VW asiaa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

VW asiaa

Viesti Kirjoittaja topik »

Takamoottorinen vw transportteri, käykö 1.6 dieseli kone 2.1 bensa vaihelootan kytkinkoppaan.
5Gator
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 5Gator »

ei siitä saa toimivaa pakettia, vaihdettava kytkinkoppa myös.
-MITO-
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2008 9:21 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -MITO- »

Taitaa välityksetkin olla vähän huonot dieselille.
M-F 175 MP -66
VW Typ1 1300 -66 2kpl
VW Typ2 1500 -65
yms yms
t_o_m_m_i
Viestit: 303
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 12:00 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t_o_m_m_i »

Kaveri on vaihtanut 1.9:n tilalle 1.6:sen turbodieselin. Ja sitten vielä muistaakseni kolmesti siihen konerempan... On kuulemma yhden yön juttu.

Ja auto on siis -85 synkro, mahtava peli. Kyselen tarkemmin huomenissa työmaalla, ja palaan asiaan.
Tallissa on kaksi kovaa veetä: Verku ja Vespa

- Pessimisti ei pety! -
maatreij
Viestit: 517
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 7:29 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatreij »

Vaihdoin 90-luvun alussa Asconan dieselmoottorin bensakoneeseen, koska silloin diesel-pikkuauto ei kelvannut mihinkään. Vaihto onnistui, mutta ongelmia bensakoneen kanssa riitti!
Noin päin se kävi virallisestikin, mutta bensa-autoon painavamman dieselmoottorin asentaminen taitaa tökätä katsastukseen, koska auton rakenne on tehty bensakonetta varten?
SamiT
Viestit: 6794
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Paku-Volkkariin voi koneen vaihtaa kummin päin vaan katsastussäännösten puolesta, alustassa aina samat palikat jousissa ja jarruissa moottorin polttoaineesta riipumatta.

Eilen hain kotiin palokunnan vanhan Transporter 1.6TD Syncron, kansi tai kansipahvi tai molemmat rikki, kun menee puristuspaineet vesitilaan, muuten tosi siisti korinen peli kyseessä, vm. -90. Takamottori-diesel Transporttereita ollut käytössä vuodesta -97 mulla, on niitä moottoreita tosiaan korjailla saanut.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
kalvaana
Viestit: 7344
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Joskus Kalkussa kattelin nuita takamoottorisia, ni jokaisessa konevika. Monesta jokohihna poikki. Konemiehen korvaa ei kaikille koskaan tule ja takamoottorin äänet ei silleen kuulu kajuuttaan, että osaisi varoa tai lopettaa ajon, ku jotain ylimäärästä ruppee kuulumaan.
Vähän pieni moottorihan se 1.6 on siihen koriin vielä turbollakin.
Korihan nuissa kestää hienosti ja ajo-ominaisuudet hyvät.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
topik
Viestit: 2369
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja topik »

Joo erillainenhan se kytkin koppa on, no tarvii vaihtaa sekin.
Löyty tosta läheltä 177000km ajettu todella ruosteeton koppa ilman bensa konetta ajattelin tehä siitä itelle harrasteisiin kulku auton tunkemalla siihen ton oman jo koriltaan huonoksi menneen dieselin koneen.

Erikoisin kone mitä oon noihin kuullut laitettavan on amatson volvon kone.
Volkkariyhdistyksen sivuilla on juttu jossa laitoivat subarun koneen. Tekivät "rata taksin".

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... hp?t=17835
U140
Viestit: 540
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 10:16 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja U140 »

Saahan sinne voimakonettakin:
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... umbau.html

Muutossarjoja ja muita palikoita:
http://www.vw-t3-bus.de/tdi-umbauten/index.html

Kaverilta löytyy mm. viskoja, sekä kitti jolla neliveto voidaan muuttaa poiskytkettäväksi. Tämä on tarpeen esimerkiksi silloin kun laitetaan vaikeaan maastoa varten niin tiukka visko ettei se juuri salli luistoa akseleiden välillä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa