Volvo BM 650
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:56 pm
- Viesti:
Volvo BM 650
Annattaako moiseen yleensäkkään sekaantua ja saako siihen osia enää mistään?
Tärkeimmät tyyppiviat?
Entä mitä muuta mieltä ollaan ko. traktorimallista, hyvät ja huonot puolet, jos jollain tommosesta on kokemusta.
Tärkeimmät tyyppiviat?
Entä mitä muuta mieltä ollaan ko. traktorimallista, hyvät ja huonot puolet, jos jollain tommosesta on kokemusta.
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
ja varaosat on kalliita....a.p kirjoitti:volvo on hyvä!
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Volvo on kestävä kone,varsinkin Bulinder Munktel moottorilla,se ei lopu koskaan,varaosia löytyy vakiona sekä kopiona ja hydrauli pumppukin on ulkoasennuksella
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Oliko Volvo T 650 hyvä traktori?
Luultavasti kuka tahansa traktoritehdas 70-luvulla olisi
pystynyt tekemään kestävän traktorin käyttämällä
yhtä paljon valurautaa ja terästä kuin Volvo ,yhteen traktoriin.
Lisäksi vielä myymään se traktori Volvon hinnalla.
Itsellä on kokemusta 80-luvun alussa vm 1978 Volvo T650 traktorista
turvevaunun vedossa.Harmi vain että samalla suolla ajoin myös Fiat 780
ja 880 4- v traktoreilla.
Aika ei ole kullannut muistoja.Volvo oli tuossa sarjassa huono traktori.
Jopa vähän terästetty, kevyt ja ärhäkkä Fiat 780 veti turvevaunua
kuin sukkasillaan painavaan fordsonin oloiseen Volvoon verrattuna.
Eikä Volvon ohjaamokaan enää 80-luvulle tultaessa mikään
nähtävyys ollut.
Luultavasti kuka tahansa traktoritehdas 70-luvulla olisi
pystynyt tekemään kestävän traktorin käyttämällä
yhtä paljon valurautaa ja terästä kuin Volvo ,yhteen traktoriin.
Lisäksi vielä myymään se traktori Volvon hinnalla.
Itsellä on kokemusta 80-luvun alussa vm 1978 Volvo T650 traktorista
turvevaunun vedossa.Harmi vain että samalla suolla ajoin myös Fiat 780
ja 880 4- v traktoreilla.
Aika ei ole kullannut muistoja.Volvo oli tuossa sarjassa huono traktori.
Jopa vähän terästetty, kevyt ja ärhäkkä Fiat 780 veti turvevaunua
kuin sukkasillaan painavaan fordsonin oloiseen Volvoon verrattuna.
Eikä Volvon ohjaamokaan enää 80-luvulle tultaessa mikään
nähtävyys ollut.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Kyllä se varmaan ihan hyvä oli, meillä päin harvinainen.
Eniten silmiin pisti se levyrakenteinen hytti, ei ollut semmoisia putkipalkkeja. Sitten monessa oli ilmastointipuhallin katolla lisävarusteena. Pikavaidekin taisi olla.
Ominaispiirteenä muistelen, että siinä oli kohtalaisen kova käyntiääni, noin neljän tonnin suurehko paino, ja se oli kova uppoamaan pehmeikköihin. Muistan kun sellainen puoliammattilainen urakoija kävi äestelemässä aika isolla äkeellä ja Volvolla; Sitten tuli pehmeä paikka, savua, kone uupui ihan hetkessä, pikavaihde, ja kahden sekunnin päästä piti pysähtyä vaihdetta vaihtamaan. Siitä ei enää lähtenyt sitten, kun vauhti loppui.
Hevoisiahan siinä luvattiin olevan paljon, mutta tuntui sivustakatsojasta vähän kierroskoneelta.
Maalaus oli hyvä, ei ruostunut hevin.
