Ursus 1204 kytkin alkoi luistamaan

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Ursus 1204 kytkin alkoi luistamaan

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Ennen kun alan rusnaamaan kytkimen mahdollista säätöä tiedustelen täältä alkutietoja. Onko otsikon urkin kytkimessä mitään säätöä? Miten sitä säädetään?
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Kummalla puolella luistaa;kilpikonnalla vai jäniksellä?Vai molemmilla?Jos luistaa vain hitaalla puolella,niin silloin pikavaihteen säätö on pielessä.Kytkinpoljin säädetään lattian alla olevasta vivustosta.Kytkinpolkimen vapaaliike polkimesta mitattuna n.3,5-4cm.Säädössä on vasurijenka,polkimen välys pienenee,kun säätöäruuvia kierretään lyhyemmäksi.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Niin,tuo oli kytkimen säätö tuossa yläpuolella.Jos pikavaihde pitää säätää,se säädetäänkin sitten eri paikasta kokonaan.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Joo, vain hitaalla puolella luistaa. Seurannee iso rojekti?
ursus 1224
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ursus 1224 »

>pikavaihde kaipaa sitten säätöä panta venyny tai sitten poikki!
omasta 1224 panta meni poikki ei säätäminen auttanu pitäs ruveta vaihtaan kun töiltä kerkee pikkusen joutuu ruuvaan kun kytkimestä joutuu katkaseen ja välilaatikon vetään pois ennen pääsee pantaan käsiks.
jormawilliam
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jormawilliam »

Jos pelkästään pikavaihteen panta pitää vaihtaa, niin traktoria ei tarvitse katkaista kytkinkopan kohdalta vain pikavaihteen ja kytkinkotelon liitoksesta. Kuukausi sitten tein ko rempan omaani 385:seen
Hommahan puolella helppaa, jos ei ajokytkintä tarvitse korjailla.
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Itelläni alkoi oireilu kuin veitsellä leikattu eli siis ilman minkäänlaisia alkuongelmia. Edellisenä iltana olin imusuodattimen puhdistanut mutta eikai se nyt voi liittyä tähän. Miten teillä alkoi oirehtimaan vai oirehtiko ollenkaan?
ursus 1224
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ursus 1224 »

No eipä se kummemin oirehtinu etukäteen kun kaivurilavetinvedossa huomasin mäkeen vetäessä että rupes luistaa hitaampi puoli
tonen panta jo menny poikki 10 vuoden sisällä eka katkes pihassa lumia perälevyllä lykätessä panta katkeaa päästä taitoksen kohdasta yleensä.
cimo
Viestit: 2357
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cimo »

Onko vika sama, jos ja kun luistaa jäneksellä? Hidaspuoli vetää hyvin.
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Tossa koneessa on niitä luukkuja, näkeekö yhdestäkään noita pantoja?
Onkos teillä muuten urkit pelanneet hyvin? Mulla ollut nyt neljä vuotta tuo ja nyt vasta tarvin varaosia.
jormawilliam
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jormawilliam »

