VW asiaa
-
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Maalis 26, 2008 9:21 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 12:00 pm
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Kaveri on vaihtanut 1.9:n tilalle 1.6:sen turbodieselin. Ja sitten vielä muistaakseni kolmesti siihen konerempan... On kuulemma yhden yön juttu.
Ja auto on siis -85 synkro, mahtava peli. Kyselen tarkemmin huomenissa työmaalla, ja palaan asiaan.
Ja auto on siis -85 synkro, mahtava peli. Kyselen tarkemmin huomenissa työmaalla, ja palaan asiaan.
Tallissa on kaksi kovaa veetä: Verku ja Vespa
- Pessimisti ei pety! -
- Pessimisti ei pety! -
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 7:29 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vaihdoin 90-luvun alussa Asconan dieselmoottorin bensakoneeseen, koska silloin diesel-pikkuauto ei kelvannut mihinkään. Vaihto onnistui, mutta ongelmia bensakoneen kanssa riitti!
Noin päin se kävi virallisestikin, mutta bensa-autoon painavamman dieselmoottorin asentaminen taitaa tökätä katsastukseen, koska auton rakenne on tehty bensakonetta varten?
Noin päin se kävi virallisestikin, mutta bensa-autoon painavamman dieselmoottorin asentaminen taitaa tökätä katsastukseen, koska auton rakenne on tehty bensakonetta varten?
-
- Viestit: 6794
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Paku-Volkkariin voi koneen vaihtaa kummin päin vaan katsastussäännösten puolesta, alustassa aina samat palikat jousissa ja jarruissa moottorin polttoaineesta riipumatta.
Eilen hain kotiin palokunnan vanhan Transporter 1.6TD Syncron, kansi tai kansipahvi tai molemmat rikki, kun menee puristuspaineet vesitilaan, muuten tosi siisti korinen peli kyseessä, vm. -90. Takamottori-diesel Transporttereita ollut käytössä vuodesta -97 mulla, on niitä moottoreita tosiaan korjailla saanut.
Eilen hain kotiin palokunnan vanhan Transporter 1.6TD Syncron, kansi tai kansipahvi tai molemmat rikki, kun menee puristuspaineet vesitilaan, muuten tosi siisti korinen peli kyseessä, vm. -90. Takamottori-diesel Transporttereita ollut käytössä vuodesta -97 mulla, on niitä moottoreita tosiaan korjailla saanut.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Joskus Kalkussa kattelin nuita takamoottorisia, ni jokaisessa konevika. Monesta jokohihna poikki. Konemiehen korvaa ei kaikille koskaan tule ja takamoottorin äänet ei silleen kuulu kajuuttaan, että osaisi varoa tai lopettaa ajon, ku jotain ylimäärästä ruppee kuulumaan.
Vähän pieni moottorihan se 1.6 on siihen koriin vielä turbollakin.
Korihan nuissa kestää hienosti ja ajo-ominaisuudet hyvät.
Vähän pieni moottorihan se 1.6 on siihen koriin vielä turbollakin.
Korihan nuissa kestää hienosti ja ajo-ominaisuudet hyvät.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Joo erillainenhan se kytkin koppa on, no tarvii vaihtaa sekin.
Löyty tosta läheltä 177000km ajettu todella ruosteeton koppa ilman bensa konetta ajattelin tehä siitä itelle harrasteisiin kulku auton tunkemalla siihen ton oman jo koriltaan huonoksi menneen dieselin koneen.
Erikoisin kone mitä oon noihin kuullut laitettavan on amatson volvon kone.
Volkkariyhdistyksen sivuilla on juttu jossa laitoivat subarun koneen. Tekivät "rata taksin".
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... hp?t=17835
Löyty tosta läheltä 177000km ajettu todella ruosteeton koppa ilman bensa konetta ajattelin tehä siitä itelle harrasteisiin kulku auton tunkemalla siihen ton oman jo koriltaan huonoksi menneen dieselin koneen.
Erikoisin kone mitä oon noihin kuullut laitettavan on amatson volvon kone.
Volkkariyhdistyksen sivuilla on juttu jossa laitoivat subarun koneen. Tekivät "rata taksin".
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... hp?t=17835
-
- Viestit: 540
- Liittynyt: To Maalis 01, 2007 10:16 am
- Viesti:
Saahan sinne voimakonettakin:
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... umbau.html
Muutossarjoja ja muita palikoita:
http://www.vw-t3-bus.de/tdi-umbauten/index.html
Kaverilta löytyy mm. viskoja, sekä kitti jolla neliveto voidaan muuttaa poiskytkettäväksi. Tämä on tarpeen esimerkiksi silloin kun laitetaan vaikeaan maastoa varten niin tiukka visko ettei se juuri salli luistoa akseleiden välillä.
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... umbau.html
Muutossarjoja ja muita palikoita:
http://www.vw-t3-bus.de/tdi-umbauten/index.html
Kaverilta löytyy mm. viskoja, sekä kitti jolla neliveto voidaan muuttaa poiskytkettäväksi. Tämä on tarpeen esimerkiksi silloin kun laitetaan vaikeaan maastoa varten niin tiukka visko ettei se juuri salli luistoa akseleiden välillä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa