MF65 MK2
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
MF65 MK2
Olis nyt 65 massikka tulossa taloon mahdollisesti, 1700€ pyynti, sunnuntaina ehdin vasta kattomaan sitä, niin mitäs eroa on normaalilla ja mark 2 ? Ja onko näissä jo vakiona kytkimestä riippumaton hydrauliikka?
Viimeksi muokannut fiigumies, Ti Marras 05, 2024 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 883
- Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Mk2:ssa isompi ja tehokkaampi moottori ja ilmeisesti voimanoton välityksessä eroa sekä lisävarusteena saanut multi-powerin, eiköhän näissä ole kaksoiskytkin vakiona eli hydrauliikka on ajokytkimestä riippumaton, mutta kun polkee kytkimen pohjaan asti jolloin voimanotto pysähtyy, pysähtyy myös hydraulipumppu
-
- Viestit: 7230
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Vanhemmassa on moottorina Perkins 4.192
Mark2 moottori on 4.203
Mark2 moottori on 4.203
-
- Viestit: 7429
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Moottorin tilavuus 65:ssä 192 kuutiotuumaa ja mk 2:ssa 203 kuutiotumaa.Tehoero luokkaa 10 heppaa.Rengaskoko 65:ssä 6x16 ja 11x32; mk 2:ssa 7,50x16 ja 11x36.
Kaksoiskytkin pitäs olla molemmissa,eli hydraulipumppu ja voimanotto toimivat kytkinpoljin puoliväliin painettuna.
Kaksoiskytkin pitäs olla molemmissa,eli hydraulipumppu ja voimanotto toimivat kytkinpoljin puoliväliin painettuna.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Ei oo mitää kokemuksia verkuista, talon ensimmäinen traktori ollut 35x, niin pitäishän se nyt verku olla talossa
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1579
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7230
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Myyjä ei taida ymmärtää paljoakaan koneesta niin en tiedä onko kumpi versio, mutta ilmeisesti laatukampe
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 7815
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Vuosimalli ratkaisee. Viiskyt luvulla oli se pienempi kiuas. Ja jos siinä on tyyppikilpi tallessa kojelaudassa. Tikkuaskin etiketin kokoinen peltilätkä niiteillä kiinni. 58 -60 oli sillä pienemmällä kiukaalla ja 61 eteen päin isommalla.
-
- Viestit: 846
- Liittynyt: Su Joulu 30, 2012 11:20 am
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
65:ssa on aina kasoiskytkin ja MK2 on pakoputki vasemmalla puolella ja kunnossa olessaan erittäin hyvä käynnistymään ja ainakin mulla on 36 tuumaset takarenkaat
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Täytyypä perehtyä vehkeeseen kun (jos) tulee taloon
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 7429
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Mk 2 on suoraruiskumoottori ja parempi käynnistymään kylmässä,ku Mk 1, joka on etukammioilla.
Jarruthan näissä on yleensä huoltamatta ison purkutyön takia.Ja paljon raskasta työtä tehdyiss on takapyörän alennusvaihteen laakeroinnissa väljää,jonka korjaaminen on kuulopuheiden mukaan jonkinmoinen haaste.Imusarjassa on alumiinilätkä,jossa lukee moottorin tyyppi Jos siinä on Perkins AD 203, ni se on sitte MK 2.
Jarruthan näissä on yleensä huoltamatta ison purkutyön takia.Ja paljon raskasta työtä tehdyiss on takapyörän alennusvaihteen laakeroinnissa väljää,jonka korjaaminen on kuulopuheiden mukaan jonkinmoinen haaste.Imusarjassa on alumiinilätkä,jossa lukee moottorin tyyppi Jos siinä on Perkins AD 203, ni se on sitte MK 2.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 420
- Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Muita eroja vielä...
MK2 mallissa on isompi tankki ja kahden pienen akun sijaan 1 iso alun perin.
En ole aivan varma mutta onko värisävyissä eroa, sekä runkoväri että punaisen sävy..?
Yhtäkään MK1 mallia en ole nähnyt HD etuakselilla ja/tai ohjaustehostimella varustettua.
MK2 mallissa on isompi tankki ja kahden pienen akun sijaan 1 iso alun perin.
En ole aivan varma mutta onko värisävyissä eroa, sekä runkoväri että punaisen sävy..?
Yhtäkään MK1 mallia en ole nähnyt HD etuakselilla ja/tai ohjaustehostimella varustettua.
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
-
- Viestit: 7815
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Rungon väri eroa voi olla. Meillä oli -59 kolomevitonen, niin sen runko oli sellainen vähän metallinhohto harmaa. Uudemmissa vain harmaa.
-
- Viestit: 2130
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Meillä on aikanaan ollu kai mk2. Ohjekirjan lisäosassa sanotaan sen tehoks 56,5 hv. Onkohan mk1 47,5 hv. Joskus haaveilu 65:n ostamisesta itelle. Minusta hieno raktorimalli.
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Nyt on käyty kattomassa, myyjä ei ollu aluks paikalla, heti lähti käyntiin kun käynnisti, mutta sitte sammu, löpö hana oli kiinni, mutta tankki oli kans kuiva, aikamme ilmattii, suuttimille asti tuli löpö vaan ei käyntiin, myyjä oli sitte saanu kuitenkin käyntiin kun oli ilmannu jotenkin toisella tavalla, vieläkin epäselvä onko mk1 vai mk2 kun ei sattunu mitään lätkää löytymään äkkiseltään imusarjasta, 32" renkaat tässä ainakin
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 7815
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Niitä oli kumpiakin tuollakin rengaskoolla. Ei siinä kojeludan seudulla näkynyt sitä tyyppikilpeä?
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Eturenkaiden kokoa en kattonu, mutta näytti ainakin pienemmiltä kun mitä majorissa eli taisvat olla 6.00-16 kokoa, taivas alla kone ja lunta satanut niin ei tullu kojelautaakaan niin tutkittua ja pimeäkin tuli
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 7815
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
65:ssa on 6 x 16 ja 65 MK II on 7,50 x 176 Katso Konedata: https://konedata.net/traktorit/massey-f ... son-35-65/
Hinta viittaisi vähän siihen vanhempaan malliin. Osta pois, eihän tuo ole hinnan kiroissa.
Hinta viittaisi vähän siihen vanhempaan malliin. Osta pois, eihän tuo ole hinnan kiroissa.
-
- Viestit: 2038
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: MF65 ja MF65 MK2 erot
Konedataa olen kyllä kattonut,1500€ ilman takakauhaa jäi hinnaksi kun seisoo kadun varressa niin talveks saatava pois, kesällä ajanut siihen, sähköt on vähä niin ja näin valokatkasijakin roikku vaan piuhojen varassa, tasavirtalaturi näky olevan vielä, vetokoukun nostoketjut puuttuu ainakin, lukko ilmeisesti pyöröteräs poljin?
FORDSON MAJOR vm.1957, MF 65 MKII vm.1962, FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hesep, SepKal ja 23 vierailijaa