Tarkennusta asiaan, menikö homma näin?
- moottori toimi hyvin ennen kierroslukumittarin asennusta
- mittari asennettiin, moottori toimi edelleen mutta mittari nyki ajoittain
- mittarille asennettiin suodatuspiiri, ei/kyllä (millainen?), auttoiko mittariin?
- moottorille ilmaantui käyntihäiriöitä
- moottorin sytytysjärjestelmään asennettu uusia osia, ennakkoa säädetty
- moottorilla edelleen käyntihäiriöitä
Olenko käsittänyt asiat ja niiden tapahtumajärjestyksen oikein?
Onko kaasutinta säädetty?
Toimiko moottori talvella (kylmässä) hyvin, ongelmat tuli ilmojen lämmettyä?
edit. onko se katkojan kärkien rinnalla oleva kondensaattori ehyt ja kytkettynä?
rokkimatti kirjoitti: ↑Su Kesä 04, 2023 8:22 pm
Ja tulpanjohdot on oikipäin.
On. Tarkastettu useamman kerran. Ovat kuin aiemminkin, eli klo 5 on ykkönen ja siitä vastapäivään 3, 4 ja 2.
Ovatko tulpanjohdot ja niiden liittimet kunnossa, ei katkoksia tai läpilyöntejä? Nekin ehkä kannattaisi vaihtaa, jos on vähänkään epäilystä niiden kunnosta.
Kokeilitko myös vanhalla virranjakajan kannella?
Tulpanjohdot tarttuvat liittimiin jämptisti. Uudessa jakajan kannessa kontaktkt näyttävät olevan hieman syvemmällä kuin vanhassa.
Niin kokeilitko vaihtaa myös vanhan virranjakajan kannen takaisin? Ajattelin vaan, jos uusi olisi kuitenkin viallinen. Liukukosketin (hiili ja jousi) paikallaan?
Jos autossa on hiilitulpanjohdot niin niistä voi mennä poikki se johdin osa kun vetää johtoja irti sytytystulpasta niin katkeaminen ei näy päälle päin.
ZET kirjoitti: ↑Ma Kesä 05, 2023 2:10 pm
Mutta kun on rassattu vain sähkövehkeitä niin miten se laihalle on mennyt? Vai onko meillä koko tarina käytettävissä?
Osmohan kirjoitti aloitukseen , että vaihdettu myös bensa- ja ilmafiltterit.
mauri kirjoitti: ↑Ma Kesä 05, 2023 2:14 pm
Tarkennusta asiaan, menikö homma näin?
- moottori toimi hyvin ennen kierroslukumittarin asennusta
- mittari asennettiin, moottori toimi edelleen mutta mittari nyki ajoittain
- mittarille asennettiin suodatuspiiri, ei/kyllä (millainen?), auttoiko mittariin?
- moottorille ilmaantui käyntihäiriöitä
- moottorin sytytysjärjestelmään asennettu uusia osia, ennakkoa säädetty
- moottorilla edelleen käyntihäiriöitä
Olenko käsittänyt asiat ja niiden tapahtumajärjestyksen oikein?
Onko kaasutinta säädetty?
Toimiko moottori talvella (kylmässä) hyvin, ongelmat tuli ilmojen lämmettyä?
edit. onko se katkojan kärkien rinnalla oleva kondensaattori ehyt ja kytkettynä?
Juuri tuo järjestys, mutta ei rc-suodatinta. Kaasuttimeen ei ole kajottu ja pinta kohokammiossa on hieman yli kohokammion silmän keskiosan, millä on toiminut jo vuosia. Autolla ei ole ajettu neljän vuoden omistuksen aikana talvella. Konkka on uusi ja on kytkettynä. Tulipas mieleen että kun säädin ennakkoa ja kiersin jakajaa, huomasin että niille main kajotessa sain hieman näpeille. En oo satavarma että osuinko konkan johtoon vai pelkästään konkkaan
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Kipunapuikot rivissä. Yks reikä näyttäisi käyvän inan laihemmalla. Vaihtelin pari vuotta sitten vaihdetut tulpat tilalle ja laitoin vanhan jakajan kannen. Alipainesäädin on ehjä ja siirtää ennakkoo kiihdytyksessä toistakymmentä astetta, on kuitenkin vaikee nähdä strobolla kun ei pääse näyttämään siitä kulmasta kunnolla hihnapyörälle. Käynnistys oli melko takkuamista. Samanlailla oli silloin kun starttasin ekan kerran uusilla hiluilla. Sen jälkeen on lähtenyt nätisti. Tarkastin samalla seosruuvin ja tein perussäädön, eli 1,5r auki.
Käyn huomenna koeajolla ja katsotaan miten käy. Jos ei auta niin vaihdan puolan takaisin vanhaan Signal -merkkiseen. Jääköön toi hätävaraksi. Sen verran on kokemusta ton sytkäongelmista, että en osannut käyttää ajoituslamppua muinoin ja säädin ennakon 14° ja en pustannut jakajan nokkaa. Oli muuten aika prötäämistä tulla käytännössä kiinni olevilla kärjillä Kullaalta Huittisiin juhannuksen jälkeisessä olossa
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Voikin olla nihkeetä. Kun tuolloin pyhänä säätelin ennakon ohjekirjan mukaiseksi, 7° eykk, tuli robleemia. Kun ennakko oli ennen 10-12°, kone kävi normaalisti. Tämä siis katsottu ajoituslampulla. Nyt ongelmana on kylmäkäynnistyvyys. Ei lähde käyntiin mutta lupailee sentäs. Kääntäiskö tuota nyt sen muutaman asteen aikaisemmalle vai mihin suuntaan?
En tosin tiedä että onko tuo strobo elämänsä kunnossa. Kun kerran täällä sanottiin että pitäisi olla ohjearvossa eikä yhtään aikasemmalla, säädin tuon ohjearvoon.
Eikös kipinän pitäisi tulla sillä sekunnilla kun kärjet alkavat aukeamaan?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Ennen kun en vielä omistanut ajoituslamppua niin säädin ennakon korvakuulolta. Säätö löysälle, alipainesäätimen letku irti, moottori käyntiin ja hitaasti kääntää jakajaa aikaisemmalla kunnes tyhjäkäynti rupeaa nousemaan. Siitä pikkuriikkisen myöhäisemmälle ja säätö kiinni.
Minä laittaisin perusennakon siihen 10 asteeseen jos toimii sillä paremmin. Myöhäisellä oleva sytytys tekee sen, että sahuuttaa käyntiin.
KKH kirjoitti: ↑Ke Kesä 07, 2023 7:19 am
Ennen kun en vielä omistanut ajoituslamppua niin säädin ennakon korvakuulolta. Säätö löysälle, alipainesäätimen letku irti, moottori käyntiin ja hitaasti kääntää jakajaa aikaisemmalla kunnes tyhjäkäynti rupeaa nousemaan. Siitä pikkuriikkisen myöhäisemmälle ja säätö kiinni.
Minä laittaisin perusennakon siihen 10 asteeseen jos toimii sillä paremmin. Myöhäisellä oleva sytytys tekee sen, että sahuuttaa käyntiin.
korvakuulolla noi ton aikakauden vehkeet on saatu parhaiten pelaan
Osmo_ kirjoitti: ↑Ke Kesä 07, 2023 6:23 am
Voikin olla nihkeetä. Kun tuolloin pyhänä säätelin ennakon ohjekirjan mukaiseksi, 7° eykk, tuli robleemia. Kun ennakko oli ennen 10-12°, kone kävi normaalisti. Tämä siis katsottu ajoituslampulla. Nyt ongelmana on kylmäkäynnistyvyys. Ei lähde käyntiin mutta lupailee sentäs. Kääntäiskö tuota nyt sen muutaman asteen aikaisemmalle vai mihin suuntaan?
En tosin tiedä että onko tuo strobo elämänsä kunnossa. Kun kerran täällä sanottiin että pitäisi olla ohjearvossa eikä yhtään aikasemmalla, säädin tuon ohjearvoon.
Eikös kipinän pitäisi tulla sillä sekunnilla kun kärjet alkavat aukeamaan?
Oisko vika siinä että ohjekirjan aikainen bensa oli erilaista kuin nykyinen? Nykyinen taitaa toimia paremmin aikaisemmalla sytytyksellä kun etanolia joukossa.
Ongelma taisi selvitä. Vaihdoin kipinäpurkin ja konkan. Kaara starttasi heti ekasta avaimesta. Olettaisin, että uus puola ei tehnyt riittävän vahvaa latinkia. Säädin ennakon sekä strobolla että korvalla kymmeneen asteeseen. Käänsin siis aikaisemmalle, näytin strobolla ja säädin siitä likemmäs ohjearvoa. Kun tein KKH:n ohjeen mukaan niin pääsin parhaaseen tulokseen.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Täytyy käydä sanomassa varaosaputiikissa. Takuun alainen asia toi on. Mut puola saa mennä peräkonttiin jos hajoo reissun päällä. Onhan sielä sentäs jo nesteet ja ylätiivistesarja kyytissä
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit