574 remontti
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
574 remontti
Näin, elikkä olisi edessä nytten 574 natikan koneen aukaisu, toivottavasti vain kansipahvi tarvii vaihtaa tai muuta pientä (näky nestettä olevan öljyissä)...
mutta asiaan, olisiko jollain lähettää/antaa linkkiä 574:sen huoltokirjaan tai vastaavaan josta näkisi mieluusti räjäytyskuvat ja muut oleelliset tiedot (kannen momentit yms...)
EDIT!
onkos kukaan masinisti ikään vaihtanu ohjausakselin laakeria, eli siis sitä joka on siinä akselissa joka nousee orbitroolilta ratille? ei nimittäin tuntunu oulusta löytyvän sitä laakeria itkemälläkään eikä etes räjäytyskuvissa näy sitä laakeria, ja kysehän on sitten danfossin orbista....
mutta asiaan, olisiko jollain lähettää/antaa linkkiä 574:sen huoltokirjaan tai vastaavaan josta näkisi mieluusti räjäytyskuvat ja muut oleelliset tiedot (kannen momentit yms...)
EDIT!
onkos kukaan masinisti ikään vaihtanu ohjausakselin laakeria, eli siis sitä joka on siinä akselissa joka nousee orbitroolilta ratille? ei nimittäin tuntunu oulusta löytyvän sitä laakeria itkemälläkään eikä etes räjäytyskuvissa näy sitä laakeria, ja kysehän on sitten danfossin orbista....
Viimeksi muokannut Blis, Ma Helmi 23, 2009 9:50 pm. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
-
- Viestit: 664
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Kirjaudu tuolle sivustolle ja pääset katselemaan kuvat.
http://www.caseih.com/DWS/admin/cpc_log ... uageID=ENU
http://www.caseih.com/DWS/admin/cpc_log ... uageID=ENU
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 7:22 pm
- Paikkakunta: hankasalmi
- Viesti:
Tuonne cnh:n sivulle rekisteröityessä ei saa laittaa maaksi suomea tai ne sivut ei aukea. Kyllä tuosta 574:sesta kannattaa ottaa öljypohja vielä lisäksi auki, jos neste menee öljyn sekaan niin sieltä joutuu nostaan männät ja sylinteriputket pois ,niitten alapään tiivisteistä tai putkessa olevasta syöpymästä se vuotaa nesteen öljyn sekaan. Ite tein toissa syksynä tohon toiseen 585:seen koneeseen remppaa (söi öljyä ja oli puristus renkaita poikki), ensin meinasin vain vaihtaa pelkät männänrenkaat ja hoonata putket , mutta onneksi nostin putket pois olisi kohta mennyt "puurot ja vellit sekaisin" oli piste syöpymiä putkissa siinä alapään tiivisteen vierässä ja meni putket vaihtoon.
Fordson super major -64
Fordson super dexta -63
Nh ts100 -03
pari Ih 585xl:ää
Fordson super dexta -63
Nh ts100 -03
pari Ih 585xl:ää
-
- Viestit: 7335
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Aika rupinenkin sylinterinputki pitää, kun vaan uusii ne alapään O-renkaat. Ne kun kovettuvat vanhemmiten, jolloin kimmoisuus tiessään ja sieltä rakosista se glykoli sitten lurahtaa öljyyn. Jos kone tulee jokapäiväiseen kovaan ajoon, ni sillon tietysti uutta putkea kehiin, mutta harratsusvehkeissä menee vuosikausia nuinkin.
Samalla pitää tukia se tasapainotuskoneisto sieltä öljypohjasta, sillä glykoli syö äkkiä ne laakerit. Niitä on Natikoista mennyt ja kallis möykky uusia, jos pahaksi pääsee se laakerointi.
Samalla pitää tukia se tasapainotuskoneisto sieltä öljypohjasta, sillä glykoli syö äkkiä ne laakerit. Niitä on Natikoista mennyt ja kallis möykky uusia, jos pahaksi pääsee se laakerointi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:47 pm
- Viesti:
Voi pöljyyttä
Tosi älykästä palveluntarjoalta laittaa sivulle tommoinen maakohtainen rajoitus, saavat vain riesakseen kasan huuhaatunnuksia.jjracing kirjoitti:Tuonne cnh:n sivulle rekisteröityessä ei saa laittaa maaksi suomea tai ne sivut ei aukea.
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Juu, pääsee pohjankin kautta, mutta se on melko vaikeaa. Kannattaa tehdä yläpuolelta.Blis kirjoitti:Nytten on kansi auki ja kansi näytti ihan hyvältä, samoten pahvi ja männät joten tuskin on sieltä päästä vuotanu tosin nelospytty oli hieman kostea...
Ilmeisesti siis syypää nesteitten katoamiseen on siis nuo sylinteriputkien alapään o-renkaat. Niihin vissiin pääsee käsiksi öljypohjan kautta?
Ei se koneremontti ole sillä tehty,että vaihtaa putkien kumit. On siinä tehtävä niitten putkien kanssa paljon muutakin.
Viimeksi muokannut konemies1, Pe Tammi 23, 2009 8:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
jos yläkautta tekee niin joutuu katkaisemaan että saa lohkon nostettua pois päältä, ja putket vetästyä pois?konemies1 kirjoitti:Juu, pääsee pohjankin kautta, mutta se on melko vaikeaa. Kannattaa tehdä yläpuoleltaBlis kirjoitti:Nytten on kansi auki ja kansi näytti ihan hyvältä, samoten pahvi ja männät joten tuskin on sieltä päästä vuotanu tosin nelospytty oli hieman kostea...