-SS-
Eniten silmiin pisti se levyrakenteinen hytti, ei ollut semmoisia putkipalkkeja. Sitten monessa oli ilmastointipuhallin katolla lisävarusteena. Pikavaidekin taisi olla.
Ominaispiirteenä muistelen, että siinä oli kohtalaisen kova käyntiääni, noin neljän tonnin suurehko paino, ja se oli kova uppoamaan pehmeikköihin. Muistan kun sellainen puoliammattilainen urakoija kävi äestelemässä aika isolla äkeellä ja Volvolla; Sitten tuli pehmeä paikka, savua, kone uupui ihan hetkessä, pikavaihde, ja kahden sekunnin päästä piti pysähtyä vaihdetta vaihtamaan. Siitä ei enää lähtenyt sitten, kun vauhti loppui.
Hevoisiahan siinä luvattiin olevan paljon, mutta tuntui sivustakatsojasta vähän kierroskoneelta.
Maalaus oli hyvä, ei ruostunut hevin.
-SS-
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
tutkija kirjoitti:Oliko Volvo T 650 hyvä traktori?
Luultavasti kuka tahansa traktoritehdas 70-luvulla olisi
pystynyt tekemään kestävän traktorin käyttämällä
yhtä paljon valurautaa ja terästä kuin Volvo ,yhteen traktoriin.
.
Fiiun luotettavuutta ei pidä samalle listalle tuoda volvon kanss.volvo on valmistettu aidosta "Ruotsin teräksestä". täten kestävä kone
http://www.tractordata.com
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Suur-Sammatti
- Viesti:
Mikäs vika volvossa.Yhden vuoden aikana kuvattu 201 kpl.Kuultu monta mielenkiintoista tarinaa.Harva on moittinut,no joka merkille mahtuu maanantai koneita.Tuntimäärät on ollu kiitettäviä joilla töitä on tehty.Varaosa asioissa apuja on lahden toisella puolella yllinkyllin.Paljon kehuttu on www.olssonsiellos.se hintataso reilusti alle suomen.Varaosalista helposti luettavissa.Jos moititaan onhan se hidas ja painava on myös helposti piristettävissä.Paino osittain selittyy sillä että monet komponentit löytyy myös kuorma-,linja-autoja tai maansiirtopuolelta,kun kyselee niin solmut aukee.1150 kuvatun taavetin jälkeen on mukava kuvailla volvoja.
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
No konedata netissähän näkyi Volvolla juu 251 Nm / 1400 on vähä vähemmän juuri noilla piänillä kieroksilla kun vertaa esim viistonnisen noin 296 Nm / 1300 tai vaikkapa Leukunkin 260 / 1200 . Eli se uuvahtaminen oli tunnusomaista, vaikka kierroksilla se veti isojakin äkeitä, kun oli sitä painoa vetopyörien päällä kumminkin paljon.
Sitä pidettiin vähän semmoisena ökytraktorina sitä Volvoa ehkä. Ei oikein karjatilan peli.
Oli se 70-luvun alussa se Volvo tosi nykyaikainen, samalla tavalla kuin Nuffieldin/Leylandin tekniikka 50-luvun lopussa. Kummatkaan eivät enää sitten 70-luvun lopulla jaksaneet varmaan enää panostaa teknolookian päivittämiseen.
Mutta kyllä semmoisella umpirautaisella, mutta kestävällä mölöllä loppuen lopuksi on ihan hauska tyyrätä, kun ei tartte ihmetellä, et mikäs varoitusteksti tosa traktorin tiatokoneessa taas vilkkuu...
Haetaanpas jokahisesta koneesta mieluummin niitä hyviä puolia kuin huonoja puolia, joissakin ehkä niitä on enemmän kuin toisissa, mutta siitäkin kinasteleminen saa paremmin postitiivisen sävyn - ja toisaalta, jotkut perinteisesti huonona pidetyt ominaisuudet tekevät traktorista juuri sen persoonan jota se ei olisi jos se olisi juuri niitä hajuttomia ja mauttomia tusinatraktoreita, joista ei yhtään typeryyttä löydy.
