jokuvaan kirjoitti:On pieni mahdollisuus, että valmistaja vastaa kohteliaasti laadittuun (ei-rallienglanti) sähköpostikysymykseen tilavuudesta. Toinen tapa on laittaa yhtä paljon öljyä takaisin kun on otettu pois ja vähän extraa päälle.
Hyvin ymmärsivät ja vastasivat ja vielä kiittelivätkin kysymyksistä.
76 fluid ounces of conventional 20W50 motor oil. Schematic and purge procedure attached.
Hyvä ryhmä täällä tukena Heti uskalsin Stigalle tarjota hydrostaattiin pyolisynteettistä Motorexin 10W40 kun löytyi sopiva kannunpohja verstaalla.
Täytyi ensin täältä varmistaa
Parin vuoden välein olen Huskyyn laatikkoöljyt vaihtanut. Ekalla kerralla laitoin 10w30 universaalia, mutta siitä eteenpäin 5w40, kun jossakin Huskyn ohjeessa se olikin suosituksena. En huomannut oikeastaan mitään eroa noilla laaduilla. Pääasia, että öljyä on ja edes joskus vaihtaa.
Meillä lopetti partner (Hydrogear) kulkemasta.
Purin perän, siellä tosiaan muuttuvatilavuuksinen pumppu/moottoripaketti, joka samaa pötköä. Ajovipu muuttaa mötkylän yläpään kulmaa (tais olla nimenomaan pumpun kulmaa)
Alapäässä oli imusihti aivan tukossa kurapaskaa. Sen pesu ja koko jutun..
Ilmaamien ihan törkeän vaikea homma. Luulin jo että se on rikki kokonaan.. kun sen sai vähän kulkemaan, poika ajoi sitä puolituntia, ennenkuin se toimi kunnolla.
Vivulla on rajoitettu kulma toiseen suuntaan (pakki) ettei kulje liikaa.. vipusuhteita korjaamalla sen saa menemään siis taaksepäin samaa vauhtia.
Ps hydrogearin perä ja rattaat on ihan törkeän vahvat. Mulla muuttui käsitys kokonaan siitä kun sen purki ja kasasi!
EskoS kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 10:44 am
Meillä lopetti partner (Hydrogear) kulkemasta.
Purin perän, siellä tosiaan muuttuvatilavuuksinen pumppu/moottoripaketti, joka samaa pötköä. Ajovipu muuttaa mötkylän yläpään kulmaa (tais olla nimenomaan pumpun kulmaa)
Alapäässä oli imusihti aivan tukossa kurapaskaa. Sen pesu ja koko jutun..
Ilmaamien ihan törkeän vaikea homma. Luulin jo että se on rikki kokonaan.. kun sen sai vähän kulkemaan, poika ajoi sitä puolituntia, ennenkuin se toimi kunnolla.
Vivulla on rajoitettu kulma toiseen suuntaan (pakki) ettei kulje liikaa.. vipusuhteita korjaamalla sen saa menemään siis taaksepäin samaa vauhtia.
Ps hydrogearin perä ja rattaat on ihan törkeän vahvat. Mulla muuttui käsitys kokonaan siitä kun sen purki ja kasasi!
Tavan 5W-40 moottoriöljyä sinne laitoin
Just näin. Muuttui Huskin Rideri ihan toiseksi vehkeeksi kun viilasi vipusuhteen kohilleen. Ja traktorimalliin saa kulkua samoin. Sama loota pikku ja isopyöräisessä.
EskoS kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 10:44 am
Meillä lopetti partner (Hydrogear) kulkemasta.
Vivulla on rajoitettu kulma toiseen suuntaan (pakki) ettei kulje liikaa.. vipusuhteita korjaamalla sen saa menemään siis taaksepäin samaa vauhtia.
Just näin. Muuttui Huskin Rideri ihan toiseksi vehkeeksi kun viilasi vipusuhteen kohilleen. Ja traktorimalliin saa kulkua samoin. Sama loota pikku ja isopyöräisessä.
Eiköhän siinä ole turvallisuus ollut syynä että säädöt on tehtaan jäljiltä tietyt.
Miten lienee ”virittelijöiden” vastuut kun tietämätön (tai lapsi, humalainen) teloo itsensä?
Kuolee ja loukkaantuu ihmisiä ilmankin. No vakuutusyhtiö selvittää.
EskoS kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 10:44 am
Meillä lopetti partner (Hydrogear) kulkemasta.
Vivulla on rajoitettu kulma toiseen suuntaan (pakki) ettei kulje liikaa.. vipusuhteita korjaamalla sen saa menemään siis taaksepäin samaa vauhtia.
Just näin. Muuttui Huskin Rideri ihan toiseksi vehkeeksi kun viilasi vipusuhteen kohilleen. Ja traktorimalliin saa kulkua samoin. Sama loota pikku ja isopyöräisessä.
Eiköhän siinä ole turvallisuus ollut syynä että säädöt on tehtaan jäljiltä tietyt.
Miten lienee ”virittelijöiden” vastuut kun tietämätön (tai lapsi, humalainen) teloo itsensä?
Kuolee ja loukkaantuu ihmisiä ilmankin. No vakuutusyhtiö selvittää.
Niin se vauhti nousee etanasta kilpikonnaksi. Ja mitä esimerkkeihin tulee niin niistä pääsee kun ei aja päihteissä, eikä alaikäisenä... Eli menee saman eteen ja taakse. Eikä se ole paljon se.
Mitähän tuo menee? Pitää mitata kun seuraavan kerran ajaa. Jotain reipasta kävelyvauhtia, ja omasta on ihan hitusen nostettu kierroksiakin. Paljon ei pysty kun hydrossa oli joku maksimi minkä sai kiertää. Sen verran menee kovempaa että vakiosta ohi pääsee. Suurin ero on siinä että pakilla liikkuu niinkuin työkoneen kuuluukin.
Muistini mukaan silloin kun ajetaan ohjaavat pyörät takana niin saattaa ajokäyttäytyminen olla mielenkiintoista, ainakin jos on vauhtia.
No, ajoihan ne Keimolassa remmivetoisella Volvo 343 maailmanennätyksenkin takaperinajossa. Pyöränkulmia olivat säätäneet ja nopeusrajoitinta viilanneet.
Mutta eihän nykynuoret edes tiedä mitä Keimola tarkoittaa tässä.
mauri kirjoitti: ↑Ma Touko 22, 2023 12:08 am
Mutta eihän nykynuoret edes tiedä mitä Keimola tarkoittaa tässä.
Offtopiccia: Silloisen työkaverin Rangerin kyydissä istuin kymmenisen vuotta sitten. Muutaman muun kaivurimiehen kanssa kierrettiin rataa ovenkahvat edellä "vielä viimeisen kerran" meiningillä. Seuraavana päivänä lyötiin asfaltit kyytiin.. Se oli sen ajan loppu se.
Bj Andy kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 10:58 pm
Mitähän tuo menee? Pitää mitata kun seuraavan kerran ajaa. Jotain reipasta kävelyvauhtia, ja omasta on ihan hitusen nostettu kierroksiakin. Paljon ei pysty kun hydrossa oli joku maksimi minkä sai kiertää. Sen verran menee kovempaa että vakiosta ohi pääsee. Suurin ero on siinä että pakilla liikkuu niinkuin työkoneen kuuluukin.
Ja minä kun ajattelin Murrikan ja Stigan vaihtaa hydrovetoseen....
Molemmat menee karkeasti arvioituna reipasta juoksu vauhtia, isoimmalla pykälällä kaasu pohjassa.
Teliveto-perverssi läähättää enemmän.
Zetor 3511, Nuffield 342+Ahma 450, MB 609D, MB L407D, Lada 21051 Mersu ilman paripyöriä ja traktori ilman kaksoiskytkintä on pilalla.
En ole koskaan mittaillut oman hydro riderin vauhtia, mutta kyllä siinä nyt vähintään Valentin Kononen saa olla jos reipasta kävelyvauhtia meinaa mukana pysyä
mauri kirjoitti: ↑Ma Touko 22, 2023 12:08 am
Muistini mukaan silloin kun ajetaan ohjaavat pyörät takana niin saattaa ajokäyttäytyminen olla mielenkiintoista, ainakin jos on vauhtia.
No, ajoihan ne Keimolassa remmivetoisella Volvo 343 maailmanennätyksenkin takaperinajossa. Pyöränkulmia olivat säätäneet ja nopeusrajoitinta viilanneet.
Mutta eihän nykynuoret edes tiedä mitä Keimola tarkoittaa tässä.
Oli joskus takapyöräohjattava leikkuri, josta hydrostaattivaihteisto oli rikki. Löysin kirpparilta mekaanisen vaihteiston ja sen enempiä laskematta pistin paikoilleen ja niillä hihnapyörillä mitä sattui löytymään. Se kulki melkein 40km/h ja oli aika pelottava laite. Ruohoa sillä ei kerennyt ajamaan, kun 1 vaihdekin liian nopea. Kaksi kertaa välityksiä vaihdoin, lopulta niin isot/pienet hihnapyörät, kuin fyysisesti mahtui ja jo kykeni pienemmillä vaihteilla leikkaamaan. Siltikin taisi 18km/h kulkea.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Bj Andy kirjoitti: ↑Su Touko 21, 2023 10:58 pm
Mitähän tuo menee? Pitää mitata kun seuraavan kerran ajaa. Jotain reipasta kävelyvauhtia, ja omasta on ihan hitusen nostettu kierroksiakin. Paljon ei pysty kun hydrossa oli joku maksimi minkä sai kiertää. Sen verran menee kovempaa että vakiosta ohi pääsee. Suurin ero on siinä että pakilla liikkuu niinkuin työkoneen kuuluukin.
Ja minä kun ajattelin Murrikan ja Stigan vaihtaa hydrovetoseen....
Molemmat menee karkeasti arvioituna reipasta juoksu vauhtia, isoimmalla pykälällä kaasu pohjassa.
Menee jotain 9kmh eteen ja 6-7 taakse. Ei ollunna ihan täydet mittaushetkellä kun kaasuvaijeri katkesi kevään ensistartilla ja vaijerin uudelleen muokkauksen yhteydessä se tuli myös öljyttyä, eli oli aavistuksen valunut kierrokset alaspäin…