Belarus 820 nostolaite

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

suparta
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
Viesti:

Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja suparta »

Kävin koe ajamassa Belarus 820 traktorin. Oli muuten kohtalainen,mutta nostolaite oli jumissa:ei reagoinut vipuihin. Myyjä ei osannut kertoa asiasta mitään. Onko kyseessä vika vai väärin käyttö? Mistähän saisi kyseisen traktorin käyttöohje kirjan?
Miksa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2010 12:03 am
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja Miksa »

suparta kirjoitti: Ma Kesä 05, 2023 9:45 pm Kävin koe ajamassa Belarus 820 traktorin. Oli muuten kohtalainen,mutta nostolaite oli jumissa:ei reagoinut vipuihin. Myyjä ei osannut kertoa asiasta mitään. Onko kyseessä vika vai väärin käyttö? Mistähän saisi kyseisen traktorin käyttöohje kirjan?
Toimiko muu hydrauliikka? pumpussahan on vipu jolla sen voi kytkeä pois jos ei ole tarvetta. Ohjaukselle on oma pumppunsa.
suparta
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja suparta »

Ohjaus toimi. Muuta hydrauliikkaa en kokeillut. Missä kohti on pumppu ja käyttö vipu?
suparta
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja suparta »

Veto varret siis olivat ylä asennossa,eivätkä liikkuneet. Jossain vivun asennossa pikkuisen nytkähtivät.
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Tuolta löytyy ohjekirja: https://www.belkku.fi/myyntitori/
Jos soitat kun tilaat, niin voinet puhelimessa kysyä kans vinkkiä. :wink:

Mutta mistä vivusta koitit käyttää nostolaitetta? Niistä jostain kolmesta vierekkäisestä? Niistä reunimmainen on nostolaitteen vipu, kunhan pääkäyttölaitteelta on valittu kaksitoiminen asento. Ja se pääkäyttö laite sijaitsee jossain oikealla puolella kuljettajaa, vähän variaatiosta riippuen. On siis semmoinen vipu puolikaarella. Eteen päin työnnettynä kaarella toimii työsyvyyden säätönä, jossain keskellä-vähän takana on vapaa asento ja siitä vähän taaempana nosto asento, ja asento jossa myös kaksitoiminen nostolaite toimii kojelaudan tietämillä olevasta vivusta. Tuo pääkäyttölaite kannattaa lukita sillä lukitus nupilla siihen asentoon, jossa nostolaite toimii ratin vieressä olevan vipurivin reunimmaisella vivulla. Veikkaisin että tuo pääkäyttölaite on nyt väärässä asennossa ja on laitettu jatkuvan noston kohtaan.
En nyt muista onko 800-sarjassa enään nostosylinterissä lukitusta, jolla sen saa jäämään ylä asentoon siirto ajoa varten, kannattaa sekin tsekata nosto sylinteriltä joka on pitkittäin vaaka asennossa perän päällä.

Tietysti on myös mahdollista, että siinä on vikaa! Yleisin hydrauliikan halvaus oire on, että niihe kolmen vivun venttiililohkon vapaakierto venttiilissä on roska, ja sen takia mikään hydrauliikassa ei toimi, paitsi ohjaus. Sen kun puhdistaa niin alkaa yleensä toimia.
Make
Viestit: 1337
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja Make »

825 on ainakin nostosylinterissä mekaaninen lukitus. eikös 820 ollu sen takapotku?
Miksa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2010 12:03 am
Viesti:

Re: Belarus 820 nostolaite

Viesti Kirjoittaja Miksa »

Make kirjoitti: Ti Kesä 06, 2023 10:09 pm 825 on ainakin nostosylinterissä mekaaninen lukitus. eikös 820 ollu sen takapotku?
800 on sama kuin 820, mutta takapotku. 825 takapotkuversio on 805. Eli mtz-80 2WD ja MTZ-82 4WD. Suomessa ja muissa vientimaissa sitten lisättiin numeroita perään kehityksen kehittyessä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Kuuskakkone, Rustaaja, Semrush [Bot], Vallu 405 ja 45 vierailijaa