Ilmeisesti siis syypää nesteitten katoamiseen on siis nuo sylinteriputkien alapään o-renkaat. Niihin vissiin pääsee käsiksi öljypohjan kautta?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
- Paikkakunta: Lohja, Nummi
- Viesti:
Miksi pitäisi katkaista konetta? Öljypohja pois ja sitä kautta kiertokanget ja männät pois. Sen jälkeen ihmettelyä miten putket irti. Kuis se taspainotusakseli, taitaa olla tiellä. Ylöspäin vetäen putket irti.
Itselläni ei vaatinut muuta kuin O-renkaiden vaihdon. Toki jos putket ei ole oikealla korkeudella, vaatii muutakin. Normaalia märkäputkisten koneiden huoltotoimenpiteitä.
Itselläni ei vaatinut muuta kuin O-renkaiden vaihdon. Toki jos putket ei ole oikealla korkeudella, vaatii muutakin. Normaalia märkäputkisten koneiden huoltotoimenpiteitä.
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
noniin, nuin sitä vähän ajattelin, öljypohja vain irti ja kanget auki ja sitten pukkaa ylös ne putket ja uuvet o-renkaat. Lähtevät vissiin ilman suurempaa väkivaltaa nuo putket tuolta nousemaan?JH78 kirjoitti:Miksi pitäisi katkaista konetta? Öljypohja pois ja sitä kautta kiertokanget ja männät pois. Sen jälkeen ihmettelyä miten putket irti. Kuis se taspainotusakseli, taitaa olla tiellä. Ylöspäin vetäen putket irti.
Itselläni ei vaatinut muuta kuin O-renkaiden vaihdon. Toki jos putket ei ole oikealla korkeudella, vaatii muutakin. Normaalia märkäputkisten koneiden huoltotoimenpiteitä.
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Helpoimmin nuo putket saa kun sorvaa levyn putken alapäähän sopivaksi.
Keskellä reikä, josta pultilla vetää ylös. Saattavat muuten olla tiukassa.
Putkia ei kannata millään rautaesineillä hakata, jos meinaa laittaa entiset takaisin.
Keskellä reikä, josta pultilla vetää ylös. Saattavat muuten olla tiukassa.
Putkia ei kannata millään rautaesineillä hakata, jos meinaa laittaa entiset takaisin.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
- Paikkakunta: Lohja, Nummi
- Viesti:
Mulla oli putkien irrottamisessa työkalu. Sopivan pituinen kakkosnelosen pätkä johon oli kiinnitetty pyöreä puu poikittain. Sylinteriputkissa oli sopivat kolot. Alakautta työntäen tapahtui irrotus. Oli käytössä nestetunkki erillisellä säiliöllä. Aluksi nousi vaan koko kone. Sitten kun hyppäs vivun päälle tuli sen verran äkkinen liike mikä irrotti putken.
-
- Viestit: 7335
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Merkkaa sitten ne putket, että tulevat samaan reikään takaisin ja samaan asentoon myös. Hyvään asennustapaan kuuluu, että männänrenkaat ja kiertokangen laakerit uusitaan, kun ne kerran on otettu irti. Samalla putket kevyesti hoonataan.
Ja ennen putkiin koskemista suojaa kampiakselilta kiertokangen kaulat - rättiä ja ilmastointiteippiä päälle, että ensinnäkään et kolhi niitä ja toisekseen sieltä lohkon pohjalta löhtee melkonen muju, kun putket on pois. Se vesitilan alalaita ja O-renkaan urat pittää putsata takasti.
Ja ennen putkiin koskemista suojaa kampiakselilta kiertokangen kaulat - rättiä ja ilmastointiteippiä päälle, että ensinnäkään et kolhi niitä ja toisekseen sieltä lohkon pohjalta löhtee melkonen muju, kun putket on pois. Se vesitilan alalaita ja O-renkaan urat pittää putsata takasti.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 918
- Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
- Viesti:
Noh, katotaan niitä laakereita ja renkaita kun pääsen siihen vaiheeseen mutta lähtökohtaisesti saavat mennä vanhoilla kun ei ihan kaikkeen työttömän rahat riitä intin jälkeen...
Häätyy huomenna koittaa saada öljypohja irti ja männät ainakin ulos sieltä...
jh78, ihan pöllistä vain pätkä ja lankun päähän kii?
Häätyy huomenna koittaa saada öljypohja irti ja männät ainakin ulos sieltä...
jh78, ihan pöllistä vain pätkä ja lankun päähän kii?
-
- Viestit: 826
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Renkaat poikki
Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Onko rengas urat kuinka väljät?Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
- Paikkakunta: Keskipohjanmaa
- Viesti:
Re: Renkaat poikki
karir kirjoitti:Meillä on kanssa Internationalin kone auki (6 syl) ja sama homma. 4 sylinterissä puristusrenkaita poikki. Putkissa ei ole mitään leikkauma jälkiä. Osaako joku palstalainen sanoa mikä on aiheuttanut renkaiden katkeamisia?
Männänrenkaita katkoo pilottikäynistys. Pilottia käytettäessä syntyvä nopea palmis "räjähdys" saa katkeamisia aikaan.
IH574 jakopään välitysrattaiden laakerointi kannattaa aina vaihtaa kun kone on auki.
Vaikka kansi ja venttilit näyttää hyvältä kannattaa mitata venttiilien korkeus kannenpintaan nähden ja verrata sitä suositukseen. Tämä vaikuttaa kylmäkäynistykseen jos joku on upottanut venttiilit liian syvälle.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], karir, Majestic-12 [Bot], nakki ja 52 vierailijaa