Ongelmana seuraavaa: Helmikuussa MF 575:sessa alkoi MP:n öljynpaineen valo palaa tyhjäkäynnillä pikavaihde nopealla. Valo sammuu kierroksia lisätessä tai pikavaihde hitaalle vaihtamalla. Pakkasella kylmillä öljyillä valo syttyy vasta muutamien minuuttien ajon jälkeen. Ulosotto toimii (paitsi ulosoton jarru, joka ei ole meillä ollessa koskaan pitänyt), pikavaihde toimii. Matalilla kierroksilla MP ei ehkä kytkeydy niin terävästi kuin kuuluisi. Öljyt on hyvät ja suodatin sekä imusihti kunnossa.
Onkohan pumppu väljä vai mitä muita vaihtoehtoja? Aluksi varmaan kannattaisi laittaa painemittari anturin tilalle?
MF 575 Multi Power valo
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2024 6:20 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ti Maalis 10, 2020 7:48 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: MF 575 Multi Power valo
Sanoisin että enemmän ominaisuus kuin vika. Ainakin omani käyttäytyy samanmoisesti enkä ole antanut sen häiritä (siis lähinnä tuo valon palaminen, pehmeää kytkeytymistä en ole havainnut)
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 575 Multi Power valo
Kytkentäpaine pakalle tulee kytkinakselien läpi, niin taitaa vuotaa pakalta tai akseleista sen verran, että tekee tuon. Tuolla jotain ohjeita MP mittaamiseen: viewtopic.php?p=1102012
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 1:06 pm
- Viesti:
Re: MF 575 Multi Power valo
Itselläni 575 tekee juuri samaa. Selvittelin asiaa ja viaksi osoittautui kulunut akseli tai pakka. En siksi pitänyt tätä vakavana ja jätin korjaamatta. Jos joskus tulee muu syy katkaista traktori niin voisi nuo kuluneet osat vaihtaa.
Jos jotain ei voi ostaa, täytyy se tehdä itse.
-
- Viestit: 519
- Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
- Paikkakunta: Kanta-häme
- Viesti:
Re: MF 575 Multi Power valo
ohjekiejan mukaan se saakin palaa tyhjäkäynnillä. mäkitesti kertoo pakan pidon. aja kone mahdollisimman jyrkkään ylämäkeen mp nopealla ja paina kytkin jos valuu taakse niin luistaa ja jos pysyy paikallaan niin on kunnossa. se paineen mittaus tarvitsisi läpivirtausmittarin joka siis mittaa paineen virtaavasta öljystä. paineen säätö on vasta putki-suodatin linjan jälkeen kytkinkotelossa juuri ennen pakkaa joten putken liitoksesta painetta ei voi luotettavasti mitata. ja se pakka on tehty "vuotavaksi" alun perinkin joten öljy kiertää jatkuvasti eikä vain paineista linjaa. lähes aina vika on niissä kytkinakselin tiivisterenkaissa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], SPS1975 ja 37 vierailijaa