Minulla on vanhat danfossin vivut jotka ovat rikki ja hieman puutteelisetkin.
Vivuilla on käytetty danfossin pvg 32 venttiilipöytää jossa kelat ovat 12volttiset. Ohjaus sisältää erilliset ohjauspurkit joista voi säädellä nopeuksia. Ilmeisesti niistäkin joku oli rikki.
Hommasin "uudet" vivut jotka ovatkin eri merkkiset, merkki on monsun tison ja olleet 24volttisessa lokomo 910 ajokoneessa.
Voiko siis 24v monsun tison vivuilla ohjata 12v danfossin pvg 32 venttiilipöytää?
Onko noita monsun tisoneita käytetty niin että niistä menee suorat johdot venttiileille, vai onko myös niissä ollut jotain purkkeja välissä?
Danfoss monsun tison ohjausvipuristeytys
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: Ke Loka 25, 2017 9:37 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1526
- Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Danfoss monsun tison ohjausvipuristeytys
Nyt pitäisi tietää vähän enemmän järjestelmästä.
Ilmeisesti originaalit tikut ovat antaneet OHJAUSsignaalin eikä PWM ohjausta esiohjausventtiilille? Tällöin tuolta ohjauspurkilta on ohjattu esiohjausventtiiliä esim 600-1200mA PWM virralla.
Nytkö noista tuplajännitteen Monsun tisoneista tulisi ulos suoraan PWM, jolloin virtaa olisi tarjolla ehkä 300-600mA, no puolet kuitenkin, koska jännite tuplat.
VAI onko monsun tisonit yhtälailla OHJAUSjännitettä ulos antavia (joku reguloitu jännitemuunnin tiesmikä/ tms itse kahvassa?), jolloin joystikiltä tulisikin (sattumalta) ihan sama jänniteskaala kuin alkuperäisestä? Skaalojajahan on sitten ainakin 0,5-4,5v (keskellä 2,5v, jopa ristiin skaalaus, että saa vikatilat kiinni) tai 0-10v?
Oliko alkuperäisestä kahvasta tyyppikoodia tai mitään vinkkiä noista uudemmista?
Ilmeisesti originaalit tikut ovat antaneet OHJAUSsignaalin eikä PWM ohjausta esiohjausventtiilille? Tällöin tuolta ohjauspurkilta on ohjattu esiohjausventtiiliä esim 600-1200mA PWM virralla.
Nytkö noista tuplajännitteen Monsun tisoneista tulisi ulos suoraan PWM, jolloin virtaa olisi tarjolla ehkä 300-600mA, no puolet kuitenkin, koska jännite tuplat.
VAI onko monsun tisonit yhtälailla OHJAUSjännitettä ulos antavia (joku reguloitu jännitemuunnin tiesmikä/ tms itse kahvassa?), jolloin joystikiltä tulisikin (sattumalta) ihan sama jänniteskaala kuin alkuperäisestä? Skaalojajahan on sitten ainakin 0,5-4,5v (keskellä 2,5v, jopa ristiin skaalaus, että saa vikatilat kiinni) tai 0-10v?
Oliko alkuperäisestä kahvasta tyyppikoodia tai mitään vinkkiä noista uudemmista?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa