Ja vaihdekeppiin vielä joku 30" jatko, että puolittajan nappia joutuu hakemaan oman päänsä korkeudelta.
Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
-
- Viestit: 10741
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 750
- Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Ei vaan alue ja puolittaja omiksi vivuikseen. Alkaa olemaan hytti täynnä käsiä, kun ylämäessä haetaan pienempää..
https://www.youtube.com/watch?v=uYPyM-GjKfM
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Onko se vaihteenvaihto manööveri myös joku muoti-ilmiö vai kilpailu siitä kuka saa näyttämään itsensä eniten idiootilta?
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Tuo jälkimmäinen.
Jenkit elävät ihan omassa kuplassaan - varsinkin kuljetuskaluston osalta.
Kromia ja näköä on, mutta kuskata voi lähinnä terveisiä.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Vissiin tarkoituksena erottua muille automaateilla ajavista leipäkuskeista. Ainakin hlöauto/pickup- puolella manuaalikuskit tykkäävät kaikista takalasissa olevista varoitus/kehuskelutarroista sielläpäin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
- toyopet
- Viestit: 3258
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Eihän tuo mooneyesin crown ole edes matala:A-P kirjoitti: ↑To Maalis 23, 2023 10:50 am Kyllä Toyotaankin sopii työkalun madallus:
Old Crown Yokohama Cruise -Crown Classics-
https://youtu.be/H4rY_YRGFkQ
...ja tekniikan päivitys.
https://photos.app.goo.gl/nBWTxwewcBdGjU1YA
https://youtu.be/rG2ovhLD_CI
Niin ja tekniikan "päivitys": https://youtu.be/Tjz9zEJnSa0
Eri autossa kuitenkin, no lava-mallissakin on celica supran kuutonen.
Viimeksi muokannut toyopet, To Maalis 23, 2023 4:28 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
It has three speed: here, there and gone...
- toyopet
- Viestit: 3258
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Keskivertoamerikkalainen juutuubivideoita katsova henkilö suoranaisesti pelkää väkisinvaihdettavaa laatikkoa autossa, niin noilla monikeppiviritelmillä luodaan vaan sitä mystiikkaa ja gloriaa rekkakuskien tai wannabe-sellaisten touhuihin.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 5526
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Esimerkiksi britit ja japanilaiset monien muiden lisäksi hallitsevat manuaalivaihteet vieläpä vasemmalla kädellä
jenkeissä manuaaliaski on tosiaan useimmille joku kauhistus jota eivät voi kuvitellakaan että käyttäisivät.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 2029
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
[/quote]
Ei vaan alue ja puolittaja omiksi vivuikseen. Alkaa olemaan hytti täynnä käsiä, kun ylämäessä haetaan pienempää..
https://www.youtube.com/watch?v=uYPyM-GjKfM
[/quote]
Tuossa olisi poikaa Konsta Pylkerön välikädet.
Ei vaan alue ja puolittaja omiksi vivuikseen. Alkaa olemaan hytti täynnä käsiä, kun ylämäessä haetaan pienempää..
https://www.youtube.com/watch?v=uYPyM-GjKfM
[/quote]
Tuossa olisi poikaa Konsta Pylkerön välikädet.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Miksi noin pitkät kepit? Heiluvat kuin hullun mulkku mielettömän perseessä, ihme kyllä pykälät löytyy vaikka puolet vois pomppia yli niin pääsis vähemmällä heiluttelulla.
Toki jos se on jutun idea niin sitten.
Toki jos se on jutun idea niin sitten.
-
- Viestit: 1552
- Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Viestit: 1629
- Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
- Paikkakunta: kitee
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kyl kelpais tuollanen terassijenkki,tuossa asussa juurikin.
Niiiin,pitkät kepit.
Omassa transportterissa on vaihekepin pitennys ja vaihdevälin lyhentäjä.
Ei pyöri keppi kuitenkaan ympäri koppia
Niiiin,pitkät kepit.
Omassa transportterissa on vaihekepin pitennys ja vaihdevälin lyhentäjä.
Ei pyöri keppi kuitenkaan ympäri koppia
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
-
- Viestit: 227
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret.
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Kesä 10, 2019 3:12 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Tuli vaan mieleen, aikoinaan kaverukset oli lähössä jenkkilotjalla ruisinkiin, nostivat pesukoneen takakonttiin että sais perää madallettua.
Eikös lava-autoon vois lastata vaikka pari kuutioo kiviä kun on lavakin. Ei tarttis muutella jousitusta.
Eikös lava-autoon vois lastata vaikka pari kuutioo kiviä kun on lavakin. Ei tarttis muutella jousitusta.
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Tuo on edelleen täysin show mielessä rakenneltu, eri asia on sitten aidot twinstick laatikot. Ei pidä yleistää kaikkiin jenkkeihin. Vaihdekeppien jatkaminen liittyy apehanger tyyliin mitä oli moottoripyörissäkin, istutaan matalalla takana ja kädet edessä korkealla. Tässä oikean twinstick laatikon kepittämistä vapaasti hengittävän 335 Cumminssin mahtavalla soundilla lisättynä. https://youtu.be/q2btXzx_2Gg
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Et ole kommenttisi perusteella itse koskaan käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.ILU kirjoitti: ↑Pe Maalis 24, 2023 7:37 am Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 1424
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Kyllä lapion varren päässä pitää olla ponsi sen kaikissa yleisissä käyttötarkoituksissa. Paalihangossakin on ponsi ja se on käytössä ehdottomasti parempi kuin tavallinen heinähanko.Superdextaaja kirjoitti: ↑Pe Maalis 24, 2023 9:17 amEt ole kommenttisi perusteella itse koskaan käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.ILU kirjoitti: ↑Pe Maalis 24, 2023 7:37 am Kattoin tuon videon: Jenkit on typeriä tai sitten jostain syystä haluavat
esittää ääliöitä. Tehdään vasiten asiat vielä vaikeammaksi kuin ovat.
No näkyyhän niiden tyhmyys siinäkin, kun kattoo amerikkalaisia elokuvia,
sama hulluus niissäkin, lapioissa kahden metrin mittaiset varret.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
No mikä se käyttötarkotus mahtaa olla,käyttänyt tuollaista pitkävarsilapiota ainakaan sen oikeaan käyttötarkoitukseen.
Ilmaako sillä tarkotus lapioida?!
-
- Viestit: 8703
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
- Paikkakunta: Cat shaisse Hill
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Sillon kun vielä heinähumpuukia harrastettiin, asensin emännän hankoon ponnen ja hieman lyhensin vartta.
Meinas heti muu sakki pölliä sen.
Johan nyt on, jos ei pontta ole.
Meinas heti muu sakki pölliä sen.
Johan nyt on, jos ei pontta ole.
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
-
- Viestit: 2778
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: Jenkkiautojen madallukset, järkee vai ei?
Olen kymmeniä (ehkä jopa satoja) tuhansia paaleja mättänyt. Yleensä oli kohtalona raskain vaihe, eli pellolta mahdollisimman korkeaan kuormaan. Käteen sopivin työkalu oli pitkävartinen hanko ilman pontta. Ulottuvuus tietenkin tärkeä tekijä, mutta myös tykkään että varsi pyörähtää otteessa tarpeen mukaan. Ponnettomille käyttäjille varmaan on ponnesta ja lyhyestä varresta etua.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hiksi, Jussi84, SPS1975, valtsu864 ja 72 vierailijaa