Zetor 7045
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 12:09 am
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Zetor 7045
Olen aikeissa hankkia Zetorin ns.pihakäyttöön. Traktorin tarve on aika vähäistä, mutta aina silloin tällöin olisi pientä maansiitoa, metsähommia ja lumenaurausta. Tuo mallimerkintä numerointi ei ole minulle täysin auennut (esim. on myynnissä saman ikäistä 7045:tä ja 7245:tä), jos joku asiasta tietävä voisi selventää. Mihin tyyppivikoihin olette näissä vehkeissä törmänneet? Eli mitä ostaessa kannattaa erityisesti tarkastaa? Joitain vinkkejä hakua käyttäen jo löysinkin, mutta kaikki vinkit kelpaa. Ennakolta sanottakoon etten kuitenkaan kaipaa "kierrä kaukaa ja älä sitä osta vaan osta.." tyylisiä vinkkejä.
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
Aika suuri peli jos pelkästään pihassa aiot seisottaa. Parempi olisi kun olisi sellainen iso piha jotta mahtuu kääntymään. Jotkut hommat ovat vaikeita isolla traktorilla ja työkoneet pitää olla suuria. Jotain huoltoa
joutuu kuitenkin tekemään vaikka ei aja ja isoon peliin huolto maksaa, niin on hieman sellaista ylikapasiteettia. Auraus ja pienet puukuormat siirtää pienemmälläkin pelillä. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin tällä on pyörinyt
sellainen Zetor laadun mitta kirjoitus, jossa kehutaan kovasti.
joutuu kuitenkin tekemään vaikka ei aja ja isoon peliin huolto maksaa, niin on hieman sellaista ylikapasiteettia. Auraus ja pienet puukuormat siirtää pienemmälläkin pelillä. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin tällä on pyörinyt
sellainen Zetor laadun mitta kirjoitus, jossa kehutaan kovasti.
Viimeksi muokannut Leyland 262 mies, Ti Heinä 01, 2008 1:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1292
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 5:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 167
- Liittynyt: La Helmi 02, 2008 10:26 am
- Viesti:
Muuan tuhat tuntia Zetkalla (6245/ 4WD) ajaneena voi kertoa seuraavaa;
- osia saa Seinäjoen kupeesta (TR-Varaosat) edullisesti
- myös em. kauppiaalla on valmis vastaus kiperiinkin Zetka kysymyksiin
- testaa Zetkan jarrut, kääntöjarrut mukaanlukien mutta ei 4-veto päällä
- hommaa hydrauliikan painemittari jolla voit tutkia järjestelmän paineet
- tarkista etukehdon (etukeinun) välykset, aika työläs remppa vaihtaa puslat
- tarkista kytkin ja sen toimivuus
- testaa vaihdelaatikon toimivuus, ajosuuntaa muuttaen nopeasti ja vaihtaen vaihdetta eteen / taakse, jääkö vaihteet jumiin
- kokeile käynnistyvyys, sahauttaako pitkään pitkän käyttämättömyyden jälkeen
- kokeile käynnistyvyys myös kuuman koneen kanssa
- testaa nostolaitteen toimivuus
- tarkista mahdolliset öljyvuodot etunavoista, onko vanteet märkänä öljystä
- koeajossa testaa niin takapotkun- / nelivedon äänet, kuuluuko rahinoita, vedätä ja jarruta moottorilla
- kokeile käsijarrun toiminta
- katso onko Zetkan alla lätäköitä, öljyä? polttoainetta? jäähdytysnestettä?
- osia saa Seinäjoen kupeesta (TR-Varaosat) edullisesti
- myös em. kauppiaalla on valmis vastaus kiperiinkin Zetka kysymyksiin
- testaa Zetkan jarrut, kääntöjarrut mukaanlukien mutta ei 4-veto päällä
- hommaa hydrauliikan painemittari jolla voit tutkia järjestelmän paineet
- tarkista etukehdon (etukeinun) välykset, aika työläs remppa vaihtaa puslat
- tarkista kytkin ja sen toimivuus
- testaa vaihdelaatikon toimivuus, ajosuuntaa muuttaen nopeasti ja vaihtaen vaihdetta eteen / taakse, jääkö vaihteet jumiin
- kokeile käynnistyvyys, sahauttaako pitkään pitkän käyttämättömyyden jälkeen
- kokeile käynnistyvyys myös kuuman koneen kanssa
- testaa nostolaitteen toimivuus
- tarkista mahdolliset öljyvuodot etunavoista, onko vanteet märkänä öljystä
- koeajossa testaa niin takapotkun- / nelivedon äänet, kuuluuko rahinoita, vedätä ja jarruta moottorilla
- kokeile käsijarrun toiminta
- katso onko Zetkan alla lätäköitä, öljyä? polttoainetta? jäähdytysnestettä?
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
7045
Eikös se ollut niin että 7045 0n takaveto ja7245 on neliveto.Muistaakseni.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: To Heinä 19, 2007 8:56 pm
- Paikkakunta: keski-uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor5011.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor5211.htm
Kahtoopa nuista.
http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor5211.htm
Kahtoopa nuista.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 368
- Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 5:06 pm
- Viesti:
Mystinen metsätyömies kirjoitti:Muuan tuhat tuntia Zetkalla (6245/ 4WD) ajaneena voi kertoa seuraavaa;
- osia saa Seinäjoen kupeesta (TR-Varaosat) edullisesti -hinnat noussu tanskalaisten myötä-
- myös em. kauppiaalla on valmis vastaus kiperiinkin Zetka kysymyksiin
- testaa Zetkan jarrut, kääntöjarrut mukaanlukien mutta ei 4-veto päällä
- hommaa hydrauliikan painemittari jolla voit tutkia järjestelmän paineet
- tarkista etukehdon (etukeinun) välykset, aika työläs remppa vaihtaa puslat -ei ole ihmeellinen homma-
- tarkista kytkin ja sen toimivuus
- testaa vaihdelaatikon toimivuus, ajosuuntaa muuttaen nopeasti ja vaihtaen vaihdetta eteen / taakse, jääkö vaihteet jumiin -vaihdelaatikon kannen vaihdolla loppuu jumitus, sakulta saa osat-
- kokeile käynnistyvyys, sahauttaako pitkään pitkän käyttämättömyyden jälkeen
- kokeile käynnistyvyys myös kuuman koneen kanssa
- testaa nostolaitteen toimivuus
- tarkista mahdolliset öljyvuodot etunavoista, onko vanteet märkänä öljystä -ei sekään ihmeellinen homma vaihtaa-
- koeajossa testaa niin takapotkun- / nelivedon äänet, kuuluuko rahinoita, vedätä ja jarruta moottorilla
- kokeile käsijarrun toiminta
- katso onko Zetkan alla lätäköitä, öljyä? polttoainetta? jäähdytysnestettä? -ihan varmaan on, semmosta setorii en oo nähnytkään missä ei olis lätäkköö alla-
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:02 pm
- Paikkakunta: Taipalsaari
- Viesti:
Minulla on 5945, eli vähän heikompitehoinen versio.
Mutta oikein näppärä peli piha, -lumi, -polttopuu hommiin.
Iso perheohjaamo, oikein hyvä kun on pieniä innokkaita konemiehiä.
Suurempia remontteja ei ole ollut. Kytkin, ja jarru remontit on normaalin kulumisen aiheuttamia.
Vähän jäykkäniskainen kääntymään, sen oppii ottamaan huomioon ajolinjoissa. Sanoisin että sellainen Äijä -traktori, kirveellä veistetyn oloinen, tekniset ratkaisut taitaa olla kuuskytluvulta.
Mutta kaikki tarpeellinen löytyy.
Etunostolaitteella, ja lisäventtiileillä on päivitetty.
Setka on ollut minulla kymmenkunta vuotta. Maksoi n.10000mk Valmetilla. Eikä tällähetkellä minulla ole syytä myydä / vaihtaa sitä.
Mutta oikein näppärä peli piha, -lumi, -polttopuu hommiin.
Iso perheohjaamo, oikein hyvä kun on pieniä innokkaita konemiehiä.
Suurempia remontteja ei ole ollut. Kytkin, ja jarru remontit on normaalin kulumisen aiheuttamia.
Vähän jäykkäniskainen kääntymään, sen oppii ottamaan huomioon ajolinjoissa. Sanoisin että sellainen Äijä -traktori, kirveellä veistetyn oloinen, tekniset ratkaisut taitaa olla kuuskytluvulta.
Mutta kaikki tarpeellinen löytyy.
Etunostolaitteella, ja lisäventtiileillä on päivitetty.
Setka on ollut minulla kymmenkunta vuotta. Maksoi n.10000mk Valmetilla. Eikä tällähetkellä minulla ole syytä myydä / vaihtaa sitä.
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 12:09 am
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 167
- Liittynyt: La Helmi 02, 2008 10:26 am
- Viesti:
[/quote]aku4011 kirjoitti:
- tarkista etukehdon (etukeinun) välykset, aika työläs remppa vaihtaa puslat -ei ole ihmeellinen homma-
- testaa vaihdelaatikon toimivuus, ajosuuntaa muuttaen nopeasti ja vaihtaen vaihdetta eteen / taakse, jääkö vaihteet jumiin -vaihdelaatikon kannen vaihdolla loppuu jumitus, sakulta saa osat-
- tarkista mahdolliset öljyvuodot etunavoista, onko vanteet märkänä öljystä -ei sekään ihmeellinen homma vaihtaa-
- katso onko Zetkan alla lätäköitä, öljyä? polttoainetta? jäähdytysnestettä? -ihan varmaan on, semmosta setorii en oo nähnytkään missä ei olis lätäkköö alla-
Ei niin ihmeellinen homma tosiaan, mutta nelivedossa työläämpi kuin takapotkussa.
