Kahvilisuke-gallup
-
- Viesti:
Kahvilisuke-gallup
Töikseni aikoinaan kahvia annostelleena kiinnitti huomiota eräs ulkomaan elävä joka laittoi takeaway-mukiin 8 palaa sokeria (annospalat) ja naputteli Hermesetasta kymmenkunta nappia lisäksi. Omaan makuun imelähkö satsi vaan kuinka noin niinkuin omalla kohdalla, oletko sekakäyttäjä vai mikä?
Lisätty yleisön pyynnöstä pari vaihtoehtoa ja useammankin voi valita.
Lisätty yleisön pyynnöstä pari vaihtoehtoa ja useammankin voi valita.
Viimeksi muokannut tumes, Ke Tammi 22, 2025 8:10 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA 
-
- Viesti:
Re: Kahvilisuke-gallup
Itse en ole edes maistanut kahvia koskaan, joten en osaa kommentoida aihetta, mutta tuosta imelästä materiaalista kahvikupissa muistan erään tapauksen. Olin 90-luvun puolivälissä töissä ravintolassa ja siellä kävi n. kerran viikossa eräs vanhempi mies kahvilla, hän tilasi aina kahvin ja pullan, ne tarjoiltiin siihen aikaan tarjoilijan toimesta pöytään, kahvi mustana kupissa, pulla lautasella, kerma pienessä kannussa ja sokeripalat omassa kupissaan. Juotuaan kahvin ja syötyään pullan tuo mies kaatoi kaikki loput sokeripalat kahvikuppiinsa, kaatoi kermat sinne sekaan ja söi tuon sotkun lusikalla, mahtoi olla makuelämys. Muutaman kerran jälkeen aloimme tarjoilla hänelle siten, että kannussa oli vain tilkka kermaa ja sokerikossa 3-4 palaa sokeria.
-
- Viesti:
Kahvi menee mustana, maidolla ja kermalla. Jotkut laittavat jotain kaurasta tehtyä lientä kahviin, en ole itse kokeillut kun syön kauran mieluiten vähemmän käsiteltynä puurossa. Mahtaako niissä kauraliemissä saada ne kauran hyvät kuidutkin käyttöön.
Sokeria ei tule käytettyä juuri mihinkään, oma makuaisti ei sitä kaipaa, ennemminkin toisinpäin liian makea ällöttää.
Sokeria ei tule käytettyä juuri mihinkään, oma makuaisti ei sitä kaipaa, ennemminkin toisinpäin liian makea ällöttää.
- Matsikka
- Viesti:
Joskus v. 1973 jätin kahavista sokerin pois, en kovin paljo kauempaa sitä oo juonutkaan. Päivässä sitä kuluu monta kupillista.
Maitoa laitan vaan pikkulorauksen, mustanakin vois juoda mutta usein ei oo jäähdyttelyyn aikaa.
Maitoa laitan vaan pikkulorauksen, mustanakin vois juoda mutta usein ei oo jäähdyttelyyn aikaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viesti:
Listasta puuttuu muut makeutusaineet.
Itse käytän Hermesetasta ja maitoa.
Huippuajoista kahvin juonti vähentynyt mutta menee silti monta mukillista päivässä.
Itse käytän Hermesetasta ja maitoa.
Huippuajoista kahvin juonti vähentynyt mutta menee silti monta mukillista päivässä.
-52..... and still kicking !
- ETS
- Viesti:
Mustana ja sokerilla, pari isoa mukillista aamuisin. Puuttuu tuokin vaihtoehto.
-
- Viesti:
Minulla saattaa jäädä välillä joitain päiviä väliin,etten juo kahvia lainkaan,kahvini juon yleen kerran päivässä.jos juon,ja kun juon ,niin juon ison mukillisen mustana ja mieluusti jonkun makean syömisen kanssa,se perinteinen munkki kahvittelu on jäänyt vähiin,kun en kulje missään töissä enää.
-
- Viesti:
Miten näiden kahvin ja sokerin kanssa normaalisti toimittiin,meinaan jos ne jäi koskemattomiksi,niin kerättiinkö pois ja annettiin seuraavaan asiakkaan eteen ja esim.jos,satsista oli käytetty,niin satsi täydennettiin seuraavalle asiakkaalle.SPS1975 kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2025 6:10 am ............ ne tarjoiltiin siihen aikaan tarjoilijan toimesta pöytään, kahvi mustana kupissa, pulla lautasella, kerma pienessä kannussa ja sokeripalat omassa kupissaan. Juotuaan kahvin ja syötyään pullan tuo mies kaatoi kaikki loput sokeripalat kahvikuppiinsa, kaatoi kermat sinne sekaan ja söi tuon sotkun lusikalla, mahtoi olla makuelämys. Muutaman kerran jälkeen aloimme tarjoilla hänelle siten, että kannussa oli vain tilkka kermaa ja sokerikossa 3-4 palaa sokeria.
Minä olisin em.asiakkaan kohdalla,pistänyt sokerit taskuuni ja jättänyt kerman,kun en oikein pidä kermasta,se varmaan tuo asiakas käytti sen sokerin ja kerman,kun se kuului hintaan.
Ei tuo asiakas muuten maininnut mitään,kun sokeri ja kerma-annos pinennettiin?
