Volvo V50 1,6D 2010
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Tuohan on pitkälti sama auto kun focus mk2.
Eli hyvä peli.
Kokemusta on 13 vuoden ajalta.
Eli hyvä peli.
Kokemusta on 13 vuoden ajalta.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Miten se juuritiivisteongelma vaikuttaa öljyihin? Meijän tossa on ainakin suuttimien juuret on kuivat.Aakku kirjoitti: ↑Su Tammi 22, 2023 7:57 pmSe öljysihdin tukkeutuminen johtuu niistä suuttimien juuritiivisteiden vuodoista. Öljy puuroutuu ja samalla menee turbon voiteluputken sihti tukkoon. Seurauksena turbon hajoaminen. Virallisessa ohjeessa muistaakseni turboputken sihti jätetään korjauksen yhteydessä pois.
Turbossa vähän öljyä pinnalla. Kiihdyttäessä ei savuta tai tee muutakaan ihmeellistä.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Onko siinä muuten 8 vai 16 venttiilinen moottori?
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
16 taitaa olla.
-
- Viestit: 6675
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
En kyllä volvoja menisi sillä mainostamaan että olisivat foordeille jotain sukua. Melkein onnistuivat isojenkin volvojen maineen tuhoamaan silloin kun niistä yritettiin mondeoita tehdä. Toivottavasti nyt kiinalaisomistuksessa saavat taas tehdä "oikeita" volvoja.
Vanhalta ajalta on kokemusta belgian fordista ja hollannin volvosta - valitettavasti! Göteborgilainen oli ihan toista maata, muutenkin kuin valmistuspaikan osalta.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
No se on vaan mun kokemus.mauri kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 6:58 pmEn kyllä volvoja menisi sillä mainostamaan että olisivat foordeille jotain sukua. Melkein onnistuivat isojenkin volvojen maineen tuhoamaan silloin kun niistä yritettiin mondeoita tehdä. Toivottavasti nyt kiinalaisomistuksessa saavat taas tehdä "oikeita" volvoja.
Vanhalta ajalta on kokemusta belgian fordista ja hollannin volvosta - valitettavasti! Göteborgilainen oli ihan toista maata, muutenkin kuin valmistuspaikan osalta.
Niin ja myös kaverin , sillä oli samanlainen dieselinä ja ajoi sillä 500tkm.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Niin tätä koitin aiemmin kysyä:
Miten se suuttimien juuritiivisteongelma vaikuttaa öljyn puuroutumiseen? Meijän tossa on ainakin suuttimien juuret on kuivat.
Turbon seudulla vähän kosteutta, öljyä. Kiihdyttäessä ei savuta tai tee muutakaan ihmeellistä. Pitääkö olla huolissaan?
Miten se suuttimien juuritiivisteongelma vaikuttaa öljyn puuroutumiseen? Meijän tossa on ainakin suuttimien juuret on kuivat.
Turbon seudulla vähän kosteutta, öljyä. Kiihdyttäessä ei savuta tai tee muutakaan ihmeellistä. Pitääkö olla huolissaan?
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Tämähän onkin Renaultin dieselmoottori.asfalttiviljelijä kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 11:10 am Minulla edeltäjä V40 1,9D vm-04, 280 tkm eli rotunsa viimeinen, Moottorissa ei mitään ongelmia, liekö hänessä hiukkassuodatinta, ei ole mitään pyytänyt. Takajarrut tyyppivikaiset. Nyt on jakopään hihnan vaihdossa, edellisestä vaihdosta 7 vuotta. Kulutus 5,5 L/100. Paras auto tähänastisista.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 956
- Liittynyt: To Heinä 26, 2018 10:01 am
- Paikkakunta: Raasepori
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Ja eiks se koppa ollut Mitsubishi?SamiT kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 8:53 pmTämähän onkin Renaultin dieselmoottori.asfalttiviljelijä kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 11:10 am Minulla edeltäjä V40 1,9D vm-04, 280 tkm eli rotunsa viimeinen, Moottorissa ei mitään ongelmia, liekö hänessä hiukkassuodatinta, ei ole mitään pyytänyt. Takajarrut tyyppivikaiset. Nyt on jakopään hihnan vaihdossa, edellisestä vaihdosta 7 vuotta. Kulutus 5,5 L/100. Paras auto tähänastisista.
-
- Viestit: 4422
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Olen antanut itseni ymmärtää että Meganessa oli sama mottori ja että alusta olisi Mitsubishiä.
Olin juuri maksanut oppirahat uutuusmallista, niin ajattelin että jo elinkaarensa päässä oleva olisi luotettavampi.
Olin juuri maksanut oppirahat uutuusmallista, niin ajattelin että jo elinkaarensa päässä oleva olisi luotettavampi.
-
- Viestit: 3248
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2014 12:45 am
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Kyllä, Megane 1 1.9 dCi:ssä oli pohjimmiltaan sama Renaultin kone kuin vanhassa S40:ssä. Samaa F9Q perhettä näyttävät oleva uudemmissakin 1.9 Megane II:ssa, tehoa on otettu noista enemmän, jotain 130hp paikkeilla.
