Tecumseh formula 13hp
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Tecumseh formula 13hp
Alkaa neuvot olee vähissä ajoleikkurin kanssa missä otsikon mukainen kone. Kipinä on hyvä, bensa tulee kaasarille mutta ei käynnisty. Jos ruikkaa suoraan kaasaariin bensaa käynnistyy heti ja sammuu kun ne on palaneet pois. Polttoaine letkun irrottaa kaasarilta ja starttaa ni bensaa tulee. Voiko olla että pumppu ei kehitä tarpeeksi painetta? Kaasariin laitettiin korjaussarja, toimi puoli kesää ja taas alko temppuilu. Vaihettiin koko kaasari ja ei auta. Ideoita?
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
onko letkut vaihdettu? Nekin voi sisältä olla pykineitä. EI kai nämä kaasarit mitään painetta tarvitse toimiakseen se alipaine siirtopumppu taitaa noisssa melkeimpä olla vaan siksi että tahtoo tankit olla aika alhaalla ja ajellaan vinossa maastossa.
Edit: Uudelleen luettuna jos kerran kaasarille asti tulee bensaa, niin kuulostaa, että neula jumissa tai suutin tukossa.
Edit: Uudelleen luettuna jos kerran kaasarille asti tulee bensaa, niin kuulostaa, että neula jumissa tai suutin tukossa.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Ne jenkki letkut tai mitä lie liukenee turpoo ajan oloon ja tukkii linjat,( tehty puhtaamille nesteille!)
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2020 5:04 pm
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Oliko uusi kaasari jokin merkitön halpismalli, hintaluokkaa alle 50€?
Itsellä kävi 15hp Kohlerin kanssa niin, että tilasin Saksasta tuollaisen muutaman kympin kaasarin Walbron tilalle ja sen piti olla sopiva kaikkiin 1 pyttyisiin Kohlereihin.
Todella vaikea oli saada käyntiin eikä käynyt ilman imua ollenkaan kuin täyskierroksilla, eikä silloinkaan kestänyt kuormaa ollenkaan.
Porasin "pääsuutinta" pari kymppiä suuremmaksi ja nyt toimii jollakin tavalla. Ilman imua ei lähde käyntiin edes lämpimänä. Pitäisi porata vielä hiukan suuremmaksi, mutta ei ole tullut hommattua sopivaa terää. Muistaakseni alkuperäiseen reikään ei millinen terä mennyt mutta 0,8 tuntui väljältä, joten porasin ensin millisellä ja sitten vielä 1,2 jolloin koneesta tuli käyttökelpoinen. Sitten on seuraavat koot popniittiteriä jotka on aivan liian suuria.
Itsellä kävi 15hp Kohlerin kanssa niin, että tilasin Saksasta tuollaisen muutaman kympin kaasarin Walbron tilalle ja sen piti olla sopiva kaikkiin 1 pyttyisiin Kohlereihin.
Todella vaikea oli saada käyntiin eikä käynyt ilman imua ollenkaan kuin täyskierroksilla, eikä silloinkaan kestänyt kuormaa ollenkaan.
Porasin "pääsuutinta" pari kymppiä suuremmaksi ja nyt toimii jollakin tavalla. Ilman imua ei lähde käyntiin edes lämpimänä. Pitäisi porata vielä hiukan suuremmaksi, mutta ei ole tullut hommattua sopivaa terää. Muistaakseni alkuperäiseen reikään ei millinen terä mennyt mutta 0,8 tuntui väljältä, joten porasin ensin millisellä ja sitten vielä 1,2 jolloin koneesta tuli käyttökelpoinen. Sitten on seuraavat koot popniittiteriä jotka on aivan liian suuria.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Heikki 75 kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 6:57 pm Oliko uusi kaasari jokin merkitön halpismalli, hintaluokkaa alle 50€?
Itsellä kävi 15hp Kohlerin kanssa niin, että tilasin Saksasta tuollaisen muutaman kympin kaasarin Walbron tilalle ja sen piti olla sopiva kaikkiin 1 pyttyisiin Kohlereihin.
Todella vaikea oli saada käyntiin eikä käynyt ilman imua ollenkaan kuin täyskierroksilla, eikä silloinkaan kestänyt kuormaa ollenkaan.
Porasin "pääsuutinta" pari kymppiä suuremmaksi ja nyt toimii jollakin tavalla. Ilman imua ei lähde käyntiin edes lämpimänä. Pitäisi porata vielä hiukan suuremmaksi, mutta ei ole tullut hommattua sopivaa terää. Muistaakseni alkuperäiseen reikään ei millinen terä mennyt mutta 0,8 tuntui väljältä, joten porasin ensin millisellä ja sitten vielä 1,2 jolloin koneesta tuli käyttökelpoinen. Sitten on seuraavat koot popniittiteriä jotka on aivan liian suuria.
Sellainenhan se.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Putsaa ja rassaa se alkuperäiskaasutin niin ettei mihinkään reikään jää tukkeumaa, niin eiköhän se siitä. Vika on ihan selkeä ettei saa bensaa. En ole tutkinut tuottaako bensapumput merkittävää painetta näissä, mutta kyllä se täydellä kaasarilla pitää käyntiin lähteä vaikka ilma pumppua. Imuilman virtaus sen bensan kuljettaa kaasarin kohokammiosta pääsuuttimen kautta sylinteriin.
Jaa semmonen tuli mieleen, onko kaasarin kohokammion pohjassa magneettiventtiili? Eli meneekö siihen sähköjohto? Jos on ja rikki, niin ei varmaan lähde käyntiin.
Jaa semmonen tuli mieleen, onko kaasarin kohokammion pohjassa magneettiventtiili? Eli meneekö siihen sähköjohto? Jos on ja rikki, niin ei varmaan lähde käyntiin.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2020 5:04 pm
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Tuo magneettiventtiili kannattaa tarkastaa. Mulla oli tuon kiinankaasarin mukana vain liitinrunko johon piti laittaa koneenpuolen johdot kiinni, eli olisi ollut mahdollista kytkeä myös väärinpäin.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Ei oo piuhoja kaasarissa ja orkkis kaasari on rassattu ja uä pesty. Sehän just on varmaa et bensaa ei saa mutta mulla loppuu järki et miks ei.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
No jo on. Mites venttiilinvälykset? Mietin jos pakoventtiili kantaa ja imutahdin imu ei riitä imemään kaasuttimesta bensaa, kun ottaa pakoputkesta myös samalla ilmaa sylinteriin. Vähän kaukaa haettu teoria joo, mutta jos olettaa että kaasutinpuoli onkin kunnossa, on vikaa haettava muualta.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Voiskos olla että kampuran stefa falskaa sen verran että ei tuu tarpeeks imuu? Tänään taas purin kaasarin, puhdas on. Ja ei lähde käymään, paitsi jos suihkuttaa bensaa suoraan kurkkuun, käy sen aikaa kun soppa riittää.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Täytyy nuo venttiilivälykset kattoo kans. Onko kellään tietoo että millaset välykset tässä pitäis olla?
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Ei vaikuta akselin tiivisteet mitää sylinterin täytöksee.
Kaasarissa kuitenkin pensaa, ja sen pinta suunillee oikea??
Juu, venttiilivälyksiä kannattaa tutkailla, mut kait siellä puristuksia on, jos ulkopuolisella ryypyllä käy?!
-
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Ei mitään imuvuotoja ole mahdollisesti kaasarin ja sylinterin välillä?
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Puristuksia on kyllä. Mutta jokuhan täs nyt on vikana kun ei käy vaikka päällään seisois.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Tänään yritin imuvuotojakin tutkia mutta en ainakaan havainnut että ois.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Longhinin kaasari ei itsellä käynyt kuin ryypyllä vaikka oli "puhdas" Xyleenissä pyörittelin hetken aikaa ja suuttimet liottelin erikseen. Sen jälkeen alkoi käymään nätisti. Voi siis joku paikka/kanava olla tukossa vaikka puhtaalta näyttääkin.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Voisi tietty koittaa sotkea bensan sekaan jotain kaasuttimen puhdistusainetta, vaikka olen noita yleensä huijausaineena pitänyt.
Hommasin hiljattain vuosia seisoneen honda sarvitraktorin. kävi huonosti kierroksilla, booasi, ampuikin.
Eilen kippasin tankkiin suuren yliannoksen tuollaista https://www.liqui-moly.com/fi/fi/kaasut ... .html#2810.
Muutan tunnin annoin käydä solkottaa tyhjäkäynnillä ja värkki rupesi toimimaan jotakuinkin normaalisti.
Hommasin hiljattain vuosia seisoneen honda sarvitraktorin. kävi huonosti kierroksilla, booasi, ampuikin.
Eilen kippasin tankkiin suuren yliannoksen tuollaista https://www.liqui-moly.com/fi/fi/kaasut ... .html#2810.
Muutan tunnin annoin käydä solkottaa tyhjäkäynnillä ja värkki rupesi toimimaan jotakuinkin normaalisti.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
En tiiä onko noista litkuista bensan seassa mitään apua, jos kaasuttimessa on joku niin tukossa ettei kone käy. Silloinhan nuo aineetkaan ei kulje läpi ja liota mitään mennessään. Kaasutin irti ja irrallaan pesuun on omat Karb. Cleaner aineet, jotka on hyviä.
En nyt kuitenkaan usko että siinä kaasarissa on tukkeumaa, jos olet sen purkanut ja putsannut joka paikasta.
Onko leikkurin tankissa muuten miten vanhat bensat? Oletko koittanut tuoreella bensalla?
En nyt kuitenkaan usko että siinä kaasarissa on tukkeumaa, jos olet sen purkanut ja putsannut joka paikasta.
Onko leikkurin tankissa muuten miten vanhat bensat? Oletko koittanut tuoreella bensalla?
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Tuoretta on ja tankkikin putsattu. Sanoisin aika mystiseksi laitteeksi. Kaikki vehkeet oon tähän asti saanut käymään, mutta nyt alkaa jo sen verta ärsyttää että saattaa juhannuksena löytyä uus käyttötarkoitus
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Tecumseh formula 13hp
Joskus ennen muinoin sanottiin että jos vika vaikuttaa olevan kaasarissa niin silloin se ei ole siinä vaan jossain muualla.
Joten onko mahdollista että vauhtipyörästä olisi kiila kulunut tms.ja ajoitus heittäisi sen verran ettei käy normaalisti?
Tai jos edelleen epäillään kaasarivikaa niin onko siitä kaasarista aivan varmasti puhdistettu kaikki kanavat?
Ja kannattaisi kokeilla laittaa joku erillinen "tankki" johon bensaletku kiinni niin saa varmistettua että ei tankissa ole esim. sellaista vikaa ettei se saa korvausilmaa.
Joten onko mahdollista että vauhtipyörästä olisi kiila kulunut tms.ja ajoitus heittäisi sen verran ettei käy normaalisti?
Tai jos edelleen epäillään kaasarivikaa niin onko siitä kaasarista aivan varmasti puhdistettu kaikki kanavat?
Ja kannattaisi kokeilla laittaa joku erillinen "tankki" johon bensaletku kiinni niin saa varmistettua että ei tankissa ole esim. sellaista vikaa ettei se saa korvausilmaa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], kkuula ja 87 vierailijaa