MF 575 Multi Power valo

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Garymies
Viestit: 1
Liittynyt: Su Maalis 03, 2024 6:20 pm
Viesti:

MF 575 Multi Power valo

Viesti Kirjoittaja Garymies »

Ongelmana seuraavaa: Helmikuussa MF 575:sessa alkoi MP:n öljynpaineen valo palaa tyhjäkäynnillä pikavaihde nopealla. Valo sammuu kierroksia lisätessä tai pikavaihde hitaalle vaihtamalla. Pakkasella kylmillä öljyillä valo syttyy vasta muutamien minuuttien ajon jälkeen. Ulosotto toimii (paitsi ulosoton jarru, joka ei ole meillä ollessa koskaan pitänyt), pikavaihde toimii. Matalilla kierroksilla MP ei ehkä kytkeydy niin terävästi kuin kuuluisi. Öljyt on hyvät ja suodatin sekä imusihti kunnossa.

Onkohan pumppu väljä vai mitä muita vaihtoehtoja? Aluksi varmaan kannattaisi laittaa painemittari anturin tilalle?
anttip
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2020 7:48 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: MF 575 Multi Power valo

Viesti Kirjoittaja anttip »

Sanoisin että enemmän ominaisuus kuin vika. Ainakin omani käyttäytyy samanmoisesti enkä ole antanut sen häiritä (siis lähinnä tuo valon palaminen, pehmeää kytkeytymistä en ole havainnut)
Lemmy
Viestit: 2082
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: MF 575 Multi Power valo

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Kytkentäpaine pakalle tulee kytkinakselien läpi, niin taitaa vuotaa pakalta tai akseleista sen verran, että tekee tuon. Tuolla jotain ohjeita MP mittaamiseen: viewtopic.php?p=1102012
mahu
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
Viesti:

Re: MF 575 Multi Power valo

Viesti Kirjoittaja mahu »

Itselläni 575 tekee juuri samaa. Selvittelin asiaa ja viaksi osoittautui kulunut akseli tai pakka. En siksi pitänyt tätä vakavana ja jätin korjaamatta. Jos joskus tulee muu syy katkaista traktori niin voisi nuo kuluneet osat vaihtaa.
Jos jotain ei voi ostaa, täytyy se tehdä itse.
390
Viestit: 519
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: Kanta-häme
Viesti:

Re: MF 575 Multi Power valo

Viesti Kirjoittaja 390 »

ohjekiejan mukaan se saakin palaa tyhjäkäynnillä. mäkitesti kertoo pakan pidon. aja kone mahdollisimman jyrkkään ylämäkeen mp nopealla ja paina kytkin jos valuu taakse niin luistaa ja jos pysyy paikallaan niin on kunnossa. se paineen mittaus tarvitsisi läpivirtausmittarin joka siis mittaa paineen virtaavasta öljystä. paineen säätö on vasta putki-suodatin linjan jälkeen kytkinkotelossa juuri ennen pakkaa joten putken liitoksesta painetta ei voi luotettavasti mitata. ja se pakka on tehty "vuotavaksi" alun perinkin joten öljy kiertää jatkuvasti eikä vain paineista linjaa. lähes aina vika on niissä kytkinakselin tiivisterenkaissa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], SPS1975 ja 37 vierailijaa