Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Dexta, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87, Ford 5000
Hydrauliikkapumppu.fi poistomyynnistä piti napata äkkiä lisävaruste Fordiin Äkkiä ne sieltä verkkokaupasta loppuivatkin. Letkuihin tulee vielä suojat, tai paras olisi kun värkkäisi putket.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Dexta, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87, Ford 5000
Kaikkea sitä kulkeutuu omistukseen Löytyi tällainen Power Manuel toiselta puolelta Suomea. Kerrankin myyjä piti sanansa, niin sai kaupan hoitumaan kunnialla ja rahtikin onnistui vaivattomasti parin päivän sisään.
Mitä nyt tuossa laitetta tutkin, niin kone on vaihtunut jossain vaiheessa Traderin tehdaskunnostettuun, ja syöttöpumppu on myös mekaanisella säätimellä. Kannessa on FL-valumerkintä, eli kuulemma tehokkain malli Traderista Muuten aikalailla alkuperäiskuosissa. Jopa eturenkaat ilmeisesti alkuperäiset made in Sweden salmiakki-Good Yearit. Perinteinen Manuelin vika tässäkin, eli toinen ulompi vetonivel rikki Ihme kyllä oikean puoleinen. On kyllä miehekäs vekotin ajella Jalkakaasu on kyllä ensimmäinen asia joka tähän pitää rakentaa.
Mitä nyt tuossa laitetta tutkin, niin kone on vaihtunut jossain vaiheessa Traderin tehdaskunnostettuun, ja syöttöpumppu on myös mekaanisella säätimellä. Kannessa on FL-valumerkintä, eli kuulemma tehokkain malli Traderista Muuten aikalailla alkuperäiskuosissa. Jopa eturenkaat ilmeisesti alkuperäiset made in Sweden salmiakki-Good Yearit. Perinteinen Manuelin vika tässäkin, eli toinen ulompi vetonivel rikki Ihme kyllä oikean puoleinen. On kyllä miehekäs vekotin ajella Jalkakaasu on kyllä ensimmäinen asia joka tähän pitää rakentaa.
Viimeksi muokannut Broadspeed, Ma Maalis 06, 2023 2:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 2802
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87, Ford 5000
siis ylempi osa on ehjä ja alempi palasina? voiko noita jyrsästä itte cnc koneella jossa c aksila
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87, Ford 5000
Joo tuo alempi on kahdessa osassa. Tuo nivel on vissiin susi traktorikäyttöä ajatellen. Kestäisköhän tuossa joku vaikka Land Cruiserin nivel sovitettuna
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 2802
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87, Ford 5000
eli se heppaamalla kasaan ja sit wheeler dealer tyyiin skannaus jossakin pajassa englannissa mikä on juuri keskittynyt niimenomaan näihin ja yllättäen löytyykin pöydän alta setti niveliä jo valmiiksi tai painetaan vaan vireää nappia ja kone tekee nivelen odottaessa
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Viistonninen lähti seuraavalle urakoitsijalle. Vähän kyllä harmittaa, kun oli siisti suorapeltinen peli
Manuelia hiukan käyttökunnostellut. Letkulämppärin omalla pumpulla asensin. On muuten tehokas, vaikka on vain 1000W. Vanteet kävi puhalluksessa, ja etuset tuli sisäkumeineen uudet. Takarenkaat oli edellinen omistaja juuri vaihtanut. Pohjalle 2k Inerta ja pintaan RAL2002 Temadur. Etuvanteet oli melko telotut, mutta pikku oikomisella ja hitsaamisella sai vielä ihan harrastekäyttöön sopivat.
Kyllähän se aika paljon muutti näköä
Nostolaitteen käyttövipu vuotaa, se pitää avata ja katsoa onko mitään tehtävissä
Samoin etuakseliin tarvii tilailla stefat, huopatiivisteet ym. Jos vähän hellittäis hikoilemasta.
Nokalle ilmestyi myös puuttunut kyltti
Jonkunnäköisen jalkakaasun myös värkkäsin, kun käsikaasulla ajelu on meleko ättäröintiä. Kuvassa vielä maalaamatta ja väärässä paikkaa palautusjousi.
Uudet sähköt, lokari- ja takavalot sekä työkalulaatikko täytyy laitella kun ehtii.
Manuelia hiukan käyttökunnostellut. Letkulämppärin omalla pumpulla asensin. On muuten tehokas, vaikka on vain 1000W. Vanteet kävi puhalluksessa, ja etuset tuli sisäkumeineen uudet. Takarenkaat oli edellinen omistaja juuri vaihtanut. Pohjalle 2k Inerta ja pintaan RAL2002 Temadur. Etuvanteet oli melko telotut, mutta pikku oikomisella ja hitsaamisella sai vielä ihan harrastekäyttöön sopivat.
Kyllähän se aika paljon muutti näköä
Nostolaitteen käyttövipu vuotaa, se pitää avata ja katsoa onko mitään tehtävissä
Samoin etuakseliin tarvii tilailla stefat, huopatiivisteet ym. Jos vähän hellittäis hikoilemasta.
Nokalle ilmestyi myös puuttunut kyltti
Jonkunnäköisen jalkakaasun myös värkkäsin, kun käsikaasulla ajelu on meleko ättäröintiä. Kuvassa vielä maalaamatta ja väärässä paikkaa palautusjousi.
Uudet sähköt, lokari- ja takavalot sekä työkalulaatikko täytyy laitella kun ehtii.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 12987
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Olisikos mahdollista pistää pari kuvaa siitä lämmittimen asennuksesta? On sama projekti itselläkin mielessä ollut jo jonkun aikaa, kun nykyinen lämmitin ja letkuasennusten sijoittelu ei oikein saa kiertoa aikaan.
Itse tykkään ajella ja tehdä etenkin töitä käsikaasun kanssa ja jalkakaasua tarvitsen käytännössä vain siirtopätkillä, kun vaihdetta täytyy vaihtaa vauhdissa isommalle. Yksi mitä oikealle jalalle oikeastaan enemmän tarvitsee etenkin jalkakaasupedalin ollessa siinä jarrupolkimien tuntumassa, olisi joku lepuutusorsi, mihin jalan voi tukea ajossa ja töitä tehdessä. Kun lattialla ei oikein ole tilaa astua enää mihinkään kunnolla, tulee kaasua poljeskeltua vahingossa tämän tästä. Minulla tuo poljin kun on asennettu siten, että jarruja polkiessa jalkaterällä, voi kantapäällä antaa kaasupolkimella kierroksia tarvittaessa jarruja höllätessä.
Itse tykkään ajella ja tehdä etenkin töitä käsikaasun kanssa ja jalkakaasua tarvitsen käytännössä vain siirtopätkillä, kun vaihdetta täytyy vaihtaa vauhdissa isommalle. Yksi mitä oikealle jalalle oikeastaan enemmän tarvitsee etenkin jalkakaasupedalin ollessa siinä jarrupolkimien tuntumassa, olisi joku lepuutusorsi, mihin jalan voi tukea ajossa ja töitä tehdessä. Kun lattialla ei oikein ole tilaa astua enää mihinkään kunnolla, tulee kaasua poljeskeltua vahingossa tämän tästä. Minulla tuo poljin kun on asennettu siten, että jarruja polkiessa jalkaterällä, voi kantapäällä antaa kaasupolkimella kierroksia tarvittaessa jarruja höllätessä.
Tekemällä virheistä oppii.
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Tuossa kuvia lämmittimestäSuperdextaaja kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 10:17 am Olisikos mahdollista pistää pari kuvaa siitä lämmittimen asennuksesta? On sama projekti itselläkin mielessä ollut jo jonkun aikaa, kun nykyinen lämmitin ja letkuasennusten sijoittelu ei oikein saa kiertoa aikaan.
