Toyota d4d hyytyy
-
- Viestit: 7674
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Toyota d4d hyytyy
Nyt saa antaa hyviä vinkkejä mitä pystyisi testaamaan itse ilman osien vaihtoa ellei ole varmuutta että osa on rikki.
Ajatuksena se ettei rahattoman eläkeläisen tarvisi laittaa rahaa arvottomaan autoon turhaan, kun nekin rahat voisi säästää seuraavaa autoa varten.
-03 1.4 d4d yaris hyytyilee.
400tkm ajettu.
Muutama kuukausi sitten kävi hyytyilemään. Välillä toimii useamman kymmenen kilometriä ja välillä satoja metrejä.
Kun hyytyy niin ei sammu, vaan tehot katoaa jolloin omistaja on ajanut tienlaitaan ja yleensä sammuttanut auton.
Hetken päästä käynnistänyt ja taas toimii.
Joskus on jättänyt auton myös käyntiin, jolloin kestää kuulemma kauemmin että tehot palautuvat ja voi jatkaa ajamista ja siksi ei yleensä näin tee.
Polttoainetankissa on ylälaidalla ollut reikä jo vuosien ajan.
Itseä epäilyttää että sieltä olisi hienoa hiekkaa ja suolaa päässyt polttoaineen joukkoon ja nyt olisi pumppu tai suuttimet hajonneet.
Polttoainesuodatin vaihdettu, ei auttanut.
Vikakoodiksi antoi:
https://photos.app.goo.gl/vGLTpM3rTNxZaW6R7
Kaasupolkimen liuku nyt putsattu, mutta ei vielä koeajettu.
Egr myös tarkistettu, puhdas ja kalvo ehjä.
Kuulemma alkanut nyt ajamaan matka-ajossa nelosella, jolla tuntuisi toimivan paremmin kun vitosella ajamalla.
Tuo puoltaisi omasta mielestä tuohon kaasun asentoanturiin kun kaasua joutuu painamaan enemmän että pysyy liikenteen mukana.
Edit: meille tänään tullessa 100km matkalla teki tuon hyytymisen 20-30 kertaa.
Ajatuksena se ettei rahattoman eläkeläisen tarvisi laittaa rahaa arvottomaan autoon turhaan, kun nekin rahat voisi säästää seuraavaa autoa varten.
-03 1.4 d4d yaris hyytyilee.
400tkm ajettu.
Muutama kuukausi sitten kävi hyytyilemään. Välillä toimii useamman kymmenen kilometriä ja välillä satoja metrejä.
Kun hyytyy niin ei sammu, vaan tehot katoaa jolloin omistaja on ajanut tienlaitaan ja yleensä sammuttanut auton.
Hetken päästä käynnistänyt ja taas toimii.
Joskus on jättänyt auton myös käyntiin, jolloin kestää kuulemma kauemmin että tehot palautuvat ja voi jatkaa ajamista ja siksi ei yleensä näin tee.
Polttoainetankissa on ylälaidalla ollut reikä jo vuosien ajan.
Itseä epäilyttää että sieltä olisi hienoa hiekkaa ja suolaa päässyt polttoaineen joukkoon ja nyt olisi pumppu tai suuttimet hajonneet.
Polttoainesuodatin vaihdettu, ei auttanut.
Vikakoodiksi antoi:
https://photos.app.goo.gl/vGLTpM3rTNxZaW6R7
Kaasupolkimen liuku nyt putsattu, mutta ei vielä koeajettu.
Egr myös tarkistettu, puhdas ja kalvo ehjä.
Kuulemma alkanut nyt ajamaan matka-ajossa nelosella, jolla tuntuisi toimivan paremmin kun vitosella ajamalla.
Tuo puoltaisi omasta mielestä tuohon kaasun asentoanturiin kun kaasua joutuu painamaan enemmän että pysyy liikenteen mukana.
Edit: meille tänään tullessa 100km matkalla teki tuon hyytymisen 20-30 kertaa.
-
- Viestit: 1909
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Kovasti kuullostaa ettei saa diisseliä tarpeeksi. Veisin ekana kunnon testerin perään, josta voisi lukea käynninaikaisia polttoaineen paineita yms.
Voihan olla että tuo kaasun asentotunnistin kiusaa, kun siitä antaa vikakoodiakin. Senkin toiminnan näkee varmaan livedatasta testerissä.
Se jotain maksaa joo, mutta maksaa se osien vaihto umpimähkäänkin.
Voihan olla että tuo kaasun asentotunnistin kiusaa, kun siitä antaa vikakoodiakin. Senkin toiminnan näkee varmaan livedatasta testerissä.
Se jotain maksaa joo, mutta maksaa se osien vaihto umpimähkäänkin.
-
- Viestit: 7674
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Livedataa katselin kaasusta ja näytti järkeviä lukemia kun useamman minuutin kaasua painelin sammuksissa ja käynnissä.
Rail paineitakin katselin paikoillaan, ajamassa ei käyty.
Harmi vaan kun autocom ja delphi ei kerro haluttua arvoa sen hetkisen tilanteen mukaan, niin on vähän arvailua ja googlettelua tuollainen testaus.
Katsotaan nyt miten noilla putsauksilla toimii, rahaa kun ei meinannut olla edes polttoainesuodattimen ostoa varten niin ei ensimmäisenä tähän autoon osteta osia jos puhdistamallakin selviäisi.
Rail paineitakin katselin paikoillaan, ajamassa ei käyty.
Harmi vaan kun autocom ja delphi ei kerro haluttua arvoa sen hetkisen tilanteen mukaan, niin on vähän arvailua ja googlettelua tuollainen testaus.
Katsotaan nyt miten noilla putsauksilla toimii, rahaa kun ei meinannut olla edes polttoainesuodattimen ostoa varten niin ei ensimmäisenä tähän autoon osteta osia jos puhdistamallakin selviäisi.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Joulu 26, 2020 9:06 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Kuormita konetta reilusti jalkajarrulla tai jopa käsijarrulla. Sopivalla vaihteella kaasu pohjassa ja välillä ei aivan pohjassa, 30-60 km/h vauhdilla muutamia kilometrejä, välissä ilman jarrutusta. Saat varman tiedon, jos ei saa polttoainetta niin kulku loppuu melkein heti ... Ei tarvi ostaa osia eikä testauttaa etukäteen, pysyy ne jarrutkin kunnossa.
-
- Viestit: 3931
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Nuo kaasupolkimen asentoanturin virheet on ainakin ihan selvä syy. Lisäksi tuo päättely, eträ nelosella ajaessa ei vika esiinny, tukee sitä käsitystä. Kuluneinhan se varmaan on juuri siinä vitosvaihteella maantieajossa sen anturin kohta. Mitähän tuollaiseen maksaa tuo asentotunnistin? Onko tuossa polkimessa se tunnistus vaiko moottoritilan puolella?
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1116
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 9:38 am
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Onko imusarjasta putsattu ilmamassamittarin anturi? Jos se on likainen, niin kone jää välillä joutokäynnille, siihen on kaupallisia puhdistussuihkeita juuri tuota osaa varten.
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Tuo pedaali kyllä sopisi kuvaan. Niissä on tuplavarmistus eli kaksi asentoanturia joiden signaalit pitää vastata toisiaan. Jos toinen antaa väärää signaalia, ei uskota kumpaakaan>tyhjäkäynnille. Onkos autossa vakkaria? Jos on ja jos vika on polkimessa, vakkarilla pitäisi matkan taittua ongelmitta.
-
- Viestit: 998
- Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Puhalla paineilmaa imuputkeen, että tankissa oleva imusiivilä puhdistuu. Toinen, laita suodattimelta korkeapainepumppuun läpinäkyvää muoviputkea, että näet, meneekö polttoaineen mukana ilmaa, jos, niin saattaa johtua viallisesta suodatinjalasta.
-
- Viestit: 7674
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Taisi koodinluku ja juuri tuo nelosella toimiminen ja niistä päättely johtaa erävoittoon toistaiseksi, auto toimi 20km yhtäpäätä.jarikos kirjoitti: ↑Pe Marras 17, 2023 6:16 pm Nuo kaasupolkimen asentoanturin virheet on ainakin ihan selvä syy. Lisäksi tuo päättely, eträ nelosella ajaessa ei vika esiinny, tukee sitä käsitystä. Kuluneinhan se varmaan on juuri siinä vitosvaihteella maantieajossa sen anturin kohta. Mitähän tuollaiseen maksaa tuo asentotunnistin? Onko tuossa polkimessa se tunnistus vaiko moottoritilan puolella?
Meille tullessa oli hyytynyt muutaman km välein.
En katsonut tämänhetkisiä hintoja osalle, jossain vanhassa brittikeskustelussa 8 vuoden takaa oli 361 puntaa. En sitten tiedä tuleeko siinä koko poljin vai pelkkä tunnistin.
Jalkatilasta saa vartissa vaihdettua, mutta ei sitä vaihdeta jos toimii.
Käsittämätön laite kyllä, ainavaan se jollain ihmeellä raahautuu pihalle viimeisillä voimillaan kun on keksinyt uusia jekkuja.
Mm tänään takavalotkin alkoivat toimimaan itsestään kun polttoainemittarin liukupinnan putsasi että sen sai toimimaan. Aiemmin tänä vuonna katosi ajovalot perästä, joten ne oli vedetty hyppyjohdoilla tupakansytyttimen kautta muistaakseni tien päällä kiireessä tms. Ainut joka valoihin jäi viaksi, oli että jos peruuttaessa jarruttaa niin pakkivalo sammuu siksi aikaa kunnes vapauttaa jarrun, mutta pieni vika tässä vaiheessa enää.
Tänä vuonna paikattu 2 rengasta, kuitenkin myös 2 muuta on tyhjentynyt kesken ajon ja kun ne on sitten tutkittu niin vuotoa ei ole löytynyt ja niillä on nyt ajettu viikkoja/kuukausia tyhjenemisien jälkeen kun lisäsi painetta. Vanhat ilmaiseksi saadut ovat, että eihän ne enää kovin hyvät ole.
Koko vuonna ei ole ollut starttauksen kanssa ongelmia, mutta tänään ei akku sanonut mitään. Apuvirralla käyntiin ja loppupäivän kaikki toimi hyvin. Uusi laturin hihna tuli sitten myös vaihdettua, kun vanhasta oli jo 1 vai 2 uraa kulunut pois. Edelleen jatkuu sama uudellakin hihnalla, kiljuu hetken kunnes kaasuttelemalla loppuu kiljunta. Kaikki rullat kuitenkin tuntuisi olevan kunnossa, joten mitään ei vaihdeta varuiksi ennen kun hajoaa. Viime vuonnakin taisi tähän tulla uusi hihna... Ei muista enää.
Onhan haasteet hauskoja, mutta muutaman auton kohdalla tulee nykyään itsellä kylmät väreet kun tietää että sitä pitäisi katsoa.
Jos lotossa tai missään voitan reilummin rahaa niin annan oman hdi sitikan hänelle ilmaiseksi, jos voitan oikeasti paljon rahaa niin haen hänelle uuden/uudehkon pikkudieselin millaisen nyt sitten haluaakaan niin säästyy kaikilla aikaa ja hermoja. Rahaahan tähän toyotaan ei juurikaan kulu, kun varaosia ei osteta ja itse en euroakaan ota vastaan vaikka tunteja tuota tutkisin ja korjaisin. Jos varaosia ostetaankin niin vain käytettyjä, kuten viime vuonna pyöränlaakeri hajosi niin osti purkaamolta koko navan.
No laturin hihna ja polttoainesuodatin oli sentään uusia tänään, mutta on hihnaakin monesti kiristetty ja polttoainesuodatinkin joskus vain puhdistettu.
Olihan tarinointia. Kerron jos/ kun ongelmat jatkuvat. Jos ei sama ongelma niin joku seuraava varmaan jo häämöttää näköpiirissä
-
- Viestit: 3931
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Kuulostaa siltä tuo ajokki, että sitä pitäisi oikein tosissaan rahalla laittaa. Tai sitten vaan luopua. Jotenkin surullisia tapauksia nämä tällaiset, joissa tekniikka pysyy juuri ja juuri kasassa.
Noin yleisesti, moni auto kärsii siitä "jatkuvasta remontista" ja ainoastaan sen vuoksi, että ei kerralla laiteta asioita kuntoon. Vaihdellaan vain ne osat, jotka aivan varmasti on rikki ja nekin mielellään mahdollisimman halpoja tai käytettyjä. Sitten manataan kylillä kuinka siinä autossa on koko ajan jotain rikki.
Olen pitänyt hyvänä esimerkkinä säästöremonttien tekemisenä sitä, että katsastuksessa tulee hylky toisen raidetangon päästä. No vaihdetaanpas se ja säädetään aurauskulmat. Toisenkin puolen olisi voinut muutamalla kympillä vaihtaa mutta kun säästö. Sitten manataan kun toinen puoli alkaa hetken päästä klonksumaan ja renkaat on siinä vaiheessa kuluneet pilalle toiselta sivulta. Vaihdetaan sitten se toisen puolen raidetangon pää ja maksetaan aurauskulmien säätämisestä uudelleen. Sitten pitääkin jo lähteä rengaskaupoille kun se renkaiden kuluminen toiselta sivulta ei lopukaan.
No, tuossa zukan tarinassa lienee ihan todellinen se säästöpakko.
Noin yleisesti, moni auto kärsii siitä "jatkuvasta remontista" ja ainoastaan sen vuoksi, että ei kerralla laiteta asioita kuntoon. Vaihdellaan vain ne osat, jotka aivan varmasti on rikki ja nekin mielellään mahdollisimman halpoja tai käytettyjä. Sitten manataan kylillä kuinka siinä autossa on koko ajan jotain rikki.
Olen pitänyt hyvänä esimerkkinä säästöremonttien tekemisenä sitä, että katsastuksessa tulee hylky toisen raidetangon päästä. No vaihdetaanpas se ja säädetään aurauskulmat. Toisenkin puolen olisi voinut muutamalla kympillä vaihtaa mutta kun säästö. Sitten manataan kun toinen puoli alkaa hetken päästä klonksumaan ja renkaat on siinä vaiheessa kuluneet pilalle toiselta sivulta. Vaihdetaan sitten se toisen puolen raidetangon pää ja maksetaan aurauskulmien säätämisestä uudelleen. Sitten pitääkin jo lähteä rengaskaupoille kun se renkaiden kuluminen toiselta sivulta ei lopukaan.
No, tuossa zukan tarinassa lienee ihan todellinen se säästöpakko.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 7746
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Hieman tulee työkaverin vastaavalla moottorilla oleva toyota mieleen. Jo ennen auton ostamista suosittelin ostamaan bensa toyotan (kun haettiin halpaa ja luotetavaa kauppakassia) Osti kuitenkin dieselin ja kyseli, missä vika ,kun ei lähde kylmänä käymään. Sai kuitenkin webaston kuntoon ja sen turvin koittaa pärjäillä.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1685
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Itsekin joutunut väkisisin raskaalla kalustoilla pitämään säästökuuria, paitsi ajoajoissa. Korjausvelka ahdisti jokinaika sitten, mutta vetokyky, jarrut ja ajoavustajat pidin katsastus kelpoisessa kunnossa. Renkaita unohtamatta. Käyttiskin kävi pistäytymässä korjaamolla, imusarjan vaihdossa.
-
- Viestit: 767
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Vaikuttaako hyytymisen jälkeen jos pumppaa suodattimeen lisää dieseliä? Vesi/likainen suodatin tekee tuota.
Ihmeellisin vika yhdessä 1.4d4d:ssä oli, kun siitä katosi tehot jos ajoi pitkän matkan (luokkaa 100km) tasaisesti hiljakseen. Ei kulkenut sen jälkeen kuin luokkaa 100km/h ja vaiva katosi kun antoi seisoa työn yli. Mitään vikakoodeja ei tullut ja dieselsuodatin vaihdettu. Ainut syy mitkä keksin, että sieltä katosi alipaine jostakin.
Jos ei lähde kylmästä käyntiin syytä on varmastikin hehkut, noissa syttyy vikavalo vasta kun on kaksi hehkua pimeänä. Äärimmäiset hankalat vaihtaa jos ovat jumineet.
Ihmeellisin vika yhdessä 1.4d4d:ssä oli, kun siitä katosi tehot jos ajoi pitkän matkan (luokkaa 100km) tasaisesti hiljakseen. Ei kulkenut sen jälkeen kuin luokkaa 100km/h ja vaiva katosi kun antoi seisoa työn yli. Mitään vikakoodeja ei tullut ja dieselsuodatin vaihdettu. Ainut syy mitkä keksin, että sieltä katosi alipaine jostakin.
Jos ei lähde kylmästä käyntiin syytä on varmastikin hehkut, noissa syttyy vikavalo vasta kun on kaksi hehkua pimeänä. Äärimmäiset hankalat vaihtaa jos ovat jumineet.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 10:33 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Joskus oli osina diesel yaris myynnissä, suuttimet oli yleisin kysytty varaosa, sen jälkeen muut polttoainelaitteet.
Kannattaa joka autosta huolehtia reikänen täyttöputki tai tankki kuntoon jos haluaa välttyä ongelmilta.

-
- Viestit: 767
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Siitä tuo on mukava, että sen suuttimet saa korjattua...eikä edes maksa paljoa.
Äkkiseltään tuntuisi että kansi+lohko olisi halutuinta tavaraa
Äkkiseltään tuntuisi että kansi+lohko olisi halutuinta tavaraa
-
- Viestit: 767
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
- Viesti:
Re: Toyota d4d hyytyy
Missähän noissa on kampiakselin asentotunnistin? Oikealla puolella?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: trantor ja 42 vierailijaa