-
- Viesti:
Siinä kohtaa kun kotoa maitotilalta tuli lähdettyä niin jäi kahvistakin maitotuotteet pois. Joskus satunnaisesti laitan kermaa kahviin, ehkä kolmisen kertaa vuodessa. Muuten päivässä menee päaivästä ja kupista riippuen 5-6 kupillista kahvia. Kotona se on tummapaahtoista hyvää kahvia. Aamulla keitetään oikeat pannukahvit.
aarresaaren luona, surun tuolla puolla, mihinkään, enään, kaipaa en
-
- Viesti:
Juu, kermakannu vietti aikaansa jääkaapissa silloin kun se ei ollut tarjoiltuna kenenkään pöydässä ja sokeripalat olivat kupissa jossa oli mukana atulat joilla asiakkaat saattoivat ne kuppiinsa annostella, tämä sama sokerikuppikin vietiin aina asiakkaille ja se vietti aikaansa tiskillä silloin kun ei ollut kahvittelijoita. Asiakas ei reagoinut sokerin ja kerman vähennyksiin mitenkään.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
En juo minäkään kahvia mutta kertomuksesta tulee väkisin Uuno Turhapuro mieleen: https://www.youtube.com/watch?v=6yiQV-N_xbUSPS1975 kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2025 6:10 am Itse en ole edes maistanut kahvia koskaan, joten en osaa kommentoida aihetta, mutta tuosta imelästä materiaalista kahvikupissa muistan erään tapauksen. Olin 90-luvun puolivälissä töissä ravintolassa ja siellä kävi n. kerran viikossa eräs vanhempi mies kahvilla, hän tilasi aina kahvin ja pullan, ne tarjoiltiin siihen aikaan tarjoilijan toimesta pöytään, kahvi mustana kupissa, pulla lautasella, kerma pienessä kannussa ja sokeripalat omassa kupissaan. Juotuaan kahvin ja syötyään pullan tuo mies kaatoi kaikki loput sokeripalat kahvikuppiinsa, kaatoi kermat sinne sekaan ja söi tuon sotkun lusikalla, mahtoi olla makuelämys. Muutaman kerran jälkeen aloimme tarjoilla hänelle siten, että kannussa oli vain tilkka kermaa ja sokerikossa 3-4 palaa sokeria.
-
- Viesti:
Oon huomannut, että nuo makeutus aineet lihottaa, kun oon katsellut käyttäjiä? 

-
- Viesti:
Kahvi ja maito sen olla pittää.Lisäksi aina pullaa,jos sitä vaan on hollilla.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
- Aakku
- Viesti:
Kahvilla ja pullalla aloitin. Pulla sekoitettiin kahvin sekaan mosoksi. Nykyisin nautin kahvin ainoastaan kunnon kuohukerman kanssa. Ei laihaa kahvikermaa, eikä varsinkaan maitoa sekaan. Mustana en juo lainkaan ja jos on sokeria vahingossa lisätty, niin menee laskiin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viesti:
Kahvi punasella maidolla ilman sokeria.
-
- Viesti:
Kahvi menee pilalle jos siihen jotain sekoittaa. Kotona tummapaahtoista Presidenttiä pressopannulla valmistettuna. Vieraille välttää huonompikin laatu, eli Moccamasterilla keitetty.
-
- Viesti:
Homma alkoi mummun opettamana joskus muutama vuoden ikäisenä, pullasuttu oli silloin homman nimi, aina on kahveeta juotu sen jälkeen, kohta jo 60vuotta, välillä maitoo, välillä kermaa, välillä sakariinia tai sokeria, nyt 9 vuotta ollut tiukka säästölinja, mustana, tilkka kylmää vettä joukkoon, hentoset huulet ei kestä kuumaa, pitää jäähdyttää.
-
- Viesti:
Siinä on pullasuttu miehille.
https://www.youtube.com/watch?v=ZM2vnKvXo-c
Juu,se pullamössö oli minunkin herkkua kauan sitten,siis,kauan sitten,pitäiskö joskus kokeilla,vieläkö on yhtä hyvää.
Ensin pitäisi varmaan kokeilla,pystyykö vielä juomaan kahvia sokerin ja kerman kanssa,äitini taloudessa kahvi juotiin aina kerman kansa ja sitä kermaa,kun oli lehmiä,niin sitä oli iso kannu aina kahviaikaan pöydässä,eikä äiti ymmärtänyt alkuunkaan,jos joku halusi kahviinsa maitoa,vielä pahempaa oli,jos joku halusi kahviinsa kummattua maitoa.
Itse jätin kahvista pois,sokerin ja kerman/maidon peruskoulun viimeisenä vuotena,painonhallinnan takia.
https://www.youtube.com/watch?v=ZM2vnKvXo-c
Juu,se pullamössö oli minunkin herkkua kauan sitten,siis,kauan sitten,pitäiskö joskus kokeilla,vieläkö on yhtä hyvää.
Ensin pitäisi varmaan kokeilla,pystyykö vielä juomaan kahvia sokerin ja kerman kanssa,äitini taloudessa kahvi juotiin aina kerman kansa ja sitä kermaa,kun oli lehmiä,niin sitä oli iso kannu aina kahviaikaan pöydässä,eikä äiti ymmärtänyt alkuunkaan,jos joku halusi kahviinsa maitoa,vielä pahempaa oli,jos joku halusi kahviinsa kummattua maitoa.
Itse jätin kahvista pois,sokerin ja kerman/maidon peruskoulun viimeisenä vuotena,painonhallinnan takia.