Bemarilta on tulossa i5-farmari ja onhan noita katu"maastureita", jotka ovat eräänlaisia pullistuneita farmareita.
Sähköautot tulevat
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Opeliltakin tulossa astra varmaankin kun hybridi taisi tulla jo viime vuoden lopulla muistaakseni.
Onhan noita kaikenlaisia koppeja joo,mutta farkkuja ei ole.
-
- Viestit: 12974
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Jokohan sitä löytäisi sopivan vuokrapirssin itselleen: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 600020db71
Ei nuo liisinkihinnat kovin huonoja ole, kun ajattelee auton arvonaleneman olevan jo ainakin viitisen tonnia ja enemmänkin vuoden aikana. Siinä mielessä joku 550e kuukaudessa uudesta autosta tuntuu ihan kohtuulliselta mutta riittääkö kenellekään 10 000 km ajomäärä vuodessa ja kehtaisiko sitoutua neljäksi vuodeksi auton vuokraamiseen eli liisaamiseen?
Ei nuo liisinkihinnat kovin huonoja ole, kun ajattelee auton arvonaleneman olevan jo ainakin viitisen tonnia ja enemmänkin vuoden aikana. Siinä mielessä joku 550e kuukaudessa uudesta autosta tuntuu ihan kohtuulliselta mutta riittääkö kenellekään 10 000 km ajomäärä vuodessa ja kehtaisiko sitoutua neljäksi vuodeksi auton vuokraamiseen eli liisaamiseen?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Olis liikkeessä myynnissä 17tkm ajettu Leaf, hinta reilut 26ke. Auto vajaa vuoden vanha ja ollu liikkeessä 4kk myynnissä eli käytössä se on ollut 6kk. Kunto on luonnollisesti uuden veroinen. Akku on pieni 40kwh, työmatka 50km suuntaansa ja töissä ei latausmahdollisuutta, joskin pikalaturi löytyy vierestä (abc asema siis). Eikös tuolla akulla sen 100km pääse kuitenkin kelissä kuin kelissä Jos ja kun laittaisin vanhan auton vaihdossa niin pitkällä maksuajalla 72kk kuukausieräksi jäisi 250e, sama summa ja ylikin menee bensaan nykyisellään kuussa ja sähköä menisi 10sentin mukaan 36e eli polttoaineen säästöllä sais melkein uuden auton jossa takuutakin hyvin jäljellä. Nykyisen auton arvo 6 vuoden päästä muutamia tonneja, kai Leafin arvo vois olla ainakin 10ke. Akkutakuuhan on 8v eli se olisi voimassa koko rahoituksen ajan, sähköosilla 5 vuotta ja koko autolla vielä 2 vuotta. Olisiko tämä siis hyvinkin kannattavaa vaihtaa just nyt vaikka pitkällä rahoituksella jossa korkojakin kertyy tonneja
Vai jäikö jotakin oleellista huomioimatta Vakuutukset on hieman edullisemmat verrattuna nykyiseen, käyttövoimavero taas hieman kalliimpi joka on outoa, puhutaan muutamista kympeistä. Eli nuo kulut olisi samat. Katsastuksia vähempi, huoltoja puolet vähempi kun tojossa on 15tkm huoltoväli. Leafin huolto on kuitenkim kalliimpi eli huoltokulutkin olisi samat.
Vai jäikö jotakin oleellista huomioimatta Vakuutukset on hieman edullisemmat verrattuna nykyiseen, käyttövoimavero taas hieman kalliimpi joka on outoa, puhutaan muutamista kympeistä. Eli nuo kulut olisi samat. Katsastuksia vähempi, huoltoja puolet vähempi kun tojossa on 15tkm huoltoväli. Leafin huolto on kuitenkim kalliimpi eli huoltokulutkin olisi samat.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 306
- Liittynyt: Ma Loka 20, 2014 4:58 pm
- Paikkakunta: Muhos
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Minun mielestä katumaasturit ovat seinään peruutettuja farmareita. Niissä on kaikissa ihan olemattomat peräkontit. Tosi isoihinkin mahtuu vaan tyyliin 2 kaljakoria.
Meillä on kaksi isoa koiraa ja tarvitaan Superb farmarin luokkaa oleva kontti. Ensimmäisiä isoja sähköfarkkuja odotellessa.
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Bemarilla X5-katumaasturin tavaratila on huomattavasti suurempi kuin 5-sarjan farmarin (650 vs. 500 litraa, hybridi-X5:n tavaratila 500 litraa alle sijoitetun polttoainesäiliön takia). Kattoon asti lastattuna pari sataa litraa enemmän. (Löytyy kyllä niin monenlaisia lukuja näköjään että voi valita mieleisensä..)
-
- Viestit: 1316
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Varustelu ratkaisee. Jos halvin Visia niin mm. ilppi puuttuu ja siksi sen olemassaolo kannattaa varmistaa kun talviajossa sillä on pikkuakkuisessa suuri merkitys.Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 10:57 am Olis liikkeessä myynnissä 17tkm ajettu Leaf, hinta reilut 26ke. Auto vajaa vuoden vanha ja ollu liikkeessä 4kk myynnissä eli käytössä se on ollut 6kk. Kunto on luonnollisesti uuden veroinen. Akku on pieni 40kwh, työmatka 50km suuntaansa ja töissä ei latausmahdollisuutta, joskin pikalaturi löytyy vierestä (abc asema siis). Eikös tuolla akulla sen 100km pääse kuitenkin kelissä kuin kelissä Jos ja kun laittaisin vanhan auton vaihdossa niin pitkällä maksuajalla 72kk kuukausieräksi jäisi 250e, sama summa ja ylikin menee bensaan nykyisellään kuussa ja sähköä menisi 10sentin mukaan 36e eli polttoaineen säästöllä sais melkein uuden auton jossa takuutakin hyvin jäljellä. Nykyisen auton arvo 6 vuoden päästä muutamia tonneja, kai Leafin arvo vois olla ainakin 10ke. Akkutakuuhan on 8v eli se olisi voimassa koko rahoituksen ajan, sähköosilla 5 vuotta ja koko autolla vielä 2 vuotta. Olisiko tämä siis hyvinkin kannattavaa vaihtaa just nyt vaikka pitkällä rahoituksella jossa korkojakin kertyy tonneja
Vai jäikö jotakin oleellista huomioimatta Vakuutukset on hieman edullisemmat verrattuna nykyiseen, käyttövoimavero taas hieman kalliimpi joka on outoa, puhutaan muutamista kympeistä. Eli nuo kulut olisi samat. Katsastuksia vähempi, huoltoja puolet vähempi kun tojossa on 15tkm huoltoväli. Leafin huolto on kuitenkim kalliimpi eli huoltokulutkin olisi samat.
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
nippa nappa tuon akuston kanssa. alkuun voi riittää hyvinkin mutta kun kunto akustossa heikkenee kantama ei ehkä riitäkään takaisin kotiin.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
N Connecta MY22, tässä linkki myynti ilmoitukseen:Harri S kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 2:01 pmVarustelu ratkaisee. Jos halvin Visia niin mm. ilppi puuttuu ja siksi sen olemassaolo kannattaa varmistaa kun talviajossa sillä on pikkuakkuisessa suuri merkitys.Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 10:57 am Olis liikkeessä myynnissä 17tkm ajettu Leaf, hinta reilut 26ke. Auto vajaa vuoden vanha ja ollu liikkeessä 4kk myynnissä eli käytössä se on ollut 6kk. Kunto on luonnollisesti uuden veroinen. Akku on pieni 40kwh, työmatka 50km suuntaansa ja töissä ei latausmahdollisuutta, joskin pikalaturi löytyy vierestä (abc asema siis). Eikös tuolla akulla sen 100km pääse kuitenkin kelissä kuin kelissä Jos ja kun laittaisin vanhan auton vaihdossa niin pitkällä maksuajalla 72kk kuukausieräksi jäisi 250e, sama summa ja ylikin menee bensaan nykyisellään kuussa ja sähköä menisi 10sentin mukaan 36e eli polttoaineen säästöllä sais melkein uuden auton jossa takuutakin hyvin jäljellä. Nykyisen auton arvo 6 vuoden päästä muutamia tonneja, kai Leafin arvo vois olla ainakin 10ke. Akkutakuuhan on 8v eli se olisi voimassa koko rahoituksen ajan, sähköosilla 5 vuotta ja koko autolla vielä 2 vuotta. Olisiko tämä siis hyvinkin kannattavaa vaihtaa just nyt vaikka pitkällä rahoituksella jossa korkojakin kertyy tonneja
Vai jäikö jotakin oleellista huomioimatta Vakuutukset on hieman edullisemmat verrattuna nykyiseen, käyttövoimavero taas hieman kalliimpi joka on outoa, puhutaan muutamista kympeistä. Eli nuo kulut olisi samat. Katsastuksia vähempi, huoltoja puolet vähempi kun tojossa on 15tkm huoltoväli. Leafin huolto on kuitenkim kalliimpi eli huoltokulutkin olisi samat.