-SS-
Sitä pidettiin vähän semmoisena ökytraktorina sitä Volvoa ehkä. Ei oikein karjatilan peli.
Oli se 70-luvun alussa se Volvo tosi nykyaikainen, samalla tavalla kuin Nuffieldin/Leylandin tekniikka 50-luvun lopussa. Kummatkaan eivät enää sitten 70-luvun lopulla jaksaneet varmaan enää panostaa teknolookian päivittämiseen.
Mutta kyllä semmoisella umpirautaisella, mutta kestävällä mölöllä loppuen lopuksi on ihan hauska tyyrätä, kun ei tartte ihmetellä, et mikäs varoitusteksti tosa traktorin tiatokoneessa taas vilkkuu...
Haetaanpas jokahisesta koneesta mieluummin niitä hyviä puolia kuin huonoja puolia, joissakin ehkä niitä on enemmän kuin toisissa, mutta siitäkin kinasteleminen saa paremmin postitiivisen sävyn - ja toisaalta, jotkut perinteisesti huonona pidetyt ominaisuudet tekevät traktorista juuri sen persoonan jota se ei olisi jos se olisi juuri niitä hajuttomia ja mauttomia tusinatraktoreita, joista ei yhtään typeryyttä löydy.
-SS-
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Suur-Sammatti
- Viesti:
Montakos 2654 on sulla tiedossa siellä pohjoisessa.Niitä tässä jahdataan kameran kanssa.On omistajien mieleen mukava olihan ilmastointi vakiona.Kuvatuissa koneissa on ollut tunteja 3000 ja 20000 tunnin välillä.Tärkein toimenpide ennen kaynnistystä on kurkata öljytikkuun ja täyttökorkkin ettei siellä näy piimää ja öljynpinta on normaalitasossa.Tämä kertoo ettei kansipahvi vuoda ja jäähdytinneste valu öljytilaan.Tämä vinkki on omistajilta opittu.
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Tässä olisi VOLVO vaikka keminmaahan,ja hyvä hintakin!!Nuhvelentti kirjoitti:Mitenkähän tämä 2654, elikkäs neliveto volvo.
Tehoa näky olevan 145 heppaa.......
http://www.blocket.se/vi/7041326.htm?ca=6_s
Vaikka pappilan siirrät Laurilassa
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2020 4:37 pm
- Viesti:
Re: Volvo BM 650
Varma ja luotettava.
Ainoa mikä puuttu:Lapsentaudit
Ainoa mikä puuttu:Lapsentaudit
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:00 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Volvo BM 650
Hyvä vehe peräkärryn vetoon. Sopiva pykälä kärrystä ja sai päävaihdekepistä välitystä sovittaa voiman ja vauhdin mukaan. Varsinkin jos jotain jarrusysteemiä oli kärryyn tehty. Ihan ammattimaisessa tukinajossakin nähty. UR1 setkoilla en niinkään muista tätä perätapin ominaisuutta käytetyn. Lienee vielä heikompi voimiltaan. Joskus joku tarvi voa:n "pakkia".
Ruottalaista turvallisuutta edusti jäykät kytkinpolkimen loppusentit, ei startannut jos ei ihan loppuun jaksanu polkea.
Muistaakseni kahta eri ohjaamoversiota, paremmassa kaareva tuulilasi.
Ruottalaista turvallisuutta edusti jäykät kytkinpolkimen loppusentit, ei startannut jos ei ihan loppuun jaksanu polkea.
Muistaakseni kahta eri ohjaamoversiota, paremmassa kaareva tuulilasi.
Masinisti järjestysnumero 194
-
- Viestit: 4367
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Volvo BM 650
Oikee 15 vuotta vanhan viestiketjun löysit.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 51 vierailijaa