briggs& Strattonin varaosat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

tane II
Viestit: 5293
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja tane II »

traktori754 kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 1:00 pm
tane II kirjoitti: La Kesä 03, 2023 3:59 pm Ongelmana korjauskirjojen kopioinnissa nettiin on tekijänoikeus (tai "tekijänilkeys", kuten joku juristi kirjoitti).
Niin, kuitenkin on paikkoja jossa kirjautuneena ja pinellä patreon maksulla on vaikka mitä kirjoja. S_ieltä mm ford kymppisarjan korjaus oppaasta luennut jarru ja vaihteiston käsittelyssä, upanut sinne useita eilispäivän käsikirjoja. Ei sileen avoinna kaikille.

Se paikka on mainittu täällä useasti ja sitten rynnii useita kirjautuu sinne sen takia että saa ilmaiseksi kakki kirjat. Muistaakseni on muokattu se paikka että tietty määrä viestejä ja se aika, sitten vasta se osio aukee. Ja siinäkin, ennen kuin lataa on lahjoita koska se työn määrä scannata noi kaikki on kestänyt aikaa ja maksullista serveritilaa
Ruotsissa on ainakin yksi sivusto, jossa on paljon korjauskirjoja, mutta ehkä lait ja niiden tulkinta ovat siellä erilaiset.
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

tane II kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 2:41 pm
Fred Scuttle kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 11:40 am
tane II kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:45 pm Venttiilivälykset vaihtelee kovasti moottorityypin mukaan. Netissäkin on vissiin ollut joskus B&S:n suomenkielinen korjausopas, tai ainakin joitain sivuja siitä, jossa on taulukko eri mallien välyksistä. En löytänyt sitä nyt netistä, mutta jos ilmoitat mallisarjan, voin katsoa siitä, mitkä välykset ovat. Voin lähettää sivusta kopionkin, jos annat YV:llä mailiosoitteesi.
Model 124702
Type 311602
Code 90071956
Tuota mallisarjaa ei mainittu lähettämissäsi kuvissa.
Joo, tuo korjauskirja lienee aika vanha, tiedostoissa näkyy päivys 1.1.2005 eli ainakin niin vanha, sinun moottorisi on ehkä uudempi. Model kertoo mm. iskutilavuuden eli tuossa 12 kuutiotuumaa. Onko moottorista jotain muita tietoja, teho tai joku myyntinimi? Voisin katsoa, löytyykö Haynesin "Small Engines" kirjasta jotain tietoa. Esim. "Quantumin" välykset näyttää olevan imuventtiili 0,12 - 0,17 ja pakoventtiili 0,17 - 0,22 eli vähän pienempiä, mitä tuosta taulukosta löytyy.

Quantum 5hp kyseessä.
tane II
Viestit: 5293
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja tane II »

No nuo ylläolevat venttiilivälykset pitäisi sitten olla oikeat siihen koneeseen.
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

tane II kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 4:34 pm No nuo ylläolevat venttiilivälykset pitäisi sitten olla oikeat siihen koneeseen.
Kiitos.
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

tane II kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 4:34 pm No nuo ylläolevat venttiilivälykset pitäisi sitten olla oikeat siihen koneeseen.
Löytyisikö kannen kiristysmomentit ja -järjestys?
Monitahti
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2023 11:29 pm
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja Monitahti »

Kiri ristiin useammassa vaiheessa,ei liian tiukkaan,voivat korkata helpostikin,eikä tiivistekään siitä tykkää.
tane II
Viestit: 5293
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja tane II »

Fred Scuttle kirjoitti: To Kesä 08, 2023 2:01 pm
tane II kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 4:34 pm No nuo ylläolevat venttiilivälykset pitäisi sitten olla oikeat siihen koneeseen.
Löytyisikö kannen kiristysmomentit ja -järjestys?
Tuossa korjauskirjassa oli ohjeet ja momentit kannen kiristämiseen, mutta siinä ei käsitellä Quantumia. (Lähetin ne sivut maililla, mutta ei näköjään mennyt perille; minulla on jotain ongelmaa gmailiin lähettämisessä, pitää selvittää.) Haynesin kirjan mukaan Quantumin kannenpulttien momentti on 16 Nm. Äkkiä katsoen en huomannut kiristysjärjestystä. Ainakin joissain Briggsin malleissa kannenpultit eivät ole samanpituisia; pitää katsoa, että pultit tulevat oikeisiin paikkoihin.
Fred Scuttle
Viestit: 2064
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: briggs& Strattonin varaosat

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

tane II kirjoitti: To Kesä 08, 2023 4:05 pm
Fred Scuttle kirjoitti: To Kesä 08, 2023 2:01 pm
tane II kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 4:34 pm No nuo ylläolevat venttiilivälykset pitäisi sitten olla oikeat siihen koneeseen.
Löytyisikö kannen kiristysmomentit ja -järjestys?
Tuossa korjauskirjassa oli ohjeet ja momentit kannen kiristämiseen, mutta siinä ei käsitellä Quantumia. (Lähetin ne sivut maililla, mutta ei näköjään mennyt perille; minulla on jotain ongelmaa gmailiin lähettämisessä, pitää selvittää.) Haynesin kirjan mukaan Quantumin kannenpulttien momentti on 16 Nm. Äkkiä katsoen en huomannut kiristysjärjestystä. Ainakin joissain Briggsin malleissa kannenpultit eivät ole samanpituisia; pitää katsoa, että pultit tulevat oikeisiin paikkoihin.
Tuli ne kaksi sivua, jossa oli venttiilinsäätöjutut. Ei taida lyhyessä kannessa olla niin nokonnuukaa, vaikka ei justiin ohjeiden mukaan menekään; käyttää normaalia ristiin kiristämistä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies ja 51 vierailijaa