Case 4240 VM 1997 jarrut

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
KETA
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:19 pm
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja KETA »

Jarrut katoaa muutaman viikon välein ja ne pitää ilmata. mistähän vikaa hakea? (viallinen letku tai löysä liitin)??
Täällä varmaankin on masinistejä jotka on ongelman ratkoneet.
Kiitokset mahdollisista vinkeistä.
roopenpoika
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Jos ilmaus on suoritettu ohjekirjan esittämällä tavalla, niin jarrumäntien vuodon
voi testata laittamalla kirkkaan letkun ilmausnippaan nippa auki ja pumpataan
se polkimella täysi ja kiilataan poljin ala asentoon, odotetaan ja seurataan vaikka
muutama päivä laskeeko letkussa öljyn pinta, sama toisella puolella.

Kannattaa tarkistaa onko jarrusäiliön vasemmassa paluuletkunliittimessä oleva
metalliputkenpätkä valunnut letkun sisään, sen pitäisi olla säiliön puolella.
natikkamiehet
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Koitappa laittaa jarrunestesäiliön paluulinjaan lukkopihdit kiinni. Jos se auttaa niin tee putken sisälle kuristin. Näin muistaakseni korjasin toistakytä vuotta sitten saman ongelman 584:sta
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
roopenpoika
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Kuristin paluulinjassa aiheuttaa paineen jarruille niiden vapaanaollessa eli
jarrut makaa kokoajan ajaessa päällä. Päälläolon voi testata kun nostaa
takapyörän ylös ja pyörittää sitä käsin mottorin käydessä reippailla kierroksilla.
Kuristin pitää olla säiliölle tulevassa putkessa.
Tuo on mainittu korjauskirjassa.
natikkamiehet
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Äh. Niimpäs olikin.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
KETA
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:19 pm
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja KETA »

Tämä kone onkin Case 4240 Pro VM 1997
Siinä hydrauliikan täyttö perän takaosassa ja vain putki pystyssä ja tulppa päässä.
Voisiko olla että tässä ei ole jarrusäiliötä ollenkaan?
elk
Viestit: 1290
Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:58 pm
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja elk »

On siinä automaattisesti täyttyvä säiliö, Katso tyhjeneekö säiliö kun seisoo pidempään ja sittenkun käynnistää niin säiliö pitäs täyttyä yli puolen välin. Jos tämä ok työsylinterin tiivisteet vaihtoon.
Melkein sata varmuudella tässäkin, yleensäki CNH tuotteissa hyvin yleistä.
KETA
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:19 pm
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja KETA »

Kiitokset, tutkitaan mistä löytyy se säiliö.
apupoika
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Marras 14, 2018 4:18 pm
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja apupoika »

Mulla on samanmoista ongelmaa, samanlaisessa tratorissa. Jostain syystä talvisaikaan ei juuri tarvi ilmailla, enemmänkin kesällä. Jonkin verran vaikuttaa myös se, kuinka usein konetta käyttää. Mitä pidempään seisoo, sen suurempi tarve ilmaukselle. Jarruneste (eli hytrans) säiliö on tosiaan siellä konepellin alla, ohjaamon etureunan viereässä oikealla puolella. Korkkiahan siinä ei ole, vaan sen tosiaan pitäisi täyttyä itsekseen. Korjausoppaassa taisi ilmausohjeessa olla, että jotain letkua pitäisi pihdeillä puristaa ilmauksen ajan, vaan onhan tuo ilmautunut ilmankin. Letkun olen laittanut nipasta sinne hytrans-säiliöön.

Jos/kun vika on niissä työsylinterien o-renkaissa, niin nehän ei mahottomia maksa. Jotain suuntaa vaihtotyöstä saa tästä videosta: https://www.youtube.com/watch?v=yKRVcPHcazA tosin ihan noin alkutekijöihin ei tarvi traktoria purkaa.
kawatus
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 6:24 pm
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja kawatus »

Veikkaisin työsylinterin o rengasta. Kynkkä irti ja uudet o renkaat. Ite laitoin samalla molemmin puolin.
Muuten oli ihan normi homma mutta kynkkä painaa jonkin verran ja huono nostaa ylöspäin lokasuojan vuoksi. Tein hallitunkkiin sopivan putken jonka sai yhdellä pultilla kynkän alle kiinni ja kun kaveri piti kynkkäpakettia pystyssä sai vedettyä nätisti pois.
Täällä on jossakin keskustelussa kuvakin remontista.
Tuolla olikin kuvat
KETA
Viestit: 70
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:19 pm
Paikkakunta: Pieksämäki
Viesti:

Re: Case 4240 VM 1997 jarrut

Viesti Kirjoittaja KETA »

Kiitokset hyvistä neuvoista.
Työsylinterin tiivisteet meni vaihtoon.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa