Ford Transit 1990
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Tuo webasto on hyvä vekotin, Deutzissa lämmittää mulla hyttiä samanmoinen. Laita vaikka yv:llä hintapyyntiä.
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Webasto ei käynnisty jostain syystä.. en ole tutkinut että mikä vaivaa.
Takajarrusta se pomppasi, mutta muuten ei ollut sanomista.
Täytyypä alkaa ihmetellä mikä siellä vikana??
Seisontajarru/normaali jarru hetittää molemmat, joten tuskin se sylinteristä kiinni on, vaan se säätö ei taida nyt toimia?
Takajarrusta se pomppasi, mutta muuten ei ollut sanomista.
Täytyypä alkaa ihmetellä mikä siellä vikana??
Seisontajarru/normaali jarru hetittää molemmat, joten tuskin se sylinteristä kiinni on, vaan se säätö ei taida nyt toimia?
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Yhden Transitin kanssa vastaava ongelma, ja vaihdoin vain rumpujen paikkoja, niin kelpasi sillä. Mitään selvää syytä ei löytynyt, sylinterit oli uudet kuten jarrukengätkin, rummut hiomapaperilla hinkattu, silti iso heitto rullilla. Seuraavaksi olisi sitten uusittu rummut, mutta ei sitten tarvinnut.Machist kirjoitti: ↑Ke Touko 31, 2023 4:42 pm Webasto ei käynnisty jostain syystä.. en ole tutkinut että mikä vaivaa.
Takajarrusta se pomppasi, mutta muuten ei ollut sanomista.
Täytyypä alkaa ihmetellä mikä siellä vikana??
Seisontajarru/normaali jarru hetittää molemmat, joten tuskin se sylinteristä kiinni on, vaan se säätö ei taida nyt toimia?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Katso että ne kaikki itsesäätömekanismin osat on puhtaita ja liikkuu hyvin.Machist kirjoitti: ↑Ke Touko 31, 2023 4:42 pm Webasto ei käynnisty jostain syystä.. en ole tutkinut että mikä vaivaa.
Takajarrusta se pomppasi, mutta muuten ei ollut sanomista.
Täytyypä alkaa ihmetellä mikä siellä vikana??
Seisontajarru/normaali jarru hetittää molemmat, joten tuskin se sylinteristä kiinni on, vaan se säätö ei taida nyt toimia?
Säädä sitten käsin se itsesäätö niin lähelle , että hihnat melkee ottaa rumpuun kiinni.
Sitten rumpu paikallaan painelet jarrua ja vetelet käsijarrua, niin pitäisi säätyä kohdalleen.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Miten sitä itsesäätöä säädetään? En ymmärrä?
Näköjään toinen mäntä ei liiku ollenkaan vaikka kuin jarrua polkee. Oiskohan vika siinä.
Näköjään toinen mäntä ei liiku ollenkaan vaikka kuin jarrua polkee. Oiskohan vika siinä.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
No joo varmaan kannattaa motonetistä hakea uudet sylinterit (ei ole kalliita).
https://ww2.justanswer.com/uploads/paul ... 5750_5.jpg
Huono kuva , mutta peltilipare pyörittää "hammaspyörää ja pidentää tankoa , kun säätöä tarvitaan".
Pidä pellin liparetta sormella irti hampaista ja pyöritä tankoa pidemmäksi kunnes kengät ovat lähellä rumpua.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
No tuollasta sieltä etsin, mutta kun ei silmiin sattunut.
Aikaisemmin mitä olen noita vastaavia roplannut, niin tuo ”kiristin” on jollain lailla näkyvillä.
Lauantaina motonettiin hakemaan uusi sylinteri (10€).
Aikaisemmin mitä olen noita vastaavia roplannut, niin tuo ”kiristin” on jollain lailla näkyvillä.
Lauantaina motonettiin hakemaan uusi sylinteri (10€).
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Kerran on käynyt niin että yksi auto meni aina rimaa hipoen jarrutestistä läpi, useamman vuoden. Toinen takajarru oli ihan normaali mutta toinen oli ihan rajoilla että jarrutti juuri sen verran että pääsi läpi. Tästä on aikaa muutama vuosikymmen ja silloin ei ollut ihan nykyisiä määräyksiä.
Moneen kertaan se jarru purettiin ja herkisteltiin, mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, kunnes sitten yksi vuosi laitettiin molemmat takajarrut kokonaan uusiksi niin paljastui että tämän heikomman pyörän jarrusylinterissä oli toinen mäntä täysin jumissa eikä liikkunut mitenkään, ainoastaan toinen mäntä liikkui normaalisti. Uusilla sylintereillä jarruista tuli taas hyvät ja tasapainoiset.
Moneen kertaan se jarru purettiin ja herkisteltiin, mutta mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, kunnes sitten yksi vuosi laitettiin molemmat takajarrut kokonaan uusiksi niin paljastui että tämän heikomman pyörän jarrusylinterissä oli toinen mäntä täysin jumissa eikä liikkunut mitenkään, ainoastaan toinen mäntä liikkui normaalisti. Uusilla sylintereillä jarruista tuli taas hyvät ja tasapainoiset.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Jäi näköjään mainitsematta, että vaihdoin itse sen kardaanin ristikon.
Vanha oli hitsattu täpeillä paikoilleen suoraan rasvakupeista.
Vähän ku vinkua näytti niin sehän purkautui.
Uuden prässäsin paikalleen ja etsin sopivat prikat, jotka hitsitäpeillä laitoin kiinni.
Lukitsin ne vasta auton alla. Takaset ilmaan kardaani paikalleen ja pyrötittelin/katsoin heittokellolla.
Merkitsin myös ennen purkamista, että kaikki tulee samoin päin paikalleen.
Eikä täristänyt 90 vauhdissa. melkein satastakin ajoin, mutta ei tää mikään tykki kyllä ole
Vanha oli hitsattu täpeillä paikoilleen suoraan rasvakupeista.
Vähän ku vinkua näytti niin sehän purkautui.
Uuden prässäsin paikalleen ja etsin sopivat prikat, jotka hitsitäpeillä laitoin kiinni.
Lukitsin ne vasta auton alla. Takaset ilmaan kardaani paikalleen ja pyrötittelin/katsoin heittokellolla.
Merkitsin myös ennen purkamista, että kaikki tulee samoin päin paikalleen.
Eikä täristänyt 90 vauhdissa. melkein satastakin ajoin, mutta ei tää mikään tykki kyllä ole
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Kesäautoon tein vastaavasti prikoilla ja hitsitäpeillä ristikonvaihdon. Onhan tuo reilu 10v tuolla pyörinyt ongelmitta
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
80-luvun lopulla kävin nuornamiesnä koeajamassa juuri tuollaista. Tasaiselta hieman kostealta nurmikolta ei saanut liikahtamaan mihinkään yhden vetopyörän sutimisen takia. Jäi ostamatta. Myöhemmin tässä n. 15 vuotta sitten löysin kitkalukkoperällä olevan pitkä ja korkeakorisen -89 mallin, missä taka-akseli on melko keskellä tavaratilaa eikä siellä puskurin alla ihan takana. Hyvin toimi liukkaillakin tuon perä. Raato on edelleen olemassa, josko tuon akselin joskus laittaisi vastaavaan. Samanlainen lämppäri on myös ja samallalailla ei toimi, vaikka kertaalleen vaihdoin hehkutulpan, jonka jälkeen vähän aikaa pelitti. Mikä lie vikana. Ohjaustehostin oli aika tehokas ja viides vaihdekin, eli hyvä romunhaku- ja retkiauto oli.
Tekemällä virheistä oppii.
- Broadspeed
- Viestit: 2513
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 7:21 am
- Paikkakunta: Masku
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Se ohjainkortti noissa ilmawebastoissa on ilmeisesti yleinen vikapaikka. Omassa kerran oli lauennut lämpösuoja kun oli rattorissa räppänät kiinni ja weba päällä Vähän aikaa ihmettelin että miksi ei syty
Fordson Power Major Manuel -59
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
Fordson Super Dexta -62
Fordson Super Dexta New Performance -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87
-
- Viestit: 2707
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Minulla on myös Deutzissa Eberin Airtronic D4 malli, ahneuksissani ostin tuon tehokkaamman alkuperäisen D3:n tilalle, mutta sepä oli virhe. En saa säädettyä tarpeeksi pienelle lämpötilaa, nousee nollakeleillä Deutzin kabiinin lämpö liki 30 asteeseen vaikka raitisilma läppä olisi täysin auki ja puhallin päällä.
Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa ensiksi, on melko tarkka polttoaineestaan. Samaten pakoputken aukinaisuus on hyvä varmistaa, ettei ole lytyssä mistään.
Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa ensiksi, on melko tarkka polttoaineestaan. Samaten pakoputken aukinaisuus on hyvä varmistaa, ettei ole lytyssä mistään.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Ja webasto on myös tarkka jännitteestä.
Liian alhainen tai korkea , ei toimi.
Lähteekö edes yrittämään päälle?
Oletko tarkastanut sulakkeet?
Liian alhainen tai korkea , ei toimi.
Lähteekö edes yrittämään päälle?
Oletko tarkastanut sulakkeet?
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
En ole yhtään tutkinut.
Kokeilin vain napista päälle ja mitään ei tapahdu.
Seuraava omistaja saa tutkia
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Eipä sopivaa sylinteriä ollut hyllyssä, mutta tilaamalla saa.
Jos sen viikonlopuksi nyt saisi paikalleen..
Siellä jarrukilvessä on kumitulppa ja tulpan takana "kieli" jota meisselillä painamalla saa kengät vapautettua.
Kun jarrua polkee niin se kiristää automaattisesti kengät lähemmäs rumpua ja jos rumpu on irti, niin heti on niin tiukalla, ettei rumpu mene paikalleen.
Sieltä kielestä tosiaan sain vapautettua kengät ja rummun paikalleen, kun piti siirtää tallista pois tämä projekti nyt välillä.
Sylinterin vaihtokin pitäisi periaatteessa onnistua purkamatta kun ensin poleksii tuon säädön mahdollisimman auki.
Jos sen viikonlopuksi nyt saisi paikalleen..
Siellä jarrukilvessä on kumitulppa ja tulpan takana "kieli" jota meisselillä painamalla saa kengät vapautettua.
Kun jarrua polkee niin se kiristää automaattisesti kengät lähemmäs rumpua ja jos rumpu on irti, niin heti on niin tiukalla, ettei rumpu mene paikalleen.
Sieltä kielestä tosiaan sain vapautettua kengät ja rummun paikalleen, kun piti siirtää tallista pois tämä projekti nyt välillä.
Sylinterin vaihtokin pitäisi periaatteessa onnistua purkamatta kun ensin poleksii tuon säädön mahdollisimman auki.
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Noniin.. Motonetista sain tilaamalla oikean sylinterin
23-4185 Jarrusylinteri Transit 86- ø20
Eilen sen kävin hakemassa ja 15min homma laittaa paikalleen.
rumpu irti ja sitten poleksii jarrua että kengät säätyvät mahdollisimman leveälle.
Sitten kilven takana oleva lukitusprikka auki ja jarruputki irti sylinteristä.
Sen jälkeen se tipahtaakin sieltä.
Uusi paikalleen ja ilmausruuvi auki.
Hetken odottelun jälkeen alkaa tiputtaa nestettä ja kun pitää läpinäkyvän letkunpätkän paikallaan, niin näkee kun ilma loppuu tulemasta.
Vielä sitten apumiehen kanssa muutama polkaisu jarrusta ja ruuvia auki ihan varmuuden vuoksi.
Sitten sieltä kumitulpan takaa kenkien säädön vapautus ja rumpu paikalleen.
Taas poleksitaan jarrua hetken aikaa ja siinäpä se
Nyt toimii jarrut, eiku leimalle uudelleen perjantaina
23-4185 Jarrusylinteri Transit 86- ø20
Eilen sen kävin hakemassa ja 15min homma laittaa paikalleen.
rumpu irti ja sitten poleksii jarrua että kengät säätyvät mahdollisimman leveälle.
Sitten kilven takana oleva lukitusprikka auki ja jarruputki irti sylinteristä.
Sen jälkeen se tipahtaakin sieltä.
Uusi paikalleen ja ilmausruuvi auki.
Hetken odottelun jälkeen alkaa tiputtaa nestettä ja kun pitää läpinäkyvän letkunpätkän paikallaan, niin näkee kun ilma loppuu tulemasta.
Vielä sitten apumiehen kanssa muutama polkaisu jarrusta ja ruuvia auki ihan varmuuden vuoksi.
Sitten sieltä kumitulpan takaa kenkien säädön vapautus ja rumpu paikalleen.
Taas poleksitaan jarrua hetken aikaa ja siinäpä se
Nyt toimii jarrut, eiku leimalle uudelleen perjantaina
- Machist
- Viestit: 673
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
Perjantaina tuli leima ja tänään auto vaihtoi omistajaa.
Ei ollu ajo-ominaisuudet minun makuun
Ei ollu ajo-ominaisuudet minun makuun
-
- Viestit: 602
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 9:27 pm
- Viesti:
Re: Ford Transit 1990
No voimaa täytyy olla, rattia jos mielii kääntää. Ei haittaa sitä kellä voimaa on...!
(Jouko Mäki-Lohiluoma, Transitmies kappaleessa.)
Mitä tehdä, kun kursori on vielä keskellä näyttöruutua, vaikka hiirimaton reuna tuli jo vastaan...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jeppex3 ja 58 vierailijaa