karitsa kirjoitti: ↑Su Joulu 01, 2013 4:22 pm
Ihan ekaksi jakopään ajoitus ja pumpun ennakko kuten rastuhannu kertoi. Jos jako on pielessä siitä on menneet venttiilit killilleen,ja puristuksia ei ole.Vai sietääkö Valmetti pykälän heiton jakopäässä?Ottaako vaihtokohdalla kiinni?
Isän V33 alkoi pitämään pahaa ääntä ja syy oli rikkoutunut jakopään ratas kampiakselilla. Kuulemma pyörittämällä sai kaikki ajoitusmerkit kohdilleen eli ei ehkä ollut hypännyt vaikka muutama hammas oli kehnossa kunnossa. Nyt kun laittoi käymään niin imusarjasta kuului pakoääniä. Kävi kumminkin ihan hyvin. pari työntötankoa on vääränä eli on se jako tainnu kumminkin seota hiukan.
eikös se jako pitäs olla automaattisesti kohillaan jos merkit on kohdillaan. pitäs varmaan nyt kasatessa varmistaa että merkeistä huolimatta olisi oikeasti kohdallaan. kuviahan asentaja ei ole kerennyt ottamaan ja työntötankojen vääryydenkin arveli aiheutuneen jotenkin siitä rattaan rikkoutumisen aiheuttamasta äänestä ja tärinästä. ei passais tehdä musta tuntuu-asenteella vaan rauhassa ja selvittää.
homma lähti siitä kun isä vaihtoi kampiakselin tiivisteet. otti myös syöttöpumpun irti ja miten ollakaan ei muka keksinyt muuta keinoa rattaan irrottamiseksi kuin lyödä pumpun akselin päähän. rempan jälkeen satuin paikalle ja kuulin heti, että nyt kuulostaa pahalta.
pumppu lähti korjattavaksi koska isä arveli sen vioittuneen. eipä ollut vika siellä vaan äänen lähteeksi löytyi tuo hammaspeikon syömä ratas. ja nyt sit vaikuttas että jako ei oo ollu kohillaan vaikka avatessa merkit saikin kohilleen.
tuskin tuo hammasvamma on seurausta siitä aiemmasta rempasta vaan lienee ollu ainakin aluillaan jo aiemmin. mutta ihmettelen että siihen ääneen ei oo kiinnitetty huomiota. en muista millon olen viimeeksi kuullut koneen käyvän, ehkä alkukesästä enkä sillon kiinnittänyt huomiota. käyttäjähän saattaa siihen tottua jos se tulee vähitellen.