Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Venyttää ja kevyesti öljytä. Varovasti naputellen mäntä paikoilleen.
Ja mitään sparexin tiivisteitä ei kannata laittaa, jos koneella tehdään töitäkin vielä.
Ja mitään sparexin tiivisteitä ei kannata laittaa, jos koneella tehdään töitäkin vielä.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Mikäs vika sparexin tiivisteissä on? Sellaiset tuli, kun tilasin IKH:lta.
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Kovettuu pilalle, kun saavat lämpöä.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Toisen puolen jarrusylinterin sain äsken irti ja huomasin, että kaikki kolme painejousta puuttuvat. Liekö on tehtaalla aikoinaan lähtenyt ilman jousia, tai sitten edellinen omistaja tehnyt remonttia ja hukannut jouset. Mistähän näitä jousia löytäisi, kun ei näytä olevan tarjolla missään kotimaisessa verkkokaupassa?
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Niitä on joskus jätetty pois, ettei laahaa jarrua. Seurauksena saattaa vaatia pari painallusta pidemmän ajon jälkeen.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Kiitos tiedosta forssu!
Ei ilmeisesti ole ongelma, jos toiselta puolelta jouset löytyy ja toisella ne ovat?
Ei ilmeisesti ole ongelma, jos toiselta puolelta jouset löytyy ja toisella ne ovat?
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Ainut ongelma on se että toinen puoli on aina lähellä ja ottaa heti kiinni jos polkimet yhdessä, kun taas jouseton puoli ottaa syvempänä, kun mäntä on päässyt pakenemaan kauemmas.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Sain eilen illalla traktorin kasaan. Jarruja ilmatessa sama havainto kuin ennen remonttia, että vasemmaan puolen jarrulle ei tahdo saada painetta aikaiseksi. Tarkemmin tutkiessa jarröljy "pulputti" vasenta jarrupoljinta painaessa jarruöljysäiliössä. Rivakammin kun poljinta pumppasi useampaan kertaan, tuli jarruöljyä myös vasemman puolen ilmauksesta, mutta ei sellaisella paineella, kuin oikealta. Lätäköitä ei lattialle tullut, vaikka nyt oli ohjeiden mukainen jarruöljy käytössä. Mitähän seuraavaksi?
-
- Viestit: 6354
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Päästäiskö tasausventtiili paineen toisen pääsylinterin kautta säiliöön?Ili kirjoitti: ↑Pe Kesä 30, 2023 7:13 am Sain eilen illalla traktorin kasaan. Jarruja ilmatessa sama havainto kuin ennen remonttia, että vasemmaan puolen jarrulle ei tahdo saada painetta aikaiseksi. Tarkemmin tutkiessa jarröljy "pulputti" vasenta jarrupoljinta painaessa jarruöljysäiliössä. Rivakammin kun poljinta pumppasi useampaan kertaan, tuli jarruöljyä myös vasemman puolen ilmauksesta, mutta ei sellaisella paineella, kuin oikealta. Lätäköitä ei lattialle tullut, vaikka nyt oli ohjeiden mukainen jarruöljy käytössä. Mitähän seuraavaksi?
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Päästäiskö tasausventtiili paineen toisen pääsylinterin kautta säiliöön?
[/quote]
Onko tuossa muuta vaihtoehtoa, kuin ostaa uusi tasausventtiili? Vai onko se jotenkin säädettävissö / huollettavissa?
[/quote]
Onko tuossa muuta vaihtoehtoa, kuin ostaa uusi tasausventtiili? Vai onko se jotenkin säädettävissö / huollettavissa?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 6:20 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Siellä on pääsylinteriin tulevan letkun alla pienet lautasventtiilit. Jos ilmatessa esim. päästää polkimen liian nopeasti ylös niin venttiilit vääntyy. Omassani kävi niin ja silloin n. 15 vuotta sitten ne sai varaosana. Luulisin tästä olevan kyse.
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Juurikin tuo imuletkun nasta aiheuttaa tuon.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Kiitos jälleen hyvistä vinkeistä!
Onnistuukohan kyseisten imuletkujen nastojen vaihtaminen, ilman pääsylinteri paketin irrottamista? Ja ilmeisesti sinne kannattaa vaihtaa jouset ja O-renkaat samassa yhteydessä.
Onnistuukohan kyseisten imuletkujen nastojen vaihtaminen, ilman pääsylinteri paketin irrottamista? Ja ilmeisesti sinne kannattaa vaihtaa jouset ja O-renkaat samassa yhteydessä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 6:20 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Kyllä se onnistui. Pieniä osia ja joku kynänjousta muistuttava vieteri siellä on ja voi mennä hukkaan. Olin varmaan mahallani lattialla ja jonkun pinsettien kanssa ne laitoin. En vaihtanut siis tiivisteitä.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Onhan tuo melkoisen ahdas väli ja ilkeä olla missään asennossa . Mutta kaikesta huolimatta sain nyt irti molemmat liitokset. Nastat näyttivät suorilta, mutta toisessa oli kapeammassa päässä pieni jurmu. Liekö tuo sitten ollut syynä? Molemmat jouset ja nastat olivat napakasti kiinni imuletkun yhteessä kun yhteen sain kierrettyä irti, ilmeisesti näin kuuluu olla?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 6:20 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
On niin paljon remontista kulunut aikaa etten muista. Ei ne kovin huonon näköisiä muistaakseni mullakaan olleet, mutta uudet laitoin ja kuntoon tuli. Jos uudet saa niin kannattaa vaihtaa.
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Kiitos kommentistasi JD4230!
Laitoin tilaukseen uudet nastat ja jouset, paikallisesta hydrauliikka liikeestä hain uudet O-renkaat. Nyt pitää odotella, että saan osat.
Mielestäni on hieno asia, että täältä foorumilta saa apua itselle uusiin asioihin ja tulee varmempi olo jatkaa remonttia!
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 5:53 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Nyt olisi uudet nastat ja jouset tallissa. Mitenkähän nuo jouset pitää laittaa? Tuossa avsparen räjäytyskuva https://c1.a2109.com/nh_arg2/52/528986.png , mutta kun otin yhteitä irti, oli jouset ja nastat tiukasti yhteen sisällä ja jouset piti käytännössä kiertää yhteiden sisältä irti. Lisäksi en ymmärrä, miten tuo nasta toimii, koska jousi puristaa sitä kokoajan yhdettä vasten.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 6:20 pm
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Linkki ei toimi eikä muistini. Ei kai niiden kuulu tiukat olla ei ne silloin toimi. Onko uudetkin tiukat jos ne vanhat on vääntyneet?
Mahtaisiko nimimerkki Forssu muistaa tai Konekansa sivustolla Jusape, joka on ollut huoltomies New Hollandille?
Mahtaisiko nimimerkki Forssu muistaa tai Konekansa sivustolla Jusape, joka on ollut huoltomies New Hollandille?
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Fiat 80-90 jarrut kadoksissa
Jousi muistaakseni on tiukka siihen liittimeen. Jousi painattaa nastaa liittimeen niin, että öljy ei pääse pakenemaan säiliöön. Polkimien ollessa ylhäällä kara vääntää nastaa vinoon, jolloin öljy pääsee säiliöstä karan eteen.
Liittimiä venttiiliin ruuvatessa pitää jarrua painaa hiukan, että nasta mahtuu paikoilleen, muutoin se osuu suoraan karaan ja vääntyy rikki.
Liittimiä venttiiliin ruuvatessa pitää jarrua painaa hiukan, että nasta mahtuu paikoilleen, muutoin se osuu suoraan karaan ja vääntyy rikki.
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hardo, jarikos ja 63 vierailijaa