Case IH 895XL tutustumista

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Hallis
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 5:14 pm
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Hallis »

roopenpoika kirjoitti: Pe Maalis 29, 2024 1:51 pm Dikimittarista sen verran että sille on erillinen maajohto, joka on akun miinusnavassa kiinni, (puhdasmaa)
se on yleisin syy mittarin ongelmiin.
Kiitos! Pitää tarkistaa, näyttäs kuitenkin, että mittarin pikselit toimii (lienee erikoista ;-) ) kun virran laittaa päälle niin vilahtaa pylväät, mutta senjälkeen ei näy vaikka tankki on täynnä. Pitää tutkia, vaikka tuommosessa pihakoneessa ei niin tärkeää, tankkaa aina kun ei pinta näy ;-)
roopenpoika
Viestit: 1530
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Siinä on laskunopeuden säätö, se vain on hieman hankala käyttää, eli siirretään
asennonsäätövipu aivan etuasentoon, ja käytetään nostoon/laskuun vetovastusvipua.
Nostonopeus on hidas varsinkin tyhjäkäynnillä, pitäsi nopeutua kierroksilla, säätövipu
on konsolin takaosassa VOA vivun vieressä.
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Hallis kirjoitti: Pe Maalis 29, 2024 6:37 pm
roopenpoika kirjoitti: Pe Maalis 29, 2024 1:51 pm Dikimittarista sen verran että sille on erillinen maajohto, joka on akun miinusnavassa kiinni, (puhdasmaa)
se on yleisin syy mittarin ongelmiin.
Kiitos! Pitää tarkistaa, näyttäs kuitenkin, että mittarin pikselit toimii (lienee erikoista ;-) ) kun virran laittaa päälle niin vilahtaa pylväät, mutta senjälkeen ei näy vaikka tankki on täynnä. Pitää tutkia, vaikka tuommosessa pihakoneessa ei niin tärkeää, tankkaa aina kun ei pinta näy ;-)
Tuossa taitaa tankki olla samanlainen muovinen molemmin-puolin hyttiä jalkatilan kohdalla kuin omassa 595xl -91 mallissa. Minulla katosi digimittarista polttoaineen tolpat, kun ryskäsin etukuormaajalla vähän turhan rajusti :oops: Anturi löytyy omastani vasemmalta puolen takarenkaan ja rappusten välimaastosta tankin kyljestä pyöreän muovikorkin alta.

Nappasin ensin johdot irti ja laitoin yhteen…..mittaristossa komeili täydet tolpat polttoaineessa, joten uusi anturi tilaukseen. Alkuperäistä en malttanut hinnan vuoksi tilata, niin tyydyin tarvikkeeseen. Passasi paikalleen, mutta koho oli vähän pidempi mitä alkuperäisessä ja nyt ei näytä niin tarkasti todellista tilannetta, mutta en antanut sen pilata fiilistä. Pääasia että tiedän mitä tankissa tapahtuu ja viimeistään kahta palkkia näyttäessä tankkaan kuitenkin
Osmo_
Viestit: 8631
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Hallis kirjoitti: Pe Maalis 29, 2024 1:33 pm Eilen hain itelle 895XL:n ja tämän viestiketjun luin läpi.
Vähän laiteltavaa tuossa jo on ja siiheen liittyviä kysymyksiä.
Sattuisko kelllään olemaan käyttöohjetta ja saisinko sellaisesta kuvia vaikka mittariston, nostolaitteen toiminnoista, vaikka tähän ketjuun, Isot kiitokset ennakkoon jos sellaista löytyy ja myös neuvot kelpaa!
Öljyjen tarkistukset, määrät, laadut olisi hyvä tietää myös.
Moottoriin menee muistaakseni 8,5l. Itse oon käyttänyt Castrol Vectonia. Täyttö mittatikun putkesta. Vaihteistoöljyksi VAIN Hy-Trania vaikka olis kuin arvokasta. Täyttötilavuus 34l. Kolme tyhjennystulppaa vaihteiston pohjassa ja täyttö pikaliittimien välissä olevasta neliökantatulpasta, jossa saattaa olla vapaapaluun liitin. Vaihteiston ja hydrauliikan suodatin on vaihteistokotelon vasemmalla puolella olevassa pyöreässä peltikipossa. Älä riko sitä taajaa metalliverkkoa suodattimen päällä. Vaihteistoöljyn määrä tarkastetaan sammutettuna kun moottori on käynyt 3min 1800r/min. Mittatikun kpukkupäinen nuppi on pikaliittimien vasemmalla puolen taaksepäin osoittaen
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Hallis
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 5:14 pm
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Hallis »

[quote=
Moottoriin menee muistaakseni 8,5l. Itse oon käyttänyt Castrol Vectonia. Täyttö mittatikun putkesta. Vaihteistoöljyksi VAIN Hy-Trania vaikka olis kuin arvokasta. Täyttötilavuus 34l. Kolme tyhjennystulppaa vaihteiston pohjassa ja täyttö pikaliittimien välissä olevasta neliökantatulpasta, jossa saattaa olla vapaapaluun liitin. Vaihteiston ja hydrauliikan suodatin on vaihteistokotelon vasemmalla puolella olevassa pyöreässä peltikipossa. Älä riko sitä taajaa metalliverkkoa suodattimen päällä. Vaihteistoöljyn määrä tarkastetaan sammutettuna kun moottori on käynyt 3min 1800r/min. Mittatikun kpukkupäinen nuppi on pikaliittimien vasemmalla puolen taaksepäin osoittaen
[/quote]

Kiitos! Hyvää tietoa tuli öljyistä ym. ja myös muilta!
Tankin anturi oli hyvin esillä ja tuntuu olevan viallinen kun piuhat yhdistää näyttää täyttä.
Mistähän sellaisen anturin saa tilattua? Tankki pitää olla varmaan aika vajaaa kun anturi on siinä tankin kyljessä. (tai ainkin oikealle kyljelle kalllellaan traktori)?
roopenpoika
Viestit: 1530
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Osmo_
Viestit: 8631
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Hallis kirjoitti: Pe Huhti 05, 2024 10:09 am [quote=
Moottoriin menee muistaakseni 8,5l. Itse oon käyttänyt Castrol Vectonia. Täyttö mittatikun putkesta. Vaihteistoöljyksi VAIN Hy-Trania vaikka olis kuin arvokasta. Täyttötilavuus 34l. Kolme tyhjennystulppaa vaihteiston pohjassa ja täyttö pikaliittimien välissä olevasta neliökantatulpasta, jossa saattaa olla vapaapaluun liitin. Vaihteiston ja hydrauliikan suodatin on vaihteistokotelon vasemmalla puolella olevassa pyöreässä peltikipossa. Älä riko sitä taajaa metalliverkkoa suodattimen päällä. Vaihteistoöljyn määrä tarkastetaan sammutettuna kun moottori on käynyt 3min 1800r/min. Mittatikun kpukkupäinen nuppi on pikaliittimien vasemmalla puolen taaksepäin osoittaen
Kiitos! Hyvää tietoa tuli öljyistä ym. ja myös muilta!
Tankin anturi oli hyvin esillä ja tuntuu olevan viallinen kun piuhat yhdistää näyttää täyttä.
Mistähän sellaisen anturin saa tilattua? Tankki pitää olla varmaan aika vajaaa kun anturi on siinä tankin kyljessä. (tai ainkin oikealle kyljelle kalllellaan traktori)?
[/quote]

Tankin tyhjäys ei oo kovinkaan paha rasti. Suosittelisin säätämään anturin niin, että näyttää tyhjää hyvissä ajoin ennen pohjaa niin tulee varmasti tankattua ennen kuin on vain käryt jäljellä
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
roopenpoika
Viestit: 1530
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Polttoainemittarin näyttö alkaa vilkkumaan kun aine on vähissä.
Ainakin mittarissa jota olen seurannut.
Anturin voi ehkä testata irrallisena vastusmittarilla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe, zukka ja 44 vierailijaa