grani kirjoitti:mutta sanoin että kuva on harhaanjohtava, ja nyt se on sitten korjattu. Voi vain ihmetellä että oliko tämä virhe tässä vai toistuuko se toisissa tuotteissa.
Mutta sinänsä hyvin positiivista, jos ryhtyivät heti toimeen asiavirheen korjaamiseksi. Lienee oli kysymyksessä ns. inhimillinen erehdys. Meidän kulttuurissamme se olisi tarkoittanut myyjälle kustannuksia ja ostajalle ilmaista lounasta.
Itse olen katsellut tuota heidän Termovarin latauspakettia. On kohtuuhintainen mielestäni.
Termovaria on (ollut) saatavana monella pumppumallilla ja merkillä. Valurauta möykkyhän on aina sama. Suomessa ainakin ennen myytiin Grundfosin pumpulla. Tuossa torun mallissa on kuulemma joku toinen (slovenialainen) merkki. Tuo pumpun laatuhan varmaan suurelta osalta määrää hinnan. Tiedä sitten onko toimivuudella ja kestolla eroa. Kannattaa ainakin kysäistä tiedot mitä paketti pitää sisällään. Itsellä on laddomat 21 ja siinä wilon pumppu, tuo on ainakin 5v jaksanut jauhaa reipasta +90 asteista vettä täydellä teholla.
Tässä viellä yhteenveto Toru Jyrin asiakaspalveluksesta. Siis tilasin tuulettimen 14.11 niiden verkkomyynnistä. Mitään ei tapahtunut niin pistin uuden tilauksen 25.11 mutta ei viellä elon merkkejä. Pistin sähköpostia niille 2.12 ja selitin uudestaan mitä haluan ostaa. Lasku tuli 4.12 mutta sitten oli ongelmia pankkimaksun kanssa kun ei huolinut svift koodia. 10.12 sain lopulta maksettua. 19.12 pelkkä moottori tuli mutta ei siipipyörä. Siitä piti maksaa 20€ lisää. Lisälaskua ei ole viellä näkynyt ja tänään pistin niille seuraavan viestin:Onneksi ei mikään viellä ole hajonnut, koska kuseessa olisi kun varaosatoimitukset etenee tällä vauhdilla. Onneksi tein tämän tutustumistilauksen näin kokeilumielessä niin sain selville minkälainen palvelu Toru Jyrillä on. Joko lähetät sen laskun siipipyörästä minulle maksettavaksi tai lähetät sen siipipyörän ilmaiseksi, tai olet lähettämättä mitään, se on minulle aivan samaa. Kiitos yhteistyöstä ja hyvää uuttavuotta.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Mukaan tulee vielä savukaasutermostaatti ja vaihtotermostaatti.
Juu nyt on kokemusta.
Lähetin tarjouspyynnön 02.01.2014. kello 10:45 toru-jyrille, sain tarjouksen kello 11:00. Hyväksyin tarjouksen kello 12:00 ja sain laskun kello 14:00, jonka maksoin samana päivänä kello 24:00.
Paketti saapui 08.01.2014. kello 9:00 rahtina kotiovelle. Välissä oli siis vielä viikonloppu ja loppiainen.
Huomioita. Kommunikointi on vähän heikkoa suomenkielellä, mutta onnistuu. Lasku on selvä ja ALV-erittely ok.
Latauspumppu on tyyppiä LK810 ja varustettu Grundfos UPSO65-pumpulla. Nettisivujen suomennoksessa esitetyt tekniset tiedot eivät täsmää, vaan eestinkieliset ovat oikeat. Toimitus ei sisällä savukaasutermostaattia, eikä toista termostaattipatruunaa. Hinta on kuitenkin edullinen ja itse en näitä tarvitse.
Samassa toimituksessa minulle tuli 3-tieventtiili ja Thermomatic CC-säädin. Toimituskulut 25€. Kaikenkaikkiaan kaikki meni ok.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
No hyvä että ne joskus onnistuvat. Minä jäin ilman tuuletinta eikä niistä ole mitään kuulunut sen jälkeen. "Pitäköön tunkkinsa".
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Hyvää päivää Masinistit!
Mistähän lähtisi mahdollista vikaa etsimään kun kattila saavuttaa lämpötilan jossa imuri/puhallin sammuu, kattilan lämmöt eivät laske vaan pikemminkin lämmöt nousee vaikka tuloilmaluukku kiinni ja latauspumppu kierrättää vesiä. Voiko latauspumppu väsähtää niin ettei enää toimi täydellä teholla
jutorni kirjoitti: ↑Su Maalis 12, 2023 12:20 pm
Hyvää päivää Masinistit!
Mistähän lähtisi mahdollista vikaa etsimään kun kattila saavuttaa lämpötilan jossa imuri/puhallin sammuu, kattilan lämmöt eivät laske vaan pikemminkin lämmöt nousee vaikka tuloilmaluukku kiinni ja latauspumppu kierrättää vesiä. Voiko latauspumppu väsähtää niin ettei enää toimi täydellä teholla
Kun puhallin sammuu niin silloin on varaaja aika täynnä.
Puhaltimen sammuessa palaminen pitäisi hiipua hyvin pieneksi, mutta jos ulkona on tuulinen keli niin se tekee vetoa piippuun ja palaminen jatkuu. Kattilan ja varaajan välillä on jonkunmoinen lämpötilaero, olen huomannut että varaajaa on hankala lämmittää paljon yli 80asteen. Omalla atmoksella varaajan saa 90asteeseen läpi asti mutta silloin kattila käy katkokäyntiä, se saavuttaa liki 100asteen lämpötilan ja puhallin sammuu välillä kun termostaatti katkoo.
Oletan että se on kattilan ominaisuus tuo lämpötilaero. Minulla on 21-100 laddomat joka pitäisi riittää 100kw kattilaan ja 32kw atmos, silti on tuo lämpötilaero.
Huomenta Masinistit! Se tekee tuota minusta koko palamisrosessin eli kun puhallin sammuu niin puhallin on sammuksissa luvattoman kauon, ennen se on käynyt tiheämpään. Nyt kun puhallin käy harvakseltaan niin savukaasujen lämpötila laskee minusta jo liian matalalle ennenkuin taas käynnistyy.
jutorni kirjoitti: ↑La Huhti 01, 2023 7:09 am
Huomenta Masinistit! Se tekee tuota minusta koko palamisrosessin eli kun puhallin sammuu niin puhallin on sammuksissa luvattoman kauon, ennen se on käynyt tiheämpään. Nyt kun puhallin käy harvakseltaan niin savukaasujen lämpötila laskee minusta jo liian matalalle ennenkuin taas käynnistyy.
Missä lämpötilassa kattila pysäyttää puhaltimen?
-Oma Atmos käy n. 85-90 ast lämmöllä ja puhallin pysähtyy n. 95. Tätähän säädetään kattilatermostaatilla.
Jos tekee jatkuvaa katkokäyntiä varaajan ollessa kylmä.
-Latauspumppu laiskistunut (pidän epätodennäköisenä) Onko pumpussa esim 1-2-3 nopeudensäätrö, jos niin missä on.
-Lataustermostaatti jumii ja kierrättää vettä suurimmalta osin kattilan sisällä.
-onko lämpömittaria latauspaketin ja pannun välissä niin näkisi paluuveden lämmön.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
Todennäkösesti käyttäjässä vika. Latauspumppu on teholla 3. Mille asteelle noin minimissään pitäis laskeutua savukaasujen lämpötilan kun puhallin ei pyöri?
Näin siinä kävi että säikähin laitosta ko pääsi kiehumaan. Säädin kattilatermostaattia pienemmälle jotenka pannu lakkas toimimasta niinku kuuluu. Liian pieni paine järjestelmässä aiheutti kiehumisen.
Pannun ja hormin vaakaputken osuus saisi olla maksimissaan 50cm. tässä tapauksessa se on metrin. Piipussa on pituutta reilusti että vetoa sen puolesta kyllä. Onkohan tällä vaikutusta savukaasujen lämpötiloihin
Alunpitäen ko laitosta asennettiin kyllä sitä testattiin ja mietittiin että mikä on kun ei nosta lämpöjä. Asentajalla oli vedonsäädin jäänyt varaajan päälle, eipä tainnu edes tietää mikä sen tarkoitus kamppeessa on. Eipä siinä auttanu ko itte alkaa tutkia ja Masinistien kans sitte saima laitoksen toimntakuntoon. Hyvinhän tuo on pelannu mutta välillä tulee hirvityksiä että mitä jos esim sähköt katkeaa ko täyet pöhinät pesässä!