https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/13675441
Ei ole mainintaa mutta onkai tuossa?
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Totta, vaikka akkutakuu onkin niin ilmeisesti kapasiteetin pitää tippua melko paljon että takuuseen saisi uuden akun. Toisaalta, en usko että uuden akun osto aiheuttaisi konkurssia, mitäköhän mahtaa maksaavaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 2:48 pm nippa nappa tuon akuston kanssa. alkuun voi riittää hyvinkin mutta kun kunto akustossa heikkenee kantama ei ehkä riitäkään takaisin kotiin.
Näissä pääsee vissiin akun kapasiteetin tarkistamaan jotenkin mutta miten?
Eiköhän tuo 100km mene kuitenkin vielä 6 vuoden päästä, 140tkm ajettuna
Isompi akkuinen menee yli budjetin, eli kyseessä 2-auto 100km päivittäiseen ajoon jolloin säästö on aika parhaimmillaan. No, jos ei tuo jostakin syystä kylmällä ilmalla onnistuisi niin löytyy talosta toinen auto.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 2098
- Liittynyt: La Maalis 30, 2019 6:09 pm
- Paikkakunta: Savommua tai Pohjoinen
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Eikö kannata ennemmin ostaa esim. tuliterä MG4 melkein samaan hintaan (isompi akku jne) tai 4-vetomalli (vielä isompi akku) muutaman tonnin kalliimmalla? Leafissa on akuston lmmönhallinta "unohtunut" kokonaan ja akusto tuhoutuu sen takia nopeammin kuin muissa autoissa.
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
en tiedä näistä uudemmista mutta vanhemmissa on se leafspy ja näkee sen akun SOC, SOH vai mikäs se oli joka akun kunnon kertoo. 70-80% taitaa olla se raja että saa akkua edes takuuseen. mun käsityksen mukaan 200km +- pitäisi 40kwh akulla päästä uutuuttaan, eli periaatteessa pitäisi 100km taittua kyllä..Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:09 pmTotta, vaikka akkutakuu onkin niin ilmeisesti kapasiteetin pitää tippua melko paljon että takuuseen saisi uuden akun. Toisaalta, en usko että uuden akun osto aiheuttaisi konkurssia, mitäköhän mahtaa maksaavaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 2:48 pm nippa nappa tuon akuston kanssa. alkuun voi riittää hyvinkin mutta kun kunto akustossa heikkenee kantama ei ehkä riitäkään takaisin kotiin.
Näissä pääsee vissiin akun kapasiteetin tarkistamaan jotenkin mutta miten?
Eiköhän tuo 100km mene kuitenkin vielä 6 vuoden päästä, 140tkm ajettuna
Isompi akkuinen menee yli budjetin, eli kyseessä 2-auto 100km päivittäiseen ajoon jolloin säästö on aika parhaimmillaan. No, jos ei tuo jostakin syystä kylmällä ilmalla onnistuisi niin löytyy talosta toinen auto.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Valmistajan ilmoittama on 280km, koeajolla näytti 230km mutta akku ei ollu ihan täysi.vaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:40 pmen tiedä näistä uudemmista mutta vanhemmissa on se leafspy ja näkee sen akun SOC, SOH vai mikäs se oli joka akun kunnon kertoo. 70-80% taitaa olla se raja että saa akkua edes takuuseen. mun käsityksen mukaan 200km +- pitäisi 40kwh akulla päästä uutuuttaan, eli periaatteessa pitäisi 100km taittua kyllä..Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:09 pmTotta, vaikka akkutakuu onkin niin ilmeisesti kapasiteetin pitää tippua melko paljon että takuuseen saisi uuden akun. Toisaalta, en usko että uuden akun osto aiheuttaisi konkurssia, mitäköhän mahtaa maksaavaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 2:48 pm nippa nappa tuon akuston kanssa. alkuun voi riittää hyvinkin mutta kun kunto akustossa heikkenee kantama ei ehkä riitäkään takaisin kotiin.
Näissä pääsee vissiin akun kapasiteetin tarkistamaan jotenkin mutta miten?
Eiköhän tuo 100km mene kuitenkin vielä 6 vuoden päästä, 140tkm ajettuna
Isompi akkuinen menee yli budjetin, eli kyseessä 2-auto 100km päivittäiseen ajoon jolloin säästö on aika parhaimmillaan. No, jos ei tuo jostakin syystä kylmällä ilmalla onnistuisi niin löytyy talosta toinen auto.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Kiinalainen ei ole vaihtoehto mistään hinnasta.rautakasa kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:27 pmEikö kannata ennemmin ostaa esim. tuliterä MG4 melkein samaan hintaan (isompi akku jne) tai 4-vetomalli (vielä isompi akku) muutaman tonnin kalliimmalla? Leafissa on akuston lmmönhallinta "unohtunut" kokonaan ja akusto tuhoutuu sen takia nopeammin kuin muissa autoissa.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 4740
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Tuossa nettiautossa katselin niin varmaan sen 200km hyvinkin pitäisi päästä mitä noista akkumittareista kuvia oli tyrkyllä. Itsellä jos työmatka olisi vielä pitkä ostaisin.Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:48 pmValmistajan ilmoittama on 280km, koeajolla näytti 230km mutta akku ei ollu ihan täysi.vaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:40 pmen tiedä näistä uudemmista mutta vanhemmissa on se leafspy ja näkee sen akun SOC, SOH vai mikäs se oli joka akun kunnon kertoo. 70-80% taitaa olla se raja että saa akkua edes takuuseen. mun käsityksen mukaan 200km +- pitäisi 40kwh akulla päästä uutuuttaan, eli periaatteessa pitäisi 100km taittua kyllä..Nuffield kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 3:09 pmTotta, vaikka akkutakuu onkin niin ilmeisesti kapasiteetin pitää tippua melko paljon että takuuseen saisi uuden akun. Toisaalta, en usko että uuden akun osto aiheuttaisi konkurssia, mitäköhän mahtaa maksaavaniljacreme kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 2:48 pm nippa nappa tuon akuston kanssa. alkuun voi riittää hyvinkin mutta kun kunto akustossa heikkenee kantama ei ehkä riitäkään takaisin kotiin.
Näissä pääsee vissiin akun kapasiteetin tarkistamaan jotenkin mutta miten?
Eiköhän tuo 100km mene kuitenkin vielä 6 vuoden päästä, 140tkm ajettuna
Isompi akkuinen menee yli budjetin, eli kyseessä 2-auto 100km päivittäiseen ajoon jolloin säästö on aika parhaimmillaan. No, jos ei tuo jostakin syystä kylmällä ilmalla onnistuisi niin löytyy talosta toinen auto.
-
- Viestit: 1316
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Nissani kun ei ole mikään pippelinjatkemerkki, karsii se monilta omistushaluja mutta käyttöautona oiva peli. Ja jos haluaa autolla ajaa eikä viettää aikaa korjaamolla kannattaa valita se vähävikaisin sähköauto eli Leaf.
Jo yli 22 vuoden sarjatuotanto auton perusrakenteessa, sähköisessä voimalinjassa ja akustossa näkyy laadussa, sen vähävikaisuudessa ja autoa myydään vieläkin ikäisekseen erittäin hyvin, vaikka se joidenkin mielestä on hirveän huono ja akkukin hajoaa parissa vuodessa. Vertailutkin usein tehdään 2-3x kalliimpiin merkkeihin joilla ei Leafin hintaluokassa ole muuta myytävää kuin ehkä irtoakkuja.
Kuitenkin ihan empiiristä faktaa taas on se että omassa, kohta 5,5 vuotiaassa on akusta on menny vasta noin 10% joten tuolla mennään edelleen vajaat 150km motarilla 20 asteen talvipakkasella ilman himmaamisia. Tällä kaavalla alle 100km kerta-ajosuorotteeseen päädytään joskus ehkä kun auto on yli 15 vuotias ja kesällä sitäkin myöhemmin.
Ja se tärkein: ei ensimmäistäkään auton vikaan liittyvää korjaamokäyntiä tuona aikana, mistä saksalaisvalmisteiset ja amerikkalaiset voi vaan unelmoida ja arvonsakin näköjään hyvin. Kerta vuoteen merkkihuollossa maahantuojalla kustantaa 320€ ja siinä kaikki ja akkutakuu pysyy voimassa.
Tuon ikäisessä sähkiksessä ei tarvi akun kunnosta murehtia.
N-connectassa lienee se ilppi mutta kannattaa tarkistaa kun maittain on vaihtelua varusteissa ja näitä on tuotu ulkomailta käytettynä tosi paljon. Ilppi löytyy apparipuolelta moottoritilan rintapellistä.
Jo yli 22 vuoden sarjatuotanto auton perusrakenteessa, sähköisessä voimalinjassa ja akustossa näkyy laadussa, sen vähävikaisuudessa ja autoa myydään vieläkin ikäisekseen erittäin hyvin, vaikka se joidenkin mielestä on hirveän huono ja akkukin hajoaa parissa vuodessa. Vertailutkin usein tehdään 2-3x kalliimpiin merkkeihin joilla ei Leafin hintaluokassa ole muuta myytävää kuin ehkä irtoakkuja.
Kuitenkin ihan empiiristä faktaa taas on se että omassa, kohta 5,5 vuotiaassa on akusta on menny vasta noin 10% joten tuolla mennään edelleen vajaat 150km motarilla 20 asteen talvipakkasella ilman himmaamisia. Tällä kaavalla alle 100km kerta-ajosuorotteeseen päädytään joskus ehkä kun auto on yli 15 vuotias ja kesällä sitäkin myöhemmin.
Ja se tärkein: ei ensimmäistäkään auton vikaan liittyvää korjaamokäyntiä tuona aikana, mistä saksalaisvalmisteiset ja amerikkalaiset voi vaan unelmoida ja arvonsakin näköjään hyvin. Kerta vuoteen merkkihuollossa maahantuojalla kustantaa 320€ ja siinä kaikki ja akkutakuu pysyy voimassa.
Tuon ikäisessä sähkiksessä ei tarvi akun kunnosta murehtia.
N-connectassa lienee se ilppi mutta kannattaa tarkistaa kun maittain on vaihtelua varusteissa ja näitä on tuotu ulkomailta käytettynä tosi paljon. Ilppi löytyy apparipuolelta moottoritilan rintapellistä.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Asiaa! Soitin vielä Nissanin huoltoon niin perushuolto maksaa 185e ja tarvittaessa/halutessa jarrujen herkistely 85. Eli ei paha, taitaa Tojotaan maksaa saman verran 15tkm välein, joskin olen itse sen huoltanut viime aikoina kun takuut on jo loppu. Ilpin olemassa olon tarkistan mutta eiköhän se ole. Haen auton vielä yöksi koeajoon niin pääsee hieman testaamaan rangea ja latausta kotona kun nyt alkuun ei ole käytössä kuin pistorasia. Joudun uusimaan syöttökaapelin talliin että saa 3*16A sinne jatkoa ajatellen kun toinenkin auto vaihtuu syksyllä sähköautoon. Siinä on iso akku ja yli 500km rangea.Harri S kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 7:53 pm Nissani kun ei ole mikään pippelinjatkemerkki, karsii se monilta omistushaluja mutta käyttöautona oiva peli. Ja jos haluaa autolla ajaa eikä viettää aikaa korjaamolla kannattaa valita se vähävikaisin sähköauto eli Leaf.
Jo yli 22 vuoden sarjatuotanto auton perusrakenteessa, sähköisessä voimalinjassa ja akustossa näkyy laadussa, sen vähävikaisuudessa ja autoa myydään vieläkin ikäisekseen erittäin hyvin, vaikka se joidenkin mielestä on hirveän huono ja akkukin hajoaa parissa vuodessa. Vertailutkin usein tehdään 2-3x kalliimpiin merkkeihin joilla ei Leafin hintaluokassa ole muuta myytävää kuin ehkä irtoakkuja.
Kuitenkin ihan empiiristä faktaa taas on se että omassa, kohta 5,5 vuotiaassa on akusta on menny vasta noin 10% joten tuolla mennään edelleen vajaat 150km motarilla 20 asteen talvipakkasella ilman himmaamisia. Tällä kaavalla alle 100km kerta-ajosuorotteeseen päädytään joskus ehkä kun auto on yli 15 vuotias ja kesällä sitäkin myöhemmin.
Ja se tärkein: ei ensimmäistäkään auton vikaan liittyvää korjaamokäyntiä tuona aikana, mistä saksalaisvalmisteiset ja amerikkalaiset voi vaan unelmoida ja arvonsakin näköjään hyvin. Kerta vuoteen merkkihuollossa maahantuojalla kustantaa 320€ ja siinä kaikki ja akkutakuu pysyy voimassa.
Tuon ikäisessä sähkiksessä ei tarvi akun kunnosta murehtia.
N-connectassa lienee se ilppi mutta kannattaa tarkistaa kun maittain on vaihtelua varusteissa ja näitä on tuotu ulkomailta käytettynä tosi paljon. Ilppi löytyy apparipuolelta moottoritilan rintapellistä.
Mutta sitten on taas uusi ongelma latauksen kanssa, toiseen autoon mulla on jo kotilatausasema, se on siis 3 vaiheinen. Mahtaako sellainen auto jossa on 3~ lataus toimia kahdella vaiheella että yksi jäisi Leafille Muussa tapauksessa taitaa 25A pääsulake loppua kesken...
Hieman nyt yllättäen ollaan tilanteessa että molemmat autot vaihtumassa sähköautoiksi
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 3247
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Eikös noiden laturien teho ole aika hyvin konfiguroitavissa joten ei ole sillä 11kW:lla pakko ladata.Nuffield kirjoitti: ↑Ma Heinä 03, 2023 11:26 am
Mutta sitten on taas uusi ongelma latauksen kanssa, toiseen autoon mulla on jo kotilatausasema, se on siis 3 vaiheinen. Mahtaako sellainen auto jossa on 3~ lataus toimia kahdella vaiheella että yksi jäisi Leafille Muussa tapauksessa taitaa 25A pääsulake loppua kesken...
Pienempikin teho tai vuorottelu riittää jos ei joka päivä ole tarvetta ladata milempia akkuja tyhjästä täyteen.
-
- Viestit: 1167
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 11:33 am
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Toimii kahdellakin vaiheella, pitää vaan olla jompikumpi se vaihe millä latausasema herää.
-
- Viestit: 3559
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Sähköautot tulevat
Eikös tuon Leafin lataa johonkin kolmeen tuntiin? Sitten vaihtaa vaan toiseen autoon laturin ja lataa loppupäivän sitä.
Omalla sähkiksellä voi ladata toista sähkistä eli lataa tuon isomman akun täyteen ja sit siitä pikkuautoon suurnopeudella lataus 5 minuutissa.
Omalla sähkiksellä voi ladata toista sähkistä eli lataa tuon isomman akun täyteen ja sit siitä pikkuautoon suurnopeudella lataus 5 minuutissa.
Ford 6610 -88
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Heppi, Pataässä, turilas ja 45 vierailijaa