Viimeksi muokannut juntunen, Ti Tammi 24, 2023 8:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Täällä taas vanhalta ajalta hyviä kokemuksia Hollannin Volvoista ja uudemmalta ajalta huonoja Göteborgin vastaavista.mauri kirjoitti: ↑Ma Tammi 23, 2023 6:58 pmEn kyllä volvoja menisi sillä mainostamaan että olisivat foordeille jotain sukua. Melkein onnistuivat isojenkin volvojen maineen tuhoamaan silloin kun niistä yritettiin mondeoita tehdä. Toivottavasti nyt kiinalaisomistuksessa saavat taas tehdä "oikeita" volvoja.
Vanhalta ajalta on kokemusta belgian fordista ja hollannin volvosta - valitettavasti! Göteborgilainen oli ihan toista maata, muutenkin kuin valmistuspaikan osalta.
-
- Viestit: 4422
- Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Näinhän se on että kun hyvän löytää, niin uutta samanlaista ei ole saatavana. Tuossa juuri poika arvioi että alkaa mieli tehdä vanhanajan perusautoa, huippunykyaikaisissa on liikaa toimintoja joita ilman tulee toimeen, vikatilanteissa vain ongelmia.
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Mikä mahtaa olla vikana kun kulkupuoli meni äkillisesti surkeaksi: Ei kiihdy ja ottaa kiekkaa vain 2800rpm. Infotaulussa lukee moottorinohjausjärjestelmä vaatii huoltoa. Kiihdyttäessä kuuluu kun suhisee, niinkuin ahtoputki olisi irti, mutta välijäähdytin on niin piilossa, että sitä en vielä ole kaivanut näkyviin. Enkä ehdi tänään. Onko joku "hauskempi" vika todennäköisempi?
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Ahtoputki irti tai ahtopaineensäätimeltä letku irti tai säädin jumissa jos vika alkoi yhtäkkiä.
Tai noita itse katselisin ensimmäisenä.
Tai noita itse katselisin ensimmäisenä.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Nuin vanhasta kukaan mitään kattelle katsastuksessa että onko pönttö tyhjä ja egr poistettu kunhan rääkäsytestin läpäsee. Tämä koskee uudempia autoja ja tulee ehkä voimaan ensi vuonna jos trafi keksii vain miten tuota valvotaan. Ongelma tässä on että järjestelmille ei ole mitään standartia joten katastusasemat on helisemässä yleistesterin kanssa mitä käyttävät. Tehtaat ovat saaneet valvontapiirin ja vikakoodit tehdä miten haluaa. Osaava ohjelmoija myös pystyy peittämään toimimattomuuden. Eräs idea on ollut että mikäli on epäilys manipuloinnista niin pitää merkkiliikkeestä hakea todistus että järjestelmä toimii oikein. Aika näyttää miten tämän asian trafi hoitaa. Itelle on tullut vastaan niin hyvin piilotettu toimimattomuus että kusiputken painekokeessa vasta testeri huomasi että nyt ei ole kaikki kunnossa,ei vikakoodeja reaaliaikainen data näytti ok lukemia,toimintotesti ei mennyt vaan läpi. Kysyin asiasta tutulta katsurlta että miten meinaatte oikein valvoa,he olivat samaa kysyneet trafilta ja sieltä oli vastattu ettei he tiedä vielä
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Kyllä tuossakin nyt on taas sellainen omatunnon testaus suomalaiselle lainkuuliaiselle autoilijalle. Onhan näitä "viritettyjä" autoja jo päätynyt kaupanpurkuun kun "viritystä" ei ollut ostajalle mainittu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Vastaan itse: ahtopuoli ei vuotanut, vaikka siltä näytti ensin. Vikakoodeista huolestuttavin oli hiukkasloukkuun liittyvä, en muista tarkkaan. Nollaamalla auto rupesi taas kulkemaan normaalisti. Asentaja oli sitä mieltä, että automaattista regenerointia ei ollut tapahtunut ja suodatin antoi vikakoodin. Ja ecu rajoitti sitten tehot.Tjsal kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 8:23 pm Mikä mahtaa olla vikana kun kulkupuoli meni äkillisesti surkeaksi: Ei kiihdy ja ottaa kiekkaa vain 2800rpm. Infotaulussa lukee moottorinohjausjärjestelmä vaatii huoltoa. Kiihdyttäessä kuuluu kun suhisee, niinkuin ahtoputki olisi irti, mutta välijäähdytin on niin piilossa, että sitä en vielä ole kaivanut näkyviin. Enkä ehdi tänään. Onko joku "hauskempi" vika todennäköisempi?
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Onko auto ollut lyhyessä pätkä ajossa? Jos dpf poltto jää kesken usemman kerran niin dpf vastapaine nousee helposti yli raja arvon ja sytyttää vikakoodin. Itse veikkaisin että dpf vaihto edessä lähiaikoina.
-
- Viestit: 7799
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Volvo V50 1,6D 2010
Tuosta itseltä unohtui sanoa aiemmassa vastauksessa että ei harvinaista olisi jumittava egr venttiilikään.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa