New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Juho M-P
Viestit: 4373
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On samantyylinen. Tuntuu kyllä oudolta että piirivaro aiheuttaisi mitään kuvatunlaista.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Juka
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
Viesti:

Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Viesti Kirjoittaja Juka »

Tähän NH 135 vaihdettiin travel traightin solenoidi, ajettiin calibrointi, tuntui että kone alkaa toimimaan. Kahtena päivänä kokeilin ehken parintunnin ajan konetta, ja puomin liikkeet ja kääntö vaikutti ok, ajo tuntui vähän laiskalta. Seuraavana päivänä kone lastaus hommissa, jossa kaikki liikkeet meni todella hitaaksi, ajokin ihan matelua. Mikähän tälle nyt?
Juka
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
Viesti:

Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Viesti Kirjoittaja Juka »

Vallumaister kirjoitti: Ti Kesä 06, 2023 6:28 pm Onko hitachissa samanlainen shokkiventtiili kuin koppelossa https://www.afparts.com/fi/tuote/kobelc ... piirivaro/ omassa kobelcossa taitto teki kummallisia liikkeitä ja välillä meni "veltoksi" oli tuon mötikän sisältä o-rengas poikki sen ku vaihto ni loppu ongelmat

Onko tämä sama kuin päävaro?
Arpe
Viestit: 1546
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Juka kirjoitti: Ke Kesä 07, 2023 10:54 pm
Vallumaister kirjoitti: Ti Kesä 06, 2023 6:28 pm Onko hitachissa samanlainen shokkiventtiili kuin koppelossa https://www.afparts.com/fi/tuote/kobelc ... piirivaro/ omassa kobelcossa taitto teki kummallisia liikkeitä ja välillä meni "veltoksi" oli tuon mötikän sisältä o-rengas poikki sen ku vaihto ni loppu ongelmat
Onko tämä sama kuin päävaro?
Ei.
Tuo on ns. karakohtainen shokkiventtiili, mikä suojelee sylintereitä ja puomistoa vaikkapa jonkin ulkoisen voiman vaikuttaessa kauhaan.
Esimerkiksi telottaessa konetta kauha edellä penkkaan, päästää karakohtaiset shokkiventtiilit öljyn sylinteriltä karan ohi tankkiin, jos paine nousee jollain sylinterillä yli venttiiliin asetetun arvon.
Eri liikkeille on asetettu erisuuruiset shokkipaineet, jotka on aina hieman suuremmat, kun koneen maksimi työpaine. Ja sama shokki sopii yleensä monelle eri karalle, joten siksi tuo "paineen säätö tarkistettava asennuksen yhteydessä"
Tän yksittäisen "piirivaron" vikaantuminen vaikuttaa ainoastaan yhden liikkeen, tai yhden liikesuunnan toimintaan, kuten tuossa Vallumaisterin tapauksessa.
Juka
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
Viesti:

Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.

Viesti Kirjoittaja Juka »

Mitenkä ajolle, onko molemmille puolille omat shokki venttiilit? Tässähän jos ajaa vain toista telaa, niin vain toinen pumppu tuottaa. Sitten jos ajaa molemmilla niin pumput syöttää molemmille vetomoottorille. Mikä tuossa säätää tuota,että kumpi puoli tarvii öljyä?

Sitten kysymys näistä propoventtiileissä,pystyykö niitä säätämään? Tässä koneessa näyttää että pumpun propoja on säädetty,karat ei ainakaan ole saman pituiset. Näissä kaiketi tietty avautumis paine,mutta vaikuttaako säätäminen juurikin siihen?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 39 vierailijaa