Jos nopealla puolella (jänisasennossa) luistaa, joko hydraulipaineet liian alhaiset tai levyt kuluneet. Panta tulee näytille kun avaat luukun traktorin oikealtapuolelta pikavaihteiston kohdalta, huom. keula täytyisi olla ylempänä ettei vaihteistooljyä tule lattialle.
Itselläni on ollut Urkki 385 n.3v. hyvin on muuten pelannut lukuunottamatta tuota pikavihde- ja kytkinremppaa.
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Humeli kirjoitti:Itelläni alkoi oireilu kuin veitsellä leikattu eli siis ilman minkäänlaisia alkuongelmia. Edellisenä iltana olin imusuodattimen puhdistanut mutta eikai se nyt voi liittyä tähän. Miten teillä alkoi oirehtimaan vai oirehtiko ollenkaan?
-Vähän vaikuttaa siltä,että sieltä on se loikkarin panta poikki.mutta yritäppäs vielä perus-säätöä sille pannalle.Eli;Siellä pestävän ja vaihdettavan suodattimen oikealla puolella on se säätö.Avaa säädön lukitusmutteri(oliskohan jotain 24 millinen,ihan tarkkan en nyt muista).Kierrä se keskitappi pohjaan,sitten aukipäin 1,5-1,75 kierrosta.Sitten lukitus kiinni.Toivotaan,että ongelmat poistuu.Tuo panta kyllä kestää hyvin,mutta sitä kannattaa vähän sääliä,eli jos kovilla kierroksilla loikkaria käyttää(ja isommissa nopeuksissa),niin kytkin kannattaa painaa aina pohjaan.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Voihan nenä! "Jaahas" pelasti tilanteen, Urmas on iskussa taas. Olin itse munannut säädön poskelleen kun olin erehtynyt magneettitulpassa ja sitten tässä säätöruuvissa. Olin kiertänyt öljynvaihdon yhteydessä erehdyksessä säätöruuvin pois puhdistaakseni mahdolliset metallihiput. Ihmettelinkin kun ei ollut magneettia vähääkään :lol: :lol: Tarkkuutta lisää ensikerralla.
Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

Humeli kirjoitti:Voihan nenä! "Jaahas" pelasti tilanteen, Urmas on iskussa taas. Olin itse munannut säädön poskelleen kun olin erehtynyt magneettitulpassa ja sitten tässä säätöruuvissa. Olin kiertänyt öljynvaihdon yhteydessä erehdyksessä säätöruuvin pois puhdistaakseni mahdolliset metallihiput. Ihmettelinkin kun ei ollut magneettia vähääkään :lol: :lol: Tarkkuutta lisää ensikerralla.
Se on helkutin hyvä,että apu löytyi! 8) -Kummasti vaan aina helpottaa,kun vika ei olekkaan niin paha,kuin ensiksi pelätään.
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Nyt pääsit ilahduttavan helpolla :wink: Kyllä tää on asiallinen saitti :lol:
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Joo aika vähällä. Samanlainen säätöruuvi on vaihdelaatikon päällä ajanee samaa asiaa kuin sivussa oleva. Ajattelin viedä vaihdelaatikon somerolle, Vähätalolle laittoon jossa samalla nopeuttavat sen. Onko kokemuksia nopeutetusta laatikosta?
hogi
Viestit: 271
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:34 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hogi »

Mäkin käytin 3-port vaihteiston nopeutuksessa vähätalolla, kun lupaisi nopeutta yli 50kmh. Todellisuudessa max 39kmh ja vaihteisto pitää tyhjäkäynnillä helvetillisen ulinan.

Kandee harkita vielä.
Humeli
Viestit: 24
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 8:12 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Humeli »

Mielenkiintoinen juttu. Onkohan muillakin tätä ulinaa? Hämärä muistikuva että oisin jostain lukenut että vain 28/38 renkailla pääsee tuohon viiteenkymppiin. 24/34 kuten minulla joutuu tyytymään neljäänkymppiin. Voiskohan vaihteiston tyyppi vaikuttaa noihin ääniin, minulla on neljä päävaihdetta.
UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 »

hogi kirjoitti:Mäkin käytin 3-port vaihteiston nopeutuksessa vähätalolla, kun lupaisi nopeutta yli 50kmh. Todellisuudessa max 39kmh ja vaihteisto pitää tyhjäkäynnillä helvetillisen ulinan.

Kandee harkita vielä.
Jotain on nyt taitanut mennä pieleen. Tutulla on useita Ursuksia ja osassa nopeutettu vaihteisto. Ei ne ainakaa ulise, ja kulkevat 50km/h. Suosittelen ottamaan yhteyttä Vähätaloon uudestaan, on työllä kuitenkin takuu.
ursus 1224
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ursus 1224 »

kyllä se mulla ainakin menee 50km tunnissa urkki joka on nopeutettu vaihelaatikosta eikä se ulise mitenkään ja vähätalo senkin on tehny.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], MasaP, Semrush [Bot] ja 28 vierailijaa