Ei pelkkä kansi vaikuta asiaan, vaan kannessa olevat jousikuormitteiset pitimet ja niiden kunto.
Etunapojen kanssa saa tehdä päivän tai pari töitä, se ei ole parintunnin juttu kotipajassa.
Lätäkössä olevan aineen laatu ratkaisee paljon, jäähdytysneste lienee helpoimmasta päästä.
-
- Viestit: 1387
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 368
- Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 5:06 pm
- Viesti:
juu siis sarjassa tulee mukana uudet vaihteen siirtimet ja laatikon kansi muutettuna. keppiä ei tartte muuttaa.Mystinen metsätyömies kirjoitti:aku4011 kirjoitti:
- tarkista etukehdon (etukeinun) välykset, aika työläs remppa vaihtaa puslat -ei ole ihmeellinen homma-
- testaa vaihdelaatikon toimivuus, ajosuuntaa muuttaen nopeasti ja vaihtaen vaihdetta eteen / taakse, jääkö vaihteet jumiin -vaihdelaatikon kannen vaihdolla loppuu jumitus, sakulta saa osat-
- tarkista mahdolliset öljyvuodot etunavoista, onko vanteet märkänä öljystä -ei sekään ihmeellinen homma vaihtaa-
- katso onko Zetkan alla lätäköitä, öljyä? polttoainetta? jäähdytysnestettä? -ihan varmaan on, semmosta setorii en oo nähnytkään missä ei olis lätäkköö alla-
Ei pelkkä kansi vaikuta asiaan, vaan kannessa olevat jousikuormitteiset pitimet ja niiden kunto.
- ihmehitsari
- Viestit: 18644
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Jos oikein optimistisesti ajattelee,Valmettimies kirjoitti:Niin noista mallimerkinnöistä sen verran että eikös kaks ensimmäistä numeroo merkkaa tehoo hevosvoimina ja 45 on neliveto ja 11 takaveto.
niin kaksi ensimmäistä voi olla hv-merkintöjä.
Todellisuudessa on kuitenkin alle 70 jo ohjekirjassakin mainittuna.
Tuommoiset 80-luvun setkat ovat ihan päteviä pelejä pikku harratuksiin, tosin "jotkut tietämättömät" käyttävät jopa hankehommissa.
Omanlaisensa vikurointinsa Setkoissakin on,
mutta niinpä vain löytyy huoltokalustoa/-korjaajia/varaosia kalliimpienkin konemerkkien tiimoilta.
Summa summaarum.
Katsele, kuuntele, kysele, kokeile....
ihmettele ja hämmästy.
Monesti löytyy omakohtainen kokemus,
joka on tarua ihmeellisempää
säästellen sippiin
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Zetor mallit alkaen vuodesta 1946-
1946. 15, 25, Super 35 ja 50
1960. 20, 30 ja 40
1966. 35, 45 ja 55
1972. 47, 57 ja 67
1977. 49, 59 ja 69
1980. 50, 60 ja 70
1984 52, 62, 72 ja 77
1993 33, 43, 63 ja 73
1996 Super Vision 33, 43, 63 ja 73
Zetor Crystal:
1968 80, 100, 120 ja 160
1984 81, 101, 121 ja 161
jne…
Isompi tsekkiläinen:
1992 75, 85, 95 ja 105
jne...
1946. 15, 25, Super 35 ja 50
1960. 20, 30 ja 40
1966. 35, 45 ja 55
1972. 47, 57 ja 67
1977. 49, 59 ja 69
1980. 50, 60 ja 70
1984 52, 62, 72 ja 77
1993 33, 43, 63 ja 73
1996 Super Vision 33, 43, 63 ja 73
Zetor Crystal:
1968 80, 100, 120 ja 160
1984 81, 101, 121 ja 161
jne…
Isompi tsekkiläinen:
1992 75, 85, 95 ja 105
jne...
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Jos Zetorin "numerointijärjestelmän" kahdessatopik kirjoitti:Paras pitkästä aikaa.Vääräkoski kirjoitti:En tiedä mistä numerosarjat tulevat mutta takuuvarmasti ne on suunnitellut joku ylimaallisen nero tsekki-insinööri jonka luomaa numerointijärjestelmää kaikki muut traktorivalmistajat yrittävät matkia - siinä kuitenkaan onnistumatta!
viimeisessä numerossa näkyy numero neljä, niin
sellainen on 4- veto.
Kaksi ensimmäistä numeroa ilmoittaa
suunnilleen teholuokan ja ainakin
mallisarjan vaihdoksen ja aina varmasti
sen, että pienin numero on sarjan pienin ja
suurin on sarjan tehokkain Zetor.
Tulkitsin, että tuolla yllä oleva ja lainattu
teksti oli ironiaa.
Mutta ironia on sellainen laji, että pitää
olla tietoa
-
- Viestit: 2329
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anttip, jani.erola, razer, Rh- ja 43 vierailijaa