patu 575 kääntö
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 11:34 am
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
patu 575 kääntö
mistähän ehtis vikaa kun kääntö ei toimi pakkasella kunnolla (vettäkö) jossain saako tyhjennettyä jostain
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Millos oot öljyt vaihtanut viimeksi kääntökoteloon? Kuulostaa siltä, että on tehtaan jäljiltä. Jos on ollut pihasäilytyksessä, niin saattaa olla melkoisen täynnä vettä. Tuo malli nimittäin imee sadevettä sisäänsä. Siinä on kaksi tulppaa, joista toisesta päästetään harmaa vesi-öljyseos pois ja ylemmästä kaadetaan uutta 10W-30 öljyä tulpan tasalle täyteen.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Ainakin 202 Patussa on kääntökotelossa tyhjennys ja täyttöproput siellä ei traktorin puolella. Et ole ensinmäinen jolla kääntö jumissa pakkasten tultua. Omaani olen vaihtanut aina parin vuoden välein öljyt. Ihan moottoriöljyä sanoo ohjekirja. 10w-30 yleisöljyä olen laittanut.
Jaaha ch ehti ensin
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2009 1:27 am
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Minulla oli 595 Patussa vastaava vika mutta se johtui venttiilipöydästä. Purin ohjausvivun pois ja säätelin ja kiristelin sisuskaluja niin alkoi toimia.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Patussa on ikävänä ominaisuutena veden meno tornin alalaipasta öljytilaan. se on helppo korjata hitsaamalla ohuesta n. 3 x 30 mm lattaraudasta kaulus kääntölaipan alareunaan, silloin vesi ei mene laipan alapintaa pitkin käännön öljytilaan. Eniten vettä menee talvella lumisessa metsässä ajaessa kun lämpimät hydr. putket kuormaajan päällä sulattaa puista tippuvan lumen vedeksi joka valuu lopuiksi tornin laipan päälle ja siitä öljytilaan. Kokemusta PATUsta on yli 30 vuoden ajalta . Ihmetyttää kun siihen ei ole pantu mitään tiivistettä , ilmeisesti suunnittelija ei ole käsittänyt minkälaisissa olosuhteissa kuormaajaa käytetään, eikä ole käytännössäkään kokeiltu ennen markkinoille vientiä, eikä näiden vuosikymmenien aikana ole moista haittaa valmistaja korjannut. Johtuu varmaan siitäkin ettei käyttäjillä ole mielenkiintoa seurailla koneen syitä ja seurauksia. Öljy kyllä kannattais vaihtaa vuosittain jos ajetaan , ja varsinkin ulkosäilytyksen takia jos pihalla seisotetaan. Öljynvaihto on kyllä aika hankala tehtävä, mutta pieni tratti varustettuna vesiletkun pätkällä on se konsti jolla täyttö onnistuu, yläreikään asti . Oli vissiin parin litran verran tilavuutta.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 11:34 am
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
juu vesimössöö oli kääntö täynnä putsasin ne pois nyt pelittää kaverilla on myös sama vika uudempi patu siinä oli jäätynyt ja pakotti alalukituksen seekeri renkaan pois ja puomi kaatui nyt korjattuna nylokista sorvattu tiiviste ei pitäs vesi mennä
-
- Viestit: 2802
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Minkälaiset on laakerit siinä alapäässä holkit vai oikeat laakerit onko kellään räjäytyskyvaa siinä käännön alapuolelta
- mike
- Viestit: 5327
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: patu 575 kääntö
Peltipuslat ylhäällä ja alhaalla. Painelaakeri alhaalla: neulalaakeri ja painelevy. Googlettamalla löytyy kyllä kuvat
Puslan seinämävahvuus 2.5 mm, 90/95 mm alhaalla.
Puslan seinämävahvuus 2.5 mm, 90/95 mm alhaalla.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], zukka ja 42 vierailijaa