Itse tykkään ajella ja tehdä etenkin töitä käsikaasun kanssa ja jalkakaasua tarvitsen käytännössä vain siirtopätkillä, kun vaihdetta täytyy vaihtaa vauhdissa isommalle. Yksi mitä oikealle jalalle oikeastaan enemmän tarvitsee etenkin jalkakaasupedalin ollessa siinä jarrupolkimien tuntumassa, olisi joku lepuutusorsi, mihin jalan voi tukea ajossa ja töitä tehdessä. Kun lattialla ei oikein ole tilaa astua enää mihinkään kunnolla, tulee kaasua poljeskeltua vahingossa tämän tästä. Minulla tuo poljin kun on asennettu siten, että jarruja polkiessa jalkaterällä, voi kantapäällä antaa kaasupolkimella kierroksia tarvittaessa jarruja höllätessä.
Letku menee puolelta toiselle tuosta jakopään edestä. Mahtuu menemään kun varmistaa vaan kiinni sen kunnolla. Lämmittimestä kanteen menevä letku pitää vaihtaa vielä muotoletkuun, vetää vähän littaan tuota normi 16mm vesiletkua.
Jalkakaasun mitoitin myös kantapäällä käytettäväksi. Itse en tykkää esim. lumitöitä tehdä käsikaasulla. Suuntaa vaihtaessa kone huutaa hoosiannaa, ei voi käyttää nostolaitetta ja kaasua yhtä aikaa, jne..
Viimeksi muokannut Broadspeed, Ti Touko 30, 2023 2:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 12987
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Kiitos kuvista. Selvittikin paljon lämmittimen letkutuksista.
Tuo kaasupoljin onkin hyvä noin verrattuna omaan, mikä on takapäästään astinlautaan saranoitu ja niin keskellä ja liian leveänä ompelukoneen polkimen tapaisena, että oikealle puolen pedaalia ei mahdu jalka metsurin saappaassa enää olemaan vasten lattiaa. Voisi olla astinlaudan läpi tuleva pystytappi mallinenkin, jota voisi painaa jalkaterällä tai kantapäällä jalkaterän ollessa jarrupolkimilla. 5600:sessa on sen mallinen kaasupoljin.
Tuo kaasupoljin onkin hyvä noin verrattuna omaan, mikä on takapäästään astinlautaan saranoitu ja niin keskellä ja liian leveänä ompelukoneen polkimen tapaisena, että oikealle puolen pedaalia ei mahdu jalka metsurin saappaassa enää olemaan vasten lattiaa. Voisi olla astinlaudan läpi tuleva pystytappi mallinenkin, jota voisi painaa jalkaterällä tai kantapäällä jalkaterän ollessa jarrupolkimilla. 5600:sessa on sen mallinen kaasupoljin.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Tuli mieleen tuossa Fordin lisähydrauliikasta: täyttökorkin kautta menevä paluu, pitäisikö olla ohessa jokin huohotin, kippisylinterin käyttöä varten esimerkiksi. Ettei tule peräkoteloon painetta ? Siinä korkissa huohotinnappula on.
-SS-
-SS-
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Omiin olen värkännyt vapaan paluun halkomakonetta varten siihen korkkiin. Pikaliittimeen normaali hydraulitankin huohotin ja tökkää paikalleen silloin kun ei ole paluu käytössä.
Viimeksi muokannut Broadspeed, Ke Touko 31, 2023 8:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Sellaista läpyskää tähänkin suunnittelin, mutta totesin saman ongelman. Tappimallinen olis ollut monimutkaisempi toteuttaa, niin tein tällaisen "dexta-mallin"Superdextaaja kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 2:03 pm Kiitos kuvista. Selvittikin paljon lämmittimen letkutuksista.
Tuo kaasupoljin onkin hyvä noin verrattuna omaan, mikä on takapäästään astinlautaan saranoitu ja niin keskellä ja liian leveänä ompelukoneen polkimen tapaisena, että oikealle puolen pedaalia ei mahdu jalka metsurin saappaassa enää olemaan vasten lattiaa. Voisi olla astinlaudan läpi tuleva pystytappi mallinenkin, jota voisi painaa jalkaterällä tai kantapäällä jalkaterän ollessa jarrupolkimilla. 5600:sessa on sen mallinen kaasupoljin.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 12987
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Saitkos sinä sen etuakselin jo korjattua kokonaan?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 2249
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Tätä asiaa ei ole tullut mietittyäkään, omassa Power Majorissakin on paluu pikaliittimellä korkkiin, tosin kaipa tuo puhaltaa liiat paineet pois mittatikun reiästä, jos sellainen tilanne tulisi, mutta tuo pikaliittimellinen huohotinkorkki on kyllä hyvä idea.Broadspeed kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 3:25 pmOmiin olen värkännyt vapaan paluun khalkomakonetta varten siihen korkkiin. Pikaliittimelleen normaali hydraulitankin huohotin ja tökkää paikalleen silloin kun ei ole paluu käytössä.
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Ei oo vielä joutanu Akseli on kuitenkin korjaushitsattu valmiiksi. Pitää tilata nuo tiivisteet vielä, niin saa sitten koko servicen tehtyä kerralla. Tallin puute näitä hommia haittaa eniten.Superdextaaja kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 8:10 pm Saitkos sinä sen etuakselin jo korjattua kokonaan?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Vaihdekeppi toimii perän huohottimena näissä Majoreissa.SPS1975 kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 10:28 pmTätä asiaa ei ole tullut mietittyäkään, omassa Power Majorissakin on paluu pikaliittimellä korkkiin, tosin kaipa tuo puhaltaa liiat paineet pois mittatikun reiästä, jos sellainen tilanne tulisi, mutta tuo pikaliittimellinen huohotinkorkki on kyllä hyvä idea.Broadspeed kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 3:25 pmOmiin olen värkännyt vapaan paluun khalkomakonetta varten siihen korkkiin. Pikaliittimelleen normaali hydraulitankin huohotin ja tökkää paikalleen silloin kun ei ole paluu käytössä.
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Ja nostolaitteen poikkiakseli löysine laakeriheloinee.Vaihdekeppi toimii perän huohottimena näissä Majoreissa.
-
- Viestit: 5781
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Mielenkiinnosta kysyn, että mikä mahtaa olla tämän projektin tilanne ?Broadspeed kirjoitti: ↑Ke Touko 31, 2023 8:22 amEi oo vielä joutanu Akseli on kuitenkin korjaushitsattu valmiiksi. Pitää tilata nuo tiivisteet vielä, niin saa sitten koko servicen tehtyä kerralla. Tallin puute näitä hommia haittaa eniten.Superdextaaja kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 8:10 pm Saitkos sinä sen etuakselin jo korjattua kokonaan?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -65
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Major Manuel, Super Dexta x2, Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Odottelee vuoroaan. Nytkin Saksassa töissä: Vähän kiirus talvi ollut, kun jäi polttopuutkin kaatamatta..TunturiPappa kirjoitti: ↑Ma Maalis 25, 2024 3:53 amMielenkiinnosta kysyn, että mikä mahtaa olla tämän projektin tilanne ?Broadspeed kirjoitti: ↑Ke Touko 31, 2023 8:22 amEi oo vielä joutanu Akseli on kuitenkin korjaushitsattu valmiiksi. Pitää tilata nuo tiivisteet vielä, niin saa sitten koko servicen tehtyä kerralla. Tallin puute näitä hommia haittaa eniten.Superdextaaja kirjoitti: ↑Ti Touko 30, 2023 8:10 pm Saitkos sinä sen etuakselin jo korjattua kokonaan?
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Natikka 453, pniemi ja 29 vierailijaa