Mulle outo Partner.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Hex
Viestit: 944
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja Hex »

Kuolinpesästä uutena pakkauksessa hankittu Partner 350, kopassa mallinumeron alla vielä "Centrifugal Cleaning System"
Kilvessä:

PARTNER
MADE IN U.S.A.
Type II
Serial No. 96058H0, loppu epäselvää
530-047487

Sahoja ammatikseen huoltava ihmetteli: "Ei minkäänlaista tärinänvaimennusta, miten tällaisen on saanut myydä?"
Tässä vaiheessa ryhdyin itsekin ihmettelemään. Sahan jälkeensä jättänyt kuoli v. 2008, ja oli viimeiset vuotensa aika huonossa hapessa, joten epäilen pakkauksen olleen nurkissa useita vuosia tätä ennen. Terässä ollessaan liikkui työn puolesta aika paljon myös ulkomailla, joten sahaa ei ole välttämättä hankittu kotimaasta.
Eli koskahan tehty, ja mikä syynä, ettei vaimennusta? Löysemmät jenkkimääräykset?
pasi79
Viestit: 199
Liittynyt: To Joulu 22, 2022 9:26 am
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja pasi79 »

Muistan että joskus 2000-luvun alussa ympäri Suomea kulki jotain kulku kauppiaita, jotka möi uusia moottorisahoja halvalla. Paikallinen huoltoliike ilmoitti etteivät ole Euroopan mallia eikä mitään takuuta ole ja kehottivat ihmisiä pysymään näistä erossa. En muista olivatko Husqvarnaa vai Partneria
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Jaa tämmönen?
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... -kohde-r16

Primeritutti näyttää olevan, niin olisko se jostain sieltä 2000 luvun taitteesta. Olen siinä uskossa että -90 luvulla ei vielä ollut sahoissa noita primereita, voin olla väärässäkin, semmonen tuntuma vaan.

Mikälie kiinassa kasattu, johon lyöty Made in USA tarra. Saman näköistä päällepäin kuin nuo markettien halpissahat.
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Eiköhän nämä ole ihan oikeasti USA-halpatuotteita, omaa sukua Poulan. Semmoinen perus autotallin varustukseen kuuluva harrastelusaha Amerikassa. Kyllä 350 Partneria oli K-Raudassakin kaupan merkin hinnat alkaen mallina ehkä 20-25 vuotta sitten.

Kuva
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

SamiT kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 9:52 pm Eiköhän nämä ole ihan oikeasti USA-halpatuotteita, omaa sukua Poulan. Semmoinen perus autotallin varustukseen kuuluva harrastelusaha Amerikassa. Kyllä 350 Partneria oli K-Raudassakin kaupan merkin hinnat alkaen mallina ehkä 20-25 vuotta sitten.

Kuva
Tuota on myyty Partnerina, Poulanina ja Florabest merkilläkin jossain kauppaketjussa. Kyllähän tuossa on tärinänvaimennukset. Hyvin saman tyyppinen rakenne, kuin halvimmissa Jonseredeissakin oli tuohon aikaan. Etukahvan alapää on jousen nokassa. Aika usein noita näkee jousi poikkinaisena, tai pitkäksi venyneenä, kun saha on jäänyt jumiin ja on riuhtaistu...
Mietin vaan, onko tässä kuitenkin kysymys tällaisesta Pioneer Partnerista, tosin tämä sivusto väittää valmistetun Kanadassa https://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ ... enDocument
velmatti
Viestit: 316
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 3:17 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja velmatti »

Itsellä oli kyseinen Partner joskus 2007 ostettuna, muistaakseni K-raudasta. Hintaa taisi olla 99€. Hyvällä pistosahalla katkasee puun nopeammin :lol:
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

nuc-64 kirjoitti: To Maalis 14, 2024 7:42 am Mietin vaan, onko tässä kuitenkin kysymys tällaisesta Pioneer Partnerista, tosin tämä sivusto väittää valmistetun Kanadassa https://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ ... enDocument
Ei näistä tiiä, kun ei ole kuvaa, eikä alottajasta kuulu. Tuo saha olisi kuitenkin valmistettu 1984-88 eli aika kauan olisi laatikossa makoillut.
velmatti kirjoitti: To Maalis 14, 2024 8:12 am Itsellä oli kyseinen Partner joskus 2007 ostettuna, muistaakseni K-raudasta. Hintaa taisi olla 99€. Hyvällä pistosahalla katkasee puun nopeammin :lol:
Joo, kyllä sen jotenkin näkee päällepäin, ettei mistään ihan laatukamppeesta ole kyse. Tämän päivän vastine vois olla K-raudassa joku McCulloch
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Vastaava 420ccs partneri löytyy, kyllä siinä tosiaan on värinän vaimennus jousi etukahvan alapäässä, ja kahva joustaa toisesta päästä rungossa.

Jos jotain positiivista sahasta pitää ehtiä, niin kampikammio on sentään metallia toisin kuin halvemmissa husquissa, kampiakselin stefat vaihdoin niin alkoi säädöissä pysyä, sitä ennen ei kuulema uutenakaan riemun päivää ollut näyttänyt. Pyhitin tuon sahan kaiken muun kuin puun sahaukseen, ja siihen se on ihan omiaan. :D
Hex
Viestit: 944
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja Hex »

Koska aihe herättää mielenkiintoa, kävin hallin kautta uudemman kerran. Kopan päällä ohjetarrassa CE-merkintä, joka wikin mukaan tuli enemmän tai vähemmän käyttöön -93.
Kardaani kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 4:16 pm Jaa tämmönen?
https://www.konkurssihuutokauppa.fi/kon ... -kohde-r16
Kyllä, samanlainen on, toinen kuva linkkisi sahasta.
Kuva

Samaa näkyy olleen myös Poulanina, niinikään ilman vaimennusta.
Kuva

Kaipa sen niin kauan pidän, kuin käyttökunossa pysyy. Eihän sitä vaimentamattomana viitsi pitkää aikaa pidellä, mutta en ammatikseni sahaile. On vehkeen laatu mikä tahansa. niin ällistyttävän hyvä käynnistymään kaikissa olosuhteissa.
MOP
Viestit: 7534
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Mulle outo Partner.

Viesti Kirjoittaja MOP »

Kommentti tuohon tärinän vaimennukseen: Suomessa on jokunen miljoona mottia sahattu tärinänvaimentamattomilla sahoilla ja suurilla. Esim. Solo 125, Solo Rex, Stihl Contra ja ym. Minäkin 10 vuotta. Canadien, Homelitet, Mc Culloch. Clinton, Indian. Dolmar.
Mulla ensimmäinen tärinävaimennettu oli Stihl AV 41 joskus 1972.
Mutta mielenkiintoinen löytö tuollainen vanha uusi saha.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Kaunotar, Kumpulan tila, m_kane ja 69 vierailijaa