Normadur maalit
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Touko 07, 2009 12:52 am
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Normadur maalit
Elikkä olis tuossa kohta Massikan maalaus ajankohtainen, ja näin ollen olen miettinyt noita maaleja.. Maalauksesta täältä jonkin verran juttua löytyikin, mutta lähinnä haluaisin lisätietoa noista Normadur maaleista.. Olen miettinyt noitten 65 HS ja 90 HS maalien välillä.. Onko kellään kokemuksia tuosta 90 HS maalista? Entä onko kellään laittaa vaikka mallikuvaa josta näkis millainen kiilto tuolla 65 HS:llä tulee? Pitäs käydä vielä sit Autoväri Hirvosella Ylämyllyllä kyselemässä, että miten löytyy Massikan sävyjä.. mutta laittakkeehan kokemuksia...
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Olen maalannut kaksi Nuffieldia Hirvosen sävyttämällä Normadur 65 maalilla. Mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan, jos tosiaan täyskiiltävän haluaa niin 90 on oikea, jos kone tulee käyttöön niin suosittelen puolikiiltävää 65:sta, ei näy kuprut ja lommot niin hyvin siinä.
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
http://kuvablogi.com/nayta/1875492/
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 921
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
- Viesti:
65 normadur tekniset ominaisuudet paremat, mutta ei häviä 90 normadur kulutus ominaisuudessa, 90 on maalina notkeaa siltään ruiskuun ja tulee tasanen kiiltävä pinta. 65 saa myös hyvän tasasen pinnan pikkasen ohennetta sekaan, se on maku kysymys kumman valitsee, ehkä 65 valitsisin tuohon tarkotukseen.
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
olen maalannut normadur hs65 muutama sata litraa (tänään viimeksi) hs 65 tulee puolikiiltävä eli ei kiillä täysin ja aurinko ottaa melko helposti. mutta sen hyvät puolet on että ei tarvi erillistä pohjamaalia eli käy suoraan sellaisenaan metallille ja se on aika sitkeää eli kestää hyvin kolhuja. jos maalaat hs 65 niin vedä lopuksi lakka päälle ainakin konepelleihin ja hyttiin. halpaahan se on.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Touko 07, 2009 12:52 am
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Kiitoksia jo tähän mennessä vastanneille! Tietääkö kukaan tuota 90 HS:n litrahintaa? Sen itsekkin jo ymmärsin kun Nor-maalin sivuilta kattelin, että tuota 90:stä ei vissiin ohenneta... Enpä tiedä kumman valitsisin, rungossa ainakin menee heittämällä tuo 65:nen, mutta konepellit ja lokasuojat tekis mieli vetää täyskiiltäväks.. yksi mietinnän aihe on sitten tuo Massikan hopeinen kopin yläosa.. kumpihan parempi 65 vai 90? Tosin siihen on ainakin on vedettävä kevyen hionnan jälkeen pohjamaali, koska pieni pintaruoste on päässyt iskemään (yllättäen aurinko polttanut massikan maalin)
-
- Viestit: 921
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2802
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
kyse olikin
ed kysyjä kysyi euromääräistä hintaa varmaan eikä sitä onko se edullista?
ostaja voi varmaan kertoa sen meille epätietoisille?
ostaja voi varmaan kertoa sen meille epätietoisille?
-
- Viestit: 921
- Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
- Viesti:
Maalit ostana Autovärihirvosesta, mutta en tiedä tämän päivän hintoja, halvemmalla saa mitä tuo NOR-MAALIN hinnasto kertoo.
Tuossa jotain tietoa eri maalíen hinnoista, monesti määrä ja sävy ratkasee loppu eurot
http://www.nor-maali.fi/js/tinymce/uplo ... 2.2009.pdf
Tuossa jotain tietoa eri maalíen hinnoista, monesti määrä ja sävy ratkasee loppu eurot
http://www.nor-maali.fi/js/tinymce/uplo ... 2.2009.pdf
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Touko 07, 2009 12:52 am
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Juu, tuli käytyä tänään sitten alustavasti Hirvosella.. maalit maksaa n.15-20euroa/litra kovetteen kanssa. Tulin siihen tulokseen, että rungon varmaan maalaan 65:lla, konepellin ja lokasuojat 90:llä ja vanteet sekä kopin yläosa hopealla, joka on ymmärtääkseni 80:ä. Jos nyt oikein ymmärsin, niin nuo luvut kertovat aina kiiltoasteen. ja tosiaan sitten tuota 90:stä menee ainakin enemmän kun sitä ei hirveästi ohennella..
Ai niin, tosiaan löytyy Massikan sävyt suoraan koneelta ja pohjaväriksi ainakin osittain epoksipohjamaalia(lähinnä kopin yläosaan).. (muistaakseni n.6e/litra)
Ai niin, tosiaan löytyy Massikan sävyt suoraan koneelta ja pohjaväriksi ainakin osittain epoksipohjamaalia(lähinnä kopin yläosaan).. (muistaakseni n.6e/litra)
-
- Viestit: 459
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:52 pm
- Viesti:
Joskus tuli maalattua linko sillä tavalla että pohjalle 65 normadur ja päälle vielä uretaanilakkaa. Mielestäni tuli kiiltävämpi kuin 90:llä. Ei 90 pärjää automaaleille kiillossa, jos sitä haluaa. Joskus kiiltoastetta mitattattiin ja taisi jäädä vähän vajaaksi. Tosin ei liene yleensä merkitystä työkoneissa. Yksi vaihtoehto olisi maalata Delfleetillä. Se on osoittautunut myös hyväksi maaliksi. On kyllä kalliimpaakin.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: La Joulu 24, 2011 12:24 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tässä ketjussa tuli jo tietoa mutta pistäkää lisää vinkkejä.
Tapaus on Majorin rungon maalaus.
Kaikki irtohilpe on irroitettu ja rungosta hiottu ruosteiset paikat ja irtomaali
Millä lie joskus päällemaalattu.
Maaliksi sain vajaan kympin astian NORMADUR 90 HS maalia kovetteineen. Sävy RAL 5019.
Onko kokemusta suoraan tällä maalauksesta?
Ilmaruisku vai sähköruisku? Kumpi helpompi aloittelijalle?
Ohjeen mukaan laimennus vain 0-5%.
Pohjamaaliksi itellä olis LH-osasta tilattu BODY 992 primer.
Purkillinen david`sin ZINC 182 löytyy kans.
Tapaus on Majorin rungon maalaus.
Kaikki irtohilpe on irroitettu ja rungosta hiottu ruosteiset paikat ja irtomaali
Millä lie joskus päällemaalattu.
Maaliksi sain vajaan kympin astian NORMADUR 90 HS maalia kovetteineen. Sävy RAL 5019.
Onko kokemusta suoraan tällä maalauksesta?
Ilmaruisku vai sähköruisku? Kumpi helpompi aloittelijalle?
Ohjeen mukaan laimennus vain 0-5%.
Pohjamaaliksi itellä olis LH-osasta tilattu BODY 992 primer.
Purkillinen david`sin ZINC 182 löytyy kans.
4000 -73
Power Major -60
Power Major -60
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Itse en ainakaan laittais tuon 90:n alle muuta kuin nor-maalin omaa 2 komponenttista epoksipohjamaalia. Jos rungon puhdistamisessa on jo tehty iso työ, niin ei liene järkevää ottaa riskiä että pohjanmaali ei olekaan pintavärin kanssa yhteensopivaa.
http://www.nor-maali.fi/uusi/fi/tuotteet/tuotelistaus/
Tuolta epocoat 21 primer
Tuolta löytyy myös tietolehtinen sille normadur HS90 maalille
http://www.nor-maali.fi/uusi/fi/tuotteet/tuotelistaus/
Tuolta epocoat 21 primer
Tuolta löytyy myös tietolehtinen sille normadur HS90 maalille
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Onkos pohjamaalin käytöllä yleensä mitä perusteluja?
Ihan tyhmyyttäni kysyn kun kaikennäköistä pientä olen maalannut ruiskullakin niin, että samaa väreiä pintaan ja pohjaan, 2 kerrosta ja eka annetaan kuivaa täysin ennen toista kerrosta.
Ainakin moottoripyörässä ja raktorin osissa pysynyt 2k maali kiinni. Prätkän jotkin alumiinoiosat hioin liian sileäälle pinnalle joten hiukan on jostain maali lohjennuut. Suoraan heikkapuhallusjälkeen maalattu istuu kuin mikä pinnassa.
Ihan tyhmyyttäni kysyn kun kaikennäköistä pientä olen maalannut ruiskullakin niin, että samaa väreiä pintaan ja pohjaan, 2 kerrosta ja eka annetaan kuivaa täysin ennen toista kerrosta.
Ainakin moottoripyörässä ja raktorin osissa pysynyt 2k maali kiinni. Prätkän jotkin alumiinoiosat hioin liian sileäälle pinnalle joten hiukan on jostain maali lohjennuut. Suoraan heikkapuhallusjälkeen maalattu istuu kuin mikä pinnassa.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 1364
- Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:00 pm
- Paikkakunta: Rantasalmi
- Viesti:
Normadurin alla olen käyttänyt itse ainakin epocoat 21 primeriä, eli saman sarjan tuotteita. Ihan varmuuden vuoksi laitellut tuon pohjamaalinkin, koska hiekkapuhallus tms. on sen verta työläs toimenpide että kannattaa tehdä maalaus sitten sitten kunnon aineilla.
Paineilmaruiskulla olen itse maalaillut, sähköstä ei kokemusta.. Kuormurin runkoa maalatessa oli toinen kaveri apuna sekoittelemassa aina uutta maalisatsia, eli aina sai ruiskun säiliön täyteen hetkessä. Maalia kului 6-7litraa. Raktorit ja pienemmät hoituu hyvin itsekkin sekoitellen.
Paineilmaruiskulla olen itse maalaillut, sähköstä ei kokemusta.. Kuormurin runkoa maalatessa oli toinen kaveri apuna sekoittelemassa aina uutta maalisatsia, eli aina sai ruiskun säiliön täyteen hetkessä. Maalia kului 6-7litraa. Raktorit ja pienemmät hoituu hyvin itsekkin sekoitellen.
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Nostetaas vanhaa aihetta...
Oletteko lakannneet Normadur-maaleja tavallisilla autolakoilla? Esim. U-pol lakoilla http://www.xn--nettivri-5za.fi/tuotteet.html?id=30/345
Suunnitelmissa olisi vetää tuo lakka normadur hs90 päälle traktorin keulapelteihin..Maalista täytyy varmaan kiilto ottaa pois karhunkielellä ennen lakkaa. Pohjille tulee hiontaväri, jolla tarkoitus hävittää naarmut.
Oletteko lakannneet Normadur-maaleja tavallisilla autolakoilla? Esim. U-pol lakoilla http://www.xn--nettivri-5za.fi/tuotteet.html?id=30/345
Suunnitelmissa olisi vetää tuo lakka normadur hs90 päälle traktorin keulapelteihin..Maalista täytyy varmaan kiilto ottaa pois karhunkielellä ennen lakkaa. Pohjille tulee hiontaväri, jolla tarkoitus hävittää naarmut.
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Niin siis alkuperäisen maalin päälle hiontaväri, sitten normadur ja päälle tuo lakka..Meinasin että normadurista kiilto pois ennen lakkaa.Vääräkoski kirjoitti:Kiilto pois, pohjille hiontaväri?LasseE kirjoitti:Suunnitelmissa olisi vetää tuo lakka normadur hs90 päälle traktorin keulapelteihin..Maalista täytyy varmaan kiilto ottaa pois karhunkielellä ennen lakkaa. Pohjille tulee hiontaväri, jolla tarkoitus hävittää naarmut.
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
No nyt meni jakeluun. Olen käyttänyt teollisuuden polyuretaanilakkaa tuollaisissa kohteissa ja myös autoissa. Saattaa olla hieman edullisempaa kuin autokäyttöön tarkoitetut.LasseE kirjoitti:Niin siis alkuperäisen maalin päälle hiontaväri, sitten normadur ja päälle tuo lakka..Meinasin että normadurista kiilto pois ennen lakkaa.Vääräkoski kirjoitti:Kiilto pois, pohjille hiontaväri?LasseE kirjoitti:Suunnitelmissa olisi vetää tuo lakka normadur hs90 päälle traktorin keulapelteihin..Maalista täytyy varmaan kiilto ottaa pois karhunkielellä ennen lakkaa. Pohjille tulee hiontaväri, jolla tarkoitus hävittää naarmut.
Miksi hiontaväriä ylipäätään?
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Onhan tuo kalliimpaa kuin esim.normadur clear, jota olen käyttänyt muissa maalauksissa, mutta kestävyys ja kiilto pitäisi olla parempi. Erityisesti tuo parempi naarmuuntumisenkesto houkutti ottamaan tätä lakkaa. Keulapellit ovat kuitenkin aina oksien yms. naarmuttamia. Nuo pellit vetäisee varmaan litralla, joten tuo hinta ei ole ratkaiseva.Vääräkoski kirjoitti:No nyt meni jakeluun. Olen käyttänyt teollisuuden polyuretaanilakkaa tuollaisissa kohteissa ja myös autoissa. Saattaa olla hieman edullisempaa kuin autokäyttöön tarkoitetut.LasseE kirjoitti:Niin siis alkuperäisen maalin päälle hiontaväri, sitten normadur ja päälle tuo lakka..Meinasin että normadurista kiilto pois ennen lakkaa.Vääräkoski kirjoitti:Kiilto pois, pohjille hiontaväri?LasseE kirjoitti:Suunnitelmissa olisi vetää tuo lakka normadur hs90 päälle traktorin keulapelteihin..Maalista täytyy varmaan kiilto ottaa pois karhunkielellä ennen lakkaa. Pohjille tulee hiontaväri, jolla tarkoitus hävittää naarmut.
Miksi hiontaväriä ylipäätään?
Hiontaväri siksi koska pelleissä on vanhoja naarmuja ja pieniä ruostepilkkuja.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Samppaaa ja 44 vierailijaa