. No ei muutakuin letkut kiinni ja hyvin pelaa. Ennen teki sitä että kylmillä öljyillä, kun avasi kouraa reippaammin klapsahti majorin ylipaineventtiili. Ja tekee se sen kaikilla muillakin liikkeillä, mutta koura takkuaa yleensä liian kauan.
Seuraavaksi otin sitten nostosylinterin käteen. Kesällä tein siihen uuden korvakon, jotta nostaa puomin ylemmäs. Se onnistuikin hyvin, mutta yläasennossa sylinterin hydraulinippa/putki jäi rungon väliin puristuksiin. Pelasi kyllä, mutta teki kiusaa kuten kourakin. Kävi ilmi että joku oli vääntänyt jengat sylinteristä ja hitsannut siihen 12mm putken palan. Nämä taideteokset otin irti ja lähdin työmaalle juottamaan uuden putken kiinni. Homma meni hienosti ja luulin koneen pelaavan, mutta sylinteri nousikin vain 10cm ja pysähtyi siihen. Alaspäin kyllä tuli, mutta ei ylös. Taas sylinteri irti ja juotos auki. alta löytyi pieni raudan pala joka toimi näköjään takaiskuventtiilinä. Enää en viitsinyt lähteä juottamaan putkea kiinni, vaan vedin sen kylmänrauhalisesti migillä kiinni. ja hyvä tuli. Nyt kokosin osat niin että sylinterin nipat tulee "alapuolelle". Tällöin ei ole pelkoa väliin jäämisestä. Joku suoja vain pitää huomenna rakentaa sylinterin varteen letkujen suojaksi.
mutta jotain positiivistäkin löytyi. Nyt kun sylinteri on toisinpäin kuormaajan varsi nousee lähes pystyyn. Liike on näköjään ennen loppunut siihen, kun sylinterin putki on alkanut kanittaa pystytolppaan.
Kyllä nyt kelpaa puita ajaa!
Ei mennyt kaikki niinkuin elokuvissa tänään.
Työkohteena oli tuo Nokka Vänkäri ja sen hydrauliikka.
Kesällä ostin siihen uuden pienemmän kouran ja nyt talven tullen alkoi sen hydrauliikka takkuilla. Kesällä jo tiesin että ongelmia tulee. Letkujen liitosnipat on jotain harakiri tavaraa ja öljykanava niissä mitättömän pieni.
Otin nipat irti ja porasin reiät suuremmiksi, sillä seinämä vahvuutta oli tarpeeksi. No ei muutakuin letkut kiinni ja hyvin pelaa. Ennen teki sitä että kylmillä öljyillä, kun avasi kouraa reippaammin klapsahti majorin ylipaineventtiili. Ja tekee se sen kaikilla muillakin liikkeillä, mutta koura takkuaa yleensä liian kauan.
Seuraavaksi otin sitten nostosylinterin käteen. Kesällä tein siihen uuden korvakon, jotta nostaa puomin ylemmäs. Se onnistuikin hyvin, mutta yläasennossa sylinterin hydraulinippa/putki jäi rungon väliin puristuksiin. Pelasi kyllä, mutta teki kiusaa kuten kourakin. Kävi ilmi että joku oli vääntänyt jengat sylinteristä ja hitsannut siihen 12mm putken palan. Nämä taideteokset otin irti ja lähdin työmaalle juottamaan uuden putken kiinni. Homma meni hienosti ja luulin koneen pelaavan, mutta sylinteri nousikin vain 10cm ja pysähtyi siihen. Alaspäin kyllä tuli, mutta ei ylös. Taas sylinteri irti ja juotos auki. alta löytyi pieni raudan pala joka toimi näköjään takaiskuventtiilinä. Enää en viitsinyt lähteä juottamaan putkea kiinni, vaan vedin sen kylmänrauhalisesti migillä kiinni. ja hyvä tuli. Nyt kokosin osat niin että sylinterin nipat tulee "alapuolelle". Tällöin ei ole pelkoa väliin jäämisestä. Joku suoja vain pitää huomenna rakentaa sylinterin varteen letkujen suojaksi.
mutta jotain positiivistäkin löytyi. Nyt kun sylinteri on toisinpäin kuormaajan varsi nousee lähes pystyyn. Liike on näköjään ennen loppunut siihen, kun sylinterin putki on alkanut kanittaa pystytolppaan.
Kyllä nyt kelpaa puita ajaa!
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 4:56 pm
- Viesti:
tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran.
kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
Ei tunnu tässä konkurssissa.
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
No tuo ei kuullosta ollenkaan mukavalta. Toivottavasti ei jää mitään pysyviä vammoja niskaan tai muualle.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 1010
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 10:30 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
-
- Viestit: 6663
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
- Viesti:
Eihän vaan sen kontin kehikko tai lava vaurioitunut..Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran.
kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 4:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 4:56 pm
- Viesti:
V361 kirjoitti:Eihän vaan sen kontin kehikko tai lava vaurioitunut..Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran.
kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
ei sentä onneks niin pahasti käynyt
Ei tunnu tässä konkurssissa.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran.
kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
Itse olen aina sanonut että päätä on hyvä teloa koska silloin ei loukkaannu mikään tärkeä ruumiin osa ajatteleppas jos jalkas tai kätes olisit telonut niin häirittis pitkään arki askareita
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 1010
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 10:30 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
-
- Viestit: 2907
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
- Paikkakunta: sadonmaa
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] ja 93 vierailijaa