Tähän kippiin kuuluu alun alkaenkin tuollainen kehto systeemi. On nimittäin Nummi kippi, ja se on otettu eräästä varaosa kontiosta...FMSuper61 kirjoitti:Tämä selvä. Mulla on noita ruotsalaisia keksintöjä. Pitäiskös siihen sitten kippisylinterin kohdalle kumminkin laittaa RHS pätkät rungon päälle josta sitten pulttaus runkoon? RHS pätkiin sitten laittaa se kippisylinteri kiinni. Ja poikkituet sylinterin etu- ja takapuolelle. Eli tehdä sylinterille eräänlainen "kehto".Kontio kirjoitti: Näissä sisuissa kun on tuo rungon lisävahvistus latat kiinnitetty niittaamalla niin se vaikeuttaa huomattavasti apurungon tekemistä, eli siksi teenkin sen apurungon puusta.
Ja myös tämän takia kippi tulee suoraan runkoon kiinni
Nosturin asennus kuorma-autoon
- Kontio
- Viestit: 1663
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
Sehän riippuu paljon nostettavan taakan painosta. Jos pistät kierretangoilla kiinni, niin laita ainakin kunnon teräksestä tehdyt tangot. Nuo rautakauppojen 8.8 tangot on Hiab 173:lla todettu kestämättömiksi.Jonsson kirjoitti:Oon asentamassa hiabin 550 nosturia traktorin kärryyn ja ittekseni aattelin että kestääkö jos ihan kierretangosta tekee pultit ja laipat alas? miten ne asennetaan alkuperäisesti?
Hiab 173 veti kolme 20mm tankoa poikki pisimmällä puomilla (4,7m) nostettaessa ja erään tangon murtumakohta oli venynyt 11,9mm vahvuiseksi ennen katkeamista. En osko että kestää 550:n alla yhtään sen paremmin (173 on sama nosturi ilman hydraulista jatkoa)
Pulttien kovuusluokaksi vähintään 10.9 mielellään vieläkin vähän kovempi.
Hiabin omiin kiinnityspultteihin ei saa edes oikein viilalla tehtyä jälkeä.
Minäkö Muka Romunkerääjä??
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Nostureita myyvissä liikkeissä on käytettyjä pultteja usein tallessa. Ne eivät todellakaan ole uusia, eivätkä halpoja, mutta varmasti tuohon tarkoitukseen soveltuvia. Ainakin kuopiossa kuormavälineella sellaisia pultteja on aika paljon tallessa.
Noita kierretankoja en oikein suosittele minäkään. Markettilaatu on jotain 4.8 tai huonompaa ja rautakaupastakin saa vain 8.8 tankoa.
Noita kierretankoja en oikein suosittele minäkään. Markettilaatu on jotain 4.8 tai huonompaa ja rautakaupastakin saa vain 8.8 tankoa.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 632
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
- Paikkakunta: Keminmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2007 9:32 pm
- Paikkakunta: Hydar Rapids, Willa Sointula, stressivapaalla vyöhykkeellä
- Viesti:
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Taitynee pajatuskulmasta kysellä jos heillä olis siä romuläjässä..
Tässä iskee vaan ihmeen suuri hydrauliikkaan liittyvä juttu,tänään kattelin traktorin voimanottoakselia ja sehän pyörii taakse katottuna vastapäivään ja eikös kaikki hydr.pumput kuorkeissa jotka taas toimiin niiden ulosotosta pyörivät myötäpäivään edestäpäin katsottuna eli ristiin menee
Ja mistä saa tietää kumminpäin pitäs pumpun pyöriä kun on runko vaan jossa pumppu omissa kiinnityksissään...höh on tääkin vaikeeta selvitellä
Tässä iskee vaan ihmeen suuri hydrauliikkaan liittyvä juttu,tänään kattelin traktorin voimanottoakselia ja sehän pyörii taakse katottuna vastapäivään ja eikös kaikki hydr.pumput kuorkeissa jotka taas toimiin niiden ulosotosta pyörivät myötäpäivään edestäpäin katsottuna eli ristiin menee
Ja mistä saa tietää kumminpäin pitäs pumpun pyöriä kun on runko vaan jossa pumppu omissa kiinnityksissään...höh on tääkin vaikeeta selvitellä
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Joihinkin on selvyyttä saatu ja toi edellinen kommentti on turha.
Jatketaan hydrauliikalla eli paljon mietityttää kuinka rakennan nosturin toimimaan samoilla öljyillä kun auton vaihtolavalaitettakin käytetään. Hiabin kirjasesta sain sivuja mutta en tajua vieläkään. Lähinnä että käyttääkö nosturin omaa säiliötä vai ei
Jatketaan hydrauliikalla eli paljon mietityttää kuinka rakennan nosturin toimimaan samoilla öljyillä kun auton vaihtolavalaitettakin käytetään. Hiabin kirjasesta sain sivuja mutta en tajua vieläkään. Lähinnä että käyttääkö nosturin omaa säiliötä vai ei
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa