New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
- Viesti:
New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Olisko vinkkiä tai vastaavan laista ongelmaa ollu muilla.
Kyseisessä koneessa seuraavan laista oiretta, varsinkin kylmänä.
Ylävaunun kääntö menee yhtä äkkiä hitaaksi, ja samoin ajo hiipuu välillä. Esim jos kääntö toimii normaalisti, ja käyttää kaivuu varren ääriasennossa niin kääntö saattaa mennä tosi hitaaksi, ei kuitenkaan joka kerta.
Tuo ajo kun hiipuu niin pumpput ei nosta painetta kuin alle 250bar, samoin tuo kääntö kun on hidas niin vaikka kahvan kääntää kerralla ääriasentoon jää 2 pumpun paine alle 100bar.
Olisko jollain kokemuksia tai tietoa tämmösestä oireista?
Kyseisessä koneessa seuraavan laista oiretta, varsinkin kylmänä.
Ylävaunun kääntö menee yhtä äkkiä hitaaksi, ja samoin ajo hiipuu välillä. Esim jos kääntö toimii normaalisti, ja käyttää kaivuu varren ääriasennossa niin kääntö saattaa mennä tosi hitaaksi, ei kuitenkaan joka kerta.
Tuo ajo kun hiipuu niin pumpput ei nosta painetta kuin alle 250bar, samoin tuo kääntö kun on hidas niin vaikka kahvan kääntää kerralla ääriasentoon jää 2 pumpun paine alle 100bar.
Olisko jollain kokemuksia tai tietoa tämmösestä oireista?
-
- Viestit: 2000
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Pumput ei saa öljyä?
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Tämä alkaa tuntua aika mystiseltä vialta. Mitä kyselly jotka työkseen näitä korjaavat, ei ole vastaan tullu tämmöstä aiemmin.
- Rh-
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su Tammi 05, 2020 6:44 pm
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Pumput, pumppujen kulmansäätö ja sen paine?
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051
Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Paineanturivika?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 172
- Liittynyt: To Huhti 10, 2014 8:31 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Tätä jos lähtee loogisesti ajattelemaan niin kaksi vaihtoehtoa on, joko jossain on suuri sisäinen vuoto tai pumppujen kulma menee pieneksi. Koska kuvauksesta ymmärsin, että molemmissa pumpuissa tapahtuu sama niin jälkimmäinen vaihtoehto on huomattavasti todennäköisempi.
Miten pumppujen säädin toimii? Hydraulikaavio taas auttaisi tähän. Yleensä kaivinkoneissa on vakiotehosäädin (eli vääntösäädin kun pumppuhan ei tiedä pyörimisnopeuttaan). Pumppu pyrkii maksimikulmalle ja paineen kasvaessa kulma pienenee, jotta diesel ei sammu. Tähän sitten on lisätty erilaisin kikkailuin ulkoista kulmanrajoitusta yms. Onko koneessa eri työmoodeja valittavissa? Tuntuisi, että tähän liittyvissä venttiileissä jotain häikkää ja pumput menevät pienelle.
Miten pumppujen säädin toimii? Hydraulikaavio taas auttaisi tähän. Yleensä kaivinkoneissa on vakiotehosäädin (eli vääntösäädin kun pumppuhan ei tiedä pyörimisnopeuttaan). Pumppu pyrkii maksimikulmalle ja paineen kasvaessa kulma pienenee, jotta diesel ei sammu. Tähän sitten on lisätty erilaisin kikkailuin ulkoista kulmanrajoitusta yms. Onko koneessa eri työmoodeja valittavissa? Tuntuisi, että tähän liittyvissä venttiileissä jotain häikkää ja pumput menevät pienelle.
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
En osaa sanoa vaikuttaako "tietokone" tuohon mutta yksi asiakas väitti että koppelo pitäs välillä nollata jollain huolto koodilla että saa täydet tehot. Itsellä ei ole bsr mallista kokemusta kun on vain sr malli
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
-
- Viestit: 1550
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Eikös tuo ole jo sitä ikäluokkaa, että kaikki vianetsintä alkaa vikakoodien luvulla.
Saattaa päästä helpostikin vian jäljille.
Sit jos kone ei anna mitään vikakoodeja, saattaa olla mekaaninen vika, jolloin aletaan vikaa kartoittaa perinteisimmillä keinoilla.
Eiköhän tuosta aukea jollain kikalla vikalista sinne koneen omaan tauluun, josta vois jo selvitä jotain.
Saattaa päästä helpostikin vian jäljille.
Sit jos kone ei anna mitään vikakoodeja, saattaa olla mekaaninen vika, jolloin aletaan vikaa kartoittaa perinteisimmillä keinoilla.
Eiköhän tuosta aukea jollain kikalla vikalista sinne koneen omaan tauluun, josta vois jo selvitä jotain.
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Joo se tarvii vissii sen pinkoodin et pääsee "huoltotasolla"
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Kyllä koneessa on valittavana neljä eri työmoodia. Koneen näytöltä pääsee diagnostiikka tilaan,josta pääsee näkemään pumppujen paineet ym.
Nuo vikakoodit tulee jos vika on sähköinen,jos jossain venttiilissä on mekaaninen vika, niin eipä se sitä taida kertoa.
Tuossa jakotukissa on noita venttiileitä 7kpl,joista 4 on ilmeisesti propoventtiliä. Jos noista esim yksi ei kunnolla sulkeudu, niin voiko se tuoda oiretta johonkin muuhun liikkeeseen?
Vaihdoin samalla arvolla olevia ristiin, oireet hävisi ainakin nyt. Saa nähdä mitä tekee huomenna,kun öljyt on kylmät. Mekaaniset viat propoventtiileissä ,voi ilmeisesti tehdä mystisiä oireita.
Nuo vikakoodit tulee jos vika on sähköinen,jos jossain venttiilissä on mekaaninen vika, niin eipä se sitä taida kertoa.
Tuossa jakotukissa on noita venttiileitä 7kpl,joista 4 on ilmeisesti propoventtiliä. Jos noista esim yksi ei kunnolla sulkeudu, niin voiko se tuoda oiretta johonkin muuhun liikkeeseen?
Vaihdoin samalla arvolla olevia ristiin, oireet hävisi ainakin nyt. Saa nähdä mitä tekee huomenna,kun öljyt on kylmät. Mekaaniset viat propoventtiileissä ,voi ilmeisesti tehdä mystisiä oireita.
-
- Viestit: 2000
- Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 9:28 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Voi tehdä mystisisä oireita sisäinen vuoto, työntää painetta LS linjaan ja pumput nollille ja nukuttaa koneen.Juka kirjoitti: ↑Pe Touko 26, 2023 10:44 pm Kyllä koneessa on valittavana neljä eri työmoodia. Koneen näytöltä pääsee diagnostiikka tilaan,josta pääsee näkemään pumppujen paineet ym.
Nuo vikakoodit tulee jos vika on sähköinen,jos jossain venttiilissä on mekaaninen vika, niin eipä se sitä taida kertoa.
Tuossa jakotukissa on noita venttiileitä 7kpl,joista 4 on ilmeisesti propoventtiliä. Jos noista esim yksi ei kunnolla sulkeudu, niin voiko se tuoda oiretta johonkin muuhun liikkeeseen?
Vaihdoin samalla arvolla olevia ristiin, oireet hävisi ainakin nyt. Saa nähdä mitä tekee huomenna,kun öljyt on kylmät. Mekaaniset viat propoventtiileissä ,voi ilmeisesti tehdä mystisiä oireita.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Tammi 03, 2017 5:14 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Yritän tässä oppia kaivinkoneen hydrauliikka muutenkin. Onkohan tässä koneessa tuota LS linjaa ollenkaan? On tuo esiohjaus puoli jossa paine 45bar, sama esiohjaus hoitaa myös pumppujen propoventtilejä jotka säätää pumpunkulmia eli tuottoa. Onkohan näin?
Jos joku osaisi selittää tarkasti tuon hydrauliikan toiminnan ja järjestyksen, mitä tapahtuu milloikin olis kyllä hyvä
Jos joku osaisi selittää tarkasti tuon hydrauliikan toiminnan ja järjestyksen, mitä tapahtuu milloikin olis kyllä hyvä
-
- Viestit: 1550
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Tässäpä tullaan tähän, että moni työkseenkään noita korjaava ei osaa aukottomasti kertoa miten minkäkin koneen hydrauliikka toimii.
Merkki ja kone/vuosimalli eroja on niin laaja kirjo, ettei niissä muistitiedon varassa pärjää enää kukaan.
Merkkihuoltajalla on sentään takana tehtaan tuotetuki, mut monimerkki huoltajalla ei ole aina pääsyä kaikkeen tietoon.
Noiden oireiden perusteella pumpun kakkospiiri tippuu ajoittain vajaalle tuotolle, eli ei todennäköisesti ole silloin ns. säätötilassa vaan jää toimimaan jonkun olettaman varaan. Boxin softassa voi olla luotu oletusarvo puuttuvalle painetiedolle, kierroslukutiedolle, tms. Nää olettamat on yleensä luotu varman päälle siten, että kone jää toimimaan niin verkkaisesti, että vikatilan huomaa, pystyy siirtämään parempaan paikkaan tai lavetille, mutta varsinaisesta työteosta tulee takkuista.
Kaivuvarsi käyttää yleensä molempia pumppuja liikkeen nopeuden takia, samoin ajo suuren tilavuusvirtatarpeensa takia.
Kun kaivuvarsi käytetään ääriasennossa, käy molempien pumppujen työpaineet maksimissa. Jos tällöin 2 pumpun paineanturi antaa jotain epämääräistä painetietoa, saattais tietokone mennä hämilleen.
Toisaalta pumpuita tulee tyhjällä kauhalla kaivutikkua liikutettaessa käytännössä maksimituottoa, kunnes saavutetaan liikkeen pääty, jolloin paine nousee maksimiin ja samaa tahtia pumppujen tuotto ajetaan minimiin, jotta maksimi työpaine saavutetaan.
Tämä toimii, koska kone ei sammu, kun liike ajetaan rajaan, eli pumput säätyy sujuvasti alaspäin.
Mut tämän jälkeen ei toinen pumppu enää säädy maksimituotolle, koska tietyt liikkeet hidastuu, esim. se ylävaunun kääntö, jonka öljy tulee todennäköisesti 2 pumpulta.
Eli mekaaninen vika 2 pumpun kulmasäädössä on myös mahdollinen, mut vahva veikkaus ihan johonkin virheelliseen, tai hetkellisesti katoavaan painetietoon.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Kobelcon hydraulisysteemi on mulle ihan hepreaa, Hitachin kaavioita tuli tutkittua 10vuotta mutta pari kertaa yritin koppelon syysteemiä ymmärtää, en tajunnu
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1550
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Näinhän se just menee. Perusperiaatteetteeltaan eri konemerkkien hydrauliikat on pitkälti samoja, mut toteutustapa vaihtelee suuresti ja jokaisella merkillä on omat hienoutensa/kummallisuutensa. Kaaviokuvasta ei tahdo tajuta, miks joku toiminto on toteutettu noin, ennenkuin joku kertoo mitä sillä haetaan.
Omasta Hitacista oon miettiny sitä, miks puomin nosto lähtee liian rajusti.
Kauhan ollessa tyhjä ja lähellä, lähtee nostamaan ihan hallitusti, mut puomi suorana, tai täydellä kauhalla tuntuu välillä lähtevän ihan on/offina, vaikka kuinka varovasti vetää kahvasta.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Itse veikkaan lukkoventtiiliäArpe kirjoitti: ↑Su Touko 28, 2023 1:26 pmNäinhän se just menee. Perusperiaatteetteeltaan eri konemerkkien hydrauliikat on pitkälti samoja, mut toteutustapa vaihtelee suuresti ja jokaisella merkillä on omat hienoutensa/kummallisuutensa. Kaaviokuvasta ei tahdo tajuta, miks joku toiminto on toteutettu noin, ennenkuin joku kertoo mitä sillä haetaan.
Omasta Hitacista oon miettiny sitä, miks puomin nosto lähtee liian rajusti.
Kauhan ollessa tyhjä ja lähellä, lähtee nostamaan ihan hallitusti, mut puomi suorana, tai täydellä kauhalla tuntuu välillä lähtevän ihan on/offina, vaikka kuinka varovasti vetää kahvasta.
-
- Viestit: 1550
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Nostosylinterien tyvellä oleva paineanturi antoi vikakoodia. Anturi uusittu. Vikakoodi hävis, itse vika ei.
Molemmat nostosylinterien lukkoventtiilit purettu pöydälle rinnakkain osiin. Silmämääräisesti ehjää. Karat siistit, naarmuttomat ja liikkuvat herkästi, jouset ehjät, yms..
Lukkoventtiilipalikan sisäinen halkeama vois olla mahdollinen, mut ei silmämääräisesti ollu havaittavissa moista.
-
- Viestit: 4377
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Letkurikot oireilee laskulla ei nostolla.
Karakupin jousi liian löysä?
Karakupin jousi liian löysä?
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 1550
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Pääpuomin karalla saattaa olla jotain hämärää. Joskus harvoin, jos kone on seisonu pidempään käyttämättä, lähtee muut liikkeet toimimaan, paitsi puomin nosto.
Hetken kun käyttää ja liikuttelee hieman vaikkapa kauhan kääntöä, jonka jälkeen sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen, lähtee myös nosto toimimaan.
Tämän jälkeen toimii taas suht normaalisti, poislukien tuon nostoliikkeen hätäisen lähdön.
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Su Marras 06, 2011 7:22 pm
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Viesti:
Re: New holland e135bsr hydrauliikka oireet.
Onko hitachissa samanlainen shokkiventtiili kuin koppelossa https://www.afparts.com/fi/tuote/kobelc ... piirivaro/ omassa kobelcossa taitto teki kummallisia liikkeitä ja välillä meni "veltoksi" oli tuon mötikän sisältä o-rengas poikki sen ku vaihto ni loppu ongelmat
Ford 5000 Um
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Sisu r-142 koneenkuljetusauto
Valmet 605
Susi SM Hiab 650 ja multilift 16t
Valmet 602
Zetor 7745+Ek
scania vabis vm.74 "Vajokki" matkailuauto projekti
http://www.konekansa.net
http://zetormiehet.munfoorumi.com
www.sisua.net
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Mika 82, retsi, Saapiska, Vilz ja 33 vierailijaa