574 remontti

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

574 remontti

Viesti Kirjoittaja Blis »

Näin, elikkä olisi edessä nytten 574 natikan koneen aukaisu, toivottavasti vain kansipahvi tarvii vaihtaa tai muuta pientä (näky nestettä olevan öljyissä)...

mutta asiaan, olisiko jollain lähettää/antaa linkkiä 574:sen huoltokirjaan tai vastaavaan josta näkisi mieluusti räjäytyskuvat ja muut oleelliset tiedot (kannen momentit yms...)


EDIT!

onkos kukaan masinisti ikään vaihtanu ohjausakselin laakeria, eli siis sitä joka on siinä akselissa joka nousee orbitroolilta ratille? ei nimittäin tuntunu oulusta löytyvän sitä laakeria itkemälläkään eikä etes räjäytyskuvissa näy sitä laakeria, ja kysehän on sitten danfossin orbista....
Viimeksi muokannut Blis, Ma Helmi 23, 2009 9:50 pm. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Keke
Viestit: 664
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keke »

Kirjaudu tuolle sivustolle ja pääset katselemaan kuvat.

http://www.caseih.com/DWS/admin/cpc_log ... uageID=ENU
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

muuten hyvä sivu vaan eihän tuo päästä sisään vaikka kirjauduin tuonne, itkee vain jotain tyyliin "Access Denied: Customers in your region require a valid customer profile to access the catalog. You may create a customer profile by using the catalog signup link on your dealer's website."
jjracing
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: hankasalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjracing »

Tuonne cnh:n sivulle rekisteröityessä ei saa laittaa maaksi suomea tai ne sivut ei aukea. Kyllä tuosta 574:sesta kannattaa ottaa öljypohja vielä lisäksi auki, jos neste menee öljyn sekaan niin sieltä joutuu nostaan männät ja sylinteriputket pois ,niitten alapään tiivisteistä tai putkessa olevasta syöpymästä se vuotaa nesteen öljyn sekaan. Ite tein toissa syksynä tohon toiseen 585:seen koneeseen remppaa (söi öljyä ja oli puristus renkaita poikki), ensin meinasin vain vaihtaa pelkät männänrenkaat ja hoonata putket , mutta onneksi nostin putket pois olisi kohta mennyt "puurot ja vellit sekaisin" oli piste syöpymiä putkissa siinä alapään tiivisteen vierässä ja meni putket vaihtoon.
Fordson super major -64
Fordson super dexta -63
Nh ts100 -03
pari Ih 585xl:ää
kalvaana
Viestit: 7335
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Aika rupinenkin sylinterinputki pitää, kun vaan uusii ne alapään O-renkaat. Ne kun kovettuvat vanhemmiten, jolloin kimmoisuus tiessään ja sieltä rakosista se glykoli sitten lurahtaa öljyyn. Jos kone tulee jokapäiväiseen kovaan ajoon, ni sillon tietysti uutta putkea kehiin, mutta harratsusvehkeissä menee vuosikausia nuinkin.
Samalla pitää tukia se tasapainotuskoneisto sieltä öljypohjasta, sillä glykoli syö äkkiä ne laakerit. Niitä on Natikoista mennyt ja kallis möykky uusia, jos pahaksi pääsee se laakerointi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

eihän tuonne sivuille pääse....


Mutta sen näkeepi tänään kun käytän kannen auki tuosta natikasta että mitä se on oikein syöny, toivottavasti sieltä ei isompia yllätyksiä löydy...

Korjautimpa syylärinki tuohon, 330e :evil:
jao
Viestit: 121
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:47 pm
Viesti:

Voi pöljyyttä

Viesti Kirjoittaja jao »

jjracing kirjoitti:Tuonne cnh:n sivulle rekisteröityessä ei saa laittaa maaksi suomea tai ne sivut ei aukea.
Tosi älykästä palveluntarjoalta laittaa sivulle tommoinen maakohtainen rajoitus, saavat vain riesakseen kasan huuhaatunnuksia.
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

jaahas, nyt pääsin tuonne katteleen kuvia.... ei vaan pelannut operalla näköjään -_-
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

Nytten on kansi auki ja kansi näytti ihan hyvältä, samoten pahvi ja männät joten tuskin on sieltä päästä vuotanu tosin nelospytty oli hieman kostea...

Ilmeisesti siis syypää nesteitten katoamiseen on siis nuo sylinteriputkien alapään o-renkaat. Niihin vissiin pääsee käsiksi öljypohjan kautta?
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Blis kirjoitti:Nytten on kansi auki ja kansi näytti ihan hyvältä, samoten pahvi ja männät joten tuskin on sieltä päästä vuotanu tosin nelospytty oli hieman kostea...

Ilmeisesti siis syypää nesteitten katoamiseen on siis nuo sylinteriputkien alapään o-renkaat. Niihin vissiin pääsee käsiksi öljypohjan kautta?
Juu, pääsee pohjankin kautta, mutta se on melko vaikeaa. Kannattaa tehdä yläpuolelta.
Ei se koneremontti ole sillä tehty,että vaihtaa putkien kumit. On siinä tehtävä niitten putkien kanssa paljon muutakin.
Viimeksi muokannut konemies1, Pe Tammi 23, 2009 8:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

konemies1 kirjoitti:
Blis kirjoitti:Nytten on kansi auki ja kansi näytti ihan hyvältä, samoten pahvi ja männät joten tuskin on sieltä päästä vuotanu tosin nelospytty oli hieman kostea...

Ilmeisesti siis syypää nesteitten katoamiseen on siis nuo sylinteriputkien alapään o-renkaat. Niihin vissiin pääsee käsiksi öljypohjan kautta?
Juu, pääsee pohjankin kautta, mutta se on melko vaikeaa. Kannattaa tehdä yläpuolelta
jos yläkautta tekee niin joutuu katkaisemaan että saa lohkon nostettua pois päältä, ja putket vetästyä pois?
JH78
Viestit: 383
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
Paikkakunta: Lohja, Nummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JH78 »

Miksi pitäisi katkaista konetta? Öljypohja pois ja sitä kautta kiertokanget ja männät pois. Sen jälkeen ihmettelyä miten putket irti. Kuis se taspainotusakseli, taitaa olla tiellä. Ylöspäin vetäen putket irti.

Itselläni ei vaatinut muuta kuin O-renkaiden vaihdon. Toki jos putket ei ole oikealla korkeudella, vaatii muutakin. Normaalia märkäputkisten koneiden huoltotoimenpiteitä.
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

JH78 kirjoitti:Miksi pitäisi katkaista konetta? Öljypohja pois ja sitä kautta kiertokanget ja männät pois. Sen jälkeen ihmettelyä miten putket irti. Kuis se taspainotusakseli, taitaa olla tiellä. Ylöspäin vetäen putket irti.

Itselläni ei vaatinut muuta kuin O-renkaiden vaihdon. Toki jos putket ei ole oikealla korkeudella, vaatii muutakin. Normaalia märkäputkisten koneiden huoltotoimenpiteitä.
noniin, nuin sitä vähän ajattelin, öljypohja vain irti ja kanget auki ja sitten pukkaa ylös ne putket ja uuvet o-renkaat. Lähtevät vissiin ilman suurempaa väkivaltaa nuo putket tuolta nousemaan?
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Helpoimmin nuo putket saa kun sorvaa levyn putken alapäähän sopivaksi.
Keskellä reikä, josta pultilla vetää ylös. Saattavat muuten olla tiukassa.
Putkia ei kannata millään rautaesineillä hakata, jos meinaa laittaa entiset takaisin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
JH78
Viestit: 383
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
Paikkakunta: Lohja, Nummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JH78 »

Mulla oli putkien irrottamisessa työkalu. Sopivan pituinen kakkosnelosen pätkä johon oli kiinnitetty pyöreä puu poikittain. Sylinteriputkissa oli sopivat kolot. Alakautta työntäen tapahtui irrotus. Oli käytössä nestetunkki erillisellä säiliöllä. Aluksi nousi vaan koko kone. Sitten kun hyppäs vivun päälle tuli sen verran äkkinen liike mikä irrotti putken.
kalvaana
Viestit: 7335
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Merkkaa sitten ne putket, että tulevat samaan reikään takaisin ja samaan asentoon myös. Hyvään asennustapaan kuuluu, että männänrenkaat ja kiertokangen laakerit uusitaan, kun ne kerran on otettu irti. Samalla putket kevyesti hoonataan.
Ja ennen putkiin koskemista suojaa kampiakselilta kiertokangen kaulat - rättiä ja ilmastointiteippiä päälle, että ensinnäkään et kolhi niitä ja toisekseen sieltä lohkon pohjalta löhtee melkonen muju, kun putket on pois. Se vesitilan alalaita ja O-renkaan urat pittää putsata takasti.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis »

Noh, katotaan niitä laakereita ja renkaita kun pääsen siihen vaiheeseen mutta lähtökohtaisesti saavat mennä vanhoilla kun ei ihan kaikkeen työttömän rahat riitä intin jälkeen...

Häätyy huomenna koittaa saada öljypohja irti ja männät ainakin ulos sieltä...

jh78, ihan pöllistä vain pätkä ja lankun päähän kii?
karir
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Renkaat poikki

Viesti Kirjoittaja karir »

Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?
Onko rengas urat kuinka väljät?
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ukko-BB
Viestit: 179
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
Paikkakunta: Keskipohjanmaa
Viesti:

Re: Renkaat poikki

Viesti Kirjoittaja Ukko-BB »

karir kirjoitti:Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?

Männänrenkaita katkoo pilottikäynistys. Pilottia käytettäessä syntyvä nopea palmis "räjähdys" saa katkeamisia aikaan.

IH574 jakopään välitysrattaiden laakerointi kannattaa aina vaihtaa kun kone on auki.

Vaikka kansi ja venttilit näyttää hyvältä kannattaa mitata venttiilien korkeus kannenpintaan nähden ja verrata sitä suositukseen. Tämä vaikuttaa kylmäkäynistykseen jos joku on upottanut venttiilit liian syvälle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], karir, Majestic-12 [Bot], nakki ja 52 vierailijaa