Uusimpana D40 yläkerran täysremppa:
- Syöttöpumppu peruskorjattu Akaan Dieselillä (kiitokset vielä loistavasta työstä)
- Suuttimet uusittu, tosin yksi takelteli ja jouduttiin vielä avaamaan ja hiomaan (kuulemma kiinalaista laatua)
- Sylinterit, männät, renkaat https://shop.delegro.nl/DEL-Traktor-Sch ... -3815.html
- Kansista (alkuperäinen, venttiiliremppaa tehty 20v sitten) yhden pako-ohjuri oli irti ja syönyt kannen. Hommattu uusi https://www.miw-zeven.de (ei ollut halpa mutta se on kuin uusi, ei halkeamia esikammion aukosta kuin monesti näissä)
- Kaksi muuta kantta kevyemmin, istukkapinnat ja kuumennutta jousta uusiksi
- Tinalangalla männän laen ja kannen etäisyys ja shimmilevyjä putken juureen sen mukaan
- Ajoitus rivipumpun liittimestä nestepintaa tarkkailemalla ja digityöntömitalla kannen reijästä männän asentoa mittaamalla (ajoitus hivenen aikaisessa verrattuna ennen remppaa, mutta pitäisi olla oikein mitattuna männän etäisyys ykk:sta)
- Ja ne tulpat kansissa on kunnolla kiinni

Ja nyt on tehoa: laitoin sisäänajotuntien jälkeen puuhakkurin perään ja imee 20cm koivurankaa mukisematta

Mutta se ongelma on, että pukkaa koko ajan sinistä savua ja roiskuttaa öljyä jopa pakosarjan tiivisteestä ulkopuolelle. Hakkurikäytössä savu häviää kun palaa heti pois, mutta ajossa jää komea savupatsas jälkeen.
Öljyä Ei tule siitä sylinteristä jossa on saksata hoimmattu kansi, mutta ne kaksi kevyemmin kunnostettua on ihan märät ulkoa ja sisältä
Kysymys: voiko tosiaan ventiilin ohjuri olla niin väljä, että sen kautta imeytyy noin paljon öljyä väärälle puolelle???